podczas skladania samochodu natknalem sie na mala zagadke
gdzie maja byc podlaczone odplywy szyberdachu?, odchodza one od naroznikow szyberdachu i ida slupkami w dol, ale dokad? chyba nie do progu :)
dodam ze samochod ten nie mial szybra, zmienilem caly dach i moze brakuje tam jakichs polaczen na dole
camaro / 2003-12-28 17:04:54 /
u mnie to schodzi słupkiem dachowym później tym słupkiem do którego mocuje sie zawiasy drzwi i wychodzi progiem/błotnikiem przez taki otwór :)
oczywiście tak żeby sie nie lało do progu :) wiec wywiercić dziure w progu wyprowadzić rurke zakleić silikonem albo czymś co bedzie trzymać i dziurka w błotniku na koniec - leje sie prosto na droge a że sie leje widać czasem przy myciu
MikeB4 / 2003-12-28 18:45:46 /
Nieprawda. W mojej fieście odpływ szyberdachu to cienki czarny przewód wyprowadzony odpływami przez słupki wprost do środka progów (niestety tak jest orygianlnie przemyślane)- i nie ma żadnych wyjść tego przewodu na zewnątrz.
Konrad Szyperski / 2003-12-28 19:14:54 /
też mówiłem o Fieście (mając na uwadze że chodzi o Capri bo jest niemal identycznie) i jest fabryczny otwór :-D wiec co nieprawda ??? :-P
MikeB4 / 2003-12-28 19:24:41 /
Jaki otwór gdzie on jest. Wężyki są odprowadzone poprzez słupki wewnątrz do progów. Więc nieprawda że są obok progów i woda sie nie leje do wewnatrz progów. Leje sie..... ale tak ma być widać. Ktoś to przemyślał.
Konrad Szyperski / 2003-12-29 10:15:47 /
wlasnie wydaje mi sie nieco glupie zeby lalo sie do progow, zreszta nie widze zadnych odplywow z progow, powinno to byc jakos wyprowadzone na zewnatrz
camaro / 2003-12-29 11:02:19 /
Camaro w progach są odpływy. Może dziś skocze do garażu odpalić Caprika to Ci prześle fotke na maila. Odnośnie odpływu szyberdachu to mało prawdopodobne żeby zrobili go w progi. MikeB4 pisze o Fieście Xr2i w której szyberdach był fabrycznie i skoro napisał że jest odpływ to nie rozumiem za cholere o co Konradowi chodzi?
Michal W / 2003-12-29 12:14:46 /
Nie rozumiemy sie wogóle.
Odpływy są bo muszą być.
Są to gumowe czarne przewody puszczone od odpływów szyberdachu przez słupki do dołu i wpuszczone są do środka progów.
Fakt - Progi powinny być drożne i oryginalnie mają odpływy (można to zaobserwować po np. konserwacji progów gdy się wlewa tam fluidol a on wypływa odpływami na ziemie).
Czego jescze nie rozumiecie.
I fakt jest też taki że woda z odpływów szyberdachu ląduje w progach a następnie na asfalcie itp.itd.
Camaro trudno sie z tym pogodzić ale progi są tzw. rynną wody z szyberdachu.
Moja fiesta ma też oryginalny szyberdach ale w Capriku też rozbierałem bude z szybrem. Jest tak jak mówie.
Konrad Szyperski / 2003-12-29 12:59:25 /
Nie wiem jak w waszych Caprikach jest z tym odpływem, w moim szyber jest oryginalny i węże odchodzą od narożników idą przez słupek do progu i tam jest otwór przez który wąż wydostaje się na zewnątrz, woda wylatuje na zewnatrz a nie leje sie do progów. Właśnie robię blache w Capriku i wszystko mam rozebrane, widać wszystko jak na dłoni.Rozwiązanie to wygląda na fabryczne.
Pozdrawiam
kamel, a czy jest dziura od razu w dol w progu czy najpierw do przodu do blotnika i dopiero tam na zewnatrz?
camaro / 2003-12-29 19:20:19 /
Wąż w linii prostej z progu wydostaje się na zewnątrz.
Ale jest przykryty tą częścią błotnika która jest przytwierdzona do łączenia progu z podłogą, tam gdzie bez plastikowych nadkoli jest wieczny syf.
Kamel zrób zdjęcia skoro masz rozebrane dojście do tych odpływów. Ja nie wiem sam już jak jest , może róznie radzili sobie w fabryce z tym problemem.
Konrad Szyperski / 2003-12-30 14:19:35 /
Konrad weź tak na zdrowy rozum... czy naprawde uważasz że zrobiliby ujście wody w próg?? Mi to wygląda na jakiś typowo Polski patent. W Fieście Xr2i też wężyk odpływowy nie ma ujścia w próg tylko pod auto.
