Mam mały problem. W escorcie dorabiane były przez blacharza dolne poszycia drzwi - fragment od przetłoczenia w dół.
Problem polega na tym że blachy (zewnętrzna i wewnętrzna część drzwi) schodzą się zbyt nisko i woda, która wpada przez uszczelki drzwi nie odpływa. Do wysokości fabrycznych otworów odpływowych brakuje około 1 cm.
Nawiercenie nowych otworów odpada.
Pozostaje opcja wypełnienia profilu specyfikiem o właściwościach wypierających wodę. Jego warstwa musiałaby mieć około 1 cm i biec przez całą długość drzwi.
Najlepiej gdyby ten specyfik łaczył się z preparatem zabezpieczającym profile zamkniete, którego wlazło tam baaardzo dużo. Szkoda byłoby mi go zdrapować (również bardzo trudno) aby zmatowić powierzchnię pod nowy preparat...
Co robić..? Poradźcie.
Śmietan / 2008-09-14 23:27:59 /
Mój ojciec ma (hmm po weekendzie ... miał ale to już w innym wątku) Audi 80 '87 i te doły drzwi zalane były jakąś substancją, coś jakby guma. Efekt był taki, że te pachwiny nie widziały w życiu wilgoci i zdrowe były jak dzwon mimo 20 lat:)
zapek??? !G.O.P! / 2008-09-15 09:18:11 /
A czy nie da się tego zalać tym samym na co Capri Mk3 ma wklejone tylne szybki? Jest elastyczne i nie przepuszcza wody... Jakbyś dokładnie tym zalał Śmietan, to może by pomogło..
A cóż to za specyfik? Nie wiem, generalnie mały odzew na moje wołanie o pomoc. Nikt nie wie..?
Śmietan / 2008-09-16 13:34:46 /
nie rób tego klejem. Jak nie zakleisz dokładnie albo z czasem się rozszczelni, to po rancie drzwi. Zrób to preparatem do konserwowania profili zamkniętych, ale dobrej firmy, zeby nie wyplukał się ani nie zeschnał. Zrób to w możliwie jaknajwyższet temperaturze, to dojdzie preparat gleboko....
marian212 / 2008-09-16 13:55:53 /
było na forum o jakimś niemiecki specyfiku.
Rozgrzewasz to do 120'C, pryskasz profile od zewnątrz i zapominasz o rdzy ;D
michalch83 / 2008-09-16 14:04:10 /
Tak, ale chodzi o to, że muszę położyć tego preparatu warswę o przybliżonych wymiarach 1cmx1cmx100cm. Używając np. Tectylu musiałbym zużyć pewnie okołu 10 sprayów po kilkadziesiąt zł/szt... Dlatego szukam innego specyfiku, który ma właściwości wypierające wodę, wiąże się z preparatem do zabezpieczania profili i można go kupić w większym opakowaniu (np. 2l) i nie kosztuje 400zł...
Śmietan / 2008-09-16 14:41:04 /
robisz tanio robisz dwa razy....
Tylko, że za drugim już niestety z migomatem...
michalch83 / 2008-09-16 14:50:08 /
smar armatni zagrzany do konsystencji cieczy, wlać , dać mu ostygnąć i cieszyć się świętym spokojem :) sam tego nie robiłem , ale rozbierałem tak zabezpieczone auto... robi naprawdę dobre wrażenie ;]
Pe®ana / 2008-09-16 14:52:57 /
Michal83, proszę, bez zbędnych truizmów...
Śmietan / 2008-09-16 15:14:23 /
to żaden triuzm.
Sam bede musiał za niedługo zabezpieczyć profile zamknięte i po długich namyślaniach będzie to tectyl albo to niemieckie cudo. Po prostu nie warto inwestować w remont auta jeśli go potem nie zabezpieczysz.
michalch83 / 2008-09-16 15:18:10 /
I proszę - kolejny truizm :) Ja to wszystko wiem i zamierzam zabezpieczyć te drzwi, naprawdę. Dowodem na to jest choćby ten wątek :) Pytam tylko "Czym?", w tym konkretnym przypadku. Nie zamierzam bezmyślnie zużyć tectylu za 400zł na jedne drzwi, wolę zapytac innych o rady, bo jestem przekonany, że istnieje preparat (mniej płynny) który równie dobrze lub wręcz lepiej spełni swoja rolę.
