logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » wnętrze » Mokro w Capri

Mokro w Capri

Witam. Czy miał ktoś problem z nieszczelnością w Capri? Moja 2-ka po każdym deszczu jest pełna wody. Aktualnie nie mam w tapicerki i wykładziny więc jest to bardzo widoczne. Przecieki są w okolicy drzwi , podszybia oraz tylnej klapy.
Sprawdzałem uszczelki itp i wszystko wygląda ok....co robić? Gdzie szukać przyczyny?

Pudel / 2002-06-22 05:01:32 /


z przodu to najprawdopodobniej tuleje wycieraczek, jesli maja juz duzy luz to zadna uszczelka nie pomoze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-22 08:23:27 /


Z tylu trzeba zdjac swiatla żeby sie przekonac czy na pewno uszczelka jest wystarczajaca. TEz mam taki problem, to dlatego zreszta ze nie mam uszczelki.

Piotr / 2002-06-22 09:13:31 /


Sądze ,że napewno cieknie z okolic przegrody czołowej, w miejscu nagrzewnicy.
Masz tam najprawdopodobniej próchno (liście zatykają odpływ i wiadomo).
Sprawdzić można w łatwy sposób - wlej nieco wody do otworów wentylacyjnych (tych na zewnątrz) i popatrz co się dzieje w środku auta.

PiotrekFCapri / 2002-06-22 11:27:14 /


z tego co wiem to moze byc jeszcze jedna przyczyna - kanaliki odprowadzajace wode spod uszczelki przedniej szyby , bardzo czesto sie zatykaja i rdzewieja przez co nalewa sie do kabiny w okolicy przed drzwiami.
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-06-22 14:12:25 /


Do Camaro
A te tuleje to po prostu wymienić czy trzeba coś więcej np. zalać cementem ??

Bartosz Stepień / 2002-06-23 12:52:49 /


po pierwsze to trzeba sprawdzic czy to rzeczywiscie one ciekna
(metoda namacalna jak pada deszcz, albo jak lejesz z wiadra na podszybie) sprawdz czy jest roznica jak wycieraczki sa wlaczone

Nie wiem czy da sie kupic same tulejki, ja mialem ten sam problem i zlozylem z kilku mechanizmow wycieraczek jeden sprawny bez zadnych luzow i teraz nic mi nie cieknie

sprawdze czy taki zestaw naprawczy istnieje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-23 13:42:16 /


teoretycznie wszystkie te elementy sa dostepne
na pewno same uszczelnienia i plastikowe tulejki prowadzace ale jesli te tulejki juz sie dawno wytarly to zaczely sie wycierac same sworznie i ich obudowy, niby tez sa dostepne ale pewnosci nie ma

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-23 15:12:40 /


U mnie pojawił się ten sam problem.Pada deszcz = mokro w okolicach drzwi.
Da się coś zrobić z tymi kanalikami o których pisał Jagool ? Wyjąć szybę zasilikonować czy trza wymienić podszybie ? Zima się zbliża i nie mam ochoty znowu skrobać szyb od środka.

cossi / 2002-08-21 16:36:28 /


Jest jeszcze jedno miejsce, tam gdzie błotnik styka się z podszybiem, nieco poniżej linii karoserii jest łączenie elementów karoserii (nie widać go z zewnatrz, można to obejrzeć zaglądając pod błotnik od strony koła). Jak tam się zrobi dziura to amen lepszy deszczyk i pod nogami pasażera basen.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-21 21:08:25 /


Owszem były tam dziury na pięść ale zostały profesjonalnie załatane.
Ale co z tymi kanalikami.
Pudel napisz czy sobie poradziłeś czy jeździsz bez wykładziny ;)

cossi / 2002-08-22 14:24:05 /


narazie jeżdze bez wykładziny:))) wkleiłem sobie tylko folie od wewnątrz drzwi, co troche pomogło.

