Cze.
Czy ktoś z Szacownego gron aposiada inormacje na temat przełożeń w tylnym moście w Grandzi? (potrzebuje info w temacie benzyny i diesla)
pozdro i dzięki z góry.
Jeśli dobrze zrozumiałem (bo tekst po rosyjsku), to dane są następujące:
- rzędówki wszystkie: 3,98:1
- 2.3 V6 benzyna: 3,64:1
- 2.8 V6 benzyna: 3,45:1
- diesle wszystkie: 3,89:1
Źródło: http://fgrarchiv3.euro.ru/back.pdf
Rafał L. / 2003-12-29 16:50:53 /
Sprawdziłem w Haynes'ie i mosty benzynowe Granady MK2 mają takie przełożenia:
rzędówki - 3.89:1
2.3 - 3.64:1
2.8 - 3.45:1
314TeR / 2003-12-29 17:06:03 /
wg starej Autodaty (1983) nie istnieje most 3,98:1,
- rzędówki i diesel 2.1 mają 3,89:1
- diesel 2.5, V6-2.0 i 2.3 oraz 2.8i do wakacji 1978 mają 3,64:1
- 2.8 gaźnik ma 3,45:1
- 2.8i od jesieni 1978 ma 3,36:1
Pozdro.
KRK 4m / 2003-12-29 17:34:22 /
W powyższym poście wszystkie dane dotyczyły oczywiście Granady MkII, a określenie "rzędówki" jest tożsame z pojęciem "Pinto R4 2.0 SOHC". Nadal nie wiem, jak miały V4, zaś do MkI mam tylko prospekty z Dagenham, z których wynika:
- dla Essexa 2.5V6 - most 3,64:1
- dla Essexa 3.0V6 - most 3,45:1
Pozdro.
KRK 4m / 2003-12-29 17:52:04 /
Dzięki chłopaki!!!!
Wiedziałem, że można na Was liczyć...:))))))))))))
Czyli wychodzi na to, że już szybszego mostu od 3,89 nie ma...Swoja drogą to dziwne...Przecież momenty osiągane w dieslu i w benzynie są zupełnie różne, a most zrobili ten sam...
pozdro
V4 1.7 lc/hc limuzyna 4.41 combi 4.44
R4 2.0 hc wszystkie 3.89
V6 2.0 3.89
V6 2.3 3.64
V6 2.8 3.45
Dane dotycza MK II przed liftingiem
Mysza liil (EM) / 2003-12-29 19:23:42 /
odwrotnie Palio, 3,89 to most najwolniejszy
oznacza ze na 3,89 obrotow silnika przypada jeden obrot kola
w starych samochodach diesle mialy male predkosci maksymalne i dlatego most jest wolny
dzisiejsze turbodiesle maja takie same albo szybsze mosty niz mocne benzyniaki bo predkosci maksymalne sa podobne ale przy nizszych obrotach wiec most musi byc szybszy, albo diesel dostaje 6 biegow tak jak np w mondeo (nie wiem czy benzyna tez ma 6?)
camaro / 2003-12-29 19:27:00 /
Palio, najszybszy jest 3.45 !
Mysza liil (EM) / 2003-12-29 19:27:10 /
no tak moja pomyłka:))
Czyli, jak chcę zwiększyć przyspieszenie, to co mam zrobić?
Dla najlepszego przyspieszenia powinienes zalozyc 4.11 (ok 155 km/h @ 5000 RPM) lub 4.44 (ok 143 km/h @ 5000 RPM) na biegu bezposrednim - czworce. (Opony 185R14), dane w przyblizeniu, mozliwe ze cos pokrecilem...
Mysza liil (EM) / 2003-12-29 19:57:45 /
Wlasnie, zapomnialem dodac ze 4.11 miala 1.7v4 hc/lc limuzyna automatic
Mysza liil (EM) / 2003-12-29 20:01:14 /
Teraz dobrze, Mysza, albowiem:
nie może istnieć przełożenie główne 4,41:1, ponieważ liczba 4,41 pomnożona przez 8, 9, 10 czy 11 nigdy nie da wyniku w ramach zbioru liczb całkowitych. Ergo - motor 1.7V4 w sedanie miał zawsze 4,11:1 (a w kombi, tak jak pisałeś 4,44:1). Reasumując - wałek atakujący dyfra w Grandzi zawsze ma 9 albo 11 zębów, a koło talerzowe ma od 35 do 40 zębów. Stąd biorą się wartości przełożeń:
40:9 = 4,444
37:9 = 4,111
35:9 = 3,889
40:11 = 3,636
38:11 = 3,454
37:11 = 3,364
Ostatni z wymienionych (popularny w Scorpio V6) oferuje prędkość, ekonomikę i ciszę. Pierwszy - przyspieszenia, przepał i hałas. Pozostałe - wszystko po drodze. Do wyboru, do koloru...
Pozdro.
KRK 4m / 2003-12-29 20:11:17 /
A jak to wyglada z dzialaniem predkosciomierza przy zmianie mostu na inny? Bo IMHO to zapewne wskazania staja sie bledne... Jak sobie z tym radzicie?
Pzdr