logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Pomocy do czego jest pin 34 w 2.9 cosworth BOA lub BOB ??? Czy BOA mialy immobilaizer??? Potrzebuje wszystkie jakie macie schematy do wszystkich 2,9 24v...

Pomocy do czego jest pin 34 w 2.9 cosworth BOA lub BOB ??? Czy BOA mialy immobilaizer??? Potrzebuje wszystkie jakie macie schematy do wszystkich 2,9 24v...

Nie ma go na schematach zadnych a przewod wychodzi z kompa w wiazce. moze to imo ale w BOA chyba nie bylo immobilaizera czy ja to sie tam pisze ale kto wie ten BOA a dokładnie FBA ktory wyglada jak BOA byl w wielorybie... Jak macie schematy do tych kompow od 2,9 24v to prosze o przyslanie mi ich bo iskry nie ma i nie ma i nie ma a modol i czojnik walu byl zmieniany.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-24 20:33:55 /


Sprecyzuje sie chodzi mi o schemat komputerow ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-24 20:58:39 /


Pin 34 w BOB to licznik pulsów wtryskiwaczy, to samo co 43 w BOA. BOB z wieloryba ma nieporównywalnie inny komputer i wiązkę. Jest to EECV.

Skoro nie ma iskry, to sprawdz czy jest zasilanie na EDIS i cewkę zapłonową.

Mysza liil (EM) / 2008-06-25 00:04:32 /


Kiedys mi to tlumaczono w ten sposob , jezeli jest sprawny edis i cewka . To wtedy iskra powinna juz byc . Jezeli niema to faktycznie tak jak Mysza napisal, moze jedno z tych urzadzen nie dziala , albo niema zasialna.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-25 08:37:11 /


Dzięki chłopaki to powinno pomóc, a wiecie cos o immo? czy miały EEC IV bo mi się wydaje że nie miały.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-25 11:05:56 /


Cewka prąd dostaje sprawdzaliśmy, edis wymieniliśmy na drugi i też nie działa czyli zostaje cewka albo ten niewiadomy pin 34 BOA bo jest to EEC IV. Mi koleś mówi, że może to być te immo ale nie jesteśmy pewni.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-25 11:14:41 /


EEC-IV miały immo, ale w zetecach. Piny od PATSa to 12, 15, 42 i 54.

To co napisalem powyzej o pinach 34 i 43 powinno byc na odwrót. Sorki, pozno juz było a z pamięci pisałem. Jest zupełnie na odwrót, czyli juz wiesz co to pin 34 - sygnal impulsów wtryskiwaczy do komputera spalania.

Dochodzi prąd do EDISa? Jest przejście we wtyczce EDISa przez kable czujnika polozenia wału? Jesli prąd jest i na cewce, to juz nawet bez komputera powinna być iskra.

Mysza liil (EM) / 2008-06-25 11:26:12 /


Z tego co sprawdziłem to została jedynie cewka w gronie podejrzanych ale wezmę ją, moduł i czujnik wału i podskoczę może do dziobka sprawdzić wszystko czy chodzi i dla pewności kąpa też wezmę. Napiszę jak będzie po wszystkim co z tego wyszło...;/

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-25 13:54:44 /


Nierealne, zeby wszystkie 3 obwody cewki padły na raz.

Mysza liil (EM) / 2008-06-25 15:34:55 /


Już wiem co jest Ten przewód stanowi problem tylko do czego on idzie ? patrzeliśmy u Dziobka wszystko działa z mojej elektryki ja nie mam podłączonej tej wtyczki nigdzie a bez niej nie ma iskry u Dziobka gaśnie scorpio jak sie odłączy ją. Jest ona z prawej strony obok cewki...

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-25 21:03:03 /


Może jednak ktoś ma schemat instalacji do BOA, mam spalone polowe wiązki. I wolał bym jednak sprawdzić ja przed wsadzeniem do samochodu.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-17 18:31:27 /


Schemacik do BOA - prosiem bardzo :-):

http://img219.imageshack.us/img219/8693/diagrami.jpg

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-17 18:43:47 /


Jeszcze wrzucę zdjęcie.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-17 18:44:34 /


rozpiska pinów w EEC IV

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-17 21:37:30 /


No dobra to może jeszcze schemat podciśnień i innych EGRów ?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-17 23:05:20 /


I bombastycznie, teraz tylko posprawdzać i jedziemy z koxem.

