w moim capri mk1 chcialbym uzyskiwac jak najlepsze przyspieszenia ( moze byc kosztem V max )
na poczatek chcialbym byscie zweryfikowali moje obecne ustawienia
2,3 V6 z Capri mk3 -> sprzeglo wzmacniane Lucas Sport -> 4 biegowa skrzynia typu N9 na zewnetrznych wodzikach z Capri mk3 -> wał napędowy z Capri mk3 2,3 V6 -> tylni most o przelozeniu 3.09 z dużą główką z Taunusa 2,8 V6
silnik narazie pozostanie, reszte moge zmienic - moze cos zaproponujecie
bede wdzieczy za weryfikacje i ewentualna pomoc w lepszym dobraniu podzespolow
fluxTMC / 2009-02-02 13:30:51 /
znajdz most z taunusa 1.6 :D
taaa i odrazu mi pierdolnie przy pierwszysm ostrzejszym przyspieszeniu ;)
fluxTMC / 2009-02-02 13:45:56 /
Tak jak napisał tachu. Znajdź dyfer od capri 1,3 lub 1,6 i do tego skrzynie czterobiegową z granady 2.1D. To wtedy będzie przyspieszało tak jak trzeba.
Były juz wątki o tym... Najprościej byłoby zmienić silnik na mocniejszy :)
Kompromis między przyspieszeniem, spalaniem i trwałością zestawu w przypadku twojego 2.3 v6 to chyba skrzynia od 2.1D. To wystarczy aby dodać momentu :) Mostu bym nie zmieniał.
Śmietan / 2009-02-02 14:15:31 /
Poza tym 4 biegowa skrzynia typu N9 na zewnętrznych wodzikach z Capri mk3 nie istnieje.
Zapamiętaj bo już kiedyś o tym mówiłem. N9 nie ma zewnętrznych wodzików, o 5 biegach nie wspominając.
Sorry miało być 4 a nie 5.
Ja bym nie kombinował i wsadzil większy silnik, łatwiej szybciej a koszta bardzo podobne jak nie mniejsze.
afro !G.O.P! / 2009-02-02 14:33:48 /
tauniaków z silnikiem 2.8i nie było :) btw mam most od 1.3 ale stan nie wiem jaki bo nie śmigałem nigdy na nim
mateush (proko) 3M / 2009-02-02 14:42:46 /
sory miało być tauniaków 2.8 v6
mateush (proko) 3M / 2009-02-02 14:43:21 /
zostaw duży most tylko zmień przełożenie, mogę załatwić koło talerzowe i atak o przełożeniu np 4.63:1 lub 5.14:1
więcej na maila
dzieki panowie za rady napewno skorzystam tylko musze sie jeszcze zastanowic
z silnikiem fakt wtopilem ale teraz juz zapozno dlatego chce dobrze wykorzystac jego "moc"
kurde jesli most ktory posiadam niejest od taunusa to od czego ( kupowalem go jako taunusowski a do caprika pasi po niewielkich modyfikacjach - ok10cm szerszy)
a ta skrzynia 2.1D to ma jakas nazwe? no i mam rozumiec ze jak zostawie most a zmienie w nim przelozenie to niestrace na jego wytrzymalosci? jesli tak to ktore przelozenie wybrac? Pajak mail poszedl...
fluxTMC / 2009-02-02 16:46:37 /
Jak pasi po niewielkich modyfikacjach, to może jest od Capri, bo wsadzić most od Taunusa do Capri to modyfikacje "niewielkie" mogły by być co najwyżej dla Mniśka :) Przecież w Taunusie są wahacze wleczone i sprężyny z tyłu, a w Capri półeliptyczne resory piórowe.
gryziu liil (EM) / 2009-02-02 17:00:12 /
trzeba bylo zmieniac mocowania mostu wiec caprikowski to on raczej niejest...
