Od dwóch lat walcze z pompą hamulcową od Scorpio cosworth 91' którą założyłem do swojego Capri. Problem w tym że co bym nie robił nie ma w ogóle ciśnienia na sekcje tyłu w pompie. Dzisiaj założyłem już 3 identyczną pompe którą wymontowałem ze swojego scorpiaka. W scorpio działa a w capri już nie chce. Hamulce odpowietrzałem według instrukcji. Wspomaganie hamulca działa rewelacyjnie wystarczy że wcisne z 5mm i hamulec potrafi sie zablokować. Pierwszego roku miałem dwa zbiorniczki od 125p a teraz mam założony zbiornik od scorpio tylko że obrócony w drugą strone żeby sie zmieścił przy silniku. W zbiorniku od scorpio sa dwa zasilania jedno z dużym otworem a drugie z dużym i małym wężykiem pośrodku który poprowadzony jest do góry zbiorniczka(do powietrza). Myślałem że to problem jest w tej zamianie miejsc(bo zbiornik jest obrócony) dlatego w jeden zasił wsadziłem wężyk do odpowietrzenia i nic sie nie dzieje. Kto ma jakieś sugestie co to może być bo ja już wymiękam, bo przerabiam ten temat od 2 lat i co puchar jade bez hamulców, a jazda tak mocnym autem bez hamulców to głupota.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 19:59:24 /
czym ty się przejmujesz. Przecie będziesz miał bolid z loterii :)
A tak w ogóle to nie wiem jak pomóc.
ten komentarz wyżej to z zazdrości ;)
sołtys / 2008-11-12 20:09:47 /
a czy zestaw naprawczy do pompy nie rozwiązał by problemu?
krauzi / 2008-11-12 20:30:00 /
To, ze problem powraca co 2 lata na kilka dni przed Pucharem, to nie znaczy ze 2 lata z tym walczysz ;)
PS. Probowales podmieniac pompy?
Mysza liil (EM) / 2008-11-12 20:33:18 /
raczej nie bo to już 3 pompa którą wkłądam. Dzisiaj założyłem już swoja ze scorpio i dzisija w scorpio jeszcze działała a 2 godz późneij w capri już nie dawała tyłu.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 20:33:41 /
Mysza walcze z tym 2 lata:) no może z miesiąc w sumie. to juz 3 pompa. Dzisiaj wsadziłem kolejną na bank dobrą bo scorpiakiem latam na codzień koła tylnie sie blokują jak dobrze dam po heblu.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 20:39:59 /
a nie masz czasem regulatora obciążenia gdzieś na tylnym zawiasie?? który reguluje nacisk na tylne hamce a ze starości czasem wcale nie puszcza płynu...
od wyjścia z pompy aż po zacisk nie ma nic oprucz przewodu
DZIOBEK
/ 2008-11-12 20:44:55 /
nie mam pojęcia czy w capri takie były, jakiś zaworek, dzwigienka do mostu od podłogi, coś takiego ale spotkałem w starociach troche tego popsutego,...
no to coś musi być zle podłączone....
a ile w sumie wyjść przewodów ma ta pompa??
a nie ma czasem w niej jakiś wtyczek, elektrozaworów??
ma 3 wyjścia. prawy i lewy przód i tył. Jest wyłacznik ciśnieniowy do stycznika który załancza pompe.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 21:28:06 /
A czy w ogule ktoś ma podłaczoną i działającą pompe od scorpio 2,9 24v 91' bo z tego co sie spotkałem to wszsycy mają pompe od 2,9 itp. z adapterem żeby wkręcić przewody i wszystkie działające. Coś podejżane że 3 pompy z coswortha nie dają ciśnienia na tył.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 21:53:12 /
Sytuacja którą opisujesz nie jest możliwa - jeżeli działa wspomaganie, to musi być ciśnienie na tylne koła. TEVES MKII działa z grubsza tak, że pedał steruje zaworem - zawór ten bierze ciśnienie z pompy elektrycznej - i bezpośrednio puszcza je na tylne koła. To samo ciśnienie popycha tłoczki dwusekcyjnej pompy (taka jak w zwykła w Capri) - jedna sekcja prawy przód, druga lewy przód. Brak ciśnienia na tył = brak wspomagania. Taka sytuacja ma miejsce kiedy nie masz ciśnienia z pompy elektrycznej - wtedy pedałem bez wspomagania popychasz "mechanicznie" tłoczki i hamują tylko przednie koła.
