czy ktos wstawil do granady silnik od bmw v12 5L
consul gto / 2009-01-04 18:56:56 /
i jak ktos cos wie
consul gto / 2009-01-04 18:59:25 /
Nie, bo po co. Silnik jest mało trwały i kosztowny w eksploatacji, a poza tym to mega giga obciach ten motor w granadzie jak dla mnie. Interesował mnie ten motor ale w opakowniu zwanym 850 no ale niestety wszystko rozbiło sie o kiepskość tego motorka.
Ludwik 3M / 2009-01-04 18:59:51 /
Myślę, że nawet jakby ktoś wstawił to się tak otwarcie na forum nie przyzna :) Toć to wstyd jak beret...
gryziu liil (EM) / 2009-01-04 19:01:54 /
ale ja chce to ma 300koni ale czy wejdzie o to pytanie
consul gto / 2009-01-04 19:04:30 /
Facet ten silnik to badziew!! Będzie wciągał oleju tyle co Wartburg, NIE WARTO!! Poszukaj innego motoru z innej stajni jeśli jak widzę "obciachowość" projektu masz gdzieś;) Inna sprawa nie wiem kto i jak ma Ci to robić, ale to będzie kosztować koszmarne pieniądze!
1 silnik i osprzęt
2 skrzynia
3 hamulce
4 zawieszenie
5 dyferencjał
6 podłaczenie i wpatentowanie tego wszystkiego
Wyjdzie tyle co cała bawara 750 a efekt będzie zawsze gorszy niż ten fabryczny.
Ludwik 3M / 2009-01-04 19:15:13 /
amen
…zzzz…. / 2009-01-04 19:20:56 /
widzę ze ciągle łązi ci po łepetynie moc. życzę ci - zrób sobie 300 konnego Consula.
ale po zrobieni go daj znać - zacznę przyjmować zakłady kiedy się rozbijesz
wąski77 / 2009-01-04 19:28:43 /
lepiej poświęć ta kase na np. 2Xturbina w 2.9 24V, albo inną fałke na superchargerze - to dopiero daje "nieograniczoną moc" a pare osób z tego klubu chętnie by to wykonało i kasa wyjdzie napewno podobna.
fordofil / 2009-01-04 19:29:56 /
300 koni można mieć z 2300 "Ford-Volvo" R5 z większą turbina, lekki, malutki mniej świec i kabli wysokiego napięcia, same zalety.
.STICH. / 2009-01-04 20:15:55 /
No to zamiast kombinować z jakimś V12 z bawary to chyba lepiej kupić cały nabój V8 od jakiegoś mustanga czy innego forda.Pokombinuj z 4.6l v8 z lincolna(toć to ford) ani nie będzie obciachu a i do 300 ps-ów już blisko:)
posiadam bmw i przyznam szczerze że tez bym takiego badziewia nie wsadził.... sam fakt że on ma na każdy cylinder osobną cewke zapł. więc sugestje o innej marce są jak najbardziej na miejscu bo oprócz R6 starej konstrukcji to nic ciekawszego i w miare kompatybilnego nie ma, no i jak już ponad 200konióf to tylko na manualu :D
Posłuchaj co Stich mówi. Silnik ma być:
1. Mocny
2. Mały
3. Lekki
4. Prosty
To o co pytasz jest:
1. Słabe (toć 2,0T w standardzie ma 220KM a to 5,0 ma 300 i wielkie halo)
2. Wieeeelkie
3. Ciężkie jak jasna cholera (ma dwa wały korbowe)
4. No comment
Był już kiedyś taunus kombi z silnikiem Volvo i poniewierało nim bardzo konkretnie :)
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-04 22:23:07 /
Ja bym obstawił 4,2 v8 od audi, mocy ma pod dostatkiem, masa niewiele większa od 2,8 fordoskiego, :] tylko to nie ford.. ale granada by ładnie z czymś takim latała.
Trójkąt / 2009-01-05 00:10:22 /
http://allegro.pl/item518742164_audi_a8_1996_4_2_silnik_kompletny.html cena całkiem przyzwoita :]
Trójkąt / 2009-01-05 00:13:03 /
300 KM z turbo małego silniczka to nie to samo co 300 KM z dużej widlastej ósemki....
Do dużego auta jak Consul Granada - znacznie lepsze będzie V8.
Radzę poszukać silnika 5.0 v8 (Bronco, Mustang, Thunderbird - pewnie jakieś Lincolny itp)... z manualem lub automatem jak kto woli - oba są do dostania. Ew. nowszego wariantu 4,6 litra ... v8 brzmi znacznie agresywniej niż v12 - mi się tam dźwięki v12 nie podobają ...
