Mam prośbe czy te kły pod zderzakiem sa fabryczne i jeśli tak czy wystepowały w rocznikach 1971 czy listwy na nadkolach wyśtepowały takze w coupe w tym roczniku i czy listewski wzdłuz nadwozia łączyły się na poziomie nadkoli czy wyżej były wąskie czy szeroki listwy prośze o mądrzejszych ode mnie o dopowiedzi
rybagosc / 2008-07-16 11:57:28 /
kly sa fabryczne bo mam identyczne
kły są oryginalne, listwy na bokach auta wąskie występowały przed faceliftem czyli do 09.1973. Natomiast od 09.1973 czyli po lifcie były listwy szerokie niżej na wysokości przetłoczenia drzwi. Wystarczy zerknąć w prospekty:
http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk1-ch-1972-12/17
http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk1-d-1974-01/08
Jeżeli natomiast chodzi o chromowane listewki na rantach nadkoli, to wg mojej wiedzy przed liftem były tylko i wyłącznie "długie" chromy sięgające aż do progu.
Natomiast po lifcie w wersji XL były także "długie" chromy, a w GXL jeśli występowały boczne listwy ozdobne, to chromy były "krótkie" sięgające tylko do przetłoczenia -do wysokości listwy ozdobnej biegnącej wzdłuż nadwozia.
Nie wiem czy GT przed liftem miało takie chromy. Postaram się sprawdzić w innych prospektach. Wersja GT po lifcie raczej nie występowała.
Pozdro
♠Zoggon♠ / 2008-07-16 15:29:22 /
A czy kły występowały tylko w gt i w gxl i czy z tyłu tez były ??
rybagosc / 2008-07-16 16:01:14 /
kły były także z tyłu. Np. w modelach argentyńskich TC1 kły były montowane nie pod zderzakami ale na zderzakach -również w wersji XL.
Wg mojej wiedzy w europejskich Dziobakach kły były montowane z przodu i z tyłu pod zderzakami jako opcja zarówno przed liftem jak i po lifcie i dostępne były chyba dla wszystkich wersji.
♠Zoggon♠ / 2008-07-16 18:29:34 /
ps. chyba we Włoszech montowane były kły także na zderzakach a nie pod zderzakami
♠Zoggon♠ / 2008-07-16 18:30:59 /
bardzo dziekuje za wypowiedzi to teraz przyjdzie mi szukac jeszcze kiełków na przód i tył hehe i cienkich listewek jak by ktos cos miął na zbyciu to pisac
rybagosc / 2008-07-16 19:43:23 /
podepnę się do wątku z przed 13 lat :)
O co chodzi z tymi zderzakami tylnymi w dziobakach u Włochów, nie pierwszy taki widzę więc nie wygląda na jednorazową akcję.. ? chodzi o brak wytłoczenia pod tablicę rejestracyjną od dołu.
rozjechany liil / 2021-03-15 11:34:20 /
U włochów tak było po prostu. Kwadratowa blacha na "zawiasie" + zderzak od kombi żeby lampki świeciły do góry.
Pewnie jakiś lokalny wymóg tak jak przezroczyste kierunki przednie i "repeatery".
Krk4M na pewno będzie wiedział więcej :)
Konar / 2021-03-15 11:39:30 /
bez sensu... szczególnie z tym pasem dolnym
rozjechany liil / 2021-03-15 11:41:16 /
Lipa straszna, z tego co pamiętam, to Pająk miał/ma taki włoski egzemplarz
mateush (proko) 3M / 2021-03-15 12:05:39 /
Bez sensu, ale tak jest.
ale rozumiem, że jak się zmieni zderzak i da tablicę tam gdzie ma być to po temacie ? ewentualnie dziury w tylnym pasie zostaną... :/
rozjechany liil / 2021-03-15 12:33:01 /
No tak, zderzak, blacha na dół i zaślepienie dziur w klapie.
Jest ładnie, co chcecie😊
bobik liil / 2021-03-15 16:07:11 /
Tak, OK. Ale tylko do momentu próby zainstalowania naszych tablic. Kwadraty są aktualnie przerażajaco duże
wąski77 / 2021-03-15 16:56:01 /
Po prostu Włosi mieli wówczas z tyłu TYLKO kwadratowe tablice - płaskie po prostu nie istniały. Tzn. były, ale tylko przednie, o 40% mniejsze niż w całej Europie. Dlatego inny zderzak z lampkami do góry, bo kwadrat nie mieścił się pod zderzakiem.
Pozdreaux
KRK 4m / 2021-03-15 17:36:52 /
Bardziej to Fiata 128 coupe przypomina w takiej konfiguracji tyłu, jak dla mnie słabo
Jellon aka Revenge Racer / 2021-03-15 18:27:52 /
no jasna sprawa, że zmiana w kierunku normalnych tablic a nie dalej kwadratów... 🤦
rozjechany liil / 2021-03-16 08:08:46 /
jak już mamy dziobaka na tapecie to mam jeszcze inne pytanie.
