Jak w tytule poszukuję speca, który poskładał by i wyregulował wstępnie gaźnik SOLEX EEIT 32 do grani 2.0 Mam wszystko oprócz membranek, no i cały korpus jest nieźle zasyfiony w środku (stał długo bez benzyny). Mam drugi na części ale też z tragicznymi membrankami.
Pankol / 2003-11-04 15:13:36 /
tel. 502643631
człowiek z 3miasta, podobno dobrze robi gaźniki.Nie wiem czy wysyłkowo też, ale zapytać można (wysłanie gaźnika kosztuje 8 zł :-) )
Kornik / 2003-11-06 16:37:36 /
W sumie mógłbym też polecić "swojego" mechanika (Kraków), jeśli interesują Cię oferty z całej Polski. Tyle że tak wysyłać komuś sam gaźnik bez silnika to trochę problem, bo naprawiający nie będzie miał jak go przetestować.
Rafał L. / 2003-11-06 18:51:10 /
Wielkie dzięki!
Mam już znalazłem gościa w gnieżnie ponoć jest niezły, zobaczymy w poniedziałek odbieram gaźnik. Ciekawe jak sobie poradzi.
Ale mimo wszystko dzięki za odpowiedź.
Pankol / 2003-11-07 12:34:53 /
A w wawce ktoś się zajmuje regeneracją gaźników??
Piosiu. / 2005-02-19 17:03:09 /
http://www.capri.pl/forum/4119d95e63cd9&t=323030352d30322d31382031363a30353a3438
gryziu liil (EM) / 2005-02-21 12:25:45 /
no i piękne dzięki
Piosiu. / 2005-02-21 14:57:33 /
Ja w Warszawie pojechałem na Szarych Szeregów 1 tel. 632 69 51. Byłem tam dwa lata temu i nadal wszystko jest o.k. (mój gaźnik był "trochę" porzeźbiony) kosztowało to nieco ponad 200 zł (nie pamiętam dokładnie ile). Jak już decydujesz się na regenerację gaźnika to powinno się umyć bak - sporo tam siedzi syfu po tylu latach, a membrany itp. tego nie lubią.
PiotrekFCapri / 2005-02-21 15:52:32 /
Dzis zregenerowalem solexa od mojej jedyneczki. Koszt 36 zł (zestaw naprawczy z wysylka) Ale prawie przeszedlem zalamanie nerwowe :( Okazalo sie ze korpus gaznika jest pogiety i gora slabo dolega do reszty. Wyprostowalem ile sie dalo, reszte przeszlifowalem na plycie traserskiej do rowna. Swoja droga szkoda ze ford zrezygnowal w v6 z mocowania filtra powietrza do pokryw zaworow jak to bylo a taunusach serii M. Obudowa filtra jest ciezka i podczass drgan silnika musiala swoja bezwladnoscia pokrzywic gaznik; nie ma mowy o recznym przeciagnieciu szpilek bo sa to 4 srubki m5 a pokrzywiona byla gora jak i dol gaznika :( Ale juz jest dobrze :)
Mysza liil (EM) / 2006-01-14 21:47:09 /
mam gaznik solex taki jaki byl montowany w golfach 1 o silnikach 1.1 pojm. czy mozme wie ktos jak go wyregulowac ten gaznik ? zamontowalem go do silnika 1.3 wszystko podeszlo tylko nie moge ustawic w nim niszych obrotow
kam / 2009-02-14 20:09:41 /
następny który zarejestrował się tylko po to by zapytać o coś nie związanego z old fordem...
nie ma forum o wieśwagenach?
wąski77 / 2009-02-14 20:21:52 /
po pierwsze jakieś foto byś dał bo tu raczej gażnikami od forda sie zajmujemy a nie od gulfa
gdzie w szczecinie wyreguluje gaźnik pomijając gościa ze słonecznego?:)
Właśnie odebrałem 38mm z regeneracji od Hetmana w Puszczykowie. Prawie się zesr***m jak to zobaczyłem.