MikeB4 / 2009-01-05 01:15:37 /
sam wiem ze to wynalazek ale to 300koni fakt v8 to bajka jest na alero v8 5.7L za 4.500zl ale to ma nie cale 200koni to prosze o jakes namiary na silnik
consul gto / 2009-01-05 20:58:07 /
tamten to 5.0 a nie 5.7 chyba
http://www.allegro.pl/item520986577_silnik_v8_5_0_tbi_firebird_trans_am_camaro.html
tu masz taniej podobny silnik ;-)
Jest też Mercedesa
http://www.allegro.pl/item516638208_mercedes_140_s_klasa_silnik_5_0_z_osprzetem.html
A takie silniki z Porsche były w Granadach (wersja Mako) - tylko niewiadomo z jaką skrzynią ...
http://www.allegro.pl/item505694886_silnik_porsche_5_0_v8_32v_okazja_1987r.html
A tu jest Fordowy 5.0 - 225 KM ;-)
http://www.allegro.pl/item517807251_silnik_ford_ho_v8_rok_1998.html
Jest też 5.7 z Oldsa za 2000 zł ... ogólnie trzeba się porozglądać ....
MikeB4 / 2009-01-05 22:21:28 /
Jesli miał bym wybierać to oczywiscie FORDA motor. Jeśli to bez znaczenia, brał bym ten z Mietka supertrwałość i niezawodnosć, a dodatkowo to dosć popularny motor jak na V8
Ludwik 3M / 2009-01-05 22:48:42 /
zapek, przepraszam ,ale jaki preparat spożywasz, że widzisz w BMW V12 dwa wały korbowe???
granadziarz_3M / 2009-01-06 09:01:16 /
moze zapek chce drugi w bagazniku na zapas wozic :) w sumie w bmw to moze sie przydac a co do opcji silnika to ja bym zdecydowanie polecal audi najlepiej 4.2 z s4 lub s6 do 97roku najlatwiej dostac taki silnik z osprzetem do manuala znajomy kupil za 2500zl moc zaleznie od wersji silnika od 290 do 326km bodajze a 4.2 z a8 to w manualu niedodostania jest albo za kosmiczne pieniazki widzialem kiedys taka na orginalnej skrzyni przerobiona z quattro na tylni naped dla mnie to troche glupota ale wlasciciel twierdzil inaczej
michałP / 2009-01-06 09:14:52 /
To taki posylwestrowy syndrom :P
Tak to jest jak się powtarza zasłyszane bzdury, przepraszać, nie chcieć :D
Na dowód jednowałowości i pełnowidlakowości tegoś agregatu rozkładówka:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.7-forum.com/modelle/e32/images/bmw_750i_e32_v12_motor-c.jpg&imgrefurl=http://www.7-forum.com/modelle/e32/ausstattung.php&usg=__35CxHt7cQDOwUSAGeRvkKTzbHJA=&h=184&w=300&sz=9&hl=pl&start=27&um=1&tbnid=21yQxyj2ZN4GsM:&tbnh=71&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2B750%2Bv12%26start%3D20%26ndsp%3D20%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-06 09:21:38 /
Dupa, nie działa, trzeba wejść w "detail infos" i "V-12 motor".
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-06 09:25:30 /
Na pocieszenie dodam, że czasem 2 rozruszniki ma :)
Mysza liil (EM) / 2009-01-06 09:57:27 /
Zapek, widziałem tego Taunusa będąc w Szwecji, dolewaliśmy na stacji w Skogen wody do chłodnicy autobusu, który teraz z powodzeniem wozi ludzi po Tarnowie pijąc cng, a tutaj z bocznej uliczki wyjeżdża Taunus kombi, z zewnątrz kakalakowaty, ale jak mu gość dał do pieca, to było słychać tylko pisk opon i turbiny :D Tam był chyba poddłubany silnik z serii 200 turbo, podobno te silniki dają się rasować do po*****ych mocy ;)
Beddie / 2009-01-06 15:58:26 /
a ja znalazlem z bmw v8 4L 286KONI CALY KOMPLETNY ZA 3 500
consul gto / 2009-01-06 17:32:32 /
Za 1900 możesz mieć 318cid na monowtrysku z Dodge'a więc nie wiem w czym rzecz...
Konar / 2009-01-06 19:09:52 /
No ale nie będzie z BMW kto zna jakiegoś Dodge'a..... Pod dyską to wrażenia nie robi.....
Ludwik 3M / 2009-01-06 19:11:25 /
a co za różnica dodge czy bmw? to i to nieford
eh jak się tak uparłeś to wiem gdzie stoi 750 , pseudo Alpina za 500Ł transport jakieś kolejne 200Ł i masz cały samochód
Wojdat / 2009-01-06 20:06:22 /
ile ma koni camaro 5.7 V8
consul gto / 2009-01-08 19:22:22 /
(350 CID) 5.7 L V8 305 - 350 hp mogą być też i 402 hp ale na tego bym nie liczył...
