logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » alternator - napięcie wzbudzenia

alternator - napięcie wzbudzenia

jakie napięcie powinno się pojawić w chwili przekręcenia kluczyka w stacyjce na zasilaniu wzbudzenia - cienki przewód do alternatora

Zbig73 / 2004-01-02 13:03:34 /


Takie jak masz na akumulatorze.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-02 13:29:08 /


Ok dzięki za informację, utwierdziłem się w przekonaniu co mam zwalone z ładowaniem. Mój alternator zacczyna ładować po przekroczeniu 2500 obr, i prawdopodobnie tylko z magnetyzmu szczątkowego. Więc muszę pociągnąć nowy przewód ze stacyjki do wzbudzenia bo odszukać przerwę na starym będzie problematyczne. A dziwi mnie to ładowanie które utrzymuje się w granicach 13,8 V bez zasilania na wzbudzeniu.

Zbig73 / 2004-01-02 13:44:41 /


Szajba troche nie tak!! capri ma alternator 9-o diodowy a więc wzbudzany do pracy jest przez kontrolkę ładowania!! tak więc po przekręceniu kluczyka na "cienkim" przewodzie alternatora może pojawić się niewielkie napięcie rzędu 0,5-1V i to wystarcza do wzbudzenia..
dopiero jak alternator złapie obroty to to napięcie wzrasta do poziomu napięcia wy alternatora..

tak więc jeśli kontrolka ładowania działa Ci poprawnie tj. świeci po przekręceniu stacyjki i gaśnie po załączeniu ładowania to masz wszystko wporządku.. a to że załącza się ładowanie przy 2500obr to może być wina uszkodzonego regulatora napięcia bądź którejś z diód...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-02 13:57:37 /


Alternator mam Boscha od VW a kontrolka ładowania nigdy mi nie świeciła - ale równieź nie miałem problemów z ładowaniem. problemy zaczeły się niedawno zauwazalne po kolorze świateł np podczas stania na skrzyzowaniu
(czerwone światła- piszęo koloze moich swiateł)więc co teraz robić z tym wzbudzeniem

Zbig73 / 2004-01-02 14:07:41 /


podłącz cienki przewód alternatora przez kontrolkę do stacyjki... i to wystarczy.
prąd który będzie płynął przez kontrolke będzie wzbudzał alternator.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-02 14:12:20 /


po kolei Cienki przewód przez kontrolkę do stacyjki OK i będzie mi kontrolka gasła jak zacznie mi ładować ?
jaką zarówke załozyć jako kontrolka ?

Zbig73 / 2004-01-02 14:28:59 /


żarówka może być typowa 5W i będzie gasła w momęcie pojawienia się ładowania!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-02 14:40:04 /


dzięki za rady. Jutro zdam relację

Zbig73 / 2004-01-02 14:53:13 /


Podłączenie wzbudzenia zostało dzisiaj wykonane -
dzięki 3kąt wreszcie działa na akumulatorze stabilne 14,2V

Zbig73 / 2004-01-03 14:07:50 /


Miałem jakieś drobne problemy z dostawą prądu. Kumpel specjalnym miernikiem sprawdził napięcie. No i okazało się, że alternator nie ładował accu. Nie mam pojęcia jakim cudem jeździłem tak i wszystko było ok. Altek ładował dopiero przy około 2500 obr. Ale kontrolka się nie paliła, nawet się nie żarzyła ! Wymieniłem szczotki na inne i hula ale chciałem się dowiedzieć jak następnym razem sprawdzić czy akumulator jest poprawnie ładowany, bo podobno tak można go łatwo zepsuć. No ale przecież nie było żadnych objawów wcześniej, więc wtf?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-11 19:33:40 /


A kontrolka po wlaczeniu zaplonu wogole sie zaswiecala? Bo nie wydaje mnie sie... stad opoznione wzbudzenie i "spokoj" z lampką...

Mysza liil (EM) / 2008-11-11 20:35:44 /


Widze że ostatnimi czasy wysyp problemów z prądem i rozruchem :). Ja po ostatnich przygodach zamontowałem woltomierz samochodowy, celem kontroli ładowania na bierząco :).

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-11 21:56:02 /


Mysza, kontrolka ładowania świeciła się normalnie przy włączonym zapłonie a po przekręcenia kluczyka normalnie gasła. Po odpaleniu silnika ani razu się nie zaświeciła. Dlatego nic nie wiedziałem o problemach z altkiem. Tzn. nie wiem czy ten problem nie został zdiagnozowany od razu po usterce, bo ani razu nie miałem wyładowanego do cna accu. A przecież gdyby ten problem trwał przez kilka dni to by mi rozładowało accu przy pierwszej jeździe.. No i czy to normalne, że na wolnych obrotach altek nie ładuje wcale? Dopiero przy ponad 2500 obr coś się dzieje. A przecież najwięcej prądu auto bierze podczas jazdy w korkach...

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-12 00:59:29 /


dlatego zamiast tylko kontrolki lepiej jest mieć voltomierz lub taki wskaznik na trzech diodach LED. Lub jak w granadzie - niby amperomierz ładowania.

mtango / 2008-11-12 11:22:15 /


Panowie, kontrolka gaśnie w momencie gdy napięcie (powtarzam napiecie) alternatora zrówna się z napięciem akumulatora (dotyczy regulatorów mono, z diodami wzbudzenia). Nie ma slowa o prądzie, zatem czy alternator daje 1 A czy 45 A , lampka zawsze gaśnie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-12 11:37:59 /


Moja wcale nie gaśnie tylko ciągle świeci - a ładowanie jest (może jest za duże bo około 14,5 V ) ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-12 13:33:20 /


nie znam schematu - może to przekaźnik? A napięcie jak najbardziej prawidłowe - prawie wzorcowe 14,4 V. Do napięcia ok. 16 V z aku nic specjalnego nie będzie się działo - wynika to tzw. przeciwnapięcia - szczegóły w literaturze ( Akumulatory i ich zastosowanie) . Co innego inne odbiorniki prądu - zwłaszcza żarówki.

mtango / 2008-11-12 17:26:26 /