Dziękować za schemacik ;)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-17 23:11:04 /


Obi, korzystaj ze schematu Xr4x4, jest poprawny. Ten sam który mi gdzieś wsiąkł :/

Mysza liil (EM) / 2009-07-18 08:35:21 /


obi witam w klubie zgnitych kabli:D:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-22 23:30:53 /


One nie są zgnite, auto z którego to wyjąłem miało niezłego strzała. I wtedy przygniotło wiązkę, która częściowo przez to się spaliła. Ale już polowa kabli działa na 100%, dzięki schemacikowi udało mi się już 2 moje błędy wyeliminować :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-23 09:58:33 /


Znalazłem jeszcze kilka schematów, może będą czytelniejsze.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-28 11:03:34 /


A i nie zmniejszone są na ftp://ftp.capri.pl/user/obi/cosy/

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-28 11:05:48 /


Witam Obi. Przydadzą się na pewno. Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-28 11:44:47 /


Mam troche lepsza wersje tego pierwszego schematu :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-27 21:05:55 /


MMM jednak na forum ono słabo wygląda, wysyłam na FTP podanego wcześniej.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-27 21:07:03 /


A Pin 56 to sygnał do obrotomierza czy jeszcze inny ?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 19:16:13 /


11 postów wyżej masz pinout wtyczki.

Konar / 2010-12-16 19:19:34 /


No właśnie nie wiem albo 56 albo 47 jeśli ktoś wie na pewno to niech potwierdzi ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 19:30:13 /


W skrócie - żaden.
56 to sygnał PIP, ale "Z" EDISa, a nie "NA" obrotomierz - choć być może obrotek potrafi go zinterpretować poprawnio.
47 to sygnał TPS-a.

Najprościej zrobić tak (rozszerzając oczywiście o trzecią cewkę):

Konar / 2010-12-16 19:35:12 /


nie znam się zbytnio na elektryce ale chodzi ci o zrobienie sumatora diodowego z 3 sygnałów cewki tak? A propos jeszcze pinu z kompa na obrotomierz to pamiętam że był tam takowy bo podpinałem kiedyś obrotkę od scorpio i ona śmigała prawidłowo a teraz nie mogę go odnaleźć.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 19:41:54 /


Już znalazłem pin 4 z kompa co idzie na edis pin 2

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 11:58:05 /


Tu jest schemacik po polsku i czytelny, mam też BOBa jak by ktoś chciał ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 13:56:53 /


Konar mam pytanko
1-jakie ma zadanie w tym schemaciku dioda zenera?
2-czy po dodaniu trzeciej cewki jej parametry czyli 18v 1w musimy zmienić na inne czy zostaje ta sama dioda zenka ?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-22 12:52:21 /


Oto potrzebne diody według schematu Konara plus dodatkowa dioda na trzeci przewód z cewki cossiego. Dziś to polutuje a jutro próba po czym poinformuję o efektach ....
Aha dioda zenka ma 18v 1w reszta to standard.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-29 21:13:46 /


A to gotowy produkt ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-29 21:59:31 /


wlasnie umotales sumator impulsow, dostepny wszedzie gdzie sa czesci do instalacji gazowych, np. AE PD-16 z firmy A.C. (stag)

Mysza liil (EM) / 2010-12-30 07:43:19 /


No i wygląda to tak:
-Obrotek od scorpio mk1 2.9 efi chodzi normalnie czyli na wolnych obrotach ma ok 800 (niezależnie czy dioda zenera jest czy nie) do ok 4 000 potem zachowuje się jakby był przeładowany i zaniża (spada wskazówka do ok tyś) poniżej 4 000 znowu normalnie a gazu do odcięcia jeszcze mam sporo .
-Obrotek od grani 2.3 v6 nie odzywa się wcale ? Więc albo jest padnięty albo nie są to parametry dla niego...

Jakieś sugestie ???

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-30 17:27:39 /


Może ktoś ma jakiś pomysł Mysza liczę po cichu na Twoje doświadczenia w podobnych sytuacjach ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-30 19:30:52 /


Sprawdziłem dziś obrotek granadowy w vw golfie no i wyszło że działa. Fakt, że zaniża bo brak mu 2 cylindrów ale żyje normalnie czyli częstotliwość sygnały cossiego jest dobra tylko moc tych sygnałów za słaba. Zostało mi szukać na elektrodzie schematu do podłączenia wzmocnienia prądu sygnału....