Ludwik 3M / 2009-01-08 19:33:28 /
koni to może mało,ale jaki zajebisty moment obrotowy i to praktycznie od samego dołu:P
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Small-Block_engine#350
Konar / 2009-01-08 19:35:16 /
Camaro 5.7 v8 to produkowali długo, długo ..... zależy od rocznika .... którego nie podałeś ...
Pierwsze Camaro z końca lat 60-tych miało 300 KM, później zapewnie mniej ...
np. 1972 - 165 KM / 200 KM (255 KM w Z28)
Iroc-Z - z 1988 miał 225 KM
Po 1993 - 5,7 miało 275 KM , w 1996 285 KM - przy końcu produkcji z silnikiem z Corvette (też 5,7) miało pod 325 KM ....
MikeB4 / 2009-01-08 19:44:30 /
ja na twoim miejscu sklanial bym sie w strone 4.2 z audi tak jak pajak napisal silnik z chevroleta to jednak troche egzotyk i z czesciami w razie w moze byc roznie zarowno z dostepnoscia jak i z cena no i napewno jest ciezszy i mniej ekonomiczny niz V8 z audi
michałP / 2009-01-08 20:08:33 /
popieram, silnik z audi to co prawda wiocha na miare bmvv, ale za to dobry, ekonomiczny i dostępny.
fordofil / 2009-01-08 20:12:33 /
Silnik z Chevroleta to nie żaden egzotyk - a części są wszystkie i bardzo dużo tuningowych ....... dodajmy - BARDZO TANIE .... np. www.summitracing.com
Dodatkowym atutem będzie jego gaźnikowość - brak komputerów i skomplikowanej wiązki elektycznej do podłączania ...
4,2 V8 z Audi to i tak nie jest ekonomiczne ;-P Tak czy siak na to, że będzie palić 15-20 średnio się nastaw ...
MikeB4 / 2009-01-08 20:12:39 /
no i ten nieszczęsny aluminiowy blok i podobna przypadłość jak w bawarach do nadużywania oleju;)
Ludwik 3M / 2009-01-08 20:33:26 /
pincet kuni ma - nie pekaj, zakladaj!
MikeB4 czesci sa tanie ale w stanach a czasami czas ich sprowadzenia do polski jest lekko mowiac wkurwiajacy do silnika audi masz wszystko na miejscu albo na 2 dzien to ze podbiera olej to fakt a co do porownania ekonomicznosci to mysle ze nie ma nawet o czym rozmawiac bo stare gaxnikowe V8 ni jak sie nie da porownac z nowoczesnym wtryskowym V8 napewno silnik chevy ma lepszy moment ale cena 300konnego V8 z chevroleta niska nie bedzie a do audi znajomu kupil kompletny silnik pod manuala z wiazka i osprzetem za 2500zl znajdziesz za tyle silnik z chevy watpie chyba ze bedzie to padajace 5.0 V8 148konne
michałP / 2009-01-09 00:42:30 /
No ale v8 chevy to uosobienie prawdziwego v8 :). Przecież nikt tym na rajd o kropelkę nie pojedzie. Częsci masz pełno w niemcowni, sądząc po ilości camaro stojących na szrotach.
MichałP, nie żebym się czepiał, ale przynajmniej zaznaczaj kropką gdzie kończy się zdanie, bo ciężko się czyta.
UglyKid / 2009-01-09 07:59:56 /
Stare gaźnikowe V8 spokojnie da się porównać z nowym wtyskowym badziestwem ... zwłaszcza pod względem spalania. One wcale nie spalały tak dużo ....... chyba, że ktoś naprawdę szaleje i trzyma cały czas gaz w podłodze. Np. Mustang 4,7 lub 5,0 v8 (ten pierwszy) spala średnio 14-17 litrów - a nowy 4,6 v8 bardzo podobnie ...
Mało tego - niektóre stare samochody z gaźnikowym zasilaniem silnika palą mniej niż dzisiejsze wtryskowe o tej samej pojemności ...
