Mam zalaną chłodnicę nikt nie wie czym, wieć postanowiłem wymienić przed zimą całość płynu. I tu zadałem sobie pytanie, jako nowy posiadacz pojazdu: jak spuścić płyn i jak wlać nowy zby np nie zapowietrzyć układu, ile litrów potrzebuję i gdzie w Poznaniu nabyć wspomniany kiedyś przez Camaro płyn Forda.
Jeśłi jest to zbyt duży banał to sorki ale mam pojazd jakieś 3tyg. i niestety nie orientuję się jeszcze najlepiej.
Jeśli było to wcześniej poruszone (a nie znalazłem) proszę o info z linkiem
Mati_Poznan / 2003-10-13 10:30:42 /
owszem było
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3da4ae1ddd87a#3da5246b5c017
teraz przynajmniej bedzie łatwo znaleźć po wyrazie "chłodniczego" :-)
odkręć obejme węża który wchodzi u dołu chłodnicy i lekko ściągnij aż zacznie kapać - nie ściągaj całego bo bedziesz mokry :-)) dopiero jak wyleci z 2 litry to można całkiem zdjąć i przepłucz układ bo czasami sie zdaża niezły syf a dopiero później wlej jakiś koncentrat albo gotowy płyn
MikeB4 / 2003-10-13 11:18:48 /
Jesli to V6 to nie spuscisz calego plynu po zdjeciu weza dolnego z chlodnicy, gdyz zamkniety termostat (znajdujacy sie na dole) zatrzyma ciecz w silniku. Jesli chcesz spuscic calosc musisz odkrecic studzienke termostatu i sprawdzic go przy okazji przed zima, lub zdjac ten cienki waz idacy ze srudzienki termostatu do nagrzewnicy, wtedy zleci wszystko (no prawie bo troche zostanie w nagrzewnicy...)
Mysza liil (EM) / 2003-10-13 12:19:51 /
w bloku silnika w okolicach filtra oleju jest korek pozwalajacy spucisc plyn z bloku silnika ;)
Jeśli ktoś ma jakiś patent na napełnianie istalacji nowym płynem to poproszę bo chciałbym to zrobić sam :) ale dobrze (no chociaż sproobować). Słyszałem o groźbie zapowietrzenia itp. nie wiem czy to mnie może dotyczyć.
Szczerze to na drogach to się znam ale na samochodach to już niewiele, JAK NARAZIE :)
Mati_Poznan / 2003-10-13 14:11:30 /
Mati wpadnij lub przedzwoń do mnie jestem na Wildzie to - kupimy - wymienić też wymienimy.
Albi_Poznan / 2003-10-13 14:15:05 /
V-ka przy napełnianiu płynem, zamyka przez termostat mały obieg. Otworzy się on po nagrzaniu na jałowych obrotach, wtedy można uzupełnić (nie zalewać zimnego płynu do gorącej chłodnicy, bo może zacząć przeciekać od szoku termicznego - uzupełniać po wystygnięciu lub na gorąco przez bardzo powolne dolewanie ciurkiem podczas pracy silnika, oczywiście najpierw ostrożnie otwierać korek przy wyłączonym silniku!),
albo zrobić to od razu na zimno (polecam): nalać do chłodnicy do pełna, zdjąć wąż od nagrzewnicy przy termostacie i zwyczajnie zalać resztę przez niego do pełna. Uwaga, bo jeśli termostat nie dokońca szczelny to będzie się przelewać z wyższego poziomu chłodnicy (czyli samo się powinno odpowietrzyć). Potem ew. dolewka to rzędu 0.5l i zaciągnie sobie sam z wyrównawczego po kilku rozruchach i nagrzewaniach w czasie normalnej eksploatacji.
Jeśli ktoś jeździ tylko na gazie to musi od razu odpowietrzyć (np. w powyższy sposób)ten mały obieg.
pozdro
Dodam tylko że warto przy okazji wymiany przeczyścić i odkamienić układ. U mnie po operacji z użyciem octu i węza ogrodowego:) dosyć znacznie wzrosła sprawność układu chłodniczego a za czym idzie temp :/ i teraz ciągle się zastanawiam czy jest dogrzany... jadąc (trasa, dłuższa ulica w mieście) z wyłączonym wentylatorem temp ok 1 kreski a nawet ponizej...
temp oczywiście po zabiegu spadła :)
Szkoda tylko, ze przeczyszczenie ukladu moze sie wiazac ze spowodowaniem jego przeciekania, co przy zasyfialych (od osadow) ukladach moze byc czeste!
Krzypek / 2003-10-14 00:30:18 /
Witam!!!
Gosciu a skad Ty w Wildze, piszesz o Wildze w bylym Woj. Siedleckim?