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-31 11:48:24 /


Nuras, obrotomierz już działa? bo mam ten sam problem problem...

MichałPoznań / 2011-02-28 20:09:21 /


Nie działa, jakoś się dziwnie zachowuje. Myślę, że problem leży po stronie złego obrotka, chyba musi być oryginał od scorpio 2.9 24v, ja mam od 2.9 12v ;/ Już cuda robiłem z nim i jakieś tam oznaki życia tylko zaczął dawać. Pora na poszukiwania ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-28 20:21:23 /


Co to znaczy że się dziwnie zachowuje, opiszcie co się dzieje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-28 20:31:05 /


Pięć postów wyżej opisałem jego zachowanie, a pod sygnałem z edis nie odzywa się;/

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-28 21:26:39 /


Jak sie ociepli to ograne temat w klusynce, bo tam mi tez nie dziala. Dam znac.

Mysza liil (EM) / 2011-03-01 01:41:14 /


W sumie to ja mam obrotka granadowego podpiętego pod edisa i działa poprawnie.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-02 13:17:57 /


w 4.0 tez mi dzialal

Mysza liil (EM) / 2011-03-02 13:41:43 /


A ja dopiero teraz spróbowałem podpiąć pod edisa i okazało się że działa bez problemu.... a z diodami pod cewkę miałem takie objawy jak nuras

MichałPoznań / 2011-03-02 17:49:28 /


No to albo ja gdzieś robię błąd albo h... wie. Mój obrotek granadowy od 2,3 v6 działa mi ale w golfie jak podepnę pod sygnał z cewki. Ku... A tyle się nasiedziałem przy tym a Ty Michał masz jaki ten obrotomierz ? Jak wyjadę z garażu może w weekend to na spokojnie jeszcze raz podepnę oba pod edis Fuck;/

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-02 20:20:46 /


A pod ktory pin sie podpinasz do edisa zeby wziac sygnal na obrotke?

Mysza liil (EM) / 2011-03-02 20:49:18 /


Chyba już wszystkich próbowałem ;) Ale nie pamiętam teraz musiał bym zerknąć. Sprawdzałem miernikiem żeby sygnałowy znaleźć, oczywiście pomijałem te trzy zielone bo to z cewki sygnały.... A który to musi być tak dla pewności żebym wiedział gdzie się podpiąć bez kombinacji? Kurcze może jutro sprawdzę bo nie wytrzymam wrrr;/

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-02 21:02:31 /


Sprobuj No 2.

Mysza liil (EM) / 2011-03-02 21:20:48 /


Oki ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-02 21:23:11 /


No 2 to będzie zielony obok chyba niebiesko żółtego i niebiesko czerwonego ale nie pamiętam, ale wiem o co kaman jutro będzie sekcja zwłok. Podłącze ten obrotek i tak :

czarny : +
czerwony : sygnał
żółty : -

Poprawcie mnie jeśli coś namieszałem ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-02 21:48:12 /


Ups jeszcze fota ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-02 21:50:49 /


ja mam seryjny obrotomierz z capri i podpiąłem się pod sygnał z edis(pin 2) co prawda wszystko r4 ale to chyba bez znaczenia

MichałPoznań / 2011-03-03 10:46:37 /


Dupa nic nie działa. Sprawdziłem ten sygnał na pin 2 kolor (zielony pomiędzy jakimiś niebiesko żółtymi itp) na wolnych ma ok 0,40v a po dodaniu gazu wskakuje na ok 1,50 v jakiś chyba mizerny on jest. Po zgaszeniu silnika wskazówka w obrotku od 2,9 12v efi skoczyła na 1000 obr i spadła koniec.... Chyba sobie podziękuje te obrotomierze bo nie ukrywając już mnie to dawno zaczęło wkur..ać!!!!

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 14:17:45 /


Chodzi mi po głowie jeszcze jedno tylko, czy czasem mój kolega geniusz nie podłączył gazowni pod ten zielony. Jeżeli ten z edisa zielony łączy się z kompem to pod niego podłączył jakiś przewód. Jak go odłączę to na gazie nie chodzi, czyżby to było to ? Sam nie wiem już mam dosyć kładzenia się i rozbebeszania kabi w garażu gdzie ledwo drzwi się uchylają od auta;/

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 14:23:30 /


Michał, w EDIS-4 sie podlaczyles zapewne pod pin 11 a nie pod pin 2. I to wlasnie ma znaczenie...