Co do części to wątpie żeby cena i dostępność wielu rzeczy do silnika Audi była tak dobra jak do Chevy v8.... czas oczekiwania na paczkę ze stanów to tydzień - czasem dwa .... ale co chciałbyś dokupować do silnika ? I czy do Audi 4,2 v8 naprawde kupisz wszystko bez oczekiwania od ręki ? Wątpie
np. tłok do Audi 1.9 Tdi kosztuje 300-200 zł do 2.5v6 250 zł .... może do 4,2 v8 są tańsze, ale do Chevy komplet 8 tłoków kosztuje 300 $, komplet panewek 28- 70$ korby +13$ -50$ główne , kable zapłonowe od 40$ za kpl, świeca 1,50 - 10 $
nowy alternator kupisz za 100$, rozrusznik 140$
nawet jak stanie Ci się coś z wałem korbowym to kupisz za 200$
dla mnie bajka ;-)
MikeB4 / 2009-01-09 09:10:14 /
Wymiana tloków czy panewek w silniku audi nie ma wiekszego sensu bo goly silnik kupisz poniżej 2000zl a jak sam zaznaczyleś tłoki do chevy kosztuja 300$ dodaj sobie uszczelki, obrobke glowic, planowanie i ewentualna robote lub swój czas i juz tak tanio nie wyjdzie. Rozrusznik do 4.2 uzywany co prawda kupie za 150zl i mam go na jutro alternator tak samo.Kolega ostatnio sprzedal A6 c4 z silnikiem 4.2 miala 540tys km z czego on sam zrobil 340 tys wiekszosc na LPG i nic nie robil przy silniku ani przy rozruszniku jedynie co to alternator byl naprawiany ale wiem ze nie byly to jakies straszne pieniadze i naprawiono mu to od reki. Napewno chevy ma ladniejsze brzmienie i tu przewaga tego silnika jest nie podważalna i dla mnie to chyba jedyna strona za tym silnikiem wszystkie inne sa za motorem z audi. Co do ekonomicznosci i osigow to znajomy mial kiedys camro IROC-Z i wedlug mnie to ni jak nie mialo startu nawet do A8 4.2 a o A6 czy czyms lzejszym nawet nie mowie. Waga silnika chevroleta tez odpowiednio dociazy przod jak by nie patrzec wiekowego auta jakim jest granada to tez wedlug mnie przemawia za audi.
michałP / 2009-01-09 10:37:55 /
Komplet naprawczy na cały silnik Chevy * uszczelki + panewki + tam inne bez tłoków 350 $ , głowice da się nawet nowe kupic ;-)
A komplet do zmiany uszczelek i pierścieni
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=FEM%2D205630%2D33&autoview=sku
90 $
Znalazłem nawet komplet tłoków za 84 $
Rozrząd 13 $ !!!!!!!!! Łańcuch + kółka
Chłodnica 141 $
Zestawy do wyciągnięcia 350 HP - 400 HP
http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?SearchType=Engine&N=700+4294908216+4294840140+4294782477+115+4294820040
Oczywiście takie silniki jeżdżą miliony bez remontu - czasem zdarza się , że spod którejś uszczelki coś zacznie ciec .... w Audi tez może się zdarzyć.
Dodatkowo za 50 $ dorzucisz takie coś :-)
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=SUM%2DCSUM103&autoview=sku
I kolejny silnik za 2000 również z Chevy dostaniesz. Osiągi Iroc-Z pewnie były na automacie - faktycznie może nie być tam rewelacji bo silnik osiągał tylko 230 KM
85-86-87 miały silnik 5.0 około 215 KM w 88 - 5.0 miał już 195 a 5,7 225 KM 89-90 odpowiednio 170/230 dla 5.0 i 230/240-245 dla 5,7 :-)
Jeśli chodzi o Camaro 3rd gen to pierwsze z 1982 miały "mocne" V8 5.0 - 145 KM lub 165 ;-))
To napewno nie są silniki z mocą - tych raczej trzeba szukać w pierwszej , poczatku drugiej i schyłku lat 90-tych ....
Tam w 67 roku 5.0 w Z28 miało 290 KM ;-) 275 z 5,4 ..
Camaro Z28 z 1970 miało 360 KM z 5,7 ... w 71 330 KM w 72 - 255 KM (kryzys paliwowy - surowe normy emisji spalin w 72)... w 75 zostało już tylko 145/155 KM
Więc jak widać można się nadziać na 150 Konny silnik który nie będzie chciał chodzić jak taki 300 Konny ;p
MikeB4 / 2009-01-09 11:58:01 /
Dyskusja trochę słaba MichaleP.
Nie da się tego ni jak porównać.
Stety albo niestety wole v8 chevy i mniej kłopotów ( wiązka elektyczna, chip, wtryski) niż audi - jak bym chciał silnik z audi to bym kupił A6 A8, a nie wymyślał.
Bo nie widzę żadnego sensu wsadzania takiego silnika.
To jak zakładanie wnętrza scorpio do granady.
Jak chcę mieć scorpio to kupuję scorpio.
Pewne rzeczy do siebie po prostu nie pasują.
MikeB4. tak z ciekawości... te różnice w mocy silników 5,7 wynikały ze sprytnych sztuczek inżynierów? czy z zupełnie innej budowy silników? Bom nie obeznany, a zciekawiny, a wiem że w stanach czasem dławiono poprostu silniki jakimiś zwężkami, tak jak ograniczano moc samochodów w nascar.
