logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Rozpoznanie pomocy tłoki 1,3 a 940

Rozpoznanie pomocy tłoki 1,3 a 940

Mam zdjecie owego tloka to jest z jednego silnika ktory mam rozebrany. Ma on o wiele glebsze wytloczenie na wierzchu czyli jest bardziej odprezony od tych ktore mam jeszcze w drugim bloku i maja prawie o polowe plytsze wytloczenie. I pytanie brzmi czy mozna po tym rozpoznac ktore to 1,3 a 940. Pytam bo strasznie mam pordzewialy tamten blok i by mi to zaoszczedzilo duzo pracy i czasu jesli bym wiedzial. Jesli ktos mial doczynienia z tymi silnikami to prosze o podpowiedz ;) Jesli nie to bede zmuszony wyszarpac jakos tloki z drugiego bloku. Na logike to ten ze zdjecia jest bardziej odprezony czyli od slabszego motoru ale moge sie mylic .....

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-02 22:09:32 /


Wysokość tłoka ze zdjęcia to 84 mm

Średnica 80 mm

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-02 22:14:37 /


chodzi o to ktore są 1,3, a ktore 0,9 ? Bom patrzył w te cyferki z 2 minuty bez zajawienia normalnie :/

Mysza liil (EM) / 2009-02-02 23:08:32 /


Tak dokładnie może zagmatwałem ;) W sumie chcę się upewnić które są od słabszego silnika i wtedy będę miał wszystko jak na dłoni, ale już w tym momencie jestem pewien że posiadam dwa różne silniki bo tłoki wyraźnie są inne. A więc Mysza też uważasz, że te z głębszym wtłoczeniem są od słabszego ? Miałeś do czynienia z takowymi piecami?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-02 23:24:35 /


Z piecami? Toż to nie są piece, to nawet nie są podpalki do grilla. Na szczescie wyrzuciłem taki jeden z fiestą na złom.

Mysza liil (EM) / 2009-02-02 23:44:57 /


To są mini grille jednorazowe ;) Ale nie to jest najważniejsze, ważne że oryginała chcę robić a nie super tuning Rs 20 000 którym i tak by nigdy nie był. Czyli nie pomożesz w tej kwestii widzę ( a myślałem, ze Myszy się nie da zagiąć a jednak ;) Ważne, że poczucie humoru nie opuszcza może jutro ktoś się wypowie bo w sumie późno już f..k pora spać pozdro ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-02 23:53:36 /


To sa tloki od 1.3

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 09:11:28 /


albo 1.6 bo jeden z nich ma dłuższy korbowód.

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 09:12:54 /


To już widzę różnicę mój ma prześwit na ostatnim pierścieniu. Czyli myślę że 1,3 odpada, o 1,6 to nawet nie wchodzi w grę bo gość co mi auto sprzedawał nic nie mówił o takim silniku a na tabliczce mam 940 więc najprawdopodobniej jest to tłok 940. Zobaczę jak puści naftę silnik to spróbuję wyszarpać chociaż jeden tłok z drugiego i zrobię fotę dla porównania.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 09:51:31 /


Ponieważ kent ma płaską głowicę to im większa pojemność silnika -> tym większa komora spalania w tłoku ....

w skrócie te z coraz większymi dziurami są od coraz większego silnika...


Tłoki od 1,6 nie mają w ogóle podcięć na zawory (jak w 1.3 - nie wiem czy 0.9 1.0 i 1.1 mają). Wszystkie silniki mają tą samą średnicę tłoka tj. 80,96 mm , różnią się wysokością bloku... i co za tym idzie skokiem tłoka...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 10:14:52 /


to ktory tłok z moich na ostatnim zdjeciu byłby od 1.6? ten z prawej czy z lewej?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 11:55:34 /


oba mają podcięcia na zawory to chyba oba 1,3

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 14:21:04 /


Dobra po kolei od lewej:
- tłok z niższym o 5 cm korbem
- wtłoczenie z przodu głębokie na 15 mm o średnicy 50 mm
- nr na wierzchu tłoka 3/F
- nr na korbie 2233EFRONT

Tłok prawy:
- z niższym o 5 cm korbem ;)
- wtłoczenie z przodu głębokie na 11 mm średnicy 45 mm
- nr na wierzchu tłoka 8/A
- nr na korbie 2738EFRONT

Oba tłoki poza wtłoczeniami niczym się nie różnią....

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 19:52:47 /


Tłok prawy z WYŻSZYM o 5 mm korbem ;))

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 19:56:27 /


Według mnie tłok prawy jest o 940 bo :

- ma dłuższą korbę
- ma mniejsze wtłoczenie w tłoku

Wypowiedzcie się czy zgadzacie się z tą teorią, może ktoś ma takie tłoki od 940stki i potwierdzi wymiary to by rozwiało wszelkie wątpliwości i mógłbym przystępować do remontu ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 20:00:52 /


włóż wał i tłok z korbą (z tego rozebranego) zmierz skok tłoka (odległość od zw do zz) a później to już prosta matematyka i masz pojemność

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 20:09:03 /


Tak naprawdę to wystarczy sam wał do tych pomiarów, skoro kenty maja taką samą średnicę tłoka...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 20:10:12 /


Chyba innego wyjścia nie mam sprawdzę jutro.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 20:19:43 /


Mysza piszesz, że to nie jest piec to popatrz ;))))

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 20:21:05 /


troszkę szkoda że ta butla obok się nie zajęła ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-03 20:39:10 /


http://pl.youtube.com/watch?v=D4P6wy6WYYA

Nawet odpalił ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 21:14:37 /


Ma potencjał ;)

Jak wiesz od ktorego wału które tłoki, to przeca na wale napisano pojemność?

Mysza liil (EM) / 2009-02-03 22:25:58 /


Zerknę na wał ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-03 23:11:56 /


A tak wyglądają tłoki od 1600


Mają jeszcze większą "dziurę" na komorę spalania w tłoku i mniej obrzeża ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-05 02:29:42 /


Ładne są jak nowe ;) A na wale nie ma pojemności napisanej ale to nic skok tłoka jest 45 więc mam silnik oryginalny i będzie taki jak z fabryki wyszedł bo będę go regenerował całego ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-05 19:07:27 /