witam
chciałbym sie dowiedziec jak okreslic prawidlowy poziom paliwa w komorze plywakowej w gzniczku Weber od granady 2.0. Oraz jak dobrac skład mieszanki czy ta srube krecic i parzec jak idzie czy jest jakos okreslone ile ja wykrecic(wykrecilem ta srube dziala silnik wkrecilem ja i tez dziala). NIe wiem do czego sluza takie dwie srubki jedna po jednej stronie gaznika druga po drugiej sa one mniejwiecej po srodku sa uszczelnione oringiem i przy koncu maja dziurke. Jak by co to moge dodac zdjecie
wojtal / 2003-10-19 09:21:12 /
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d90fa950d4d2#3d91f6be739de
W wątku tym znajdziesz linka do manuala traktującego o gaźnikach.
Nie jest konieczna znajomość jęz. niemieckiego - wystarczy popatrzeć na obrazki.
Szajba / 2003-10-19 09:29:44 /
Dzieki
wojtal / 2003-10-19 18:11:18 /
Mam pytanie, wczoraj odebrałem auto z regulacji (ogólnie zawory, zapłon itd).
Jest lepiej ale wciąż przy gwałtownym wcisnięciu gazu auto zamiast wchodzić na obroty dławi się, zarówno na jedynce jak i na jałowym.
Żeby ruszyść żwawo muszę go podgazować i dopiero wtedy sensownie startuje albo delikatnie operować gazem przy ruszaniu i rusza normalnie.
Co tu dużo pisać generalnie brak dynamiki.
Dysze typu powietrza, paliwa były już regulowane ale to na wiele się nie zdało, nowe świece, przerywacz, kondensator również.
Gaźnik ciężko mi powiedzieć jaki typ ale jest jedno-gardzielowy.
I tu pytanie czy jest sens z nim walczyć czy lepiej wstawić poprostu inny może jakiś dwugardzielowy który by się dobrze sprawował w 1600?
Mechanik sugerował mi wyrwać jakiś od 125p ale czy to nie będzie lekka profanacja?
jacob81 / 2012-07-06 11:09:08 /
Można by dużo pisać na ten temat:D Na początek sprawdź podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, podłacz wężyk do aparatu, zaciągnij i zajrzyj pod kopułkę czy coś sie dziej w tym momencie...
Później możesz sprawdzić membranę przyspieszacza w gaźniku jeśli ten gaźnik to nie szuflada.
Kilgore / 2012-07-06 12:08:36 /
odebrałeś auto z regulacji i wciąż nie działa?
to na reklamcję go!!
Kilogre dzięki.
Raul auto odebrałem, robił to mi dobry znajomy mechanik. Co do reklamacji owszem mógłbym dać ale jak wiesz to nie jest nowe auto ma swoje lata, gdyby było to takie proste że ide do sklepu kupuje sobie zestaw naprawczy to nie widze problemu jednak to tez nie zawsze daje gwarancje że będzie dobrze bo złożyć i wyregulować gaźnik to już sztuka.
Dlatego teżą pytam o gaźnik dwugardzielowy bo widzę że są one dość popularne i może jest szansa że ktoś będzie miał na zbyciu dobrą używkę.
Sam wczesniej jak kupilem auto miał jednogardzielowy gaźnik jednak z uszkodzoną membraną i udało mi się kupić za przyzwoite pieniądze drugi lepszy bo działający od Milo.
Jednak teraz jak auto już jeździ apetyt wzrasta i szukam czegoś co doda trochę więcej dynamiki. Silnika nie zmienie bo blachy więc chociaż z gażnikiem bym coś zrobił. Wiem że nie wycisne z niego kolejnych koni ale może uda coś się zrobić by żwawiej się wkręcał (gaźnik, polerka dolotu, kolektor rurowy na wyjsciu).
jacob81 / 2012-07-06 12:30:29 /
Według mnie na jedno gardzielowym 1.6 lepiej się zbiera jak na dwugardzielowym.