UglyKid / 2009-01-09 13:56:21 /
nebel skoro gaźnikowe sa takie dobre to dlaczego wiele osob wklada sobie 2.9 efi a nie 2,8 na gaźniku???Pozatym jesli ktos ma pojecie to zalożenie silnika na wtrysku nie jest takie skomplikowane a zdiagnozowanie usterki w nim jest czasami banalnie proste wystrczy blędy sprawdzic. Osoba ktora zalozyla ten wątek chciala V12 z bmw a ja poprostu uważam ze najlepszy i najtanszy sposób zeby miec 300ps w granadzie to silnik z audi V8 nie musisz sie z tym zgadzac. Co do cen czesci to sie zgodze ale to sa ceny w stanach i czas sprowadzenia czasami moze byc dlugi a i sama przesylka tania nie bedzie a do audi lezy wszystko na półkach mowa o nowych czesciach lub na allegro jeśli szukamy uzywki.Autorowi tego wątku widze nie zalezy na orginalnosci on chce 300koni a silnik z audi jest napewno duzo lepszym rozwiazaniem niż v12 bmw i napewno duzo tańszym niz V8 z chevroleta.
michałP / 2009-01-09 14:48:34 /
UglyKid - stopień sprężania , mniejsze zawory i szajsowato ustawione fazy rozrządu innym wałkiem..... + jakieś recyrkulacje spalin itp .... w efekcie silnik miał 150 KM zamiast 300 a palił tyle samo paliwa :-)))
MikeB4 / 2009-01-09 15:13:41 /
Michał - bo łatwiej i dużo taniej jest dorwać dobre 2.9 niż 2.8 w takim samym stanie?
Beddie / 2009-01-09 16:06:00 /
Beddie nie zupełnie. Niektórzy patrzą tylko na moc. A jak wiadomo rozrząd w poczciwej starej vałce to nie to samo jak w 2,9.
Michał mam dwa samochody i obydwa są na gaźnikach.
Jakoś dziwnym trafem Pająk nie założył EFI tylko dwa gaźniki.
W jednej tylko rzeczy silnik audi ten TDi w mojej ocenie jest lepszy - pojedzie na rzepaku, opałowym czymkolwiek innym, co koło ropy nawet nie stało, ale to się może dobrze nie skończyć.
dzwonilem o ten silnik z audi no klatro i moga byc problemy
consul gto / 2009-01-09 18:46:26 /
a co ma silnik, do układu przeniesienia napędu (quattro bo dedukuję, że o to chodzi), chyba że chciałes razem ze skrzynią jeśli tak to to na sam tył nie zadziała... chyba;)
Ludwik 3M / 2009-01-09 18:49:58 /
Potwierdzam z autopsji, dobry gażnik to jest to. A z wtryskami bywa różnie, niestety.
granadabus / 2009-01-09 20:35:11 /
zastanawiam sie nad tym camaro ale to ma tlko 170koni audi tego nie kumam klatro jak to zmontowac ale mam z bmw v8 4L jutro robie pomiary
consul gto / 2009-01-09 20:45:51 /
klatro powiadasz, też tego nie kumam.
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-09 20:48:23 /
ktoś tu sobie jaja robi
brzezin / 2009-01-09 20:53:13 /
u mnie w blazerze jest 210 z 5.7 a w G 20 z 5.0 chyba 190 .Bierze od samego spodu , czesci dostepne w PL w normalnym price. Duuuza trwalosc , bezawaryjnosc i odpornosc na gaz . A elektronika sprowadzona do minimum. Sprowadza sie do tego ze ponad 2 tonowe auta na automacie pala gume na dowolnej nawierzchni stojac w miejscu.
Classmobile / 2009-01-09 21:02:43 /
ale nie ma nigdzie 5.7 no i to mruczy jak kotek nie tak jak bmw i zero gazu ja nawet zima nim nie jarzdze jutro musze go odpalic niech sobie po chodzi
consul gto / 2009-01-09 21:13:47 /
Doprawdy nie mogę tego czytać..."po chodzi" tu już nie chodzi o dysleksję ale o szacunek dla tego forum i szanownego grona tu zasiadającego. Nie dziwi mnie, że KRK już tu nie zagląda... "po chodzi" ....
zapek??? !G.O.P! / 2009-01-09 21:21:24 /
maruda wyluzuj
consul gto / 2009-01-09 21:27:50 /
tesz sie nie marz czego czepiac. warzne jest to co by bylo komunikatywnie. Dopiero jag czegos niezrozumierz to alarmoj.
Classmobile / 2009-01-09 21:41:32 /
Nie tszeba znac zasat pisowni ino patszyc na podkreslenia. Jag ktos nie lubi to nie naleszy go pientnowac.