Michal W / 2003-12-30 14:35:55 /
Na zdrowy rozum macie racje ale zrobili odprowadzenia bez rozumu. Szyber w fieście 94r. mam oryginalny i sam przepychałem zapchane odprowadzenia w niej które prowadziły do środka progów. Woda którą wlewałem do rynny szybra wypływała z łączenia progów z podłogą (odpływy). Ale musiała najpierw tam wlecieć.
Konrad Szyperski / 2003-12-31 10:37:32 /
Problem się powtarza !!!
W moim nowym Capriku z szybrem oryginalnym nie ma żadnych dziur w progach przez które by przechodził na zewnątrz wężyk gumowy z szybra. Nic tam nie było robione wcześniej, więc widać że oryginalnie wężyk jest wprowadzony w próg i tyle.
Ale,ale,ale przyznam też że moje progi są oryginalne, nie wymieniane i co dziwne nie skorodowane !!!!
Także woda wpływająca do wnetrza progu radzi sobie jakoś i wypływa maleńkimi odpływami między progiem i podłogą !!!
Jak poradziliście sobie z tym problemem bo może profilaktycznie przedłuzyć wężyk, nawiercić otwór w progu i zrobić wypływ wody wprost na ziemie.
Konrad Szyperski / 2005-04-09 15:02:41 /
w granadach jest to samo wezyk wchodzi w prog
osobiscie nie przerabialem tego tematu jeszcze ale kumpel wyprowadzil wezyki na zewnatrz i po sprawie
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-09 15:33:39 /
Ja tez wyprowadzam na zewnatrz, pozatym trzeba dbac o to zeby odplywy z progow byly drozne.
Mysza liil (EM) / 2005-04-09 16:48:43 /
Dokładnie - najlepiej przedłużyć i wyrzucić na zewnątrz - u mnie niestety ktoś łatał podłoge wstawkami na próg wewnętrzny i podłoge
a tylne odpływy szybra szły prosto do progu ...... efekt ?
MikeB4 / 2005-04-10 11:18:38 /
mike nie do konca fabrycznie rurki ida do progu i nic nie powinno sie dziac bylaby ta woda miala ujscie
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-10 21:47:09 /
nic nie powinno sie dziać gdyby ktoś po wstawieniu łat na próg pokusił sie o zakonserwowanie progu od wewnątrz ;-))
MikeB4 / 2005-04-10 21:53:52 /
ale i tak mosi byc odplyw czyli chocby dziurka w progu od dolu
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-10 22:23:00 /
i dziórka nie pomoże jeśli świerzo wstawiona blacha nie jest od środka pomalowana.. :)
Trójkąt / 2005-04-10 23:40:47 /
Właśnie oglądałem takiś program motoryzacyjny..
były tam BMW z lat 80
auto podniesione na podnośniku i przeglądane łączenie progu z podłogą..
koleś coś mówił, że auto było łatane w mało profesjonalny sposób
bo pomiędzy tymi łączeniami tych elementów powinny
być kanaliki odpływowe...
zauważyłem u siebie w Capri, że jakiś magik
zrobił to samo z moim samochodem..
co zamiast pomóc przyspieszyło tylko
proces korozji.. no i bardzo podobny efekt jak na filmie
pytanie czy ktoś wie gdzie i jak wyglądają te kanaliki odpływowe
w Capri
bo wydaje mi się, że większość blacharzy łata
niezważając na to, że powinny być takie kanaliki odpływowe
może jak ktoś ma możliwość niech zerkinie na podłogę
i jak moze niech zrobi zdjęcia
pewnie na całej długości progów na łączneniu z podłogą
występuję te kanaliki, które prawdopodobnie umożliwiają odprowadzanie wody
z szyberdach..
a jak za dużo będzie zabezpieczenia antykorozyjnego lub niefachowej naprawy podłogi
to tylko pograsza odływ, a co za tym idzie przyspiesz procesz
powiedzmy tak "gnicia" blachy bo nie ma możliwość odparowania woda, a
o wentylacji to można już zapomnieć całkowicie
wiem mocno napisane ale tak to wygląda..u mnie
proszę nie polemizować ze słusznoscią możliwe, że się mylę..
ale może ktoś znajdzie w Capri III taki kanalik odpływowy
to są jakieś małe szczeliny ..
jak ktoś znajdzie niech rzuci fotkę..
Albi_Poznan / 2005-04-11 14:15:56 /
od spodu progu jest wystajacy rant laczacy blache progu z podloga
powinien miec w kilku miejscach zgrubienie tworzac okolo 2mm szczeline na dlugosci 2-3cm
camaro / 2005-04-11 14:23:46 /
o tym piszesz Bartku ??
MikeB4 / 2005-04-11 16:29:11 /
trojkat pisalem o stanie fabrycznym a wiadomo ze jest to od razu porzadnie zabezpieczone
pozdro
Zakrzak! / 2005-04-11 21:37:44 /