Nie znalazłem wszystkich odpowiedzi, proszę o pomoc...
1. Znalazłem zielony kabelek do obrotka za deską rozdzielczą, ale gdzie go podłączyć do + czy - cewki? Dałem pod + i wkręca się do 2500 rpm i umiera. Jak obroty spadną ożywa znowu...
2. Do czego podłączyć amperomierz? Wpiąć go gdzieś w instalację czy trzeba prowadzić kable pod maskę. Z zestawu wskaźników wychodzą następujące kabelki: szary i brązowy - żarówka, różowy i różowy z żółtym paskiem - zegar
3. Do czego podłączyć zegarek elektroniczny? W "zestawie" dostałem wiązkę z białą walcowatą zapinką, ale nie mogę nigdzie u mnie zlokalizować podobnej, pustej...
1. Do - trzeba było podłączyć. Warto najpierw spytać jak sie nie wie ;)
2. + do altka oraz + do kabla czarnego stacyjki. Powinno juz coś wskazywać. Jeśli zadziała nie w te strone, to zamien przewody na wskazniku. Szary to podswietlanie deski, brazowy masa.
3. Bo tej zapinki tam nie ma. Musisz tam doprowadzić +, + po zapłonie, + podswietlanie deski, masę.
Mysza liil (EM) / 2008-09-20 21:41:31 /
A odpowiedzi nie znalazles, bo nie szukales :)
Mysza liil (EM) / 2008-09-20 21:42:28 /
Pytałem :P Podłączyłem w/g instrukcji a dopiero jak przyjechałem doma to zabrałem się za przeglądanie forum :)
1. Szukałem :P Na forum było i tak i tak, więc wolałem się upewnic, mam świadka :D i nawet sesemesa że szukam i jak powinno w koncu byc bo sa niejasnosci, (moge zgrac z fona) :P
parę skanów - może coś znajdziesz!
Dzięki!
Cos mi nie idzie z tym amperomierzem... Wychodza z niego 2 kabelki, jeden rozowy, drugi rozowy z zoltym. Jeden mam podpiac pod czarny w stacyjce, a drugi pod + od alternatora. Dawalem pod + z aku i wskaznik pokazywal dobrze, ale jak wlaczylem swiatla to skakal. Postojowki troche na +, krotkie na koniec skali. Co robie nie tak, bo kombinowalem zamieniac kabelki i wtedy efekt byl odwrotny, wskazowka wychylala sie na - przy wlaczonych swiatlach? :) Czy + musi isc bezposrednio z alternatora?
chyba to, co opisałeś jest OK- amperomierz pokazuje ilość zużywanego prądu. Czyli im więcej włączasz odbiorników, tym bardziej się wychyla.
Jak podłączysz na odwrót, to wychyla się na minus (czyli źle).
O co Ci chodzi?
Wychyla się trochę jak włączę postojówki, a na maxa, jak włączę krótkie, tak ma być? Bo gdzieś czytałem na forum, że ruchy wskazówki są prawie niezauważalne, a u mnie śmiga jak szalona...
u mnie po włączeniu świeczek mijania , nie wychyla się za połowę. drogowe + halogeny wychyla się lekko w minus. oczywiście na jałowych .
No i tak powinno byc :) Moze musial bym zalozyc ten przewod oporowy, czy jak mu tam...
To o czym mówisz nie jest problemem amperomierza, tylko punktów w jakich go podłączyłeś. Jeśli tak się dzieje, to znaczy, że masz dosyć duże spadki napięcia na instalacji- musisz ją przejrzeć, albo podłącz amperomierz d klemy ujemnej, a drugim zaciskiem do karoserii. Wtedy przewód łączący aku z masą będzie Twoim opornikiem pomiarowym. Kombinując z jego długością możesz wyskalować amperomierz.
powyżej masz dwa przykłady, jak można podłączyć wskaźnik zwany amperomierzem w samochodzie, który tak naprawdę jest miliwoltomierzem. Należy tak podłączać, aby przy zgaszonym silniku i włączeniu świateł ( lub jakiegokolwiek innego odbiornika) wskazówka wychylała się na "minus".
To ja mamm jeszcze prośbę o wyjaśnienie kolorów kabli na kostce zegarka.
Czarny - masa (może brązowy?)
czerwony - plus stały
szaro-żółty oświetlenie deski (z potencjometru regulującego)
Nie pamiętam, jaki został, ale idzie do plusa po stacyjce (może żółty?)
m.kozlowski / 2008-09-24 15:25:10 /
może ja normalnie czegoś nie wiem ale na tych dwóch rysunkach amperomierz podłączony jest równolegle a powinien być szeregowo
brzezin / 2008-09-24 15:58:54 /
Bo to tak naprawdę nie jest amperomierz, a miliwoltomierz z napisem A.
Mierzy spadek napięcia na pewnym odcinku o znanej (pewnie konstruktorowi) oporności, co daje jakieś mgliste pojęcie na temat prądu płynącego przez ten pewien odcinek.
m.kozlowski / 2008-09-24 16:40:12 /
Fajowo, dzięki za rysunki!
Co do kabli zegarka:
- Czerwony: stały +
- Brązowo-żółty: + po zapłonie
- Brązowy: masa
- Szaro-żółty lub szaro-zielony: podświetlenie deski
Rot, dobrze opisałeś przewody, Marcin trochę pokręcił opis.
Jac, wydaje mi sie ze coś kręcisz, albo masz altek do wymiany. Jak silnik chodzi, to wskazówka ładowania nie ma prawa wychodzić na -, ile odbiorników byś nie włączył.
Mysza liil (EM) / 2008-09-24 20:12:53 /
jak odbiore od blacharza to sprawdze. teraz to już sam nie wiem , zakręciliście mnie!
Może w końcu podłączę zegarek który i tak chyba nie działa :D
Hehe, powodzenia Nebel, z tym, że z rozpędu napisałem brązowo-żółty, a ma byc różowo-żółty :)