Classmobile / 2009-01-09 21:43:40 /
Kolego po co zadajesz pytanie jak od początku chcesz tam ten silnik od beemki na siłę wstawiać? Nikt nie wstawiał jak widać, więc możesz być pierwszy. Polecam z tym pomysłem i polszczyzną udać się na forum bmw, bo pomyliłeś klimat, forum i ludzi. Nie ubliżając beemkowcom oczywiście. Peace.
znalazlem cos 7.4L 524944256
consul gto / 2009-01-09 21:48:10 /
bmw bo tylko one sa kompletne gdzi dzwonilem to wszystko w czesciach
consul gto / 2009-01-09 21:54:13 /
To sobie ściagnij coś kompletnego ze stanów, będziesz miał silnik, skrzynie, wał i od razu instrukcje jak to wszystko jest podłączone....
Ale coś czuje, że co Ci nie powiemy, i tak będziesz parł z uporem maniaka, żeby włożyć tam BMW.......
http://www.youtube.com/watch?v=pK-SPRlJEO4
Konar / 2009-01-09 22:06:55 /
Niedawno w Poturbowanych wkładali w auto 8,5l Myślę, że to by załatwiło sprawę... No chyba, że wyżej, to możemy poszukać w ciężarówkach.
Ja widze że kolegę to jakaś turbina by zadowoliła... http://en.wikipedia.org/wiki/Turboprop polecam...
Ludwik 3M / 2009-01-09 23:53:43 /
da się upchnąć do kombi????
mario75 / 2009-01-10 00:11:25 /
bmw,audi i co tam jeszcze.piepszony,dlugi watek o gow....
normalnie auto swiat.
Turbinke? Tanio sprzedam:) 10 000 kW wystarczy?
Zdecydowanie za mało by trząść budom.
5.7 V8 z Chevroleta mruczy jak kotek?? Pewnie tak...
Johnny81 / 2009-01-10 13:11:47 /
a turbinka jak mruczy.... to dopiero dźwięk no i ta ilość obrotów;d
Ludwik 3M / 2009-01-10 13:13:58 /
turbinka syczy jak wezyk boa;) a kreci sie.... ojojoj... by mozna sie porzygac jakby sie tak sie pokrecic
no i ten zapach spalonej nafty;) w dodatku Jet-A1 jest sporo tańszy od PB 95;d
Ludwik 3M / 2009-01-10 14:49:45 /
dzwonilam tam o to 7.4L jest kompletny z skrzynia 3manual za 6000
consul gto / 2009-01-10 16:17:57 /
"turbinka syczy jak wezyk boa ;)
Atom | 2009-01-10 14:19:36 |"
Wężyk BOA pęka i cieknie a wymienić go nie jest prosto, bo idzie przez głowicę ;-).
Na temat 4.2 V8 32V spasowane w audi quattro z dwoma szperami mógł się wypowiedzieć Wroniasty bo zdaje się jego Tato takiego miał i u Buszmena robił. Buszmen miał przelecieć tym troche kilosów i jeśli coś się spartoli to od ręki wymieniać, czyli taki test w praniu. Mówił że niema bata na tą furę na drodze ale z tego co pamiętam to mu przy tym pałowaniu coś koło 40 litrów po ok. setce km z baku wyparowało. Ja tam bym wolał wolnoobrotowe gaźnikowe V8
Marek F / 2009-01-10 19:47:40 /
to gdzie znajde v8 na gazniku forda
consul gto / 2009-01-11 11:23:36 /
o i to jest najrozsadniejsze pytanie w tym wątku.
fordofil / 2009-01-11 11:37:20 /
Silnik ze stanga Bossa 302 V8 o mocy 290 HP posiadał cztero-gardzielowy gaźnik Holley’a 780 cfm. Wykorzystany w Peranie.
no ja tez sie wypowiedziec troche moge na temat audi V8 quattro
gdyz jezdze tym od kilku lat,
aktualnie mam 2 sztuki
auto ciężkie dość, automat i napędzane 4 koła, więc spala:
12 l na trasie przy jeździe bez szaleństw (100-140 km/h)
24 l w mieście (duża masa, automat) przy średniej 20 km/h
olej - w normie czyli 1 l / 1000 km
plusem jest ze silnik jest dość "ściśnięty", tzn cały osprzęt ma jak przyklejony do siebie
no i maksymalne ceny rynkowe silnika to: 1 k bez osprzętu albo 2 k z osprzętem
za 300 zł dostępny jest chip znoszący blokadę 250 km/h i podwyższający moc do 310 KM
silnik ładnie się też gazuje, wystarczy instalacja już za 2800 zł :)
Jest V8 do wziecia, tylko trzeba je rozruszac bo troche stalo ;)
pmx (wiewior;) / 2009-05-15 12:56:05 /
To z jakiejś kopalni czy co?? Czy podczas nurkowania wyłowiony?