Pudel / 2002-08-23 08:41:59 /


u mnie woda ciekla do srodka (na lewego buta ;) bo majstry po blacharce nie wpiely porzadnie wiazek (kolo skrzynki bezp. tam gdzie wiazki przechodza z komory silnika do karoserii takie gumowe zlaczki jedna czerwona jadna czarna

Maciasek_3M / 2002-10-21 10:00:34 /


ja sie podlacze,


granada po FL, 83r. ghia, mam wilgoć w okolicy nog pasazera-kierowca juz nie..!~!, raz mniej raz wiecej-narazie nie zaobserwowalem jakiejs zaleznosci zw. z pogoda(choc byc moze jezt-niemialem okazji obserwowac z suche dni bo mam ja krotko) jest wiecej niz "zroszone" pod wykladzinka (ktos ja rozcial bo pewnie probowal cos robic. i moje pytanie-skad to moze byc?
-czy kanaly odplywowe z podszybia moga zasilac podloe w wode?-mam tez szyberdach-moze to te odplywy, genberalnie wyzej niz na podlodze niema eilgoci, podloga jest zdrowa-co stwierdzil jeden z naszych kolegow ktorego zdanie jest wiarygodne, sam tez ogladalem. ogolnie stan karoserii jest bardzo dobry-qwiec przegnicia mozna traktowac jako mniej prawdopodobne, -zatkane odplywy predzej, ale gdzie one sa, ktoredy ida?-jak to posprawdzac?

dzieki za pomoc

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 20:03:37 /


Jak najbardziej wskazany objaw! Ja bym sie wilgocia w opkolicach nog pasazerki nie przejmowal! To normalne w pewnych okolicznisciach :D

Co do odplywow z szyberdachu, to przednie ida do progow. Nie powinno leciec na podloge. Byc moze nagrzewnica przecieka - posmakuj ow wilgoc ;) Moze slodkie - to wiadomo bedzie czy plyn. Jesli nie, to odchyl dywan, podnies wygluszenie i zobacz..

Mysza liil (EM) / 2005-12-04 21:04:25 /


Najmocniej przepraszam, staram się dbać o jako taki poziom mych wypowiedzi ale tu nie wytrzymałem. Tekst Myszy po wycięciu kilku zdań:

> Ja bym sie wilgocia w okolicach nog pasazerki nie przejmowal!
> posmakuj ow wilgoc ;) Moze slodkie - to wiadomo bedzie czy plyn. Jesli nie, to odchyl dywan, podnies wygluszenie i zobacz..

;)

Z góry przepraszam "delikatesów" :)

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-04 21:16:07 /


Bardzo przepraszam, ale druga czesc wypowiedzi (po akapicie) wcale nie miala sie "zle" kojarzyc! Ale coz... ;P

Mysza liil (EM) / 2005-12-04 21:21:50 /


hehe.....:) posmakuje...:) tylko dziwne ze tylna kanapa suchutka!:D
tylko napisalem ze w nogach pasazera tez...!:) i to mnie najbardziej przeraza..!:) kogo ja woze....!:( :) (chyba ze pasazerka sie slini do mnie a pasazer do granady..:) -tak czy inaczej to moja granada i nalezy mu sie cios ostrzegawczy w szczeke:)

a tak juz zupelnie na powazne
jesli chodzi o lokalizacje zasilania w wode podlogi to to jest pieknie rozprowadzone, regaularnie-znalezc moze byc ciezko...chyba ze wybebesze wszysciutko razem z podlepianym wygluszeniem...drastyczne..mozliwe zeby to byla rosa????-zw ze skraplaniem sie?-chyba nie..tylko w jednym miejscu..

a pasazerke....uprzedze przed wilgocia...i wspomne wasze rady..:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 21:23:58 /


Ja stawiam na przerdzewiałą karoserie :( Niestety jest to b. częste. A mianowicie rdzewieje połączenie podszybia ze ścianą boczną (mniej więcej pod błotnikiem za skrzynką bezpieczników. Samym otworem skrzynki bezpieczników też może się wlewać. Najlepiej zdjąć tą mate wygłuszającą z nad nóg pasażera. Lampka w dłoń i pooglądać stan tego podszybia od spodu...

Inną możliwością jest to że przecieka gdzieś wzdłóż uszczelki drzwi.

