logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Szpachla epoksydowa- wady, zalety, opinie

Szpachla epoksydowa- wady, zalety, opinie

Temat jest następujący. Koleżanka pracuje w Firmie TROTON. Produkują szpachle, żywice i inne smrodki dla przemysłu jachtowego i samochodowego. Wchodzą na rynek z nowym wyrobem- szpachlówka epoksydowa.

Zalety:
- bardzo twarda (czasem to wada)
- wsp. rozszerzalności cieplnej prawie jak stal więc pękać nie bądzie
- wysoka adhezja (przyczepność do powierzchni)
- brak zjawiska higroskopijności czyli NIE CHŁONIE WODY!!!

Wady:
- czas do wyschnięcia - 24h (do szlifowania)
- pełne utwardzenie - 72h
- cena :D

No i teraz pytania do Was.
Co sądzicie o tym?
Którą, mając do wyboru tradycyjną szpachlę i epoksydową zastosowali byście restaurując samochód?
Czy uważacie, że te czasy schnięcia są nie do przyjęcia podczas prac przy aucie?
Czy wogóle ktoś stosował już wyroby marki TROTON?

Waszymi opiniami podzielę się z kumpelą, której przydadzą się one w działaniach marketingowych.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 10:05:45 /


Ponad 15 lat temu miałem do czynienia ze szpachlówką epoksydową w czasie budowania pierwszego motocykla.Nie wiem jakiej była firmy.Stosowano ją w ówczesnym Spomaszu.Nie jest tak łatwa w obróbce jak obecne szpachlówki,ale faktycznie woda się jej nie imała,miała dobrą przyczepność no i faktycznie twarde cholerstwo.Wielkim plusem jest to ,że nie "siadała"Gdybym kiedyś coś miał znów szpachlować,byłbym zainteresowany takim wynalazkiem.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-12 10:13:01 /


myślę że restaurując auto , czas nie gra roli a jakość.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 10:16:48 /


W chrzanowie była kiedyś firma, która zajmowała sie regeneracją sekcji górniczych i oni używali tego do wypełniania ubytków. Dostałem kiedyś dużą puche od znajomka, który tam pracował, REWELACJA, jak sie ją szlifowało wstępnie (mechanicznie) to leciał snop iskier. Gdzie to można kupić obecnie ?

granadabus / 2008-12-12 11:07:33 /


cena- :D

cortinas !G.O.P! / 2008-12-12 14:59:44 /


Ja używam szpachli aluminiowej Novola.Posiada opiłki aluminium,jest średnio trudna w obróbce ale przynajmniej nie "siada"jak inne szpachle.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-12 15:54:24 /


epoksydowy podklad troton- jest gorszy za NOVOL.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-12 16:39:15 /


Ja też miałem epoksydową szpachlę na drzwiach z Mustanga - naprawde rewelacja w porównaniu ze zwykłą. Miała też jakieś wiórki aluminium z tego co sobie przypominam ....

A normalna szpachla z włóknem jest taka mało ciekawa - wole używac tej z aluminium

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 17:33:31 /


Postaram się o próbki i poczynię może jakieś badania naukowe. Mike, bo ty świeży jesteś, nie chcesz się starać o kolejne trzy literki przed nazwiskiem? :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 18:30:15 /


pewnie wtedy będzie - mozna g...no robic i nieźle życ ;-))) hehehe ... ale co to ma wspólnego z tematem szpachli ? Może o niej napiszę pracę ;-P Mam już nawet tytuł : Jakim wk... zajęciem jest szpachlowanie i szlifowanie ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 18:53:15 /


A może z mechapsychologii :P
"Wpływ twardości szpachli na skalę zaburzeń emocjonalnych postrzeganych u miłośników motoryzacji"

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 19:02:33 /


potwierdzam szpachla z pyłem aluminiowym troche dłuzej schnie nięzej sie obrabia zato trzyma duzo mocniej i jest duzo twardsza i wytrzymalsza

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-15 14:00:28 /


A o co chodzi z tymi iskrami? Jak to cholerstwo później obrabiać? Pytam poważnie, bo niedługo będę w Carli bubę naprawiał i będę tam musiał szpachli trochę nałożyć..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-16 00:27:03 /