Witam!
Nie dawno zostałem (nie)szczęśliwym właścicielem pięknego Capri. Niestety silnik zamontowany w samochodzie pochodzi od Scorupy 93 rok 2.0 DOHC EFi. Mój problem polega na tym iż:
czasami po 3 dniach normalnej jazdy silnik zaczynał przerywać i na niskich obrotach gasł
po poruszaniu wiązką od komputera wracał do normalnej pracy
niestety teraz już w ogóle nie odpala, paliwo dostaje, wygląda mi to na brak iskry
Macie jakieś propozycję? Ja myślę że to wiązka, pytanie teraz czy szukać nowej czy naprawiać starą?
Dzięki za pomoc.
Skrapi / 2008-06-25 11:53:41 /
Jak kupisz nówkę sztukę w serwisie to może ma sens wymiana. Bo jeśli to nówka ze starego auta to będzie w takim samym stanie co obecna. Lepiej chyba przejrzeć tą co jest i ją naprawić.
Trójkąt / 2008-06-25 12:08:58 /
Ale to niekoniecznie musi byc wiązka.Sprawdz czujnik położenia wału.
mario75 / 2008-06-25 14:52:08 /
czujnik położenia wału i moduł zapłonowy są nowe, więc to raczej wiązka niż komputer
Skrapi / 2008-06-25 16:02:35 /
Ale na pewno brak iskry?Sprawdzałeś czy zgadujesz?
mario75 / 2008-06-25 22:35:45 /
NIe ma iskry, sprawdzałem. Wiecie może jaka cena nowej wiązki?
Skrapi / 2008-06-26 10:21:31 /
sprawdz czy masa wszedzie dochodzi czy czasem nie jest gdzies załamana, ewentualnie kabelek prądowy
jeżeli mowisz ze na zimnym jest ok, a po rozgrzaniu nie chce palić kabel gdzieś nie kontaktuje za dobrze,
u mnie była masa i pęknięty bezpiecznik auto chodziło az tu nagle niztego gasło czekałem chwile i paliło znowu
krauzi / 2008-06-26 20:40:42 /
Do tego rocznika raczej nie kupisz nowej wiązki. Dla porównania powiem, że w ubiegłym roku do scporpio '96 pod maskę kosztowała w ASO ok 3500,-
Mysza liil (EM) / 2008-06-27 12:26:47 /
A może znacie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego w okolicy słupska do przejrzenia wiązki?
Skrapi / 2008-06-30 11:33:57 /
Z Pruszcza Gdańskiego tylko ;)
Mysza liil (EM) / 2008-06-30 11:49:24 /
witam silnik 2l dohc po zagrzaniu mocnym(korki uliczne) silnik przestaje pracowac na jeden cylinder i zaczyna puszczac chmurki silniczek chodzi na benzynce nigdy nie widział lpg powyzej 1000obrotów pracuje na 4 garach aha i ma tendencje do brania płynu chłodniczego tak na 1000km łyknie 1l płynu i moje pytanie czy sprawą jest pekniecie głowicy,????? gdy wiatrak go schłodzi pracuje na 4 garch,po rozpaleniu po nocy równiez odpala na 3 garach i po 5 secundach chodzą 4 niech ktos postawi diagnoze co moze mu bycczy sciagac głowice ???? dzieki z góry Rafi
Łukasz 33 radom / 2008-08-18 19:41:06 /
nie ma oleju w chłodnicy i nie wyrzuca płynu ze zbiorniczka wyrównawczego dokładnie nie ma cisnienia w układzie.
Łukasz 33 radom / 2008-08-18 19:43:20 /
uszczelka pod glowa obstawiam
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-08-18 19:43:51 /
najgorsze ze nie zawsze tak jest nieraz mocno zagrzany chodzi bdb i powiem ze objezdza 16zaworowe vektry
Łukasz 33 radom / 2008-08-18 20:27:28 /
16 zaworowe vectry to ja ohcem robie ... zaden wyczyn
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-08-18 20:45:01 /
tyle ze ty capciem a scorupa troszki ciezka nie
Łukasz 33 radom / 2008-08-18 21:44:55 /
roznica mocy i momentu tez spora
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-08-18 21:49:26 /
Na moje oko pęknięta głowica.
Trójkąt / 2008-08-18 22:17:45 /
czyli powoli szukac głowicy???????
