Witam. Wzasadzie nie wiedzialem gdzie wsadzic to pytanie wiec wsadzilem je tutaj.
Dokladnie chodzi o legalna strone takiego przdesiewziecia.
Wiem ze jak mam caprycha np. 2.0 R4 to wymiana na innego 2.0 R4 nie sprawia problemu. Mozna to zrobic legalnie i bez uciekania sie do jakichs kombinacji.
Ale jak jest z wymiana tego 2.0 R4 na np. 2.8 V6 (bo przypuscmy taki udalo mi sie kupic). Jest mozliwosc zeby taki samochod bezproblemowo zarejstrowac ?
I jeszcze jak wyglada sprawa z wymiana silnika na silnik od innego modelu forda.
Dokladnie zecz biorac chodzi mi o to czy mozna wymienic owego 2.0 R4 na 2.0 V6 od Sierry. Znalazlem ostatnio taka sierrke, silnik taki sam jak w capri marka tasama tyklo inny model.
Pytam o to bo zgodnie z przepisami o rejstracji skaldakow nie mozna juz sobie robic tworow takich jak np. polonez z silnikiem od bmw i ukladem napedowym od golfa syncro. Ale nie wiem jak sprwa wyglada z wymiana silnika na silnik o innej pojemnosci, oraz na silnik odpowiadajacy silnika montowanym w danym samochodzie ale wymontowanym z samochodu tej samej marki ale innego modelu.
Uff... Ale namieszalem.
Stawiam piwo temu kto zrozumie o co mi tu wlasciwie chodzi, a dwa tomu dto mi to wytlumaczy :)
Aldaron / 2003-12-08 12:12:24 /
Nie wiem czy chodzi Ci o stronę "mechaniczną" tego przedsięwzięcia czy "papierkową"
Jeśli o to pierwsze to wystarczyła odrobina chęci i ....
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3e920813a25de
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d2097c77026e
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3f7dd52801a85
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3dfb65d5f3870#3e2285fcc77d4
A jeśli zaś o papierkową to po zmianie silnika udajesz się na stację diagnostyczną, robisz przegląd, dostajesz odpowiedni papierek i pomykasz z nim do wydziału komunikacji.....
A może się mylę?? :-)
Kornik / 2003-12-08 12:41:45 /
jezeli zmienia sie pojemnosc to musisz pojechac na stacje diagnostyczna i oni wystawia ci papier jezeli nie, to wystarczy umowa kupno/sprzedaz zaswiadczenie o legalnosci silnika badz dowod rejestacyjny i juz masz wszystko legalnie zrobione(mowa o urzedzie komunikacji). swoja droga nie bardzo sie oplaca wymieniac 2,0 R4 na 2,0V6 kupa roboty i mnustwo hajsu jak juz wrzucac valke to kup 2,8 lub 2,3
piwo mozesz przeslac mi na moj adres jaki to udez na priva :)
Michal FAZI / 2003-12-08 17:37:06 /
Coś przesadzasz, Aldaron
Jest dokładnie na odwrót - możesz pospawać sobie w garażu rame wg własnego projektu (nawet przez nikogo nie przeliczaną), wsadzić do niej silnik z Porsche, napęd z Subaru, zawias z Punto i przykryć to buda Syrenki Bosto, a Wydział Komunikacji ma obowiązek Ci to zarejestrować, jeśli wszystkie elementy składowe nabyłeś legalnie, a auto ma sprawny klakson, wycieraczki, światła przeciwmgielne tylne i zagłówki. Oczywiście przerysowałem - tych warunków technicznych jest deko więcej, ale w praktyce dopuszczane do ruchu są totalne wydumki, a jeśli do Golfa przewiezionego przez granicę bez motoru chcesz wsadzić osobno oclony silnik od identycznego Golfa, to korowody trwają i pół roku.
Resumując - nikt Ci nie zakwestionuje 2.0V6 w miejsce 2.0R4, tylko pomyśl czy warto.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-12-08 23:10:23 /
wiec sprawa wygląda tak - gdy następuje zmiana pojemności jest prawie na 100 % potrzebna opinia rzeczoznawcy że wszystko jest ok i da sie tym jeździć - tu akurat jest ta wygoda że tamte silniki były stosowane w Capri 2.3 2.8 czy nawet 3.0
wiec taki problem jak 1.2 z punto w maluchu nie istnieje i opinii bedzie trzeba mniej :-))
MikeB4 / 2003-12-09 12:37:28 /
Ok.
Zgrubsza rozumiem.
Jak twierdzicie wymiana silnika niesprawia problemu. Ale w takim razie do czego odnosi sie slynny przepis o zakazie rejstracji tzw. "skladakow" ???????????
Aldaron / 2003-12-12 13:08:22 /
Literalnej wykładni nie mam pod ręką, ale podobno z grubsza chodzi o to, że auto już kiedyś zarejestrowane na polskim obszarze celnym może miec silnik wymieniany niemal jak oponę czy żarówkę kierunkowskazu, natomiast nie da się zarejestrować auta, które wwieziono do Polski jako karoserię, a następnie doposażono w motor, zawieszenia, itd.
pozdro.
KRK 4m / 2003-12-12 13:21:48 /
to że zmieniasz silnik nie czyni z twojego auta składaka .....
jeśli w twoim dowodzie rejestracyjnym widnieje wpis : składak
to jest zakaz rejestrowania - ale nie przerejestrowywania :-) wiec spokojnie
zakaz obowiązuje jedynie takie przywożone zza granic PL
MikeB4 / 2003-12-12 18:29:20 /
A jak jest na dzień dzisiejszy z wymianą silnika przywiezionego z zagranicy (z kraju UE)? Jakie są wymagane dokumenty do rejestracji, jaka procedura, jakie mniej więcej koszta? I co w przypadku gdy silnik zostal kupiony np na szrocie lub w inny sposób ,ale nie bezpośrednio z zarejestrowanego samochodu? i jeszcze...:) co jeżeli przywieziony silnik niema numerów?- zdarza się to np. w niemczech
pozdrawiam i niecierpliwie czekam na odpowiedzi
zachar / 2005-04-15 16:03:29 /
co do tego silnika z niemiec , to też jestem ciekawy, leży sobie na szrocie u niemca silnik który mnie zaciekawił..:).. jaki papier potrzebuje żebym mógł ten silnik przywieźć wrzucić do przykładow swojego Capri i legalnie zmienić w papierach?..
Dowód zakupu i dokumenty z odprawy celnej. A przynajmniej ja tak dostałem.
Piotrek PCK / 2005-04-15 17:59:36 /
teraz juz nie ma odprawy celnej
wiec prawdopodobnie wystarczy umowa kupna/faktura
dla pewnosci lepiej miec ksero briefu
ale najlepsze zrodlo informacji to chyba wydzial komunikacji
camaro / 2005-04-15 18:57:52 /