logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Dziwne alufelgi Forda

Dziwne alufelgi Forda

Jako że w klasyfikcji aktywności na forum w rubryce "autorzy nowych wątków" zajmuję jakies wyjątkowo niepoczesną lokatę, pozwole sobie zwrócić się do szanownego Koleżeństwa z prośba o pomoc. Sprawa jest wprawdzie delikatna i chwilami zastanawiam sie, czy nie podważa mitu zasobów mojej wiedzy (zwłaszcza że dotyczy tematu o którym - jak dotąd mi sie wydawało - wiem stosunkowo sporo).
Otóż w ubiegłym tygodniu przywiozłem z Frankfurtu (a jakże, Peranki trza doglądać - jest już nieźle :)) komplecik nieźle zabytkowych alufelg 7J15, które naszemu panu blacharzowi przywiózł latem jakis jego koleś również bawiący się starymi Fordami. Felgi mają bity napis Ford w owalu (i oprócz tego żadnej marki producenta), wymiar 7J15ET18 (a więc są wybitnie "tylnonapędowe"), mają rozstaw otworów 4x108 (a więc nie jest to Ford-USA), a ich stylizacja wyraźnie wskazuje na lata 70-te. Sęk w tym, że w owym czasie nie było żadnych europejskich Fordów na kołach 15" (pierwszym była chyba Sierra Cosworth w 1985), a nawet Granada jeśli miewała 15", to na rozstaw 5x112mm. W polach między otworami wybite są jedynie takie cechy:
E8WC-1007 AWA
E7ZC-1007 SILVER
E7WC-1007 GOLD
Załączam fotkę zrobioną aparacikiem przyczepianym do komórki, więc sorka za jakość. Pytanie brzmi: z jakiego Forda są to felgi, bo że zostaną na Peranie to juz raczej pewne :D.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-19 20:56:49 /


"...maja rozstaw 4x108,a wiec nie jest to Ford USA..."
W takim razie Mustanga II musieli robic w... Sawietskim Sajuzie perhaps.;))
Felgi takie jak ta na zdjeciu, pochodzi chociazby od `Stanga 89 GT...
Ktos podobno wsadzil je do Taunusa w warszawce i niezle na nich zap...

Reloaded / 2003-10-21 09:11:27 /


Na zdjęciu słabo widać ale faktycznie u nas Adam K ma takie felgi w taunusie i są od świeżego mustanga

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 09:17:26 /


tez wydaje mi sie ze sa amerykanskie

pierwsze 15 forda w europie miala raczej sierra cosworth

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 09:52:46 /


Zgoda - wzór jest niemal identyczny, ale z tego co pamiętam to Mustang miał (zaleznie od rocznika) 4x114, 5x114 albo 5x127mm, a jedynym US-Fordem na 4x108 był Escort oraz Mercury Topaz i Lynx. A w nich z kolei nie było kół 7J15 - ponadto jeżeli cechę 6.81, 7.81 albo 5.82 od wewnątrz felgi uznac za datę produkcji, to cały temat jest nieco starszy.
Z całym szacunkiem dla PT Interlokutorów: ja naprawde parę lat siedze w tym temacie i chciałbym rozwikłać ostatecznie tę zagadkę, toteż informacje typu "sdiełano w Sowietskom Sojuzie" wiele tu nie wnoszą.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 13:28:16 /


A co do Mustanga II, to miał 4x108, ale nie występował z tym wzorem felg (na dodatek biegał chyba na 13" i 14", a nie na 15"). Pająk ma ten wzór na swoim Taunusie, ale to też sa chyba 13" albo conajwyżej 14".
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 13:31:23 /


A co Wy na To felga na Mustangu III ma inny środek niż moja naprzykład na drógim zdięciu środek jak w mojej ale 5 srób... :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-21 15:10:23 /


http://www.ford-auto-and-parts.com/wheels_rims/mustang-1987-any-any-wheels---ALY01529U55.html
Ten link dowodzi że felga na 100% jest od Mustanga z 1987 roku. Perana te ozdobne środki ze znaczkiem Ford są nakładane i trzymają je śruby. Zresztą felga na Mustangu z 1971 roku ma 13 szprych, a felga której dotyczy pytanie ma ich 16.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 16:20:20 /


