Witam. To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam Transita 1,6 OHC i mam problem z gaźnikiem. Otóż tak jak w temacie samochód chodzi na "szufladzie", ale bez jednej dyszy sterującej mieszanką. Gdy wkręcę dyszę samochód zaczyna się dusić. Co może być tego przyczyną ? Na razie nie mam w planach zmiany gaźnika. Drugim problemem jest to, że zimny silnik, nawet po kilku dniach nie używania go odpala na dotyk ale gdy się rozgrzeje, zgaszę go na kilka minut muszę ostro dawać gazu żeby odpalił z dyszą czy nawet bez niej. Dlaczego tak się dzieje ?
daniel46 / 2008-11-08 20:04:35 /
moze pompa paliwa padla i nie robi cisnienia?
Leszek "QSi" / 2008-11-08 23:07:25 /
Proponuję wyp.... szufladę i założyć cokolwiek innego.
AndrzejKudowa / 2008-11-08 23:32:37 /
Pompa paliwa jest w porządku. Wolałbym jednak żeby ta szuflada była jedną z niewielu które będą sprawne, mam jeszcze drugi taki gaźnik. Jeżeli z żadnego nic nie będzie chyba kupię nowy kolektor pod webera z poloneza. Dobry pomysł ?
daniel46 / 2008-11-09 08:56:32 /
Pomysł chyba nie jest zły, z 1.6 to piwnien jakoś chodzić i części do niego jest pełno.
AndrzejKudowa / 2008-11-09 10:18:53 /
Ja u siebie w 2.0 OHC posadziłem taki gaźnik nówkę z zapasów magazynowych.
Pozmieniałem mu wszystkie dysze (inna konfiguracja niż w FSO) i chodzi wspaniale, ciągnie od samego dołu, nie brakuję mu góry, naprawdę polecam.
Dodatkowo zestaw naprawczy do takiego gaźnika kosztuje 4pln :) sam w to nie mogłem uwierzyć.
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-09 17:19:25 /
AndrzejKudowa mam kilka pytań odnośnie takiego gaźnika. Kolektor kupowałeś czy już taki miałeś, jeśli kupiłeś ile płaciłeś ? I jak możesz napisz trochę o tych dyszach. Są to orginalne czy od innego gaźnika ? i skąd wziąłeś nówkę ?
ps. jutro zakładam drugiego motorcrafta i zobaczymy co z tego wyjdzie. jeśli on też nie będzie sprawny najprawdopodobniej założę webera z FSO.
daniel46 / 2008-11-09 19:14:21 /
prosty test zrób daniel. Jak zagrzejesz do momentu w którym bedziesz wiedział, że będzie ciężko odpaleniem, wciśniej do oporu gaz i nie puszczaj, i kręć aż odpali. Jeśłi odpali znacznie szybciej niż normalnie, to masz typową przypadłość szuflad, zalewanie kolektora po zgaszeniu silnika. Zresztą jeśli to masz to zaobserwujesz to przy zdjętym filtrze w momencie zgaszenia silnika.
marian212 / 2008-11-09 19:47:18 /
To chyba pytania do "Snuffego" , bo w 2,0 ja wolę WEBER 32/36 DGAV, choć dobrze dobrane dysze w weberze polonezowskim też są dobrym rozwiązaniem. Trzeba założyć podobnie jak w 1,6 na weberze DGAV, ale metodą prób i błędów. To już niech się SNUffy wypowie.
No a kolektor to pasi chyba elegancko właśnie z WEBERA DGAV 32/36.
Gaźniki nówki sztuki idzie jeszcze czasami w sklepach dostać, ale część z nich jest po regeneracji, a wyglądają jak nówki.
AndrzejKudowa / 2008-11-09 19:57:38 /
Tak przepraszam AndrzejKujawa, pytanie tyczyło się do Snuffy'ego :)
daniel46 / 2008-11-09 20:00:05 /
A no i musisz sprawdzić czy wejdzie Ci obudowa filtra powietrza, ja mam na 32/36 filtr chromowany mały podobny do K&N.