Szafa !G.O.P! / 2009-05-15 13:33:50 /
to chyba z tej bazy lotniczej...
mario75 / 2009-05-15 15:18:41 /
Nie rozumię czemu koledzy się czepiają? Widziałem V12 w VW Lupo Do "grani" wejdzie Tylko zdolności są potrzebne:) Ja jestem za
P.S W kadecie widziałem V8 4.2
Arek7719 / 2009-05-15 20:21:10 /
widac że jesteś tu nowy.
to że się da to nikt tu nie wątpi. ale dlaczego się czepiają - poczytaj wątek od początku - w pierwszych postach szczególnie
wąski77 / 2009-05-15 20:29:40 /
poprostu przkleiła sie kiedyś taka łatka do tej marki... podejżewam od czasów kiedy zaczęto ciągnąć bełemki z niemca, zaczeli jezdzić debile i zrobili opinie... a jesli chodzi o trwałość to są to dobre auta... tylko ludziom pierd.. sie w główkach z powodu trzech literek...
tachu - nam się pier... z powodu czterech literek...
wąski77 / 2009-05-15 22:06:28 /
uwierz że sam tesknie za granadą...
ale ale bawary maja naprawde słabo żywotne silniki, aluminiowy blok z NAPYLONYM na gładzie chromem, byle paproch robi z tego silnikia pijacy olej śmietnik...
Ludwik 3M / 2009-05-16 01:09:18 /
ja na R6 o przebiegu ponad 300 tys nie moge nic powiedzieć, bez zarzutu..
nie zapominaj że są też żeliwne bloki w R6 - M30 to najbardziej udany motor BMW tamtej ery
szalony / 2009-05-16 12:49:57 /
a 3 i 4 L V8? jednorazówki i o tym Ludwik napisał.
granadziarz_3M / 2009-05-16 18:13:53 /
Byłem bardzo zainteresowany zakupem BMW 850i bardzo mi się to auto podoba;) Z tąd zrobiłem rozpoznanie i odpóściłem sobie temat tego pięknego auta....
Ludwik 3M / 2009-05-16 20:31:08 /
Czyżby chodziło o powłokę nikasil stosowaną w 3.0 i 4.0 v8?
Podobno w 4.4 problem został rozwiązany.Ale jak to niewiem.
problem Nikasilu w silniku M60 V8 wystepujacym w pojemnosciach 3.0 i 4.0 dotyczyl powloki na gladzi cylindrow ktora ulegala ulegala wypaleniu / korozji czyli generalnie poddawala sie - podobno problem dotyczyl "paliwa niskiej jakosci" zwlaszcza zasiarczonej benzyny w USA, niemniej jednak BMW wymienilo setki tysiecy tych silnikow gdyz bloki kryte Nikasilem w ktorych wystapil problem nie nadawaly sie do niczego
M60 z Nikasilem ma to zakodowane w numerze seryjnym (jakby co mam pelne info w tym temacie)
Nikasil zostal zamieniony na warstwe Silikonowa (stosowana w wiekoszosci tego typu silnikow z blokiem alu) ktora byc moze nie ulega zniszczeniu samoczynnie tak jak Nikasil ale jesli ulegnie zniszczeniu (np. tak jak zostalo to opisane powyzej) albo zostanie zuzyta nie ma moliwosci ponownego napylenia jej na powierzchnie cylindra (przynajmniej w polskich realiach i granicach oplacalnosci oraz drowego rozsadku)
M60 i M62 (rzeczone 4.4) maja opinie silnikow delikatnych w odniesieniu do startych R6 M20 i M30 i jest tak nie bez powodu
szalony / 2009-05-18 21:15:13 /
...a taki Koeln, zrobiony z parowozu przetopionego razem z sadza, bez czarodziejskich powlok robi 500.000km ;)
pmx (wiewior;) / 2009-05-21 13:27:32 /
żeby tylko 500 tys ... ale potrafią spoooooro więcej ;-)
MikeB4 / 2009-05-21 13:36:29 /
A co myślicie o silniku 3.5 m30b35 z bmw w dziobaku lub granadzie?
Jakie wady?
Poza tym ze zostałbym oficjalnie ukamieniowany na pierwszym zlocie z takim zestawem;)
Zmieściłby się pod maskę? To jest rzędowa 6.
Silnik ma moc przyzwoita - starsze bez katalizatora maja 220KM i 315NM.
Jest nie do zajechania, koszta na pierwszy rzut oka niewielkie takiego swapa.
W dziobaku a nawet granadzie dawałby sobie fajnie rade.