Jak tak to moze ktorys weekend sie spotkamy?, mam tam zaplecze warsztatowo-kanalowo-garazowe :)
Pozdrawiam Bombi
wilda - dzielnica poznania :)
Tam gdzie mieszka Szatan:))
pmx (wiewior;) / 2003-10-14 23:37:42 /
No to mam tez pytania z zakresu chlodzenia.
1. Zauwazylem, ze samochod coraz slabiej sie dogrzewa, rok temu szybciej sie dogrzewal i wydaje mi sie ze temperatura na wskazniku byla ciut wyzsza. Podejrzewalem ze to termostat sie nie domyka. Wczoraj wymienilem na nowy Motorcrafta o temp. 88. Ten ktory byl w srodku byl jakis francuski z temp. 92, ale nie wygladal na zepsuty. Pozniej sie przejechalem ale jakos nie zauwazam poprawy tzn. wskazowka dalej jest w zakresie pracy silnika ale prawie na dole skalli a nie np. w polowie.
Pytania
1. Jaki ma byc termostat (silnik to 2,0R4, 81r.)88 czy 92 ?? (2 nigdzie nie maja motorcrafta).
2. Co zrobic zeby sie szybciej nagrzewal, a moze zkryc cala chlodnice ? czy ktos w zimie zakrywa ??
3. Wiskoza jak jest zimny to mozna ja obrocic o 1/2 do 3/4 obrotu, a na cieplym tak o ok. 1/4, wiec chyba jest ok.
4. A poza tym jak sie silnik zapala i mam nowy pewny termostat to przeciez bardziej prawdopodobne ze sie nie otwiera za szybko niz to ze np. sie nie domyka, a wiec przy rozgrzewaniu silnika chlodnica i wisko ma niewielki wplyw 9ale to raczej jest dobre).
5. Aha nigdy mi sie nie zagotowal, nie trzeba bylo dolewac plynu, itp.
No to czekam na rady.
Piotra / 2003-10-15 10:10:20 /
do TL sa dwa termostaty 88 i 92, nie jest powiedziane ktory ma byc
do V6 np sa trzy 82, 87 i 92
wszystko zalezy glownie od warunkow w jakich sie jezdzi (Sycylia/Syberia)
w sklepach nie ma tych innych bo sie ich raczej nie stosuje, sa tylko 87/88
ja mam 82/87/88, ale moge zalatwic 92
jednak to nie jest sposob na zalatwienie sprawy
po pierwsze stwierdz czy rzeczywiscie sie niedogrzewa, moze masz zly czujnik temperatury, sprawdz jaki ma kolor obwodki plastikowej (jest w tej malej kopulce na kolektorze ssacym)
czy ogrzewanie dobrze dziala czy niedomaga?
czy oczysciles dobrze miejsce gdzie siedzi termostat, zazwyczaj jest zardzewiale - ma byc gladkie (w pokrywce tez), zalozyles uszczelke termostatu?(nie pokrywki), jesli tak to pod czy nad termostatem?
camaro / 2003-10-15 10:33:30 /
jeśli jeździsz na gazie może winę za to ponosić źle wyregulowana instalacja gazowa... przy zbyt ubogiej mieszance na wolnych obrotach, silnik bardzo długo się nagrzewa a przy jeździe na trasie może być niedogrzany.
Trójkąt / 2003-10-15 10:47:58 /
Płyn w chłodnicy okazał się only water więc czym prędzej został zamieniony pomieszanym koncentratem Motorcrafta. Ze wzgl. na warunki nie było grzebane z płynem w silniku, ale powinno wystarczyć. Gościu wielkie dzięki za (kolejną) pomoc !!! Jestem znowu trochę mądrzejszy, dzięki wszystkim za uwagi.
Mati_Poznan / 2003-10-15 10:53:58 /
Gazu nie mam. Co do uszczelki to pierwsze poszla nowa gumowa uszczelka, pozniej termostat, pozniej takie druciki coby sie trzymal a na koncu pomiedzy tym co zlozylem a blokiem silnika nowa uszczelka.
Czujnik sprawdze jaki ma kolor.
A jezeli chodzi o nawiew cieplego powietrza, to trzeba przyzanc ze slabo to grzeje, ale trudno okreslic czy slabo dlatego ze slabo sie grzeje, czy moze dlatego ze dmuchawa slabo dmucha. Mam dwie pozycje nawiewu i obie maja rozne obroty, ale nawet na tych szybkich to wieje o wiele slabiej niz u kolegi na niskich.
Piotra / 2003-10-15 11:02:04 /
Jakiego koloru ma być obwódka czujnika temperatury do R4 2,0 z 81 roku ??
Czy ktos moze wie ?
Piotra / 2003-12-17 16:12:38 /