Więc sprawdź, czy pompa elektryczna chodzi, i czy akumulator ciśnienia jeszcze działa - producent zaleca jego wymianę co 5 do 6 lat ;)))
mieras / 2008-11-12 22:06:20 /
Dzisiaj jeszcze jeździłem scorpiem z tą pompą a niedawno byłem na diagnostyce i wszysstko elegancko. Pompa sie załancza i odstawia po nabiciu. Przód działa bardzo mocno a tył ZERO. Akumulator też jest ok bo po wyłączeniu zasilania pompy ciśnienie spada dopiero po kilku porządnych depnięciach.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 22:23:34 /
W takim razie coś musi być nie tak z przewodami na tył...
mieras / 2008-11-12 22:37:19 /
a może nawet dokładniej z giętkimi przewodami. Masz je nowe? Często parcieją i puchną ze starości. Wtedy to właśnie cuda się zdarzają. Spróbuj wcisnąć hebel i odkręcić tylny przewód ham. od pompy. Wtedy będziesz wiedział, czy masz tam ciśnienie itd.
zapek??? !G.O.P!
/ 2008-11-12 22:47:25 /
pisałem gdzies wyżej. NAwet jak odkręce przewód przy samej pompie nie leci z niego płyn. Próbowaliśmy przed pucharem w tym roku i cisza na sekcji.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 23:09:54 /
no dobra a zaciski z tyłu masz z kompletu? Czy jakieś insze, bo to ma zasadnicze znaczenie. Sekcja ma pewną wydajność. Jak masz zaciski czterotłoczkowe albo o większych tłoczkach to nie pójdzie na nich, ni ma bata.
zapek??? !G.O.P!
/ 2008-11-12 23:17:33 /
ale żeby chociaż coś poszło a tu nic. Pompa scorpio i zacisk scorpio 1 tłoczek.
DZIOBEK
/ 2008-11-12 23:46:46 /
skoro tam pełna elektornika to zmniejszenie ciśnienia w obwodzie tylnych hamulców bedziesz miał elektroniczne. Czy nie masz takiej sytuacji że w Scorpio masz czujnik sterujacy pompą a przekładajc do Capri go nie ma ?
marian212
/ 2008-11-13 07:36:45 /
A probowales odpowietrzyc uklad przy wylaczonej pompie ???
Truizmy prawisz Obi ale kto wie? :D
To ja dodam: a płyn masz?
zapek??? !G.O.P!
/ 2008-11-13 09:23:18 /
Tak mam płyn i próbowałem odpowietrzać przy wyłonczonej pompie. Ide właśnei walczyć dalej może dojde co jest 5. Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi jeszcze raz wszystko posprawdzam.PZDR
DZIOBEK
/ 2008-11-13 12:16:07 /
To odnośnie dopływów jeden ze środkowym jakby odpowietrzeniem(ten od strony kierowcy), a ten od przodu zwykły dopływ płynu. Kiedy miałem jeszcze zbiorniczki z 126p myślałem że to w tym problem dlatego zajełem sie jednym ze zbiorniczków żeby to sprawdzić.
DZIOBEK
/ 2008-11-13 13:33:56 /
a to wspomniany zbiorniczek
DZIOBEK
/ 2008-11-13 13:38:15 /
troche to głupie,że na tył idzie jeden przewód - Scorpio nie miał jakiegoś korektora siły hamowania tyłu ???
A może ten korektor masz zabudowany bezpośrednio w pompie hamulcowej a samą pompe zamocowaną pod złym kątem i regulator ciśnienia dla tyłu nie puszcza płynu w przewód odczytując wychylenie pompy (fabrycznie założone jako wychylenie nadwozia Scorpio) jako mocne odciążenie tylnej osi
MikeB4
/ 2008-11-13 14:04:13 /
no to chyba mam rozwiazanie zagadke. Pierw myślałem że źle podłaczyłem przewody i dlatego nie mogłem odpowietrzyć bo za twardy hak był(ale to tylko przemyślenie). A wspólnie z Kamelem doszliśmy do wniosku że jeden z przewodów to tylko powrót z sekcji rozdzielacza ABS, czyli wynika z tego że ta pompa ma tyko dwa wyjścia na przód i tył, a środkowy przewód jest z powrotu. Dzięki Kamel:) Tak więc akcja trójnik i lecimy dalej. TAk chciałem zrobić na szybkiego ale poatanowiłem zrobić pożądnie i mam. Teraz capri będzie miał haki a scorpio stoi bez hebli.