A co do obserwacji samej wilgoci jest to faktycznie dość trudne. Jeżeli cieknie z podszybia to ma na to wpływ np. czy samochód zaparkowany był przechylony na prawo/lewo. A w związku z dużą ilością wygłuszeń absorbujących wode, wilgoć może się pojawiać niespodziewanie w suche i b. ciepłe dni jak całe to dziadostwo zaczyna parować...

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-04 22:50:23 /


pada juz dlugo i zaobserowowalem ze sa kropelki na prawej stronie-kolo stop, w poblizy tych wszystkich kabli od bezpiecznikow, mokra jest tez blacha-cieknie w tamtych okolicach-szukac przecieku: za schowkiem w desce rozdzielczej czy pod maska?..ta blacha niema w tamtych miejscach sladow gnicia.. czym to potem uszczelnic?-silikon spelni swoje zadanie?..kurcze rozbieranie deski chyba niebedzie niczym milym..:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-06 18:55:44 /


zacznij od podszybia - w środku. Mozesz je zakleić w rogach gumową masą na spawy i zalać środkiem do konserwacji profili zamknietych np. Fluidol.

dopiero w następnej kolejności szukałbym dziur w podłodze lub przeciekania przez uszczelke szyby, a na samym końcu demontował deske ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-06 19:06:31 /


podszybie rozumiem-od strony silnika bedzie widoczne?-spod maski tam majstrowac?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-06 19:24:40 /


Spod maski - bardzo gleboko, za blotnikiem i w rogu za mechanizmem wycieraczek. Lepiej od srodka ale poki deska siedzi to nie ma dojscia.

Mysza liil (EM) / 2005-12-06 20:43:32 /


Pod prawym słupkiem własnie tam gdzie idzie wiązka od skrzynki bezpieczników "lubi" czasem rudy wygryżć.Proponowałbym zdjąć prawy błotnik bo tam może byc już dziura i dlatego dalej to się posunęło.Każdy kto robił już Grande wie co tam sie dzieje.Blacha,migmag.pasta głusząca i do roboty.No i fluidol albo tectyl też się przyda.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-06 21:19:04 /


to miejsce jest narazone na bezposredni natrysk spod kola jesli niemam nadkola-tak?-w sumie 3eba sie bedzie o nie zatroszczyc

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-07 10:24:39 /


powiedzcie mie jeszcze jeda rzecz-mianowicie gdzie sa odplywy wody zlatujacej z szyby-jest taka polka pod maska-pewnie tam woda splywa szczelina miedzy maska a podszybiem(jak najbardziej zamierzony konstrukcyjnie objaw) a potem ktoredy?-mniej wiecej po srodku samochodu ta polka jest nizsza-tam chyba jest nagrzewnica-takie wielkie plastikowe?-i tam jest tez pod spodem odplyw?-czy woda ma gdzies przewidziane odplywy przy bllotnikach? zagladalem spod kola-no jest tam przyrudzone ale bez tragedii..zreszta tam jest syfna woda...a u mnie w srodku jest jak destylowana!(chyba nie z akumulatora..:) )
dzieki-pozdrawiam

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-09 19:02:12 /


Woda splywa pod to wielkie plastikowe (obudowa wentylatora) i potem dwoma skosnymi odplywami (zakryte gumką) na scianie grodziowej po stronie silnika - pod samochod.

Mysza liil (EM) / 2005-12-09 20:31:18 /


Wygląda jak destylowana bo jest dobrze przefiltrowana :) Raz przez rdze (za pewne nie masz dziur na wylot tylko woda "przesiąka") a potem dalsza filtracja następuje w wykładzinach tłumiących :(

Te odpływy z pod obudowy dmuchawy trzeba czasami udrożnić. To są takie płaskie gumowe rurki. Dzięki temu, że są spłaszczone nie wpuszczają powietrza do dmuchawy z komory silnika ale pozwalają na odpływ wody. Jak się tam zgromadzi za dużo syfu to przestaje to działać. Wystarczy ścisnąć te rurki tak żeby sie otworzyły i wszystko powinno ładnie wypaść.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-09 22:44:04 /


ooo...wlasnie dzieki wielkie-niewiem wielu rzeczy i pytam bo dopiero sie oswajam z moja granada..:) a te odplywy to rzeczywiscie czesta sprawa
dzieki jeszcze raz-3mta sie!

