Kupilem w zeszlym miesiacu MKIII 2.8i i wlasnie jestem w trakcie prac, ktore maja na celu zorbienie z niego czegos czym zawsze chcialem sie poruszac. :-) Juz dawno temu umarzylem sobie takie felgi jakie ma Kuba-Gacek. Natknalem sie jednak na spory problem. Jakich rozmiarow felgi kupic ?? Bo maja tam od :
- 13 cala x 5.5 cala, 5 x 4.5 cala
az po :
- 16.5 cala x 9.75 cala, 8 x 6.5 cala
ktore beda pasowac a ktore nie ??
pomozcie prosze
LamBerT / 2003-10-26 15:36:12 /
dobra... doszedlem do tego ze najlepsze beda 14x7 ... a dalej? ...
14x7, 5x4.5 czy 4x4.25 czy 5x4.75 czy 4x4.5 czy 6x5.5
LamBerT / 2003-10-26 15:58:07 /
Ten drugi wymiar, który podajesz, to jest tzw. Bolt Pattern, czyli rozstaw śrub. Do Capri tylko 4 x 4.25in (4 śruby na okręgu o fi=108mm), 6 x 5.5in jest do terenówek, a 5 x 4.5in np. do Taurusa.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-10-26 16:09:13 /
ogromne dzieki...jutro zamawiam Blade'y 14 x 7 inc.. 4 x 4.25 inc.
:-) mam nadzieje, ze juz niebawem bede wam mogl podeslac zdjecia..
pozdro wszystkim
LamBerT / 2003-10-26 16:39:22 /
rozumiem że zamawiasz w USA, czy wielkim nietaktem będzie jeśli zapytam o dodatkowe koszty <przesyłka, cło, itp> ile to, powiedzmy, procent wartości felg.
oczywiście jak juz odbierzesz przesyłkę.
czy w katalogu w którym szukałeś były rozstawy śrub 4x100 ?? raczej nie mam na myśli drugsterowych 13x5cala tylko jakieś 14 lub 15calówki
--> i dla fachowców: czy 4x4cale przypasi do 4x100??
Daniello / 2003-10-27 06:13:28 /
nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z trudności dostępu do opon 14'. Na 7 cali włożysz min. 195mm, a szersze 14' to są najczęściej wysokoprofile dla dostawczaków ;)
Owszem, że zwiększa się ciągle gama 14', ale to głównie są wąskie "łyżwy" do nowych samochodów.
Zastanów się nad 15', to nieograniczy Cię co do rodzaju kapci, są tańsze i ogólnodostępne.
pozdro
Daniello:
Istnieje w jankeskich katalogach rozstaw 4x100mm (rzadko nazywany 4x3 15/16in), a jedyną mozliwoscia instalacji felg 4x4in na piaście 4x100mm są pływające nakrętki do szpilek. Ale jeśli chodzi Ci o Mangelsy, to są w Krakowie do sprzedania chromowane własnie z rozstawem na Mantę - looknij w ogłoszenia na capri.pl i mantaclub.pl.
Karol:
Niestety masz rację - ponad rok już szukam parki 195/55 (lub 195/60) R13 oraz 205/55R14. Z 15" jest deko lepiej, ale w grupie średnic dla Capri (225/45, 215/50, 205/50, 195/55) też bez rewelacji. Stosunkowo często zdarzaja się 215/45 albo 215/40R16, ale z kolei problem stanowią felgi 16" na 4x108 z odpowiednio małym ET.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-10-27 12:34:28 /
właśnie zamówiłem takie felgi us wheels blade 15' na 7' 4 X 4.25 w stanach zabuliłem 209 esów i 100 esów za wysyłkę no i czekam mają przyjść lada dzień powiem ci tyle będziesz beczał jak będziesz chciał kupić gumy więc może 15' aha cena razem z center caps ami wszystko chrom :) jak ktoś chce to mam katalog summita gdzie jest pełno fajnych dupereli miedzy innymi te felgi ma trzy tygodnie tylko załatwić wysyłkę i .... ;)
TOMEK "MIARQA" / 2003-10-28 22:27:15 /
Krk4m:
wiem widziałem to ogłoszonko, niestety poszukuję czegoś większego 14 - 15cali, 13tki troszkę za słabo wypełniają nadkola u mnie. pozatym ta dostępnośc oponek :(
również pozdrawiam i szukam dalej
Daniello / 2003-10-30 10:04:21 /
Mam pytanie związane z felgami. Czy ktoś może mi powiedzieć czy nakrędki do alusów (jeżeli ktoś ma szpilki w piaście jak przy Grani)są w jakiś sposób normalizowane, tzn. czy pasują do wszystkich alusów o takim samym gwincie czy nakrędki są żeczą indywidualną i do każdej felgi są inne. Bo z tego co widziałem na moich alusach są wgłębienia w kształcie pół sfery, nie wiem jak jest w przypadku innych felg aluminiowych. Ja mam felgi od BMW i pasują do grani z jednym wyjątkiem w BMW były śruby nie nakrędki i szpilki.