Mechaniczna regeneracja ok 250PLN
Wizualna dodatkowo OK 200PLN
Niestety niebieskich pudełek nie ma:(
Oby działał tak jak wygląda;-)
bobik liil / 2012-02-29 11:58:20 /
i tu nie byłbym tego taki pewny... mam gaźnik po regeneracji w tej firmie i ni cholery nie działa...
Popcio / 2012-02-29 13:12:08 /
lepiej się pochwal do czego Ci ten gaznik:)
MichałPoznań / 2012-02-29 13:39:31 /
napucował się ktoś :)
Powinien być ocynk z żółtą pasywacją na dźwigniach przepsutnic i śrubach, a jest czarna oksyda :)
Konar / 2012-02-29 19:18:36 /
e tam napucował - w myjkę ultradźwiękową wrzucili i tyle :P
Z tymi śrubkami i dźwigienkami wydaje mi się, że jest tak jak Konar prawi.
dred - a w jaki sposób skasowali luzy na przepustnicach, wiesz może? Wizualnie super tylko co oni konkretnego zrobili w tym gaźniku?
Kilgore / 2012-02-29 23:56:23 /
Ładnie! Nie wiecie gdzie można dostać zębatki do Solexów? Do Webera też bym chętnie kupił.
bad ass boy / 2012-03-01 01:29:40 /
Chuder ma, Yendrek dorabial zebatki
normalnie widac ze gaznik jest po zewnetrznym piaskowaniu jest zbyt czysciutki
Łukasz 33 radom / 2012-03-03 22:11:05 /
Szkielkowaniu.
Popcio - jak przyjedziecie do mnie z Eddim to przywieź mi ten gaźnik. Powiem, że kupiłem, a był regenerowany u Pana i nie działa. Poproszę, żeby sprawdził i na moim aucie wyregulował.
Co do samej regeneracji to nie wiem zbyt dużo jak ona przebiega.
Facet dysponuje dość pokaźnym parkiem maszynowym.
Luzy na przepustnicach są kasowane, ale jak to nie wiem. Pewnie dorabia większe ośki lub wstawia tuleje. Pan regenerator dorabia wszystkie membranki i uszczelki sam jak nie ma. Dużo elementów może sam dorobić.
A to, że tak ładnie to wszystko wygląda to zasługa szkiełkowania.
Ładnie wygląda ale kiepsko zrobiony...
Po szkiełkowaniu - pozapychane kanały:/ złe o-ringi (za duże i poprzecinane ponieważ się nie mieściły), nie spasowane przepustnice , w jednym z kanałów wyjęty kawałek rozwiertaka - ogólna masakra. 3,5 godziny siedziałem na Starszych Szeregów żeby wszystko zaczęło działać. Ja tylko ostrzegam jak on wyglądał w rzeczywistości.
No to mnie zasmuciłeś teraz....
W takim razie nie będę już polecał tego miejsca.
zobaczymy jak bedzie z moim Solexem... dzis dzwonilem i mowil ze powinien do konca miesiaca mi zrobic...
wiśnia / 2012-04-11 22:31:25 /
U mnie też próby regeneracji gaźnika trwają :)
I jeszcze bez klapek ssania:
m.kozlowski / 2012-07-06 09:59:34 /
ładna robota
SzooGun / 2012-07-06 10:16:58 /
Czysty do przesady jak zwykle:p ale co robiłeś poza tym oś, zębatki?
Kilgore / 2012-07-06 10:21:31 /
Ten gaźnik miał 70.000km przebiegu, więc niewiele poza czyszczeniem. Tylko w komorze pływakowej było ponad 1cm (sic!) osadu.
m.kozlowski / 2012-07-06 10:31:11 /
Widziałem go wczoraj, sie świci że hej
Piosiu. / 2012-07-06 10:44:51 /
Smutne wieści o Hetmanie... :/ Czyli wychodzi na to, że opinia Pabla się potwierdza, że może z Fordowymi prostymi gaźnikami jeszcze jakoś sobie radził, ale już skomplikowany od BMW go przerósł. Teraz wygląda na to, że i Fordowy za trudny :( Słabo, bo kiedyś sam tam chciałem w przyszłości oddać swój.
Marcin - a czym tak ładnie to wszystko czyścisz?
