logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Pytanie o swap na 2.9 cosswortha do NIE-FORDA

Pytanie o swap na 2.9 cosswortha do NIE-FORDA

Witam,
chciałem się Was poradzić w kwestii swapu na silnik 2.9 cossiego, bo to zacny silnik jest ;)

Czy swap z silnika 2.3 V6 (z Granady) na 2.9 V6 cosswortha jest generalnie prosty, czy te silniki się mocno różnią?
Druga sytuacja: swap z 2.9 V6 (ok 150 KM) na 2.9 V6 cosswortha.

Czy w obu wariantach należy wymieniać skrzynię, most? Czy swap w którejś z obu ww. sytuacji jest wyraźnie łatwiejszy?

Pytanie jest o tyle ciekawe, że obie sytuacje dotyczą aut, w których już ktoś przeszczepił silnik (FSO Warszawa :) ale jednak 200 KM do dyspozycji jest nie do przecenienia.

PZDR i dzięki za rady ze zrozumieniem.

rasta000 / 2008-12-30 19:30:08 /


ktory rok masz tego cosiego

michałP / 2008-12-30 19:41:01 /


przed zalozeniem czegokolwiek innego niz fabryczny silnik do warszawy, trzeba zrobic nowe zawieszenie a zwlaszcza hamulce.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-30 19:45:17 /


ten pierwszy swap jest prosty o ile masz kompletny silnik z wiązką el. różnią sie głowicami, kolektorami, blok jest ten sam... sprzegło od 2.3v6 pasuje ale powiem szczerze przy cięzkiej nodze nie wytrzyma duzo... mi tarcza za 230zł od2.3 Valeo rok czasu wytrzymała... i 2.9 z wiskiem jest dłuższy gorzej mi go było wsadzić z wiatrakiem:D

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-30 20:10:03 /


tachu- jeden i drugi jest prawie tak samo trudny...
<Czy swap z silnika 2.3 V6 (z Granady) na 2.9 V6 cosswortha jest generalnie prosty, czy te silniki się mocno różnią?
Druga sytuacja: swap z 2.9 V6 (ok 150 KM) na 2.9 V6 cosswortha.>
prawie bo przy 2.9 v6 powinna być już jakaś instalacja elektryczna pociągnięta...:)

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-06 12:52:38 /


dla mnie nie był trudny z 2.3 na 2.9, nikt mi nie pomagał, brakowało tylko wiązki el. ze scorpio do szczęścia...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-06 16:43:20 /


tachu- swap z 2.3 na 2.9 12v to nie problem ale tutaj chodzi o swap na 2.9 COSSI a to już troche trudniej.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-07 11:12:10 /


czytaj dokładnie... są dwie opcje.. i o dwie pytał... wypowiedziałem sie w pierwszej...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-07 16:52:41 /


tachu- albo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi albo to Ty czytasz niedokładnie bo rasta000 w obydwu opcjach pyta o swap na silnik 2.9 cossi...

cytuję:
"chciałem się Was poradzić w kwestii swapu na silnik 2.9 cossiego, bo to zacny silnik jest ;)
Czy swap z silnika 2.3 V6 (z Granady) na 2.9 V6 cosswortha jest generalnie prosty, czy te silniki się mocno różnią?
Druga sytuacja: swap z 2.9 V6 (ok 150 KM) na 2.9 V6 cosswortha."

więc trudność jest prawie taka sama (ale z tym nie musisz się godzić bo to już moja opinia) :)
Pozdrawiam

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-08 14:27:23 /


wybacz, masz racje, zwracam honor...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-08 17:18:07 /


Witam,
dzięki Panowie za rady. Z tego co rozumiem, swap z 2.3 v6 na 2.9 v6 (150 KM) jest dużo prostszy niż swap zarówno z 2.3 jak i 2.9 (150 KM) na 2.9 cosswortha.

Przymierzam się do zakupu tej Warszawy z silnikiem 2.3 i zastanawiam się, czy iść na całość z tym cossworthem, czy starczy mi te 150 KM w 2.9.
Zawieszenie i hamulce zostaną oczywiście odpowiednio przystosowane.

rasta000 / 2009-01-17 13:44:36 /


może i starczy na pierwszy miesiąc użytkowania..:)
jak masz mozliwości to mierz od razu wyżej,Pozdr!

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-17 14:06:47 /


Gdybyś się chciał pchać w 2.9 Coswortha to miej na uwadze to, że z powodu czterech zaworów na cylinder jest trochę szerszy na górze niż 2.3 czy 2.9 12V więc może się nie zmieścić tam, gdzie inne Cologne siadają bez problemu. Poza tym ceny części do Cossa są duuuużo wyższe niż do 2.9 12V.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-17 15:15:52 /