Pozdrawiam
Dano
Pankol / 2003-11-04 13:45:16 /
do Pankola
Akurat to, czy są szpilki z nakrętkami, czy śruby, w ogóle nie ma znaczenia. W większości swoich aut zastępowałem zwykle śruby szpilkami ze względów czysto praktycznych (wymiana koła nocą bez latarki). Natomiast generalnie standardy przylgni są dwa - po niemiecku Kugelformig (taka własnie półsfera jak w Grandzi) i Kegelformig (stożek o pochyleniu pobocznicy 60stopni). I tylko na to musisz zwracać uwagę dobierając przylgnię (nakrętki czy łba śruby) do felgi.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-11-04 19:39:23 /
TOMEK, mam pytanie techniczne:) zabuliles 100 waszyngtonow i felgi maja przyjsc "lada dzien"... jakim transportem, bo chyba nie lotnicza? a statkiem to moga z miesiac isc...
pmx (wiewior;) / 2003-11-05 00:08:47 /
mi statkiem szło 9 dni :-)
MikeB4 / 2003-11-05 01:10:18 /
wiec jużżżżżżżżżżżżżż sąąąąą mam je w pokoju i codziennie się z nimi witam 4 piękne chromowane błyszczą się jak s....... ,więc wysłałem statkiem z polskiej agencji w mieścinie która się zowie South Amboy w New Jersey i zabuliłek 100 esów floresów ,szły 3i pół tygodnia ,Mike ty to miałeś chyba wodolotem wysłane :) no ale wiem że z Chicago jest wysyłka tańsza , cła mi nie przypiepszyli i paczka doszła cała. pytania ? piszcie na maila szkoda forum. nara miara
TOMEK "MIARQA" / 2003-11-05 10:47:43 /
Podpinam się tutaj. Dzisiaj postanowiłem przymierzyć na Capcia RSki - krzyże, wcześniej samochód stał na pająkach. W tym momęcie zaobserwowałem coś niepokojącego, wydaj mi się że mam za krótkie szpilki!!!! Tzn. przy starych felgachnakrętka łapie prawie cały gwint, przy RS-ach mniej niż połoę - czy tak jest u wszystkich??
.:1379:. / 2004-01-30 12:23:48 /
zgadza sie !!
MikeB4 / 2004-01-30 12:41:41 /
zawsze możesz zmienić szpilki na nieco dłuższe.. takowe są dostępne w serwisach forda po całkiem niedużej cenie.. np 5cm szpilka od focusa (orginalna) kosztuje niecałe 3PLN i pasuje do capri...
Trójkąt / 2004-01-30 13:08:05 /
Czolem,
mam tez jedno pytanko odnosnie tego watku. Jakiej grubosci musze dotoczyc dystanse, zeby moc zalozyc RS15" na przod do Caprika III?
cos gdzies kiedys slyszalem ze 30 mm ale moze ktos potwierdzi to co wiem.
pozdrawiam
fireone / 2004-01-30 13:28:08 /
Ło Jezuuuu....
