Witam.
Pomozcie. Chce ustalic wersje mojego silnika rzedowego 1600 OHC. podejrzewam, ze to jest GT, bo ma ten kanciasty filtr powietrza i kolektor wydechowy jest pospawany z pojedynczych rurek 4w1 (o tej samej dlugosci dla kazdego cylindra), a nie odlany z zeliwa. Poza tym tylny most ma przelozenie 1:3,75 (45/12). Chcialbym to jednak jakos potwierdzic i tu by sie przydalo zlokalizowanie kodu, a zupelnie nie wiem gdzie go szukac (bardzo ladnie jest opisane gdzie jest w v-kach, a rzedowki to jakis temat tabu czy co? :( )
Druga sprawa to inny silnik, co go mam w aktualnym Kaprysie (tez rzedowka OHC). Podobno jest to 1800 od Sierry ale tez jaka wersja...? Ktos kiedys, gdzies na forum napisał, ze w rzedowkach jest pojemnosc oznaczona w formie nadlewu pod numerami i faktycznie w tym 1600 jest tam 16, a wtym od Scierki jest 185 (czyżby 1850?).
Swoja droga, to tez temat istnienia w Scierce silnika rzedowego 1,8 (na bezyne) jest jakos przemilczany. I w zestawienu silnikow na naszej stronie i nawet na stronie uzytkownikow Forda Sierra (w wykazie jest tylko 1,8 Diesel, a ja przeca nalewam benzynke - moze to blad :) ).
Dobra. To jak ktos we cos na temat tych kodow w rzedowych OHCach i bylby chetny sie ta wiedza podzielic, to bede wdzieczny.
Pozdrowienia dla wszystkich.
gryziu liil (EM) / 2003-12-17 12:48:41 /
1,8 benzyna jak najbardziej występowały w sierkach... 185 oznaczenie też by wskazywało na ten silnik...
ogólnie jest to w miarę ekonomiczny silnik i ma już utwardzane gniazda.. więc jeśli gaz planujesz wkładać to taki silnik nadaje się do tego bardzodobrze..
Trójkąt / 2003-12-17 14:57:03 /
w rzędowkach rodzaj silnika jest wybity na "kołnieżu" do którego przykręca się skrzynie, patrząc na silnik z przodu samochodu znajduje się po lewej stronie.
Coś, Gryziu, przesadzasz...
O silniku benzynowym Sierra 1.8 (a w zasadzie o trzech różnych silnikach 1.8 stosowanych w Sierrach) sam pisałem w okresie maj 2002-lipiec 2003 z pięć razy na Forum - najpierw podszywając sie pod mojego syna (Perana), a potem już z własnego konta. Wystarczy wklepać "1.8 CVH" w Forum i dostaniesz wykaz szeregu postów - oto przykład:
Perana 2002-05-28
Perana 2002-05-30
krk4m 2003-03-20
krk4m 2003-03-29
krk4m 2003-06-05
Ale podsumowując:
Silnik 1.8 z Sierry może wyglądać albo dokładnie identycznie jak Pinto, albo zupełnie inaczej. A dzieje się tak dlatego, że były po kolei 3 takie motory. Od listopada 1984 do maja 1989 Sierra 1.8 miała silnik (nr seryjny zaczyna sie od REB) Pinto 1796cc (średnica 86.2, skok 77.0mm - jak dwulitrówka) o mocy 89 PS/5400 obr. i momencie 140 Nm/3500 obr. Jest to najbardziej nieudany wariant silnika Pinto - pali często więcej niz 2.0, a rzadko kiedy jeździ lepiej niz 1.6. Winę za to ponosi ponoć fatalny dwuprzelotowy gaźnik Pierburg 2V.
Od czerwca 1989 do grudnia 1990 Sierra 1.8 napędzana była amerykańskim silnikiem Escort CVH z rozchylonymi zaworami i półkulistą komorą spalania (literki R2C w numerze). Ma on hydrauliczne kasowanie luzów i pojemność 1769cc (to nie jest czeski błąd - średnica 80.0, skok 88.0mm), moc 87 PS/5200 RPM i moment 145 Nm/3000 RPM. Mimo tego samego gaźnika i mniejszej mocy auto jest znacznie bardziej elastyczne i mniej pali. Od stycznia 1991 do końca produkcji silnik ten zamiast Pierburga ma monowtrysk i nazywa sie R6A. Moc i moment pozostały bez zmian, zużycie jeszcze deko spadło. A że wygląd CVH znacznie bliższy jest dzisiejszemu kosmosowi, aniżeli tradycyjny Pinto, to inna sprawa. Jedni to lubią - inni wręcz przeciwnie. W eksploatacji na pewno bedzie lepszy od Kenta czy Pinto 1.6.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-12-17 20:09:29 /
Wielkie dzięki wszystkim za odzew.
Zaraz lece do garażu i szukam, czy faktycznie są tam te symbole.
Jeżeli idzie o silnik 1.8 to wygląda na to, że trafił mi się pierwszy z tych trzech opisywanych przez krk4m. Zawory ma regulowane mechanicznie i na dzieńdobry spalił mi 15 literków na setkę a wcale się nie zwija lepiej od tego 1,6. na razie przeregulowałem zapłon i zubożyłem mu trochę mieszankę w gaźniku, ale było to niedawno, więc nie mam jeszcze wyników pomiaru spalania na dłuższym dystansie.
Jeśli chodzi o gaz w samochodzie, to w tej dziedzinie mam jakąś osobistą awersję i takie pomsły były zawsze bardzo dalekie memu sercu, tym niemniej dzięki za podpowiedź. Zresztą tutaj był kiedyś gaz założony, ale już go nie ma :).
Pozdrawiam wszystkich ciepło.
Do zobaczenia na trasie (albo gdziekolwiek).
gryziu
gryziu liil (EM) / 2003-12-18 11:18:38 /
No to teraz pytanie za 100 pkt.
Jak by wynikało z powyższego wpisu Krk4M, taki 1.8 Pinto to jest raczej niedowiercone 2.0 niż rozwiercone 1.6. Więc wynikałoby z tego, że wały korbowe (i mam nadzieje korby) są tożsame w 1.8 i 2.0.
Czy, taki mariaż układu korbowego z 1.8 z tłokami, blokiem i czapką z 2.0 jest możliwy?
Niestety ukręciła mi się panewka korbowa w 2.0 wraz z korbą, a w moim nieszczęsnym 1.8 z górą na wymarciu akurat ten fragment jest jeszcze rześki, więc opcja tego typu transplantacji by mnie podleczyła.
Może ktoś już to przerabiał, czy też będę pionierem?
gryziu liil (EM) / 2006-08-16 09:38:07 /
bierz 2.0R4 z duszka :) Nie pałowany ;) http://www.capri.pl/image/car/1769/55016
Mysza liil (EM) / 2006-08-16 10:01:12 /
tanio oddam:)
bobik liil / 2006-08-16 10:09:32 /
ile ? :)
ale z osprzętem i skrzynią ?
MikeB4 / 2006-08-16 15:44:20 /