Czym popadnie... Tu akurat w domu nie było żony, więc wrzuciłem to do zmywarki, a potem carb cleaner.
m.kozlowski / 2012-07-23 13:43:32 /
Gaźnik w zmywarce, buehehehe...
No i co? Zły efekt? :)
m.kozlowski / 2012-07-23 14:37:07 /
Jak zmywarka to zniosła?!? Bo zastanawiam się nad tym samym :)
SzooGun / 2012-07-23 16:14:08 /
chyba muszę kupić zmywarkę i zestaw środków czyszczących "finish" dla lepszego połysku bez smug ;)
Seba vel Pitcarn / 2012-07-23 16:22:07 /
Nie takie części się w zmywarce myło. ;P
Mocny "finish quantum" mogę mieć po cenach biedronkowo półdarmo ;)
Zmywarka we własnym zakresie.
SzooGun / 2012-07-23 21:51:12 /
Zmywarka zniosła to dobrze, bo żony nie było w domu. Teraz mam w garażu zmywarkę wyrwaną z elektrośmieci - ona myje m.in. kartery do WSKi i pokrywy rozrządu do V-ek :)
m.kozlowski / 2012-07-23 21:56:59 /
Za zapas tabletek do niej dasz skorzystać?!?
SzooGun / 2012-07-24 22:43:49 /
Za friko. Tabletek nie polecam, ja piorę samym proszkiem, bez soli - z wiadomych powodów :)
m.kozlowski / 2012-07-25 06:57:20 /
Kolejny gaźnik zrobiłem dla Nebla. Pochwalę się, bo Michał zrobił mu fajne fotki. Tym razem gaźnik mył Nebel, trochę tylko poprawiłem przed składaniem.
Przed:
Po:
m.kozlowski / 2012-11-28 11:43:26 /
Wizualnie bajka, za czyszczenie masz 6+ :P, a co mechanicznie w nim zregenerowałeś?
Kilgore / 2012-11-28 12:47:14 /
Na szczęście nie był dużo zużyty.
Cynkowanie dodało na średnicy osi przepustnic tyle co trzeba.
Wypadałoby wymienić zębatki jeszcze.
Z istotnych rzeczy to środek był zapchany szlamem i kamieniem z resztek paliwa. Nie tylko komora pływakowa, ale i kanały.
Czyszczenie z zewnątrz zajęło 1/3 tego czasu co czyszczenie w środku.
Poza tym standardowo - wymiana membranek, o-ringów, regulacja.
m.kozlowski / 2012-11-28 13:50:31 /
Fuszerka Panie jakaś - czerwonego silikonu nie widzę :)
Pająk za to coś tam widzę dłubał :)
gryziu liil (EM) / 2012-11-28 15:06:25 /
Możecie się pochwalić jakimi środkami chemicznymi go czyściliście z syfu?
paras / 2012-11-28 15:55:14 /
Ja zazwyczaj tak jak pisałem wyżej w tym wątku zmywarka, potem delikatnie piaskuję albo szczotką drucianą czyszczę, Nebel gotował toto w mieszaninie wody z octem i kwaskiem cytrynowym. Tego nie polecam - śmierdzi, koroduje i wcale aż tak nie domywa.
Próbowałem też myjki ultradźwiękowej, ale zachwycony nie byłem.
m.kozlowski / 2012-11-28 16:09:39 /
Cie ślak jasny... Może moim sie tak zajmiesz ? :)
Hał macz taka operacja ?
Aldaron / 2012-11-28 20:05:51 /
no i brakuje zdjęcia komory pływakowej ? Skoro myjka ultradźwiękowa nie zdała egzaminu to jak wyczyściłeś środek i kanały ?
valhallen / 2012-11-30 09:33:16 /
Carb cleanerem, śrubokrętem owiniętym szmatką, szmatą, sprężarką, drucikiem... No co ja ci mam powiedzieć? Czyścisz, aż będzie czyste.