Było już ze sto razy w kilkunastu wątkach, ale niech Ci będzie :)
RSy 15" występowały w kilku wersjach o bardzo zróznicowanej głębokości odsadzenia (ET) od 12 do 38mm. Zależnie od szerokości opon które chcesz założyć wymiar ET powinien wynosić 24mm dla gumy 195, 19mm dla gumy 205, 14mm dla gumy 215 i 9mm dla gumy 225. Jeżeli Twoja felga ma wybite np. ET28, to musisz załozyć pierścień 4mm dla gum 195, 9 mm dla gum 205 itd. (grubość pierścienia równa się różnicy między ET posiadanej felgi a felgi wzorcowej dla danej szerokości opony). Pierścień 30mm miałby zastosowanie tylko dla felg ET39 (np. z Focusa) w połączeniu z oponą 225/45R15.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-01-30 14:05:57 /
Witam,
wpadłem na pomysł żeby zaaplikować do mojej Grandzi Mangelsy. I w związku z tym mam kilka pytań.
Po pierwsze czy rozstaw 5x114,3 da się jakoś zamontować przy pomocy pływających śrub ?
Po drugie jest dosyć małe pole do manewru jeśli chodzi o ET. Jedynie co mi przychodzi do głowy to albo 15" 7x15 ET 5 albo 16" 7x16 ET 13 , tylko czy z takim małym offsetem te felgi się zmieszczą w błotniku ???
Poradźcie coś :)
hubi / 2005-04-13 11:12:47 /
Co do ET w Grani to : jesli chodzi o mijanie się z elementami zawieszenia, to ET25 jest graniczne dla gumy 245, ET35 dla gumy 225, ET45 dla 205. Natomiast jak chodzi o ocieranie o błotnik, to ET5 jest granicą (TUV) dla 185, ET15 dla 205 i ET25 dla 225. Inaczej mówiąc w przypadku gumy 205 możesz stosować ET w zakresie 15-45mm, dla gumy 195 jest to 10-50mm, dla 185 odpowiednio 5-55mm, dla 215 20-40mm, dla 225 25-35mm i dla 235 TYLKO ET30. Guma 245 nie da się załozyć z przodu na żadnym ET, bo ociera jednoczesnie o błotnik i zawias.
Oczywiście ET koła mozna zmieniać pierścieniami dystansowymi, ale w przypadku felg z za małym ET nie ma możliwości manewru. Felga 7J15 ET5 raczej nie wchodzi w rachube, bo 7cali to trochę mało dla opony 185/70R15. Natomiast 7J16 ET13 z oponą 195/60R16 powinno mijać się z wszystkimi elementami auta. Tylko nie wiem jaką nośność mają opony tego rozmiaru. Mozna także spróbować 205/60R16 [tu nośność na pewno wystarcza], ale nie jestem pewien mijania się z błotnikiem [wg TUV brakuje 2mm].
Natomiast co do nakrętek pływających, to możesz spokojnie zakładać felgi z rozstawem 5x110 i 5x114.3 - ale ZAWSZE z pierścieniem centrującym na wymiar Forda.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-04-13 12:10:33 /
Dzięki krk4m za info. Nie wiem skąd bierzesz swoją wiedzę, ale jest ona nieoceniona :)
Wynika z tego iż jednak coś się da dobrać z Mangelsów do Grandzi, więc może się skuszę ...
Pozdrawiam
hubi / 2005-04-13 19:20:41 /
http://www.capri.pl/page/4034dfe5c7748
obejrzyj sobie co się mieści bez ocierania :-)
granadziarz_3M / 2005-04-14 08:36:49 /
mam pytanko.kupilem dwie felgi o rozmiarze jak na naklejce.kolejne dwie potrzebuje bardziej odsadzone o ok.3cm.to znaczy chce zwiekszyc rozstaw kol na osi o 6mm.jakie teraz musze zamowic? dzieki za odp.