Łukasz 33 radom / 2008-08-19 09:29:26 /
podobne objawy miałem, tez żarł płyn, aż sie coś wysrało do reszty, tylko nie wiem w końcu czy to była uszczelka czy sama głowica.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2008-08-19 11:03:41 /
jednak nie pracuje na dwoch cylindrach jak cieplutki, sciagajac przewody ze swiec , i teraz pytanie jak stwierdzic po sciagnieciu głowicy czy jest trafiona ??
Łukasz 33 radom / 2008-08-22 06:12:40 /
Zwykle widać kaniony między zaworami na 2 i/lub 3 cylindrze.
A jak nie widać, to głowica do sprawdzenia w specjalizującym się w tym zakładzie.
wymieniłem swiece oraz chłodnice poniewaz ciekła a ciekła tylko wtedy gdy autko było na chodzie po zgaszeniu nie widac było wyciekow noi problem z niepaleniem na 2cylindrach zniknął
Łukasz 33 radom / 2008-08-25 09:58:32 /
Tak tak, to była wina chłodnicy ;)
Mysza liil (EM) / 2008-08-25 10:11:42 /
Mysza ale jeszcze byly swiece wymieniane :)
To nie istotne ;)
Mysza liil (EM) / 2008-08-25 10:15:11 /
narazie jest oki smiga dobrze tez uważam ze to moze byc chwilowa poprawa narazie po zagrzaniu chodzi na 4 garach , 2 swiece na ktorych nie pracował były cholernie czarne,przejechałem na nich około 3tys i zdziwienie ze padły, powracajac do tematu chłodnicy nie ukrywam ze sam w to wątpie ze to mogła byc wina chłodnicy w krotce napisze czy temat chłodnicy i wymiana swiec okazała sie na dobre, jezeli problem powroci glowice wyrzuce dam na sprawdzenie i bedzie temat w poszukiwaniu drugiej .pozdr Rafi
Łukasz 33 radom / 2008-08-25 12:49:13 /
jak narazie zrobione zostało duzo km i jest oki głowicy nie sciagałem ale co było problemem nie mam pojecia pisze poniewaz napisałem wczesniej ze dam znac co i jak .pozdr Rafi
Łukasz 33 radom / 2008-09-13 16:38:44 /
witam wiec tak dohc doczekał sie nowej głowicy uszczelki pod nią nowego rozrzadu oraz napinacza problem tkwi w tym ze po zagrzaniu zaczeły stukac szklanki , olej oczywiscie nowy lecz minerał ze wzgledu na przebieg 250tys przed zrobieniem szklanek nie było słychac , ogulnie silnik gdy zimny pracuje cicho po zagrzaniu jak stara fiesta, pompa oleju ok czy zakładajac stare szklanki popełniłem bład ???? mało tego rurki które smarują krzywki ładnie dostarczaja olej zapalajac silnik bez dekla widac ze nie brakuje im oleju w czym problem ???? .pozdr Rafi
Łukasz 33 radom / 2010-05-17 06:53:32 /
mowa oczywiscie o slilniku 2l dohc 8 zaworowym
Łukasz 33 radom / 2010-05-17 06:54:20 /
A jaki ten olej?
Mysza liil (EM) / 2010-05-17 07:47:24 /
lotos 15w40 zawsze taki dostawał silnik
Łukasz 33 radom / 2010-05-17 08:36:48 /
mój sąsiad miał podobny problem z fordem escortem 1.8 16V i była to wina czujnika temperatury wody po wymianie praca silnika wróciła do normy
mishq (Mateusz G.) / 2010-05-17 09:51:07 /
lotos to nie jest olej
mishq, no comment...
Mysza liil (EM) / 2010-05-17 11:37:29 /
próbuje pomóc nooo....
mishq (Mateusz G.) / 2010-05-17 19:13:45 /
no to jaki olej zastosowac ( mysza)?????
Łukasz 33 radom / 2010-05-17 21:04:12 /
Motorcraft XR+ 15W-40
Konar / 2010-05-17 21:17:50 /
Motorcraft XR+ 15W-40 świetny wybór. Tani i dobry :)
Jeśli silnik ma nieco lepszy stan to można pokusić się o Motorcraft XR+ 10W-40.
Trójkąt / 2010-05-17 23:20:34 /
po zdjeciu głowicy nie było progów na cylindrach ,wiec uwazam ze stan silnika ok, gdyby przed remontem głowicy stukały szklanki napewno bym wymienił ale nie było takiej potrzeby .czy tego oleju szukac w sklepach tylko forda
Łukasz 33 radom / 2010-05-18 06:18:16 /
czy po zastosowaniu tego oleju powinien sie wyciszyc przynajmniej czesciowo???