DZIOBEK
/ 2008-11-13 14:09:04 /
MikeB4 Scorpio cosworth ma pompe hamulcową i rozdzielacz z sekcją ABS osobno. Idą przewody z lewej na prawą pod akumulator i dopiero stamtąd wychodzą na koła. Ale wchodzą 3 i wychodzą 3. Jest tylko jeden przewód na tył z rozdzielacza.
DZIOBEK
/ 2008-11-13 14:13:09 /
No może tak być jak przejdzie przez regulator Absu ;-)) teraz to ma sens ;-P
MikeB4
/ 2008-11-13 14:49:00 /
rozebrałem pompe w drobny mak moze nie taką samą ale podobną bo z integrowanym ABSem. z owej pompy wychodzą 4 otwory 3 duze jeden mały.
po zalaniu płynem leci z małego otworu płyn hamulcowy a z pozostałych nic sie nie dzieje, po naciśnięciu tłoczka płyn hamulcowy tryska ze skrajnych otworów a ze środkowego nic sie nie dzieje, więc rozebrałem pomke w drobny mak i miejscu gdzie jest roboczy tłok są tylko 2 otwory.
rozbierając moduł ABSu sa 3 kamały które trafiają do tak jakby zbiorniczka zbiorczego gdzie łączą sie ze sobą (2 kanały to skrajne i 1 środkowy który nie wiem do czego jest może odpowietrznik modółu ABS) i zaraz pod tym jest wyjście na 3 przyłącza oczywiście skrajne to przód a środkowe tył
mam pytanie donośnie modułu ABSu, osobićie nie mam miejsca nanie, i chciałem spytać jak problem rozwiązać bąć jak ktoś to ma rozwiązane, chodzi mi które to dziurki mają być zaślepione aby poprawnie działały tylnie hamulce.
ktoś mi kiedyś pisał że ma dorobiony kawałek aluminium tylko nie potrafił mi powiedzieć która to dziurka ma być zaślepiona, i czy napewno będą działały tylnie hamulce przy takim rozwiązaniu.
krauzi / 2008-11-13 22:33:46 /
według mnie oznaczenia wyjść na pompie:
1 - przód
2 - przód
3 - tył
Powrót z zaworów ABS szedł prosto do zbiorniczka.
Odpowietrzanie tyłu:
- wyłączyć zapłon
- zbić ciśnienie z akumulatora naciskając kilka razy pedał
- odkręcić odpowietrznik przy tylnym kole
- wejść do samochodu
- nacisnąć i trzymać pedał hamulca
- przekręcić kluczyk
- pompa się uruchomi i sama pcha płyn na tył
- poczekać aż poleci czysty płyn i gotowe.
Na tylne hamulce w tym układzie nie ma żadnej sekcji tłoczącej!!! - tylko zawór sterujący ciśnieniem z pompy elektrycznej!
Są za to dwie sekcje na przód - oddzielna na prawe i lewe koło.
mieras / 2008-11-13 22:44:00 /
dziobek, ja się tak zapytam proforma: czy kąt zamontowania jej w scorpio i capri jest taki sam? Może kosiarka ma w tej pompie jakiś bezwładnik który na zasadzie korektora z granady puszcza lub nie ciśnienie na tylne koła? Może spróbuj ustawić auto tak ze 30 stopni przodem w górę i sprawdź.
granadziarz_3M / 2008-11-16 13:41:04 /
W scorpio ta pompa jest przykrecona do pionowej sciany grodziowej, nie ma mowy o kątach.
Mysza liil (EM) / 2008-11-16 14:04:03 /
no to może pokombinować z najeżdżaniem na najazd taki jak np. na torze kielce mają. Może coś zadziała?
granadziarz_3M / 2008-11-16 15:06:16 /
A nie lepiej poczytac najpierw?
To:
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_3_teves.htm
A szczególnie to:
http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/Teves/praca_3_3_teves.htm
Mysza liil (EM) / 2008-11-16 16:26:55 /