konk / 2005-08-07 13:38:30 /
rozstaw osi o 6cm-mialo byc
konk / 2005-08-07 14:07:12 /
Wprawdzie pozycja BOLT PATTERN 5-5.5 wyraźnie świadczy o tym, że są to felgi na rozstaw 5x140 [czyli w sam raz do Syreny, Warszawy, Żuka, Nysy, Tarpana, Uaza, Nivy, Vitary, Kia Sportage, Asia Rocsta, Daihatsu Feroza oraz Jeepów CJ5 i CJ7], a więc na pewno nie do Capri, Taunusa czy Granady. Ale jako że kilka modeli jankeskiego Forda w latach 1940-1948 [a Mercury nawet do 1951] miewało ten rozstaw, to pytania nie kasujemy "a priori" :)
Tylko zdecyduj się, czy chodzi ci o 6mm [po 3mm na stronę] czy o 6cm [po 30mm na stronę]? I czy chcesz zachować szerokość 7 cali, czy też zapodać 6.5, 7.5 albo 8x15. Zależnie od tego istnieje bowiem kilka różnych rozmiarów.
Pozdro.
KRK 4m / 2005-08-07 14:14:03 /
Na pewno miało być "rozstaw kół na osi".
Rozstaw osi powiększa się przez przesunięcie mocowania osi na resorze, wydłużenie wahaczy albo zmianę punktów ich mocowania na podłużnicach.
Ale zdecyduj jeszcze co z serokością felg :)
Pozdro.
KRK 4m / 2005-08-07 14:17:06 /
chodzi o 30mm na strone.a co do szerokosci to chce zachowac 7cali
konk / 2005-08-07 14:18:51 /
Jeśli dasz OFFSET -25mm i BACKSPACE 3" to poszerzysz o 25mm na każdą stronę, a jeżeli dasz OFFSET -32mm i BACKSPACE 2 3/4" [ew. 2.75"] to dostaniesz po 32mm w każdą stronę. Akurat równe 30mm nie występuje w katalogu - musiałyby mieć OFFSET -30mm i BACKSPACE 2.82" [ew. 2 13/16"].
Dlatego proponowałbym dać felgi z RIM SIZE 15x7.5, OFFSET -25mm, BACKSPACE 3 1/4" [ew.3.25"]. Środek opony [a więc rozstaw kół] wyjedzie wprawdzie tylko o 25mm na strone, ale dzięki szerszemu parapetowi zewnetrzna krawędź felgi zbliży się do błotnika aż o 38mm, a o to chyba chodzi :)
Pozdro.
KRK 4m / 2005-08-07 15:57:14 /
wielkie dzieki za odp. krkm
konk / 2005-08-07 16:02:14 /
Witam
Szukam bez przerwy tych chromowanych felg i jakos nie moge dobrac rozmiaru
kiedy blacharz skonczy z moim capri z przodu bedzie zamontowane zawieszenie od scorpio 5x112, z tylu pozostaje stare zawieszenie 4x108. Felgi oczywiscie 15x7 ewentualnie przod 15x6. Ogumienie F 185/60, R 225/50
znalazlem tylko takie modele ktore w miare pasuja:
Przod:
1) 5x4,5, offset -3 15x6j
2) 5x4,5 offset +12 15x7j
Tył:
1) 4x4.25 offset -6 15x7
Z przodu z tego co bylo napisane powyzej wystarczy uzyc nakretek plywajacych.
Zwracam sie wiec z pytaniem ktore wziac?
Czy tylne blotniki trzeba bedzie poszerzac do tych felg i gum?
Chce w koncu je zamowic.
Nie moze ten capri cale zycie przestac w garazu :)
z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=USW%2D26%2D5712P&N=400354+4294923105+4294906456+4294906458+4294793325+4294795102+4294794952+115&autoview=sku
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=USW%2D26%2D5612&N=400354+4294923105+4294906456+4294906458+4294793325+4294795078+115&autoview=sku
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=USW%2D26%2D5725&N=400354+4294923105+4294906461+4294906460+4294795102+4294793325+115&autoview=sku
nie wiem jak to tam jest ale fele są zajebiste,bez beki,zamawiasz z tej stronki???
bo są am fajne kubeczki http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=USW-C330-P :P
mateush (proko) 3M / 2006-06-09 16:16:58 /
BYQ - a masz Capri MkII z wąskim mostem [od MkI] czy z szerokim [po 1978]? Jeśli z wąskim to 225/50 z tyłu na ET-6 się mieszczą. Nowszy most jest szerszy o 2.5" [63mm] i wtedy granicznie mieści się 225 na ET+4, 215 na ET-1, 205 na ET-6, 195 na ET-11 etc. Innymi słowy opony z każdej strony będą wystawały ~10mm poza obrys błotnika.