Dziekówa wszystkim za pomoc - wg źródła znalezionego przed chwilą www.discountedwheelwarehouse.com/Ford_Vehicle_Bolt_Pattern_Reference.cfm okazuje się że felgi 7J15ET18 z rozstawem 4x108 stosowane były przez Forda-US jedynie przez kilka lat i to tylko w trzech (a w zasadzie rzec mozna w DWÓCH) modelach: T-bird 1985-88, Mustang 5.0GT 1985-91 (oraz Mercury Capri 1985-88). Pierwsze Mustangi (podobnie jak dzisiejsze) miały 5x114, a MK II (Pony) nie biegał na 15". Natomiast co do kapselka, to nie zgodzę się z Michałem W. Jest on zakładany na felgę po przykręceniu koła do piasty, ale najprawdopodobniej ruchem obrotowym, jako że gniazdo w feldze posiada odpowiednie prowadnice wzdłuż swego obwodu. Nie wiem tylko, czy kapselek ma 4 otwory, przez które widać łby autentycznych srub, czy też owe "łby" są imitacja odlaną w zagłębieniach kapsla.
Niemniej jednak Perana oprócz motoru i skrzyni ze Stanga dostanie do kompletu felgi :).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-21 18:36:46 /


`Stang II "biegal" na 13-tkach 4x108,nie 15-tkach.Chodzilo o rozstaw.
Felga od`Stanga III ma kapsel plastikowy, wciskany,nie wkrecany,a lby srub,tudziez nakretek widac przez otwory w kapslu.Kapsel ma calkiem ladny
znaczek Forda.
Niestety nie wszystko da sie wyczytac z ksiazek,
chodzby sie ich mialo w domu tyle co hasel w Britannice...

Reloaded / 2003-10-21 22:17:18 /


do Przeładowanego
Deko przeceniasz te zasoby mojej biblioteczki - po prostu nigdy w życiu nie pasjonowała mnie "motoryzacja" hamerykańska, stąd luki w wiedzy na temat felg do 'Stanga. Ale dzięki również Twej wiedzy poszerzyłem swe ograniczone jak widać horyzonty, co w moim wieku zdarza się coraz rzadziej. Trzymając w tej chwili w rekach tę felgę nadal uważam, że charakter zaczepów dla kapsla zdecydowanie bardziej sugerowałby element obracany o 90 stopni po wciśnięciu (czemu jednak przeszkadzałyby nakrętki szpilek), zaś kapselek wciskany zrealizować można było w prostszy sposób - ale widocznie kolesie z Detroit byli innego zdania. A swoją drogą po cholerę robic plastikowy dekiel, skoro śruby nadal zostają widoczne z wierzchu?
Jednakże - jako że nie jest to jedyny powód mego zdziwienia w dniu dzisiejszym (drugim było chocby Twe poczucie humoru, epatujące z pomieszczonego w innym watku Forum wywodu na temat zastosowania siekierki, baseballa i szpadla wobec człeka w podeszłym wieku) może wypadałoby za niejakim Czesławem W. zakrzyknąć "Dziwny jest ten świat...."
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-22 00:31:39 /


łeee to sie spozniłem :(
wkazdym badz razie ja zalazłem u siebie takie cuś:

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-22 01:06:42 /


Perana ta felga w stanga 71-73 na 5 srob wystepowałe takze w wersjach na 4 :)
ale to chyab troszke inny wzor:



ps.
aha te felgi z porownaniem do felgi jabola miało oznaczac przypuszczenie ze moze w usa robiono fele takze w rozstawie na 4 sroby ale to jzu nieważne :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-22 01:17:08 /


miało być tak:
Perana, felga ktorą pokazałeś na 'drugim' zdjeciu (mustang 71-73 czerwony-fastback) oprócz wersji na 5 srób, występowała także w wersjach na 4 sróby (patrz załaczony wyżej obrazek), aczkolwiek to chyba inny, niż w Twojej, wzór (ramiona na Twojej są 'łamane', natomiast na tych z czarnymi środkami, wygladają raczej na eliptyczne, choć być może to złudzenie spowodowane właśnie czarnym kolorem), aczkolwiek sądze, że pomalowanie 'wnetrz' na czarno było by dobrym pomysłem.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-22 01:28:04 /


Moje felgi tylko na pierwszy rzut oka są podobne ale wzór jest zupełnie inny, są to 13/6 śruby 4x108 et-nie pamiętam firmy RONAL, a drugie które mam o tym samym wzorze to 14/6 śruby 5x112 "orginały" od forda consula,granady 75r.pozdro

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-25 09:00:53 /