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-10 10:55:23 /


Mam podobnie w dziobaku, kapie ze szpary w desce w olokicy lewej nogi kierowcy, co mam zrobic? gdzie szukać nieszczelności?
Dodam że wilgoć pojawiła sie też u pasażera.

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 18:41:36 /


Dopóki nie rozbebeszysz wszystkiego i nie siądziesz w deszcz w samochodzie to sie na 100 % nie dowiesz nigdy. Ja to tak przez przypadek zrobiłem i takie cyrki to myślałem że tylko w tv są jak grania zaczęła mi przeciekać :P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 22:21:38 /


Pytanko MAM!

Pierwszy raz dzisiaj rano wsiadając do mojego pięknego Capri MK3 zauważyłem na miejscu pasażera ( konkretnie pod jego nogami ) plamę z wody średnicy 3cm, zaczyna sie od przednich drzwi kończy przez fotelem pasażera- auto juz nie raz jeździło w ulewie i nic w zimie tez dzielnie sobie rade dawało 2 lata temu i nic. A tu nagle po deszczowej nocy jak by ktoś miednice wody wlał mi pod nogi pasażera-czy jest jakaś typowa przyczyna w MK3 czy ktoś juz to przerabiał? Uszczelka wygląda OK dziury na wylot nie ma:)

Hoover 3M / 2007-05-09 08:43:13 /


Ja miałem mokro pod nogami pasażera z powodu cieknącej nagrzewnicy.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-09 09:11:03 /


Obstawiam nagrzewnicę ale miałem też taki przypadek, że mi jedna z uszczelek drzwi źle zbierała wodę i w deszczu leciał taki mały strumyczek właśnie pod fotel pasażera. Sprawdź najpierw nagrzewnicę - czy przegroda silnika jest mokra - pod króćmami z wodą. Tak samo od strony silnika - czy przypadkiem któryś z krućców nie rusza się. Młodemu jak poszedł jeden z krućców to mi został w łapie jak nim chciałem poruszać :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-09 11:13:40 /


Są 4 opcje - uszczelka szyby w rogu, podszybie pod błotnikiem, walnięta nagrzewnica lub słabo trzymająca uszczelka drzwi ;-)

U mnie na 1 delikatnie pomogło podklejenie uszczelki silikonem od środka.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-09 11:22:31 /


U mnie okazało sie, że ciekło sobie przez przejście wiązki elektrycznej (koło puszki bezpieczników) do środka.

Eclips Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-09 11:23:33 /


Eclips, ale puszka bezpieczników jest po stronie kierowcy a u H. jest mokro po stronie pasażera.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-09 13:24:52 /


demontaż deski powinien wiele wyjaśnić ;)
generanie:
- skorodowane podszybie wewnetrze -> cieknaca woda z otworów odpływowych przedniej szyby
- skorodowane słupki A -> cieknąca woda przez dziury podczas jazdy, lub przy drzwiach (zawiasy!), ew. korozja przy zawiasach maski
- nagrzewnica i jej wyjscie - uszczelka
od strony kierowcy to jak juz ktoś zauważył, skrzynka bezpieczników, oraz przejścia wiazki, + otwoey od linek, cięgien etc. i ich uszczelki
- niefabryczny szyber - cieknie po słupkach podsufitce na podłogę,

good luck, polecam profilaktycznie sprawdzić drożność otworów odpływowych z drzwi i progów

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-09 21:11:47 /


chłopaki dodam tylko ze podczas jazdy w ulewie nic nie cieknie, problem pojawil sie nagle wchodze rano do Capri a tam na dywaniku pasarzera z przodu spora kałuża,
jak sprawdzic nagrzewnice?
dolac plynu odpalic silnik i czekac?
czy koniecznie demontowac odrazu deske rozdzielcza?