AndrzejKudowa / 2008-11-09 20:00:23 /
Możliwe,że zalewa kolektor bo jakiś czas temu zdjąłem gaźnik po zgaszeniu i w kolektorze po prostu pływała benzyna. Ale wracając do mojego pierwszego komentarza dlaczego gdy silnik chodzi bez dyszy, jak wkładam tą dyszę silnik zaczyna się dławić ?! Filtry na webera 32/36 widziałem na burtonpower.co.uk. A na obudowę do webera od poloneza powinienem chyba dostać na pierwszym lepszym szrocie (?). Jak druga szuflada nie będzie sprawna zastanowię się nad weberem 32/36 i tym z poloneza. Wolałbym tańszym kosztem. Który według was jest lepszy. Z tego co dotychczas wywnioskowałem obydwa są dobre...
daniel46 / 2008-11-09 20:08:31 /
Załóż gaźnik motorcrafta od 1.6 ... taki troszkę bardziej okrągły niż szuflada jest - naprawdę jest prosty w budowie, super się sprawuje i silnik malutko z takim pali a jeździ naprawde super (wiem bo miałem 1.6 na takim i rewelacja) ....
http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk2-d-1977-01/05
wygląda tak - i taką ma puszkę ... mam taki w szafce i zakładam zamiast webera 32/36 na wiosne :-))))
MikeB4 / 2008-11-09 20:25:23 /
Mike, o tym mówisz?:
http://www.capri.pl/image/car/1351/52329
Konar / 2008-11-09 20:31:17 /
Na szczęście mam taki tylko nie wiem czy w pełni sprawny. Jutro przełożę kolektor, przeczyszczę gaźnik i okażę się czy jest do użytku :D. Jest bardziej udany niż szuflada ?
daniel46 / 2008-11-09 21:18:58 /
A tak przy okazji z tego gaźnika wychodzi wężyk(odpływ czy jakoś tak). Mój dziadek miał go po prostu spuszczonego w dół. Zapewne musiałbym być on gdzieś włożony(?) czy po prostu miał być "wolny" ?
daniel46 / 2008-11-09 21:32:23 /
Dysze powietrzne 225 i 210, do tego większe paliwowe 115 i 120 zamiast.
Poziom paliwa ustaw na 6, aha i dysze pompki przyspieszającej 70.
Można również dać paliwowe 120 i 145 ale to już przy poważniejszych zmianach w motorze..
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-09 21:37:12 /
Mam jeszcze jedno pewnie dosyć głupie pytanie, ale jakie mogą być objawy niewymienionych przewodów wysokiego napięcia, palca i kopułki(nie chcę robić nowego tematu).
daniel46 / 2008-11-09 21:43:09 /
jak kable mają przebicie to po łapie dają jak dotkniesz w trakcie pracy silnika :)
a tak serio szarpie, przerywa, niezbyt ochoczo wkręca się na obroty...
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-09 21:45:22 /
Założyłem dzisiaj tego motorcrafta 1v i mam nadzieję, że to będzie strzał w 10 bo jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Po regulacji myślę, że będzie chodził jeszcze lepiej bo trochę kopci i bo dłuższym postoju ma problemy(ale małe :D) żeby odpalić. Dzięki za porady :)
daniel46 / 2008-11-10 17:54:24 /
gaźnik z pomyloneza jest niesamowity, tak samo pasuje na koelna 1.7V4... jak ulał
michukrk / 2008-11-10 19:20:56 /
akurat do v4/v6 to niemożna weberka z 125p/poloneza zalożyć, to gaźnik podwójny dwustopniowy, ale do rzęda czemu nie?