Mysza liil (EM) / 2011-03-03 16:32:07 /


Nuras, ostatnie podejście ;) Pin 2 z EDIS-6 do Pin 4 kompa, i z tego połączenia sygnał na obrotkę.

Mysza liil (EM) / 2011-03-03 17:21:07 /


?? teraz mam podpięty pod pin 2 i obrotomierz działa....

MichałPoznań / 2011-03-03 18:27:43 /


Spoko niedługo spróbuję (może jutro ;) ale dziś mam już dosyć ;/
Mysza jak to jest z tym pin 2 w edis ? to jest zsumowany już sygnał czy sygnał z czujnika wału do edisa ? Czyli wynika z tego co pisałeś że one nie są połączone (pin 2 edis i pin 4 komp?). Pytam bo ja mam taki sajgon w kablach, że szok.

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 18:55:59 /


A niech cię Mysza idę do garażu bo mnie to będzie prześladować przez noc ;-0 Sprawdzę tylko co mam pod pin 4 z kompa podłączone...Hmm ale może przez diody je zsumować w razie co ???

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 18:59:38 /


Ja sie tam nie znam ale wnioskuję, że pin 2 Edis powinien być połączony z pin 4 komp. Tak wynika z Myszastego postu.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-03 19:02:42 /


Wszystko cacy tylko, że czemu z edisa wychodzi przewód zielony a z kompa pin 4 brązowy z cienkim zielonym paskiem?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 19:10:01 /


MichałPoznan, wg schematów pin 2 w edis-4 jest nieużywany, a obrotomierz w edis-4 podlacza się pod pin 11 - CTO, czyli Clean Tach Out (miedzy 10 i 12 ktore ida do cewki).

Pin2 to IDM.

The IDM signal present on all EDIS modules is used as the factory tach output to the ECU. This signal is used to determine the welfare of the ignition system. If a coil primary opens or does not fire, the IDM signal is not emitted, and thus the coil is faulty. The IDM signal is triggered by the flyback voltage of the coil being fired. The EDIS module processes this into a 512us pulse on the IDM line during operation. When the engine is stopped, the EDIS module emits a 64us pulse every 262.144ms to indicate proper operation. Because of this, any tachometer operation from this line must filter out the 64us pulses.

Mysza liil (EM) / 2011-03-03 19:47:33 /


Nuras, nic nie kombinuj z diodami poki co. W 4.0 z edis-6 obrotomierz mi dzialal normalnie, bez zadnego ukladu, diodek czy innego syfu. Chyba ze komp od 4.0 filtrował w jakiś sposób sygnał IDM i bylo osobne wyjscie z kompa na obrotke, nie pamietam...

Mysza liil (EM) / 2011-03-03 19:56:26 /


Aha, znalazlem obrazek, ktory mowi, ze IDM w edis-6 moze byc/jest CTO, tak wiec mysle ze sa roznice w budowie EDISow po prostu... Z tego wynika to co mowilem, 2 z EDISa do 4 kompa, i wpiąć się w to z tacho.

Mysza liil (EM) / 2011-03-03 20:08:34 /


Ok jutro spróbuję tym razem bez przedwczesnego podekscytowania. Mam nadzieję że nic się nie spierdaczy bo chcę pojeździć nawet bez niego ;) Najpierw jednak rozpruję izolację i zobaczę z czym łączy się ten brązowo zielony z pinu 4 kompa bo mam wiązkę od 2.9 12v a silnik i jego okablowanie od 2.9 24v więc tu może być różnica kolorów...

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 21:03:39 /


Aha rozumiem w takim razie jak by 2 i 6 nie były ze sobą złączone to silnik by chodził czy nie ma to nic do tego ?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 21:06:57 /


Poprawka pin 2 i pin 4 ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-03 21:12:38 /


Ja się kierowałem schematem ogólnym instalacji z rs2000 A4-edis, P7-obrotomierz, ale faktycznie na innych schematach jest jak piszesz

MichałPoznań / 2011-03-04 09:34:10 /


Potrzebuję info, który pin odpowiada za załączenie look-up.

Dzięki.

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-07-02 19:29:37 /