Hoover 3M / 2007-05-10 00:39:33 /


Hoo, jeśli jezdzisz na płynie a nie na wodzie to gdyby nagrzewnica była walnięta czułbyś rozgrzany płyn chłodniczy. Jeśli nie jesteś pewien jaki to zapach to kapnij trochę borygo na kolektor wydechowy :). Przynajmniej u mnie tak waliło jak rozgrzałem silnik.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-10 06:58:21 /


Niekoniecznie Młody. Ja nie miałem Borygo tylko koncentrat rozcieńczony z płynem a dół nagrzewnicy (samej chłodniczki) był zapchany. No i raz że nie było zapachu a dwa - nie lało się strumieniem tylko sobie powolutku ciekło.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-10 11:28:11 /


Przy rozwalonej nagrzewnicy szyba pokryje sie tłustą mazią ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-10 11:40:55 /


??? A to dlaczego? Ja nic takiego nie miałem. Młody także nie.
Hoover, rozbieraj tę dechę, to się dowiemy co nie tak :))

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-10 21:58:36 /


odświeżam wątek:

dotyczy taunusa 2d...za tylnymi boczkami zbiera mi sie tyle wody ze przelewajac sie splywa na podloge pasazerow, ale skad bierze sie tam za boczkiem to nie mam pojecia, tak samo leci mi woda na dywaniki z przodu i to calkiem nie malo....podejrzewam ze leci to otworami w podszybiu pod uszczelką...tylko nie moge sie zebrac zeby uszczelnic, ale najbardziej zastanawia mnie to ze jak jade w deszczu to mam potem ochlapane oparcie tylnej kanapy???? moze mial ktos taki przypadek i chce sie podzielic doswiadczeniami??

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 13:52:20 /


nie jesteś sam :) mam dokładnie ten sam problem. ja u siebie za 90% zalewania winię uszczelki szyb, z przodu jak i z tyłu. oparcia kanapy nawet już nie reanimuje bo to nie ma sensu :) zobacz czy masz wodę pod tylną kanapą. być może przelatuje ci pod nogi pasażerów spod kanapy poprzez to jakby poprzeczne wzmocnienie.

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-29 21:01:09 /


Mam ten sam problem w capri zbiera się woda za tylnymi boczkami i przelewa się do środka spływając pod kanapą na podłogę , samochód może stac w największą ulewę i do środka nic się nie dostaje a przejade się kawałek i już mokro więc wnioskuje że wodę muszą wpychać do środka koła. Mateusz pouszczelniaj wszystkie spawy jakie znajdziesz - mi się z prawą stroną już udało ale od strony pasażera nadal jest problem. Teraz w tygodniu będę dalej walczył ale na 100 % gdzieś przez nadkole woda jest z mokrych opon wtłaczana do środka.

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-30 02:35:17 /


A nie macie tych otworów odprowadzających wode w progach u dołu ?

To dziwne żeby zebrało się tam aż tyle wody, dziurawe progi czy jak ??


Mi się lało wężami szyberdachu i po ramce drzwi na uszczelke - uszczelką spływało w dół i lało na podłoge z przodu i przez otwór włączania oświetlenia wnętrza do progu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-30 09:46:24 /


Mam otwór ale w nim siedzi ciasno wąż odprowadzający wodę z szybra i rewelacyjnie odprowadza

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-30 10:03:56 /


zdjęłem kanape i jest suchutko, pojechałem na myjke cisnieniową i z tego co zaobserwowałem to leci pomiedzy uszczelka zamszowa ta prowadząca szybe i pomiędzy uszczelką a blachą w miejscu gdzie sie ją zakłada...fakt ze to jest dobierana ale tak czy inaczej coś tam powinna zatrzymac a tu nic...bedzie trzeba zrobic na poliuretan...;/ a w progach mam odprowadzenia ale nie wiem czy nie jest zapchane...