Tu zdjęcie komory pływakowej przed:
Niestety "po" nie mam dobrego zdjęcia, ale po prostu musi to być czyste. Tu jedyne ujęcie z kawałkiem komory pływakowej jakie mam.
m.kozlowski / 2012-11-30 09:45:12 /
klasyczny syf, he, he.
myślałem, że może znalazłeś jakieś super mikro szczotki do czyszczenia kanalików.
valhallen / 2012-11-30 14:02:52 /
Marcin ja go nie gotowałem i nie w wodzie z octem i z dala o d kwasku - łatwo przesadzić.
Hej
Co możecie z domowych sposobów polecić do gaźnika. Mam mocno zapyziały gaźnik do 2,8 białym osadem. Dysze główne pozapychane biały nalot nawet w kanałach...
Kilgore / 2013-11-30 12:14:21 /
Carbocleaner to chyba najrozsądniejszy wybór, ale jak chce Ci się eksperymentować to możesz się pobawić wodą amoniakalną. Amoniak rozpuszcza utlenione aluminium nie naruszając zdrowego. Ale ja tego nigdy nie testowałem, słyszałem tylko od kolegi który zajmuje się konstrukcjami aluminiowymi.
Aldaron / 2013-11-30 14:08:02 /
myjka ultradźwiękowa
granadziarz_3M / 2013-12-10 11:40:15 /
Odświeżę trochę wątek.
Potrzebowałbym zregenerować mojego Soleksa 35/35. Potrzebowałbym kogoś, kto solidnie wykona taką operację, wyreguluje oczywiście gaźnik tak jak potrzeba (czyli nie tylko membranki, ale również jakieś luzy czy prostowania czy co tam jeszcze byłoby potrzebne - nie znam się ;) ), żebym potem go wrzucił na auto i w razie konieczności najwyżej podjechał do kogoś na delikatne doregulowanie, jakby coś było nie tak.
Oprócz tego fajnie, żeby został w ramach tych operacji zamontowany mikser płytkowy, który posiadam (czyli trzeba tam chyba coś poprzedłużać z gaźnikowych cześci).
Kto obecnie jest godny polecenia i umie to zrobić dobrze?
Hetman z Puszczykowa chyba jednak nie, z tego co już poczytałem i pogadałem.
Na jakichś innych forach ktoś polecał warsztat w Chorzowie na Kruszcowej, ale znowu pojawiły się też bardzo negatywne opinie oraz opinie, że cokolwiek z gazem to się tykać nie chcą.
Stefania z Wrocławia?
Mysza? Marcin? Granadziarz? :)
Tylko, że ja bym chciał tak w maks. miesiącu się zamknąć z tą operacją, a wiem, że Granadziarz to chyba zwykle zapracowany człowiek ;)
Może ktoś jeszcze warty uwagi? Wiadomo, że najfajniej byłoby z Poznania lub jakiegoś poznańskiego rejonu, ale i wysyłkowo mogę to załatwiać.
O gościach z Chorzowa ja mam dobrą opinię. W zeszłym roku doprowadzili mi do ładu moje poziome Dellorto.
Nie wiem jak u nich jest z gaźnikami pod pb/lpg
wąski77 / 2014-04-02 11:38:03 /
Jak wyjąć z gaźnika zaznaczone elementy nie niszcząc ich? Muszę zeszlifować górę gaźnika a one wystają ponad powierzchnię.
szwagierr / 2016-09-13 14:24:05 /
nic im nie będzie jak je lekko przyszlifujesz. A wyjmowanie ich jedynie przez wkręcenie blachowkręta i ściągacz bezwładnościowy. Najlepiej na podgrzanym gaźniku. Uważaj, cynkal łatwo się topi.
granadziarz_3M / 2016-09-13 21:25:37 /
Mi się udało wyjąć bez uszkodzenia. Cały korpus do piekarnika i najpierw od góry wkładasz przez dyszę cieńki pręcik (idelanie gładki i delikatnie żeby nie rozkalibrować)i wybijasz zaślepkę dolną. Jak już zaślepka wyleci i końcówka rurki emulsyjne to wkładasz pręcik większej średnicy od dołu i wybijasz resztę ;)
Kilgore / 2016-09-13 21:41:10 /
zazwyczaj tylko deklielek jest odkształcony...
Kilgore / 2016-09-13 21:42:20 /