Z przodu obie opcje mijają się z wszystkimi elementami zawieszenia [pod warunkiem zapodania opony węższej niż 205], ale offset -3 w połączeniu z oponą 185 też będzie wystawał jakieś ~3mm poza obrys błotnika MkII. Na bidę da się z tym jeździć, ale jeśli masz możliwość upolowania felgi ET+12 to będzie lepiej, zwłaszcza że jest o cal szersza i będzie lepiej trzymać gumę. BTW zastanów się nad wymiarem 195/55R15 na przód - idealny do Capri.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-06-09 18:21:25 /
Mateush jeszcze nie wiem gdzie bede zamawial ale jak chcesz zeby ci zamowic takie kapsle to chyba nie bedzie wiekszego problemu.
Krk4M dzieki za podpowiedz.
Nie wiem jaki jest most, capri stoi 100km od mojego miejsca zamieszkania u blacharza wiec nie skocze sprawdzic. Ale wydaje mi sie ze ten 1cm brakujacy to nie bedzie wielki problem. Jak sie uda to jeszcze dzis zamowie ten komplecik.
Problemem ktorego nie poruszylem wczesniej jest otwor centrujacy, bedzie pasowal od tych felg czy trzeba bedzie cos rzezbic ?
Dokładnie na odwrót. Trzeba wstawić pierścionki ustalające, bo otwory w felgach na 5 śrub mają fi 84mm, a w tych na tył - 75mm. Tymczasem Ford ma obsady na piastach fi 63mm, więc ciężko będzie felgi wycentrować.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-06-09 20:27:30 /
ooo,będe wdzieczny bardzo bardzo :D to daj mi znac jak juz będziesz zmawiał to sie zgadamy, ok , dzieki i pozdro
mateush (proko) 3M / 2006-06-09 22:33:19 /
jakie et powinna miec felga przy gumie 235/50/13 w capri z tylu zeby to jakos sie miescilo a jakie w taunusie mk2?
Zakrzak! / 2006-06-09 23:08:24 /
chodzi o capri z szerokim mostem
Zakrzak! / 2006-06-09 23:08:47 /
W Taunusie guma 235 nie ma szans nie ocierać przy żadnym ET. Żeby nie łapać błotnika musiałaby mieć ET>20, a żeby nie dotknąć zawieszenia ET<17 co się wzajemnie wyklucza. Guma 225 ma szanse nie ocierać na felgach z ET od 15 do 22mm.
W Capri jest ciut lepiej. Guma 235 powinna się zmieścić, ale tylko na felgach z ET od 8 do 13mm. Na ET<8 łapie błotnik, a na ET>13 ociera o zawias.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-06-10 19:54:10 /
thx...to trza bedzie nadkola przerabiac :)
Zakrzak! / 2006-06-10 21:35:45 /
Nadchodzi pora na szukanie opon do Perełki i chciałbym zasięgnąć Waszej porady.
Założenie było takie aby wylądowały w grani oryginalne alufelgi 14'', takie też posiadam. Pomijam że cos tam ociera z tyłu o zacisk, będzie dobrze;)
Znalazłem informację o oryginalnym rozmiarze opon 185R14, czyli opona o pełnym profilu. Moje pytanie brzmi:
1. Co oznacza "pełny profil" ???
Czy to 185/80? A może na 70? Ktos pisał że na 82 więc bliżej do 80. Jaka jest definicja "pełnego profilu" ???
2. Myślę, że opona 195 z przodu i 205 z tyłu byłaby odpowiednia. Czy takie opony nie będą wyglądały źle na tych felgach i jaki profil wtedy dobrać zakładając, że Granada ma ABS więc różnice na średnicy kół mogą powodować błędne reakcje systemu.
3. Zakładamy też, że granada będzie raczej szybkim autem. Czy wybór kół 14'' jest dobrym wyborem? Może raczej iść w 15-16'' i niski profil? Czy opona na wysokim profilu nie jest bardziej narażona na utratę wyważenie i bicie spowodowane np. wjechaniem z dziurę?