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-30 12:29:37 /


Sorki jeśli się nie znam, ale przyjrzyjcie się mocowaniom tylnych pasów bezpieczeństwa, zwłaszcza tym mocowaniom do podłogi. Nawet jeśli nie macie z tyłu pasów bezpieczeństwa, a nawet szczególnie wtedy, bo nawet jeśli nie macie pasów, to macie mocowania, czyli zwyczajnie dziury w podłodze pod tylną kanapą. Fabrycznie są zabezpieczone zatyczkami plastikowymi, ale zatyczka może czasami wypaść, a brzegi otworu zgnić.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 23:01:05 /


W Capri Mk1 nie ma mocowań ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 23:27:29 /


Ja w Mk3 też nie mam :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-04 17:43:57 /


Milo, a pewny jesteś? Ja miałem najuboższą wersję, bez pasów, ale mocowania były. Na tej podstawie przypuszczam, że nie było bud bez mocowań. Zresztą tak też w jakiejś książce przeczytałem. Cały czas mam na myśli trójkę, nie wiem jak było we wcześniejszych wersjach.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-05 13:35:55 /


Masz fotki tych mocowań? Bo może myślimy o czymś innym w ogóle.. Poza tym różnice są jeszcze w tylnych plastikach, które trzymają tylną półkę - w wersjach bez pasów były jednolite - bez wycięć. No i ja właśnie miałem takie plastiki.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-05 23:23:08 /


Jeśli się nie mylę to tu powinno być to mocowanie..

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-06 07:05:01 /


No to teraz z całą pewnością Ci powiem, że nie mam takowych mocowań.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-07 15:21:38 /


Może ktoś wcześniej robił podłogę w Twoim aucie MILO i zapomniał, że były :)

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-07 20:44:18 /


Nie ma szans. Tę część podłogi mam oryginalną i nie "spatencioną" :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-08 00:09:11 /


no to coś nie tak
nawet mój Caprik który jest wersją "bezL" posiada otwory na pasy a brak mu mocowania na dzieloną kanapę ;(

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-08 20:05:44 /


Wojdat, ja też nie miałem mocowania na kanapę dzieloną :) A mam "S"-kę :) ORYGINALNĄ!

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-08 23:52:11 /


hmm jesteś pewien ze to "S"ka ????

powiedz mi po czym wnosisz ??

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-09 21:00:30 /


U mnie też te otwory są fabrycznie zaślepione. Przynajmniej tak to wygląda. Kanapa dzielona. Ostatnio zauważyłem że samochód miał listwy boczne i na bank rzędówke, bo nie ma mocowania pod drugi wydech. wydumka?

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-09 21:39:54 /


Wojdat - bo Carla to nie szczep. Mam komplet wszystkich dokumentów od momentu wyjazdu z fabryki, oryginalną książkę serwisową, dokument zakupu 1go właściciela, później następnego i tak wszystkich do momentu kiedy ja Ja kupiłem. Oprócz tego brief, dokumenty oclenia, każdy odcinek OC... :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-09 23:04:13 /


hmm ....

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-12 21:36:34 /


Milo - niestety, nie mam zdjęć, nie mam też Capri. Nie wiem, może Ty masz inaczej, ale u mnie było tak, że plastiki były jak u Ciebie: bez otworów na pasy. Ale jakbyś te plastiki zdjął, to pod spodem w budzie znalazłbyś mocowania pasów. Ale to są akurat górne mocowania i nie o te chodzi, bo przez nie woda się nie leje. Drugi punkt mocowania to tam, gdzie pokazał UglyKid na zdjęciu, i jeszcze trzeci (pasy 3-punktowe przecież) na tunelu, z boku.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-01 03:17:46 /


Cześć

Po dość rzęsistych ulewach przechodzących ostatnio przez nasz kraj okazało się, że i moje Capri zaczęło przeciekać. Konkretnie - przed i za fotelem kierowcy, mniej więcej w centralnych punktach tej przestrzeni. Zaznaczone dokładnie na zdjęciu 1 i 2. Mokro jest po w środku tych zaznaczonych obszarów - im od nich dalej tym mniej wilgotno. Na brzegach przedziału dla nóg pasażera i kierowcy (tunel, próg, błotnik) wykładzina jest sucha. Cóż to może być ?

Jeżeli chodzi o tył to mam koncepcję, że przepuszcza coś co wygląda jak zaślepki, które są w podłodze - zdjęcie numer 3. Są tam 3 mniejsze i jedna większa. Te mniejsze sprawiają wrażenie wilgotnych. Co to właściwie jest i do czego służy ? Czy może być przyczyną wody ? Jak to uszczelnić ?

