logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Iskra na przerywaczu ,100 km i przerywacz do wymiany

Iskra na przerywaczu ,100 km i przerywacz do wymiany

Witam posiadam forda escorta z 1980 a silnik z 86 1.3. Mam problem z zapłonem a przynajmniej tak mi się wydaje ,Na przerywaczu jest iskra i to bardzo duża, po mniej więcej 100 km przerywacz ma wypalone styki i nadaje sie do wymiany . wspomnę ze kondensator jest nowy cewek ma 3 i na każdej jest ten sam problem ,kopułka palec świece przewody są nowe .Czy może to być wina opornika balansowego jak tak to jak on wygląda i gdzie może być bo nie mogę go zlokalizować.

Marek cz / 2009-02-16 13:59:48 /


zmień kondensator i ustaw prawidłowa przerwę

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 14:06:07 /


dokładnie kondensator

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 14:30:34 /


kondensator ma mieć 0,25-0,27 mikrofarada. Kup od żuka. Zmień przerywacz. Przerwa 0,45 (chyba dobrze pamiętam)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 14:52:56 /


wywal to w cholere i załóż bezstykowy :)

Mysza liil (EM) / 2009-02-16 16:33:27 /


to swoją drogą ;]

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 17:01:29 /


Panowie ale to FWD, fuj! :P

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-16 17:09:19 /


Kondensator jest nowy , o parametrach takich jak w książce oraz przerwa tak samo ,i nie wkręca sie na obroty

Marek cz / 2009-02-16 18:24:04 /


to sprawdź jeszcze przyśpieszacz odśrodkowy lub podciśnieniowy i jeszcze jedno czy nie ma za dużego luzu w obudowie wałek

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 18:32:56 /


dokladnie, moze tulejka ośki aparatu jest wytyrana

Mysza liil (EM) / 2009-02-16 18:35:21 /


Moja rada. Przestudiuj na naszym forum wątki o takich problemach. Na przykład ten: http://www.capri.pl/forum/137101 .
Następnie sprawdź omomierzem cewkę, czy parametry ma takie jak w książce. Co do parametrów książkowych kondensatora, to nie wierzę, bo nie ma książki do escorta w której podają pojemność kondensatora. Powiem więcej, na zachodnich kondensatorach nie ma zaznaczonej pojemności. Mechanik na zachodzie nie ma pojęcia co to jest mikrofarad. Tylko polskie kondensatory mają bitą pojemność. Jeżeli chcesz naszej pomocy, to rób co Ci się proponuje. Kondensator od żuka 9pln, przerywacz od Twojego silnika 16-20pln. Zmień, ustaw, sprawdź cewkę, czy nie masz od elektronika, czy nie pominąłeś rezystora balastowego. Podłączenie kondensatora od żuka wymaga nieco twórczości. Jeżeli to dla Ciebie problem że nie pasuje wyjmij/włóż, to nie pomogę Ci za wiele.
Przerywacz wypala się z dwóch przyczyn:
Za małą pojemność kondensatora (przy za dużej gubi zapłony)
Za wysoki prąd na stykach - niewłaściwa, uszkodzona cewka.
Innych przyczyn NIE MA.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 18:48:11 /


Co do książki to mogę ci skserować ,i gwarantuje ze jest podana pojemność kondensatora

Marek cz / 2009-02-16 18:54:05 /


zeskanuj, nie wierzę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-16 19:00:35 /


chwilka

Marek cz / 2009-02-16 19:04:32 /


Co ma nie być ;)

Mysza liil (EM) / 2009-02-16 19:27:28 /


....

Marek cz / 2009-02-16 19:27:39 /


tak z ciekawości sprawdziłem w Angielskim i Niemieckim manualu
nie od fiesty ale granady bo takie posiadam

bo pokazaliście Polskie ;P a jak wiadomo Polak potrafi :)





Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-16 20:59:40 /


No to chylę czoła przed helmutami. Nie podejrzewałem ich o aż taką wiedzę :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-17 08:21:42 /