A gdyby otwieranie gardzieli było przerobione na zasadzie ząbków ?. Jak ten poprzednik szuflady nie spisze się to ten FSO będzie chyba jedynym wyjściem :). A czy zmiana z tego motorcrafta na tego z pomyloneza czy 125p daje zauważalny przyrost mocy ? Jeśli tak to o ile ?
daniel46 / 2008-11-10 21:28:20 /
Nie ma przyrostu mocy - gaźnik podaje tylko mieszankę paliwa z powietrzem. Ja mam oryginalnego webera 32/36 (od 1,6 ohc GT 88KM - lub od 2.0 ohc). Chodzi tak sobie i spalanie też takie sobie :-P Jest różnica przy wysokich obrotach - po dołączeniu się drugiej przepustnicy niby idzie lepiej (o ile 1.6 może w ogóle dobrze iść) ale pali też o litr więcej w szybszej jeździe po mieście ;-)))
MikeB4 / 2008-11-11 00:26:19 /
Sprawa się trochę skomplikowała i chyba będzie konieczna wymiana gaźnika. Prawdopodobnie tak jak wcześniej napisałem wybór padnie na gaźnik FSO. W związku z tym mam parę pytań do Snuffy'ego (jak możesz podaj mi swojego meila :) )
daniel46 / 2008-11-12 15:29:53 /
wszelkie dane kontaktowe są w profilu
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-12 17:05:26 /
P. Snuffy potrzebuje sie dowiedziec kilku informacji na tema tego gaźnika, pisze do pana na gadu i na meila. Jest szansa ze pan odpisze :) ?
daniel46 / 2008-11-13 21:02:58 /
GG ma wyłączone odbieranie od nieznajomych
wa mailu nic nie mam może poszło do spamu :P
pytaj tutaj będzie najpewniej i zostanie dla potomnych
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-13 22:09:34 /
aha ok :P. interesuje mnie kwota za jaką nabył Pan ten gaźnik. I czy byłby Pan w stanie załatwić tez taki gaźnik najlepiej nowy ?
daniel46 / 2008-11-14 07:52:23 /
http://moto.allegro.pl/item481759741_gaznik_polonez_fso_nowy_oryginalny_34dcmp2_250.html
czy to ten sam co Pan ma ?
patrzac na zdjecia widze trzy wejscia pod wężyk, domyślam się, że jeden jest to wejście do przewodu paliwa, drugi do odplywu a trzeci tej samej wielkości ? podciśnienie ?
daniel46 / 2008-11-14 16:58:45 /
A jak Pan rozwiązał problem z filtrem powietrza ? od poloneza ? on jest skręcany z gaźnikiem ?
daniel46 / 2008-11-14 17:08:33 /
ja mam wersję bez odpływu paliwa, ten trzeci króciec łączymy z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu, jeżeli nie masz czegoś takiego zaślepiasz
co do filtra to założyłem sobie gąbkowy
http://www.capri.pl/image/car/1143/2271/103490
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-14 17:57:11 /
Mam ten wężyk, tyle że jest on chyba troche cieńszy niż wężyk pasujący na ten króciec. Sam Pan robił ten filtr ? Nałożyl pan na te śruby, kołnierz gaźnika i ścisnął opaską ?. Bardzo bym prosił o zdjęcie dolnej częsci tego filtra :)
daniel46 / 2008-11-14 20:06:56 /
dopiero teraz zauważyłem że wężyk podciśnienia ma jest połączony z kolektorem ? a co z kondensatorem aparatu zapłonowego ? jest zaślepiony ?
daniel46 / 2008-11-14 20:08:44 /
to była zła konfiguracja :P
podciśnienie z nad przepustnicy idzie do aparatu, czyli 3 króciec z aparatem :)
od spodu ten filtr ma metalowy talerz 4 dziury i 4 nakrętki
gumowa uszczelka dokładnie przylega do gaźnika i sprawdza się w 100%
...::$nuffy (Grześ) / 2008-11-14 22:14:58 /
Snuffy gdzie mogę nabyć takie dysze....te o których wcześniej pisałeś,ile pali na dobrze skonfigurowanym gaźniku takie 2.0??
bon / 2009-06-11 11:17:43 /
dysze ja zakupiłem od producenta bo u nas w Łodzi je robią akurat :)
co do spalania ciężko wyczuć bo mam ciężką nogę i pali mi jakieś 15l :P
...::$nuffy (Grześ) / 2009-06-12 14:03:47 /
Odświeżę trochę temat :-)
Przeglądając dzisiaj z nudów zapasy strychowe wpadły mi prawie nowe gaźniki FSO Weber.