Jeżeli chodzi o przód to stawiałbym na to sławne łączenie podłogi / słupka / błotnika. Ale tą koncepcję trochę burzy fakt, że wykładzina jest tylko po środku mokra. Ta część co na nadkolu leży jest sucha. Po podniesieniu samochodu i wczołganiu się pod niego zaczęła mi woda kapać z odpływu podłużnicy (zdjęcie numer 4). Czy to coś może oznaczać ? Samochód stał przez 4 dni nie ruszany w suchym garażu.

Wszelkie koncepcje, wyjaśnienia (odnośnie tych zaślepek) mile widziane.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-01 11:41:44 /


Korki moga przeciekac. nie wiem tylko czy woda 'wyszla by' dokladnie w najglebszych miejscach wykladziny. W granadzie maty tlumiace sa z warstwa bitumiczna wiec woda musiala by sie przelac dookola.

Moim zdaniem bardziej prawdopodobne jest przeciekanie uszczelek drzwi. Sprawdz tez odwodnienia drzwi bo zdarzylo mi sie widziec we drzwiach kilka litrow wody ktora sie z nich przelewala i wlewala z pod boczkow prosto do kabiny

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-01 13:53:42 /


Odprowadzenie wody z drzwi myślę że jest ok, bo 2 razy do roku zaglądam do środka żeby nasmarować prowadnice szyby (nie wiem właściwie czemu tak często to muszę robić) i nie zauważyłem, żeby była tam coś nie tak.

Uszczelki drzwi wymieniane najdalej rok temu - więc nie ma problemu. Zresztą wykładzina na progach drzwi jest sucha.

te zatyczki o których mówiłem, przynajmniej z tyłu są dokładnie na środku. Znalazłem na stronie rysunek karoserii. To jest jakiś chyba system odpływowy, czy co ? To zaznaczone na rysunku to są wgłębienia (kanaliki) w podłodze ? Może woda podchodzi tym jednym korkiem z tyłu i rozchodzi się tym najdłuższym kanalikiem do przodu ? Czy raczej tworzę dziejową teorię spisku ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-01 14:02:13 /


"Slużą tylko i wyłącznie do odprowadzania pęcherzy powietrza i osuszania karoseri po lakierowaniu zanużeniowym. Co do "tłumienia nprężeń" to (abstrahójąć od całkowitego braku sęsu tego stwierdzenia) wręcz przeciwnie wprowadzają dodatkoew koncentracje naprężeń ale zą zwyczajnie złem koniecznym.

bartek nowakowski 2007-07-02 16:20:47"

a wgłębienia podłużne tylko usztywniają podłoge co by nie spręzynowała

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-01 23:39:02 /


a otwory pewnie są montażowe i służyły pewnie czemuś w procesie produkcji.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-02 09:01:23 /


odgrzeje trochę temat cieknięcia w miejscu mocowania wycieraczek, Camaro udało ci się wyszukać jakieś zestawy naprawcze?
Dzisiaj nawiedziła mnie konkretna nawałnica, akurat gdy czekałem na Palia zaczeło lać i zauważyłem że kapie mi dokładnie w miejscu gdzie zamocowane są wycieraczki, nie leje się strumieniami ale pokapuje sobie trochę i trzeba by to zrobić.
Przerabiał ktoś już ten temat? jeśli tak to proszę o jakiekolwiek wskazówki jak to naprawić

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-22 23:14:15 /


u nas kapie delikatnie, do tego przy nawałnicy przestają działać wycieraczki, ale tylko w czasie deszczu :) zakleiłem taśmą wejście wycieraczek w podszybie i problem zniknął :)
jeśli ktoś wie jak rozebrać, a najlepiej tego uniknąć, szybko i prosto rozwiązać problem tej nieszczelności będę obserwował wątek. Jakieś zatyczki plastiki na podstawę wycieraczek w miejscu wejścia w korpus (nawet nie w samo podszybie ale tam gdzie przecinają płaszczyznę budy, jakieś 3cm nad mocowaniem do blachy).

