Kolega nabył drogą zamiany Capri z 82r. z powyższym silnikiem.
Auto jest średnio lub nawet bardzo zapuszczone, poprzedni właściciel też chyba nie miał zbyt dobrego gustu, gdyż powprowadzał szereg udziwnień jak np. pomalowanie pędzlem farbą olejną deski rozdzielczej, osłony dzwigni zmiany biegów i półki pod nią. Plusem jest zdrowa blacha.
Koledze mimio to auto się spodobało, mi również, i chciałby doprowadzić je do przyzwoitego stanu.
Przydała by się dokumentacja dotycząca silnika, gażnika, gażnik to Pierburg - jaki dokładnie nie wiem, elektryki bo jest sporo kombinacji zrobionych.
I jeszce jadna rzecz, z przodu gaźnika jest coś wyglądające mniej więcej tak
Co to jest i co było tam podłączone, bo zapewne coś tam było.
Pozdr
Hiubi / 2004-01-16 09:21:24 /
co do dokumentacji to najpierw przejrzyj uwaznie cala strone a pozniej napisz czego Ci brakuje :)
jesli chodzi o papierowa dokumentacje to zglos sie np. do mnie, moge cos pokserowac albo sprowadzic
to z przodu gaznika jest nieco zagadkowe, nic tam nie ma byc podlaczone, jest to w wiekszosci V6 i sluzy w zasadzie za podkladke pod gaznik
camaro / 2004-01-16 10:23:04 /
w 2.3 montowali 2 rodzaje kolektorów ssacych w uproszczeniu pierwsze wersje miały taka podkładke:
poźniej montowano cos takiego:
razem z innymi zmianami wygladało to tak ze 2.3 108HP miały "trójkata" ;) a 114HP "dwururke"
niektórzy maja cos tam podłaczone jak na zdjeciu, ja nie miałem, a jak powinno byc sam nie wiem :(
w jednym z silników widziałem podłączone do tego "złącza: rórki z układu wydechowego.. i na moje oko wyglądało to jak podgrzewanie gaźnika i kolektora ssącego spalinami... prawdopodobnie miało to przyspieszyc rozgrzewanie silnika przy bardzo niskich temperaturach...
Trójkąt / 2004-01-16 12:10:37 /
Faktycznie, słabo szukałem, bo znalazłem opisy instalacji elektrycznej, ale opisu regulacji gażnika nie znalazłem.
Poprosiłbym o przesłanie jakiegoś dokumentu dotyczącego regulacji gażnika i może jakiegoś manuala do silnika bo znalazlem tylko paramatry silnika.
Jeszcze może też coś o wydechu, bo też nie jest tak jak być powinno - tzn. najróżniejsze tłumiki ale chyba żaden z Capri.
Pozdr
Hiubi / 2004-01-16 12:10:56 /
opis regulacji gaznika to:
uszczelnic wydech, wsadzic do niego czujnik skladu spalin i krecic regulacja az bedzie 1,5% :)
nieco trudniejsza sprawa to regeneracja gaznika
mam troche ksiazek do tego ale sa po niemiecku
najlepiej oddac gaznik do gaznikowca zeby go zrobil
co do manuala silnika, MK oferuje ksera z niego
a do wydechu jakie bys chcial ksiazki? :) po prostu trzeba kupic taki jaki powinien byc
camaro / 2004-01-16 12:17:53 /
>> co do manuala silnika, MK oferuje ksera z niego
jeśli można to poproszę
>> do wydechu jakie bys chcial ksiazki? :) po prostu trzeba kupic taki jaki >>powinien byc
do wydechu to oczywiście nie książki, możę jakiś rysunek z opisem.
Można kupić też używane lub nowe od sprzedawcy który często nie za bardzo wie co sprzedaje lub co ma zamówic. Wtedy przydał by się owy rysunek i jakeieś numery.
Dodam że w nie zetknołem się z silnikiem 2.3 V6 lub podobnym do tej pory, mój kolega rónież. Proszę o wyrozumiałość.
Sam posiadam Sierrę 2.0 dohc i jeśli byłby ktoś zainteresowany dokumentacją to mam jej trochę.
Pozdr
Hiubi / 2004-01-16 13:07:40 /
poraz 150 gazniki solex eeit (2.0v6 2.3v6 2.6v6 2.8v6)
http://grandzia.imedia.com.pl/
dział technika -> gazniki
opis regulacji i regeneracji
pzdro
Już prawie wszystko mam :)
Co do gaźnika to Solex to to samo co Pierburg ?
Hiubi / 2004-01-16 13:24:41 /
znajdz jakis sklep ktory sprzedaje np bosala czy walkera, w katalogu sa rysunki wydechu
(ale bosala nie radze kupowac)
camaro / 2004-01-16 13:26:25 /
tak
o ile wiem to jest to podobna zaleznosc jak Chevrolet i General Motors
camaro / 2004-01-16 13:40:27 /