Łukasz 33 radom / 2010-05-18 06:19:38 /
Jak jest głośny, to dokręć zaworek w pompie oleju.
granadziarz_3M / 2010-05-18 15:09:43 /
jarek mowisz o tym zaworku co lubi sie wykrecac w pompie i ktory zeby dokrecic to trzeba cala pompe wymontowac tak?? :)
TAk dokładnie o tym zaworku pisze Jarek.
Ponadto dodam że dobrym rucham jest wklejenie go na klej do gwintów.
Ligacz 3M / 2010-05-20 17:00:44 /
lub wymiana na nowy,kosztuje chyba około 70pln
mario75 / 2010-05-20 22:30:38 /
Nawet nowy będzie się wykręcał, ford to słabo wymyślił jedyne rozsądne wyjście to wyciągnąć pompę, oczyścić i przykleić tą śrobkę i będzie latało jak ta lala
Ligacz 3M / 2010-05-21 16:50:10 /
czasami zawor sie zacina, czasem pompa juz dno a na oko nie widać. czasem uszczelka pod pompą pada... a czasem poprostu klekocze ;]
Mysza liil (EM) / 2010-05-21 17:20:08 /
pierwsza sprawa jaką wykonałem panowie to był wglad do pompy oleju i zaworek ok
Łukasz 33 radom / 2010-05-22 05:50:22 /
powracając do 2l dohca 8 zaworowego pojawił sie stuk metaliczny pod pokrywą zaworową pytanie co mogło sie stac? , silnik chodzi równo na wszystkie cylindry lecz mocno stuka im cieplejszy , płyn i olej w normie nie ma wycieków jak i nic sie napewno nie zmieszało ,napewno stuk nie pochodzi z panewek potrzebna rada moze ktos spotkał sie z takim tematem?
Łukasz 33 radom / 2013-01-20 12:05:38 /
Strzał na ślepo - szklanka?
Konar / 2013-01-20 12:10:54 /
moja pierwsza mysl równiez szklanka czyli roboty od cholera jesli tak
Łukasz 33 radom / 2013-01-20 12:27:02 /
Zmień filtr oleju zanim rozbierzesz.
Mysza liil (EM) / 2013-01-20 12:41:38 /
tzn?? na nowy czy na mniejszy???
Łukasz 33 radom / 2013-01-20 13:15:08 /
a zaworek dokręcony?
Konar / 2013-01-20 13:16:07 /
Na taki jak powinien być i nowy. Zaworek i pompa oleju swoją drogą. Jeśli sam filtr nie pomoże, zwalaj dolną obudowę rozrządu i zobacz czy zaworek nie odkręcony. Zanim rozbierzesz górę silnika zmień pompę oleju jeśli filtr nie pomoże i zaworek dokręcony.
Mysza liil (EM) / 2013-01-20 13:35:36 /
z tego co wynika moze byc słabe cisnienie na góre???, oki zrobie jak piszecie
Łukasz 33 radom / 2013-01-20 13:44:39 /
Dokładnie...
Mysza liil (EM) / 2013-01-20 14:12:58 /
raczej jednak wychodzi na to ze korba napierdziela , zdejme miske oblukam ale raczej bedzie potrzeba chyba całego silnika, jesli to korba oblukam temat to napisze , ogólnie po zdjeciu pokrywy olejem chlapało jak krecił koles rozrusznikiem, zbyt mocny dzwięk metaliczny jest
Łukasz 33 radom / 2013-01-28 23:24:52 /
korba to głuchy dźwięk, ale mogła siąść jak się jeździło na słabej pompie oleju lub zatkanym filtrze, DOHCe są czułe na to. Dlatego kontrolka nie robi roboty, trzeba mieć manometr w kabinie...
Mysza liil (EM) / 2013-01-29 09:58:24 /
stuk jest z góry ale i z dołu bardziej jak daje sie gazu az strach ze cos bokiem wyjdzie, mam nadzieije ze to panewka a nie sworzen na tłoku koles jezdził i tylko dolewał oliwe , natomiast zakopał sie gdzies mocno mi mówił i auto stało bokiem w rowie i jak próbował wyjechac to dawal auto na obroty i mówił ze jak juz wyjechał to było stuk stuk, a mało tego jak ja jezdziłem tym autem to panewki troche jargotały tak po wyzej 3,5 tys sądze ze obecny własciciel tylko doprawil temat do konca,
Łukasz 33 radom / 2013-01-29 13:04:39 /