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-22 23:47:30 /


u mnie właśnie podczas zwykłego deszczu nic się nie dzieje ale jak dzisiaj ostro lało to zaczeło coś pokapywać

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-23 01:05:08 /


Mati a jesteś pewien, że masz kompletny mechanizm wycieraczek? tam powinny być takie plastikowe podkładki w kształcie jajka zaraz pod podszybiem.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-23 08:34:38 /


właśnie chyba o brak tej części chodzi :) podejrzę może na PC jak powinno być

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-23 09:29:07 /


Z tego co się orientuję, to ja mam tam normalne uszczelki - w formie podkładek. Jak się je krzywo założy to przecieka :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-23 15:47:56 /


U mnie w Capri zaczelo kapac dzisiaj...woda pokazuje sie na klamce do otwierania przedniej maski i kapie na podloge obok pedalu sprzegla....Mial ktos z Was taki przypadek?Pozdrawiam

CapriGhia / 2011-12-30 17:51:35 /


zgnile podszybie, nieszczelność na osiach wycieraczek

Mysza liil (EM) / 2011-12-30 18:01:08 /


laczenie fartucha i podszybia przegnite pewnie.

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-30 18:01:24 /


U mnie zaczynało ciec. Po zdjęciu błotnika wygląda to tak...
A i tak jest dobrze, bo podszybie całe.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-30 18:46:28 /


ciec albo cieknąć. Któreś z tych dwóch :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-30 19:07:41 /


W to całe podszybie to raczej nie wierzę :(. Odwierć zewnętrzne podszybie, a zobaczysz co masz pod spodem.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-30 23:48:05 /


Cos malo wierzycie w "te podszybie"...

Zombie / 2011-12-31 02:01:32 /


Badyl, odwierciłem. Akurat w rogach jest całe. Ale na środku, a dokładniej przy wlocie do nagrzewnicy nic nie ma :(.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-31 09:25:07 /


Jak zgnite to zgnitę...ale Capri MKI leje się jak wleję do kratki nawiewu na podszybiu (od strony kierowcy) kapie mi na pedały, o tyle nie fajne że mam w tych okolicach bezpieczniki :) Pytanie jak się dostac i czym uszczelnić.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-17 00:06:13 /


zdejmij deskę, 1 osoba do środka, druga z węża polewa szybę przednią.
Od razu będzie widać gdzie leci- a uszczelnić silikonem na razie ;)
Od środka łatwiej się dostać w te miejsca.

michalch83 / 2012-10-17 07:52:01 /


ja narazie zakleiłem taśmą kratke podszybia i jest spokój nic nie kapie ale na wiosne trzeba sie bedzie tam dostać i załatać dziurke

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-17 08:19:01 /


Odgrzeję kotleta trochę.
Niby w bagażniku mam sucho, ale problem dotyczy Granady Kombi jak pierwszym poście.
Woda gromadzi się pod nogami kierowcy i pasażera. Odpływy szybra drożne. Podszybie kiedyś było lepione, więc możliwe, że nie tędy droga. Od pasażera nie zlokalizowałem wycieku, natomiast po stronie kierowcy po zdjęciu uszczelki drzwi widać, jak woda wypływa spomiędzy blach na wysokości deski między deską a słupkiem.
Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że relingi dachowe są w aucie nieseryjnie. Poprzedni właściciel je montował i są przynitowane. W tylnej części auta raczej sucho. Jedynie z przodu pod nogami mokro.

Zdjęcie poglądowe rzeczonego łączenia blach:

DrStein / 2017-03-20 22:07:25 /


Przepraszam za dwa posty jeden po drugim, ale tak to jest, jak się ma otwarte kilka kart. Post miał iść do tego wątku(dlatego wspomniałem o Granadzie kombi) https://www.capri.pl/forum/196109#528130

Idea obu wątków taka sama, więc raczej nie ma co zmieniać/kasować. Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie w temacie..

DrStein / 2017-03-20 22:53:42 /


Mnie to panie kolego wyglada na podszybie lub te przestrzen gdzie wycieraczki chodza.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-21 06:38:34 /