Z góry dziękuję za rzeczowe podpowiedzi ;)
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-06 20:37:13 /
185r14 = 185/80/14
185sr14= 185/82/14
fordofil / 2011-03-06 20:59:51 /
Profil opony to stosunek wysokości do szerokości.
Oznaczenie np. 185/65/15 mówi nam, że opona ma 18.5 cm szerokości, 65% z tych 185mm to wysokość, a 15 to średnica.
Opona pełnoprofilowa to taka, w której stosunek wysokości do szerokości oscyluje w okolicach 100% - to teoria. W praktyce opne 80tke już uważa się za dość wysoką (moim zdaniem najlepsza).
'
ad.2 - "Myślę, że opona 195 z przodu i 205 z tyłu byłaby odpowiednia. Czy takie opony nie będą wyglądały źle na tych felgach i jaki profil wtedy dobrać zakładając, że Granada ma ABS więc różnice na średnicy kół mogą powodować błędne reakcje systemu."
napisałeś tylko o szerokości opony. Możesz wstawić sobie z przodu węższe, ABS nie ma nic do tego. Musisz tylko pamiętać, żeby sobie profilem zniwelować powstałą różnicę na średnicy koła. Dobierz np 195/65 i 205/55 i myślę, że będą miały zbliżony obwód - trzeba w necie poszukać odpowiedniego kalkulatora.
ad.3 - Zakładamy też, że granada będzie raczej szybkim autem. Czy wybór kół 14'' jest dobrym wyborem? Może raczej iść w 15-16'' i niski profil? Czy opona na wysokim profilu nie jest bardziej narażona na utratę wyważenie i bicie spowodowane np. wjechaniem z dziurę?
Ja bym szedł w większe koła. Im szybsze auto, tym niższych opon potrzebuje, a to z uwagi na trzymanie boczne. Opona o wusokim profilu się "kładzie" przy dużych przeciążeniach bocznych, co skutkuje kiepską przyczepnością. Czyli idziesz autobahnem 180, dolatujesz do Annabergu i na tych piknych winklach auto zaczyna tracić na stabilności.
Jest drugi aspekt - 15 i 16 mają chyba największy wybór. Z 14kami może być problem z dobraniem opon o odpowiednim indeksie prędkości i nośności.
pozdro
MikeB4 / 2011-03-06 21:25:26 /
Zapek, daj se spokoj z 14-tkami chyba ze do zimowek. Tez kiedys jezdzilem na oryginalnych Ronalach ale dopiero jak zalozylem fele 16x8 ET 26 z opona 225/50 to fura zaczela sie prowadzic w zakretach. Teraz jezdze na 17x8,5 ET30 z opona 225/50, trzyma sie drogi i wyglada jeszcze lepiej.
Hektor / 2011-03-06 23:37:54 /
Zapek - żartowałeś czy nie chciało Ci się czytać choćby tego wątku od początku (nie mówię "przeszukać forum", bo tam miałbyś wszystko podane na tacy).
Pełny profil to 185R14 (SR, HR, TR, VR - byle bez ukośnika i profilu), czyli de facto 185/82R14 - sposób obliczania średnicy statycznej podał wyżej Raul. Opon radialnych o wysokości 100% profilu nie ma, a od kilkunastu lat na pełnoprofilowe uważa się także te, które po ukośniku mają 80, np. 175/80R14.
Grania wychodziła fabrycznie na gumach 175R14 (średnica statyczna 287+355=642mm), 185R14 (303+355=658), 195/70R14 (273+355=628) oraz 190/65R390 (247+390=637). W tym zakresie średnic masz na 14" opony 175R (642), 185R (658), 175/80 (635), 185/80 (651), 185/75 (633), 195/75 (648), 195/70 (628), 205/70 (642), 215/70 (656), 215/65 (636), 225/65 (649) i 235/60 (637) - szerokości ponad 200 są praktycznie nieosiągalne.