fluxTMC / 2009-02-02 17:07:18 /
mateush (proko)_3M-Kiedys coś było ala 3,0 V6 2,8i V6 ale nie wiem jakie tam mosty były
Przemek. / 2009-02-02 19:12:34 /
Na pierwszej fotce w opisie jest napisane że były mosty 3.44 lub 3.09.
ale to jest cortina :P 3.44 były w 2.0 R4 V6 i w 2.3 V6 z tego co mi wiadomo
mateush (proko) 3M / 2009-02-02 19:45:39 /
a w taunusach duza glowke mial oprucz 3.09 most o przelozeniu 3.44 tak? moze taki by bardziej pasowal i do tego ta skrzynia z granady 2.1D?
fluxTMC / 2009-02-02 22:39:28 /
Jeśli chcesz dobrze przyspieszenie kosztem prędkości to szukaj mostu albo przełożeń od 1,3 lub 1,6. O zmielenie mostu bym się nie martwił.
Trójkąt / 2009-02-02 22:57:50 /
Flux, Taunus nie miał 3.09 ;) Zepnij to 2.3 z dieslowską skrzynią i jakimś zdrowym 3.89, powinno ładnie odchodzić :)
Beddie / 2009-02-03 00:11:26 /
fluxTMC , do tego o co pytasz służy tak zwany wykres trakcyjny samochodu. Jak ja kończyłem samochodówkę, to robiło się go na wielkiej płachcie papieru milimetrowego, 4-5 stron papieru podaniowego i dobrym kalkulatorze.
Teraz pewnie jest program do tego, wciskasz enter i masz.
Do rzeczy. Z wykresów trakcyjnych jakie robiliśmy, przy dość podobnych przebiegach krzywej momentu obrotowego wychodziło że nie zawsze najlepsze przyspieszenia uzyskują te auta z wolnymi przekładniami głównymi. Chodzi o takie zestopniowanie skrzyni, żeby utrzymywać biegi w okolicach 80% momentu obrotowego. Jeżeli znajdziesz taką skrzynię, to możesz cudować z mostami jak chcesz.
Praktycznie:
wywal N9, wstaw skrzynię typ 5, weź od pająka most 4,63 i będziesz miał świetne przyspieszenia. N9 ma taką dziurę w obrotach między I i II że jak ją chcesz zostawić, to weź most 5,14 i ruszaj z dwójki. Od dwójki bowiem N9 jest cudownie zestopniowana.
granadziarz_3M / 2009-02-03 08:42:16 /
A ja robiłem różne obliczenia w programie "Cartest" (polecam)..... i nie zawsze krótki most dawał jakoś strasznie lepsze przyspieszenia. Most jest dobrany do silnika właśnie pod kątem utrzymywania go w korzystnym zakresie obrotów i rozpędzania się silnika do danej prędkości obrotowej. Wiadomo , że przy 3,89 pojedzie troszkę lepiej (hałaśliwiej) - ale niekoniecznie szybciej ;-)
PS. nie ma czterobiegowej N9 - wszystkie N9 są pieciobiegowe
MikeB4 / 2009-02-03 10:24:13 /
widze ze niebedzie to takie latwe jak sobie wyobrazalem...
ze skrzynia to sie jeblem - mam 4 biegowe "cos" na wodzikach oraz 5 biegowa N9 ( zmiksowalem nazwy jednej z druga - sorka )
fluxTMC / 2009-02-03 14:48:32 /
skrzynia od diesla i tak samo most :D i powodzenia przy zmienianiu biegów:)
cichymk / 2009-02-03 18:57:52 /
a ja mam 2.3 v6 skrzynie od 2.0 v6 most od 1.6 i pali kapcia przyspiesza ładnie a jak jadę w okolicy 130-140 to silnik warczy jak na DAYTONA 500 heheh i i wpiepsza tak koło 13/100km nie prawda że 1.6 mosty padają ja go mam 2 lata i raczej go nie oszczędzam i chodzi nie wyje sprawdzam tylko poziom oleju :)
TOMEK "MIARQA" / 2009-02-10 00:00:50 /