Witam wszystkich miłośników Fordów. Temat dotyczy tytułowego czujnika położenia przepustnicy. Dokładniej, chodzi mi o to czy taki czujnik jest taki sam w Fordzie Sierra 2.0 DOHC i z silnikiem OHC. Potrzebuję takiego czujnika, a w okolicy znalazłem tylko z wspomnianego silnika OHC. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
chemik / 2008-06-17 18:11:33 /
Były dwa rodzaje, tzw. "z kabelkiem" i "na wtyczkę".
Odróżnić je można łatwo, bo z tego pierwszego wychodzą trzy przewody i dopiero jest wtyczka, a ten drugi sam w sobie ma gniazdo na prostokątną wtyczkę.
"Z kabelkiem" były w każdym OHC, a także w DOHC do '92 roku. W młodszych DOHC były te "na wtyczkę".
Parametrami się nie różnią, ja np. mam u siebie zrobioną przejściówkę, dzięki której bez cięcia wiązki auta podłączyłem TPS "na wtyczkę", mimo iż oryginalnie był "z kabelkiem".
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź
chemik / 2008-06-17 22:12:58 /
koledzy, mam pytanie o podłoączenie TPSa od OHCa, jak wiadomo są trzy kabelki:
- zasilanie +5V,
- masa,
- sygnałowy,
mógł by mi ktoś podpowiedzieć który pin jest od czego?
z góry dzięki!
rozjechany liil / 2015-06-17 08:36:28 /
trochę wyraźniejsze zdjęcie:
rozjechany liil / 2015-06-17 08:46:16 /
5v to dostaje komp, przy max otwartej przepustnicy. Brazowy minus, czarny, plus po zaplonie.
PiotrekGran / 2015-06-17 19:42:46 /
nie bardzo widzę tu miejsce na +12 po stacyjce
komp EMU
B23 - wyjście +5V
B12 - wejście czujnika położenia przepustnicy
B18 - masa czujników
rozjechany liil / 2015-06-17 21:43:24 /