Zastanawiam się czy jest jakieś konkretne urządzenie do robienia takich okrągłych przetłoczeń w blasze ? chodzi moi o przetłoczony otwór ? czy raczej prasa po prostu z odpowienim dodatkiem ? a może da się gdzies kupic taka blchę z przetłoczeniami ? blacha zz takimi przetłoczeniami często łączy się karoserię z klatką bezpieczeństwa, uzywa sie jej też do obniżenia wagi elementów przy zachowaniu wytrzymałości.
Pospiech / 2008-09-15 21:52:22 /
czy mozesz zapytac na przykladzie? bo niewiem o jaka blache chodzi.
Leszek "QSi" / 2008-09-15 22:10:37 /
Do robienia przetłoczeń używa się żłobiarek z wymiennymi rolkami (kamieniami)
małych
albo trochę większy kaliber: http://pl.youtube.com/watch?v=vNVNggcFins
I polecam stronę - robota zachwyca - http://www.klasykmania.pl/
tak ale żłobiarka robi ciągłe przetłoczenie a mi chodzi o takie przetłoczenie w miejscu gdzie jest otwór okrągły i jest on przetłoczony w celu zwiekszenia sztywnosci
Pospiech / 2008-09-15 22:27:12 /
No to pozostaje Ci tylko worek z piaskiem i młotek ;-)
A tak na poważnie, to może przy użyciu takiej prasy i odpowiedniej matrycy?
i właściwie wystarczy mieć spęczarkę, rowkarkę, koło angielskie, zestaw młotków i kowadełek, gilotynę, krawędziarkę i miga. To park maszyn, który pozwoli zrobić wszystko.
zapek??? !G.O.P! / 2008-09-15 23:42:06 /
Ja też jestem właśnie na tym samym etapie rozmyślań co Ty- Pospiech. Wiem dokładnie o co chodzi, tylko jak to zrobić najlepiej jeszcze na samochodzie- np podciągi. Oddzielny kawałek blachy z otworem bez problemu przetłoczysz zwykłą prasą z dwiema tulejkami odpowiednich rozmiarów. Jak wymyślisz coś mobilnego, radzącego sobie w trudno dostępnych miejscach to napisz.
Witan. / 2008-09-16 19:49:19 /
Letko witan, jak chcesz przetłoczyć otwór wokoło to robisz sobie na tokarce dwie matryczki, jedną kładziesz na podłodze na tymże otworze a drugą od spodu. Matryczki mają otwór w środku przez który przekładasz śrubę, skręcasz ją (tworzysz przetłoczenie wokół otworu w podłodze). Gotowe.
zapek??? !G.O.P! / 2008-09-16 23:58:25 /
nono - dobre to - i na samochodzie tez do zrobienia na blachach! - pomyslowe!
btw. wiedzialem ze Witan zaraz tu sie pojawi:)
Owszem- dobreee ;) tak też uczynię(spróbuję) i zobaczymy czy śruba da radę to przetłoczyć. Dzięki za podpowiedź.
Witan. / 2008-09-17 20:46:52 /
Człek się uczył tyle lat to czasem coś mądrego wymóżdży, nie :P
zapek??? !G.O.P! / 2008-09-17 22:18:15 /
Aaaa jeszcze można to zrobić... młotkiem.
http://www.capri.pl/image/car/2873/2043/85458
Jak się przypatrzysz uważnie, to wstawka podłogi zahacza o 1/4 otworu nad podłużnicą. Przetłoczenie wokół tego otworu powstało na skutek periodycznego dynamicznego przyłożenia siły za pomocą impulsatora kinetycznego wyposażonego w prowadnik trzonkowy. Młotkiem więc też się da:)
zapek??? !G.O.P! / 2008-09-17 22:24:46 /
Tylko jak śruba, to oczywiście 10.8 dla pewności :)
m.kozlowski / 2008-09-18 08:05:12 /
nie tyle 10.8 co z duzym gwintem i dobrze nasmarowanym - tu niema zagrozenia zycia jak peknie.... wezmie sie nowa;) - nakretka albo gwint wewnetrzny itak bedzia ograniczac trwalosc podejrzewam
sie zrobi, sie okaze
Tomek, właśnie o gwint mi chodziło. :)
m.kozlowski / 2008-09-18 09:46:16 /
tak, ale nie ma nakretek 10.8 (nie widzialem takich) - wiec co da super mozna sruba, kiedy nakretka poleci szybciej? tu na masie nie oszczedzamy, moze byc wszystko "po byku", byle dawalo rade
Są nakretki takie, tylko "klasy 10". Ale może to tylko podwarszawski sklep Asmet ma takie oznaczenia.
Mi się wydaje, że skok gwintu powinien być możliwie duży- np poświęcić jeden ściągacz do sprężyn- zazwyczaj się nie zrywają, mają duży skok i ściskają dużo odporniejsze rzeczy niż blaszka 0,8-1mm.
Witan. / 2008-09-19 23:04:14 /