Np. rozgrzany smar armatni :) Tylko skąd go pozyskać ? :)
Śmietan / 2008-09-16 15:47:30 /
z Kolumbryny :D
Mysza liil (EM) / 2008-09-16 15:49:48 /
kupisz na pewno smar linowy (smaruje i zapobiega korodowaniu lin min. w windach kopalnianych) - a z tego co mi sie obiło o uszy to praktycznie to samo
Pe®ana / 2008-09-16 15:53:08 /
Jakieś kontrpropozycje? :)
Śmietan / 2008-09-16 15:58:39 /
dlaczego odpada nawiercenie otworów ??? w takim Escorciku to chyba lepiej walczyć z masa niż ją dokładać ? ;]
Pe®ana / 2008-09-16 17:38:12 /
A może oczyścić troszkę walnąć masę uszczelniającą (jak na spawy)pokryć podkładem... i na to znowu środek do zabezpieczenia profili?? A najlepiej niech blacharz zrobi to jeszcze raz.. :)
Kamilus / 2008-09-16 17:40:02 /
Nie wiesz co mowisz chyba, to jest zrobione IDEALNIE.
Pasta uszczelniająca chyba odpada, bo ona na tłuste raczej nie siądzie :/
Mysza liil (EM) / 2008-09-16 17:59:59 /
jak zrobione ,,IDEALNIE" to raczej nie powinno być problemu :) ( tak myślę) ale niczego nie da się zrobić idealnie bo zawsze coś.. :) na tłustym to to raczej nic nie siądzie dlatego napisałem o czyszczeniu..
Kamilus / 2008-09-16 18:30:11 /
jest taki preparat, czeski nazywa się RESISTIN ML, dosyć tani- ok 20 zł puszka litrowa. Nie widziałem, żeby ktoś kiedyś złego słowa o nim powiedział.
ML- czyli do profili zamkniętych, ta firma robi całą linię preparatów. Specyfik jest lekko tłusty- raczej jak wosk. Jednak taką konserwację należy co 2-3 lata odnawiać- może się rozsychać.
Dzięki, czytałem o nim na forum Wartburga :) Nie wiesz przypadkiem gdzie można go nabyć?
Śmietan / 2008-09-17 12:25:33 /
Ja kupuję go w Czechach...
Popatrzę w garażu, powinienem mieć tam jakąś nieotwartą puszkę. Jeśli tak, to Ci mogę sprzedać.
Bardzo chętnie, będę wdzięczny. Jest pewność, że zwiąże się z innym preparatem ML?
Śmietan / 2008-09-18 16:41:57 /
tego nie wiem.
napisz do mnie na maila- bkrzys@poczta.fm. Nie sprawdziłem wczoraj wróciłem do domu ok. 20 -tej i jedyne na co miałem ochotę to kolacja...
Witam, polecam preparaty firmy APP. Uszczelniacze SEAL12 do nanoszenia pedzlem lub Poliuretanowa mase uszczelniajaca APP PU50, mozesz tez uzyc natryskowej masy uszczelniajacej APP-SEAL30 ale do tego potrzebny jest specjalny pistolet.
Konserwacja APP jest super i maja caly asortyment od preparatow do profilii zamknietych F400 przez stodki do ochrony karoserii U200 po geste masy bitomiczne ktore tez bardzo dobrze chronia przed korozja. www.app.com.pl.
Pozdrawiam
gtx9 / 2008-12-06 13:29:32 /
Hej, dzięki za konkrety! Czy te preparaty połaczą się z jużpołożonym preparatem ML czy musze odtłuszczać i matowić powierzchnię?
Śmietan / 2008-12-06 21:45:28 /