ostatnio do mojego taunusa 1,6 wstawilem gaznik do 1,6. poprzednio byl od 2,0 i nie byla to sytuacja idealna. jednak teraz jak sie okazuje tez nie. w tym nowym gazniku jest miejsce na podlaczenia przewodu paliwa, bo tryska przez nie benzyna. tylko ja tego przewodu nigdzie nie mam, w poprzednim gazniku nie bylo tego problemu. dokad to podlaczyc? dokad i ktoredy ma wracac ten nadmiar paliwa - bo to chyba o to chodzi?
leszard / 2004-01-17 01:12:33 /
moj kumpel mial to samo tez w taunim:)
Poprostu w gażniku od 1.6 nie było powrotu paliwa a w tym od 2.0 jest:) powrót paliwa musi wrócić do baku ale nie przez dziórke z odpowietrznika... musisz sobie załatwić system wysyłający paliwo ktory jest razem z czujnikiem ilości paliwa (to kółeczko z ktorego wychodzi przewod paliwowy)taki by mial jeszcze jednego dzinksa powrotnego, wtedy przewody paliwowe ida koło siebie od samego baku az do gaźnika i nie ma problemu:)
Oczywiscie możesz sobie łatwo przerobic własne kółeczko wystarczy ze je wyjmiesz i zrobisz w nim dziorke a następnie w ów dziorke wspawasz kawałek rurki tak by bezpiecznie podłączyć przewód powrotny.
Pozdrawiam
jagoolmk2 / 2004-01-17 02:21:37 /
coś tu nie gra;-)
"ostatnio do mojego taunusa 1,6 wstawilem gaznik do 1,6. poprzednio byl od 2,0..."
"Poprostu w gażniku od 1.6 nie było powrotu paliwa a w tym od 2.0 jest"
coś tu jest na odwrót...
ale ogólnie jest tak jak pisze jagoolmk2:)
bobik liil / 2004-01-17 08:34:16 /
no z tego co ja ostatnio sie dowiedziałem, to przewód powrotny wystarczy zablokować, tj : podczep krótki przewód z zatyczką na końcu, powinno być ok,
prosze Dyre o ew. skorygowanie ;)
starrsky / 2004-01-17 08:43:37 /
można tak zrobić:)
ale na "dłuższą metę" odradzam , bo zaworek iglicowy może tego nie znieść...:(
po coś ktoś wymyślił ten "odpływ", więc lepiej go zrobić:)
bobik liil / 2004-01-17 08:52:29 /
Zawsze zaślepiałem powrót i nigdy nie miałem problemu z zaworem iglicowym
Szajba / 2004-01-17 10:14:45 /
w sumie ja też tak zawsze robiłem i było oki:)
ZAŚLEPIAJ i nie wnikaj;-)
będzie dobrze:)
bobik liil / 2004-01-17 10:21:14 /
jak jest odplyw to powinien dzialac
oczywiscie nic nie wybuchnie itp jesli go zaslepisz
ale moze mniej dokladnie dozowac paliwo i wiecej spalac
sprawdz czy w czujniku poziomu paliwa nie masz pustej rurki
camaro / 2004-01-17 10:54:47 /
starsze, mniej wydajne i mniejszym ciśn. pompki często nie miały powrotu z gaźnika.
Jeżeli to jest zwykła pompka mechaniczna, membranowa (a zapewne taka jest u Ciebie) to nic wielkiego się nie stanie, jeżeli zaślepisz.
Musi być w bardzo dobrym stanie zaworek iglicowy komory pływakowej (szczelny, bez charakterystycznej obwódki od zużycia, która pod wpływem drgań silnika powoduje rozszczelnianie się i lekkie przelewanie). Zaworki zwrotne w pompce pracują niemal jałowo i tylko wyższe ciśń w układzie może spowodawać nieco szybsze zużycie membrany (np. oryginalna zamiast 10 wytrzyma 9 lat ;) )
Czyli: możesz zrobić przelew, ale nie musisz, bo i tak trzeba zadbać o ten zaworek, a różnica w trwałości pompki nieznaczna.
Ważniejsze by dodatkowo znalazł się przed gaźnikiem filtr paliwa ;)
pozdro