Po co wsadzać np problematyczny 2.9 24V jeśli można coś takiego mieć - większa moc i na pierwszy rzut oka mniejsze problemy.
Choroba fordowa jest nieuleczalna, planuje sobie coś ponownie kupić, ale moje ortodoksyjne podejście do tego tematu trochę uległo zmianie;)
Vaax_wFe / 2009-07-05 12:57:53 /
A może by tak 1.9TDI albo 2.0?
Arek7719 / 2009-07-05 13:09:11 /
pytam o m30b35 wstawiony na blosie. TDI maja kiepskie brzmienie, masakra przy swapie i charakterystyka diesla mi sie nie podoba choc silnik ma potencjal :)
Vaax_wFe / 2009-07-05 13:12:24 /
jesli nie bierzesz pod uwage opini ludzi z zewnątrz że to bmw itd. to silniki m30 jak i m35 są najmniej awaryjne i najzywotniejsze we wszystkich beemkowskich wynalazkach,(nie wiem jak te najnowsze ale te mają za sobą duzo doswiadczeń i lat) zrobiłem już na gazie 40 tys, jak kupiłem wyregulowałem tylko zawory i zmieniłem olej i filtr, lata to w kazdych warunkach i naprawde nie narzekam, brakuje mi tylko sekwencji bo na gazie traci to swój urok ale i tak jest niezle, spalanie gazu średnio 14l przy masie całkowitej z załadunkiem ok 2400kg (4 osoby+złom w bagazniku) a najlepsze jest to że przy oryginalnej manualnej skrzyni auto w całym zakresie obrotów zachowuje sie naprawde dynamicznie, 301tys przebiegu a silnik zuzycia nie wykazuje (jezdził w niemcach) cisnienie w normie, lekki wyciek z komory rozrzadu, łąncucha nie słychac ani na zimnym ani na ciepłym silniku, nic sie nie dzieje, poza luzami zaworowymi raz na 30-40 tys jest bezobsługowy... no chyba że przejmiesz sie minami kolegów że to bmw:D
ale to nie marka jest winna że debile najczesciej tym jeżdzą:/
ps. nie wiem jak 2.9 cosworth, ale jak porównam do zwykłego 2.9 to wysiada przy m30, nie pamietam parametrów tych obu, ale kulture pracy m30 i m35 mają lepszą, (to tak jak stare 2,3 2,8 porównać do 2,9 na wetrysku, stare fałki lepiej pracują:)
Silnikiem jestem zafascynowany bo mam go teraz w swoim aucie tylko 3.0, troche za slaby na ta bude ale kultura i dzwiek sa super. Tylko nie wiem jak Ci to 14l wyszlo:-p
Mi na miescie pali 25 gazu;)
Zastanawiam sie tylko jak by to wygladalo w granadzie lub dziobaku. Rzedowa szostka troche dluga jest, weszloby to jakos z chlodnica, wentylatorami i cala reszta?
Teoretycznie mieszcza ja do e30 wiec i do dziobaka powinna wejsc.
Silnik z tego co wyczytalm lzejszy od pinciaka.
No i marka nie winna, tylko dziewczyny z remizy;) Dla ktorych lysi kupuja stare 3;)
Vaax_wFe / 2009-07-05 13:31:19 /
Do granady taki silnik wszedłby bez problemu.Nawet ostatnio była na allegro biała granada kombi z 2.4 td z bawary.W taunusie napewno do przeróbki będzie ściana grodziowa.Australijskie cortiny z r6 mają ścianę przerobioną.
Dodatkowym atutem jest fakt, że taki silnik łatwo pozyskać: E28 M535i osiąga na ebayu brytyjskim zawrotne ceny 600-700 funtów ;)
Jakby co to ja jestem chętny na deal dzielony - kupujemy E28 na spółkę - Ty bierzesz silnik+skrzynia+elektryki kawałki czy co tam potrzebne, a ja resztę samochodu :)
Konar / 2009-07-05 13:44:17 /
wyszło mi 14 bo robiłem sam instalacje od nowa a ty zapewne kupiłeś juz z gazem zakładanym przez jakąś ciape, albo po prostu zakładałes u ciapy, przyjedz to udowodnie ci że w cyklu mieszanym 15 nie przekroczysz wraz z normalną dynamiczną jazdą, maxymalnie w miescie spalił mi 17 litrów a w trasie przy 160km/h non stop 17,5.
Pozdr! :)
a jak mało ci w siódemce 188konia to wywal ten gaz, doprowadz układ benzynowy do porządku i zacznie to jezdzić, instalacja II generacji do tego silnika to pomyłka, a na gazie nie bedzie rewelacji nawet jak spali 30, cała moc to wtryski, przepływomierz itd.