logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Luzy zaworowe

Luzy zaworowe

Witam mam pytanie odnosnie luzow zaworowych w pinto problem jest w tym ze mam sportowy wałek z dzwigienkami i sprezynkami tylko nie znam jego parametrow tyle co udało mi sie z niego odczytac S-1238, UK, Bp 300o Pozdrawiam

krzys escort mk2 / 2009-02-05 22:36:40 /


a jak brzmi pytanie?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-06 01:06:34 /


Pytanie brzmi jakie te luzy powinny byc czy takie jak w normalnym wałku o normalnych parametrach czy jakies inne z tego co Pajak mowił to inne takie jakie producent wałka zaleca tylko jakiej firmy moze byc ten wałek o to chodzi

krzys escort mk2 / 2009-02-06 08:32:02 /


chyba powinienem pobierać opłaty za porady mailowe i telefoniczne, byłbym bogaty.
Ale do rzeczy, to wałek piper cams.
OHCBP300 Rally 2500-7500 luzy zaworowe ssący 0.2 wydech 0,25

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-07 08:26:03 /


Pająk, zróbmy se 0700 :)

Mysza liil (EM) / 2009-02-07 09:28:51 /


tylko kasa i kasa a gdzie satysfakcja i poczucie spełnionego dobrego uczynku ;)
chociaż wiadomo 'za dziękuję się nic nie kupuję' :P

2500-7500 czy to jest zakres obrotów silnika na tym wałku?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-07 16:34:40 /


to zakres w którym pracuje poprawnie - poniżej 2,5 będzie kapryśny i nie będzie "ciągnął"

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-07 16:37:06 /


:)a to miało po miescie jezdzic a widze ze ciezko bedzie...

krzys escort mk2 / 2009-02-07 18:26:46 /


podciągniesz linką gazu niskie obroty ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-07 19:14:52 /


Nie przesadzaj, będzie jeździć, tyle że szybciej ;)
Jeszcze sprzęgło spiekowe i będzie kosa :)

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-07 19:21:29 /


kosa to będzie jak ktoś przed nim z pod świateł nagle zahamuje a on na tym spiekowym ruszy :P

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-07 19:23:06 /


nie no wiadomo że trzeba sobie pomagać ale łatwiej jest pomóc mając inną prace jako źródło utrzymania, a jak się ma takie hobby i się próbuje za to utrzymać to rozumiesz że każda pomoc jest jak podcinanie sobie skrzydeł, a wież mi że pytających jest mnóstwo.

na tym wałku dasz radę jeździć, ja składam teraz sobie pinto na wałku 4500-8500 :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-07 21:00:21 /


Pająk, Mysza, trzeba Playa, 1 za 2, Za dwie minuty przychodzące masz jedną wychodzącą na stacjonarne i Play. Też się zastanawiałem nad tym...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-08 09:40:30 /


oJarek Jarek Ty chcesz na mnie jeszcze zarabiać?? ja dzwonię do Ciebie aby pomarudzić a nie o radę;p

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-08 12:11:38 /


pytanie: ile "roszerzają się" trzonki zaworowe?
jaki minimalny luz ustawia się w autach, które mają "zwykłą" mechaniczną regulację?
0.05? 0.10?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-01-26 16:29:16 /


Chyba chodzi Ci o wydłużanie, nie o rozszerzanie.
Z zamierzchłych czasów technikum samochodowego pamiętam, że luz na zimnym silniku ustawia się taki, aby rozgrzany pracował bez luzu. Stąd też częsta praktyka stosowana np w DF z powybijaną klawiaturą - ustawianie na ciepłym silniku na minimalny wyczuwalny luz. Trzeba pamiętać też o lasce popychacza - ona również się wydłuża.

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-01-27 08:01:53 /


to było jakieś polityczne technikum samochodowe?

zenonDWR / 2014-01-27 08:34:36 /


szwagier no chyba nie.... Brak luzów na ciepłym silniku = silnik nie działa bo ma cały czas otwarte zawory.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-01-27 09:12:31 /


szwagierr no właśnie nie. luzy ustawiasz na zimnym ponieważ wraz z nagrzewaniem się silnika dochodzi do rozszerzalności cieplnej metalu i wówczas wcześniej ustalony luz zaworowy jest kasowany ale nie dochodzi do podparcia zaworu. Ale ja się mogę mylić ,jestem po liceum elektronicznym ;)

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-01-27 15:11:46 /


Barto, istotna jest sumaryczna ilosc metalu miedzy walkiem a zaworem i materialy z ktorych wykonano blok i glowe.
Najmniejsze luzy zaworowe jkie spotkalem mial silnik M110 z mietka. Jak pamietam to 10/15 setek. Najwieksze jakie widzialem miala fiesta endura 1,3 w jakims okresie kazali ustawiac 35/55 !!!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-01-27 22:52:18 /


Mniejsze ma np. Zaporek, bo 0,08 (przy układzie OHV).
A z kolei w BolDorze mam również 0,08, ale z tolerancją -0,02 +0,05 - czyli poprawnie jest od 0,06 do 0,13. Tyle, że to już DOHC z regulacją płytkami.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-01-28 22:08:33 /