Oczywiście 15" jest więcej i lepiej trzymają praktycznie bez utraty komfortu. W tej średnicy masz dla Grani rozmiary 175/75 (643), 185/75 (658), 185/70 (640), 195/70 (654), 195/65 (634), 205/65 (647), 215/60 (639), 225/60 (651), 225/55 (628) i 235/55 (639).
16" będą trzymać jeszcze lepiej, ale na kiepskich (np. miejskich) drogach pogubisz plomby - dzisiejsze auta gonią na 16", ale mają zupełnie inaczej strojony zawias. Tu też pasuje typoszereg z Golfa IV/Octavii, czyli 175/70 (651), 175/65 (634), 185/65 (647), 185/60 (628), 195/60 (640), 205/60 (652), 205/55 (632), 215/55 (643), 225/55 (654), 225/50 (631), 235/50 (641).
17" i większych nie polecam absolutnie - chyba że wózek ma służyć do lansu z prędkością rowerzysty i jazdy po szwabskich Autobahnach. Zwróć przy tym uwagę na indeks obciążenia i prędkości. Najniższy dopuszczalny dla 4-cylindrowej Grani to 88S, dwulitrówka musi mieć co najmniej 89T, 2.3 i 2.5 muszą mieć co najmniej 90U, a 2.8/2.9 i 3.0 - 91H. Oznacza to maksymalne obciążenie jednej osi odpowiednio 1120 (88), 1160, 1200 i 1230 (91) kg oraz dopuszczalną trwałą prędkość 180 (S), 190, 200 i 210 (H) km/h.
Oczywiście możesz założyć opony z indeksem obciążenia 95 (1380 kg na oś), ale już indeks 102 (1700 kg, typowy dla dostawczych na 14") to opona potwornie twarda. Nic nie zaszkodzi natomiast indeks prędkości V (240 km/h), Z (250), W (270) czy Y (300) - odczuje to jedynie Twój portfel.
A miałem się już nie rozpisywać...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-03-06 23:44:31 /
Dziękuję Michał, czytałem trochę na forum odnośnie tematu i dlatego już mogłem ciut sprecyzować pytanie. Wszak pierwszym stopniem niewiedzy to niewiedzieć o co pytać ;D
Także mKozlowski wykonał ponad pógodzinny telefon do mnie, w którym także odradzał 14'' jako zestawienie nieprzystające do BOA. Jego sugestia to 15'', ET 37, opona 205/60. Niby średnica będzie mniejsza ale w czwartek będę widział jak to wygląda na granadzie z oponą 205/65 a podobno lepiej będzie na niższym profilu.
Bije także z myślami odnośnie oryginalnych TRX 390. Pojawiają też pomysły odlania felg we wzorze wg oryginału ale na 15''. Raz to przerabiałem ale nie wiem, czy chce mi się robić to raz jeszcze.
W takim razie jak radzicie, zacznę szukać jakiś ładnych felg 15'', ET ok. 37.
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-07 00:09:01 /
O TRXach nie pisałem, bo ta opona (niegdyś genialna) jest już dziś trudno dostępna. Oprócz rozmiaru 190/65 (637mm) możesz zastosować 200/60 (630) albo 220/55 (632). Gdybyś wchodził w TRX, to parkę 200/60 w jeszcze znośnym stanie (5-6mm bieżnika, eksploatowana do 2009 r., a potem ciemna piwnica, wciąż na felgach) mogę Ci tanio odsprzedać. Niestety bez felg, bo moje fele TRX390 (sygnowane 'by Borbet for Ford') mają montaż 4/108 (ponoć rzadkość niesłychana).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-03-07 00:24:51 /
Bez przesady z tymi plombami, mialem 16-tki w Grandzi przez kilka lat i zadnego dyskomfortu nie odczuwalem, ani na oponach 225/50 ani 225/55 ktore sa najbardziej zblizonym zamiennikiem oryginalnego rozmiaru i tworza calkiem spory balon, ogolnie jest sie co ugiac i komfort nie cierpi. Na 17-tkach juz twardziej ale jak na razie felgi zyja i moje plomby rowniez. A trzymanie boczne na zakretach - bezcenne.