Kilgore / 2012-07-06 12:47:01 /
Bo jedno gardzielowy ma większą średnicę przelotu niż dwugardzielowy na pierwszej gardzieli. Czyli jak się jeździ raczej spokojnie, to jednogardzielowy da lepszą dynamikę jazdy. Dwugardzielowy jest dobry, jak często używamy górnego zakresu obrotów - wtedy otwarte są dwie gardziele.
m.kozlowski / 2012-07-06 13:23:01 /
Okey rozumiem. A czy np. modyfikacja puchy filter powietrza na zasadzie tylko dekiel z dołu i góry coś polepszy?
Bo tak się zastanawiam teraz jest obudowany w koło oryginalny z dolotem w okolicach kolektora wylotowego, co niektórzy widziałem że zmieniają tu na taki łapany filtr u dołu i góry gdzie łapie z każdej strony.
jacob81 / 2012-07-06 14:40:23 /
Jak chcesz polepszyc, to zrzucasz glowice, robisz jej solidny porting, planujesz tak, zeby stopien sprezania byl z 10.5:1. Mozna pokusic sie o drobna zabawe z walkiem rozrzadu, wtedy wrzucach webera 32/36 i jazda. Taki silnik bedzie mial w okolicach 100KM, moze nawet wiecej jak sie odpowiednio wszystko zestroi;)
Sama zmiana filtra powietrza jest dla wolnomyślicieli. Wolno im myśleć, że stuningowali silnik :)
Tak jak PieM napisał - dopóki nie pobawisz się bebechami silnika - dużo nie uzyskasz.
m.kozlowski / 2012-07-06 15:06:38 /
Rozumiem, dzięki za sprowadzenie mnie na ziemie :)
jacob81 / 2012-07-06 15:31:06 /
Jacob napisał:"Jest lepiej ale wciąż przy gwałtownym wcisnięciu gazu auto zamiast wchodzić na obroty dławi się, zarówno na jedynce jak i na jałowym."
Tuning silnika to inna bajka, dla mnie ewidentnie Twoj silnik nie pracuje prawidłowo, depniecie w pedał powinno wkrecac go płynnie, zarowno na jałowym, jak i na kazdym biegu. Jedyne, co moge poradzic, to probowałbym podmienic gaznik - na taki, ktory pracuje prawidłowo. Oczywiscie po uprzednim sprawdzeniu działania przyspieszacza zapłonu, wczesniej ktos podpowiadał.
ps nie wiem, moze nie doczytałem, ale to auto jest tylko na benzynie czy ma LPG?
stiop3 / 2012-07-06 18:06:13 /
A pompka przyspieszajaca dziala? wtryskuje paliwo?
adi1980 / 2012-07-06 18:49:23 /
Auto bez gazu, pompka sprawna ale ma lata wiec nie wiadomo jak do konca jest efektowna. Na pozostalych biegach bez zastrzezen, dlawienie wystepuje na samym dole potem juz calosc wyrabia i sie zbiera jak na 1,6
Zreszta co tu duzo gadac musze w koncu sie wybrac na jakis zlot i tak chyba bedzie najprosciej :-)
jacob81 / 2012-07-06 20:59:51 /
jesteś pewien że to auto sie dławi? a może luzy na moście, przy moim dyfrze mam takie luzy że szarpie podczas ruszania/ na wolnych obrotach, towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk
A co ma luz na moscie z dlawieniem na biegu jalowym.
jacob81 / 2012-07-07 10:17:49 /
nic, bedzie podobnie szarpać
A pytanko czy ktoś z Was zakładał gaźnik Webera 38 DGAS na silnik 2.8 V6?
Od kilku dni robię powoli taką modyfikację w wersji wyścigowej i jak ogarnę benzynę to zostanie mi jeszcze tylko zrobienie miksera do gazu.
BABALOO / 2012-07-09 08:06:51 /