Zastanawiam się czy z braku Weberów DGAV 32/36 czy nie zająć się którymś z gaźników FSO Weber 34/34...
Sumarycznie to samo co 32/36 :-) , mam jeszcze nowy z żuka 28/35 ale ten to napewno za mały.
Dopasowanie do 2,0 dysz rurek emulsyjnych itd. to jakieś dwa tygodnie jazd i kręcenia ale dostępność gaźników/części jest bardzo kusząca.
Zanim kupię nowego 32/36 za 1200zł i dodatkowo przerobię 38DGAS na DGAV może bym pomęczył rodzime gaźniki???
Jak to głupi pomysł to wybijcie mi go z głowy :-)
Ktoś może już ma tylko FSO pod maską Forda ale boi się przyznać :-) ?
AndrzejKudowa / 2018-09-13 21:13:39 /
No ja miałem chyba z duzego fiata albo poloneza w 2.0 ohc przez jakiś czas jak nie moglem znaleźć albo nie miałem kasy na dgv. jeździło.
Ignacy / 2018-09-13 21:32:53 /
Ja będe robić odwrotny eksperyment :)
Na seryjnych tłokach?
granadziarz_3M / 2018-09-14 14:32:10 /
A to masz już do czego zamontować ten gaźnik?
Ja jeździłem jakiś rok na gaźniku poloneza z wyciągnięta zwężką i moim zdaniem pomykał dobrze.
Nie mam jednak porównania z oryginalnym 32/36...
DF / 2018-09-14 18:23:07 /
W niedzielę może będzie do czego, a zdjęć silnika nie widziałem, może tam siedzieć szuflada albo monowtrysk które odrazu wylecą...
A na dopasowanie dysz czas będę miał to trochę paliwa przepalę i pokombinuję z dyszami.
Jak wyjdzie lipa to trzeba zamówić nowego chińczyka DGAV za 1200zł, albo na jejbaju coś oryginalnego upolować...
AndrzejKudowa / 2018-09-14 19:16:02 /
Andrzeju - jak na twoim przepastnym strychu znajdziesz przez przypadek nowy gaźnik FSO pod 1,3 to chętnie przytulę.
Jak tak czytam to masz tam chyba hodowlę gaźników
wąski77 / 2018-09-14 20:00:49 /
Nie no strych mały ale zawalony gratami i czasem coś znajduję o czym dawno zapomniałem...
AndrzejKudowa / 2018-09-14 20:32:30 /
Co masz nie tak z tym gaźnikiem? Ja swojego zregenerowałem sam, wymiana wszystkich uszczelek, membran łącznie z tzw power valve i wyregulowany na słuch potem na sondę lambda w wydech, ale sama regulacja na słuch wystarczyła by chodził równo. Zbiera się bardzo żwawo, na 100% lepiej działa niż przed regeneracją. Te gaźniki są proste, jak nie masz luzu na górnych przepustnicach to myj ten gaźnik carb cleanarem, rozbieraj do każdej śrubki, wymieniaj uszczelki, prowadnice itd i składaj. Wg mnie bardzo dużą rolę odgrywa ten power valve, który normalnie parcieje i robi się twardy stąd gaźnik jest zmulony. I mój wcale nie był brudny w środku, a chodził nierówno.
Shadow / 2018-09-15 06:21:04 /
Chyba na amerykańskim jebaju są nowe oryginalne Weber made in Italy. Gdzieś takie coś widziałem.
mishq (Mateusz G.) / 2018-09-15 13:35:48 /
No właśnie, gdzie dostać ale oryginalny nowy w cenie poniżej 2tys
Taki nowy to powinien całe życie auta nie intensywnie użytkowanego wytrzymać, mowa oczywiście tylko o PB bez lpg.
AndrzejKudowa / 2018-09-15 13:57:58 /