Mamy takiego pacjenta - z info właściciela i z VINu i ogólnie jest to 09.1973 1.3 L GBBCNM66647
ktoś kiedyś miał do dyspozycji zgnitego GXLa i ubrał tą Lkę w GXLowe gadżety. Czyli mamy niezły mariaż teraz.
ale moje pytanko jest takie - czy skośną deskę mogli włożyć jakoś w miarę bezinwazyjnie ?
zdaje się, że trzeba blachy pochlastać żeby to zrobić... ?
rozjechany liil / 2021-03-16 08:17:33 /
Blachy z Portugalii? Gdzie Ty po to pojechałeś?
To jest chyba inny- ma tablicę pod zderzakiem.
Curtis_Capri / 2021-03-16 08:26:10 /
Z jakiego powodu uważasz że skośna deska nie była tam w oryginale ?
bogdanw / 2021-03-16 09:04:20 /
Bo z VINu wychodzi, że to polift jak mniemam.
09.73 to może być jeden z ostatnich przedliftów.
Na tabliczce wyposażeniowej drugi od końca znak w pierwszym rzędzie to "1" czy "A"?
Konar / 2021-03-16 09:19:33 /
Konar, ale jak to? Z tego co się orientuję Ford ma summer shutdown zawsze w wakacje (przełom lipca sierpnia, sierpień) i wtedy następują przezbrojenia lini produkcyjnych i wchodzi nowy rok modelowy z wszelkimi modyfikacjami. Cięzko byłby wyprodukowac miksa wtedy. Chociaż 50 lat temu może to było możliwe....
A to nie są czasem stare Holenderskie blachy ? Jakoś do 78 r mieli takie czarne ...
Model się zmieniał zwykle jakoś we wrześniu ....
MikeB4 / 2021-03-16 09:58:24 /
Myślę, że we wrześniu to jeszcze realne było. Po to jest kod roku modelowego na tabliczce, żeby rozwiązywać przypadki "graniczne".
Ale teraz patrzę że datownik "NM" to przecież marzec 1973 roku a nie wrzesień.
Konar / 2021-03-16 10:05:54 /
no właśnie o to chodzi, do kiedy te skośne deski były? ja bylem przekonany, że 09.1972
to jest z vinu 03.1973 więc o to właśnie pytam, czy ta deska mogła tam być czy nie.
to Holandia, żeby była jasność, nigdzie nie pojechałem, nic nie kupiłem tylko sobie gdybam do kawki porannej.
https://www.autoscout24.de/angebote/ford-taunus-fastback-coupe-1-3-tc1-benzin-gruen-c89cb4bc-50da-9861-e053-0100007f45e7?&cldtidx=9&cldtsrc=listPage&searchId=-331927875&cldtsrc=listPage&searchId=-331927875
rozjechany liil / 2021-03-16 12:32:05 /
ale jeśli się okaże, że ta deska nie była tam wstawiana siekierą, i VIN nie jest rzeźbiony to kto wie :D
rozjechany liil / 2021-03-16 12:33:09 /
Lift nastąpił w lato/jesień 1973.
Konar / 2021-03-16 12:38:52 /
no to fajnie, a czy jest jakieś źródło tej informacji ? nie to żebym nie wierzył, ale chciałbym looknąć bo u nas na stronie nie znalazłem, a wkipedia (wiem, że żaden wyznacznik) mówi tak:
Lifting
We wrześniu 1972 roku Ford zaprezentował gruntownie zmodernizowanego Taunusa szóstej generacji, który otrzymał nowy pas przedni. Okrągłe reflektory zmienione zostały na prostokątne, a atrapa chłodnicy zyskała inne wypełnienie[21].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus
rozjechany liil / 2021-03-16 12:45:56 /
To jakieś bzdury :)
Źródłem w przypisie do tej informacji jest strona na Taunus.pl ale tam jest poprawnie.
W pracy jestem teraz ale wieczorem wyciągnę z szafy serwisówkę i podam źródła.
Konar / 2021-03-16 12:50:48 /
Zresztą spójrz w foldery - https://www.capri.pl/library/folders/taunus/mk1-ch-1972-12
W grudniu 72 wciąż jest skośna deska.
Konar / 2021-03-16 12:55:06 /
W galerii też jest kilka aut z 1973 ze skośną deską.
konrad.s / 2021-03-16 13:07:55 /
to jeszcze jedno pytanie jak już grillujemy TC1
Czy te listeweczki na nadkolach to było wyposażenie standardowe w jakichś konkretnych wersjach? czy na zamówienie możena było dołożyć do każdej ?
bonus - blachareczka po szwajcarsku ;)
rozjechany liil / 2021-03-17 22:15:35 /
W serii było w XL i GXL.
Konar / 2021-03-17 22:18:11 /