Hektor / 2011-03-07 00:26:54 /
No wiesz Hektor, ja jeździłem spory kawałek czasu na TRX 240/415 więc wiem jak to może wyglądać. Mi niestety strasznie te koła pożerały wszystkie elementy zawieszenia. Tu ma być inaczej. Priorytet to wygoda i parametry zbliżone do oryginału. Na drugim miejscu stawiam wygląd całości. Na szarym końcu jest prowadzenie w zakrętach przy dużych prędkościach, tego wogóle robił nie będę z racji posiadania odrzutowego dziobaka ale przede wszystkim przez wzgląd na ostatnie 4 lata z życia tego grata ;D
Hmm, jeszcze się zastanowię nad tymi 14'' może ...
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-07 00:39:22 /
Krk, gdzieś się oststnio przewijal cennik tych nowych TRX i przyznam, że jak się zdecyduję do przez miesiąc moge nie jeść. W zasadzie miałem nawet brać felgi od tego Dreda paskudnego ale wciąż się biję z myślami. W sumie topowe modele Granady wychodziły na TRX a moja jakby pretenduje to takich ;)
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-07 00:42:27 /
nie przesadzajmy, wąskie i wysokie są dosyć tanie:
http://cgi.ebay.co.uk/18065390-colway-METRIC-TYRE-saab-granada-/150467466793?pt=UK_Cars_Tyres_RL&hash=item23088f5629#ht_500wt_922
Konar / 2011-03-07 00:49:14 /
Tja, bieżnikowane drogie nie są - ale spróbuj znaleźć Micheliny poniżej 200$ za sztukę.
Ja tę parkę Michelinów oddam za 150 zet (Jackowi po sąsiedzkiej znajomości nawet za 140:))
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-03-07 01:10:44 /
Nie no jak priorytet to wygoda i oryginal to ja nic wiecej nie pisze :>. A TRX-ow troche na Allegro lezy, tyle ze nie nowe. Ale zdarzaja sie nieuzywane lezaki magazynowe a opona nieuzywana, prawidlowo przechowywana starzeje sie bardzo powoli wiec ja osobiscie nie balbym sie na takich jezdzic.
Hektor / 2011-03-07 01:22:47 /
Dołożę od siebie też:)
W swojej Geni miałem 215/70R14 oraz 220/55R390.
O ile w pierwszym przypadku miodzio, bo to prawie ideał w stosunku do nominalnej 185 i trzymanie o wiele lepsze, to w drugim oprócz lansu, lepszego trzymania i zwiększenia spalania :), doszedł jeszcze niższy pułap podwozia nad jezdnią i co chwila w coś waliłem...
PzDr
To ja jednak proponuje TRX:) Udało mi się kupić parkę 190/65R390 leżaków magazynowych mięciutkich, czarnych i nowych za 300PLN:) Ale trzymam je dla siebie:)
Zapodawaj RS 15"
http://www.capri.pl/image/comment/287864/126860
gryziu liil (EM) / 2011-03-07 09:03:18 /
Prawie jak Remotec 16x8 :
http://www.capri.pl/image/forum/149687/56646
Hektor / 2011-03-07 09:36:58 /
jakbys chcial takie :P to mam 7x15 et 37 opona 205/60/15
Main(misiek) / 2011-03-07 12:43:12 /
Zapek załóż 16-tki z scorpio coswortha.Granada wygląda na nich dostojnie.
Zap zobacz moją http://www.capri.pl/car/2126&img=large
Są i TRXy i cossy 16 cali na końcu i MAK 15cali.
No o to chodziło Dred;D
Teraz widzę, że TRX to je to. Nie wiem dlkaczego ale na tych kółkach granada wygląda jak powinna. Dred, jakie opony masz na tych TRXach?
zapek??? !G.O.P! / 2011-03-07 15:38:06 /
Ja zawsze zakładam 190tki. Myślę, że 200 zrobi robotę:), albo nawet 220 na tył.
Ja mam w Morganie 200/60 z przodu i (teraz) 220/55 z tyłu. Dlatego z czterech 200/60 kupionych rok temu dwie mogę opylić, bo znacznie lepiej tył prowadzi się na 220/55.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-03-07 17:38:09 /