logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » proszę o pomoc w identyfikacji silnika

proszę o pomoc w identyfikacji silnika

Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji silnika który mam zamontowany w swoim jachcie. Mampęknięte dwie głowice pomiędzy zaworami głowice są płaskie od strony tłoków żeliwne i mają w odlewie napisy: T5 722M 6090FA , na kolektorze dolotowym są w odlewie symbole: FO 142536 722F - 9425 AD DD2 R35 natomiast na bloku 27A 722F6015BA. Poza tym na bloku pod kolektorem
dolotowym przy szklankach pomiędzy 5 i 6 cyfry 78 i pomiędzy 4 i 5 cyfra 1.Gażnik WEBER 38 DGAS 38. Średnica cylindra 93,6. Prawdopodobnie jest to silnikESSEX 3000 V6 HY lub HYF z lat 1972 - 1976. ale to tylko sugestia.
Takie głowice lub silnik jest mi koniecznie potrzebny jeżeli ktoś jest w stanie pomuc mi w zakupie tych części i w zidentyfikowaniu silnika to sprawi mi ogromną przyjemność pozdrawiam Andrzej

taliaforte / 2003-09-27 16:00:38 /


oznaczen nie rozkoduje ale...
jezeli aparat zapłonowy znajduje sie od strony sprzegła to jest koeln v6 (2.0, 2.3, 2.6, 2.8) gaznik jak od 2.8/3.0 pojemnosc okreslisz na podstawie... kodu nad numerem silnika ( pierwsza litera N-2.0 Y-2.3 U-2.6 P-2.8), lub srednicy i

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-27 18:50:12 /


skoku tłoka (sprawdz w dziale garaz)
natomiast jezeli aparat zapłonowy jest od strony pompy wody (przodu) to 3.0 essex i tu z czesciami moze byc problem :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-27 18:53:20 /


Jesli tłoki mają średnicę 93,66mm, to aparat na pewno jest przy kołach pasowych, a kolektory wydechowe nie są bliźniacze, tylko pojedyncze - innymi słowy angielski Essex. Oznaczenie FO142536 na kolektorze to po prostu kolejność zapłonu (FO=Firing Order), gaźnik wskazuje raczej na 3.0, choć bardzo popularny w Zephyrach i Granadach Essex 2.5 miał tę samą średnicę 93,66mm, jeno krótszy skok. Poszukaj numeru silnika - jesli zaczyna się od HY to jest to 3-litrówka, a jeśli od SY albo SV - to jest to Essex 2.5 (ale głowice są kompatybilne). Jeśli założysz głowy z 2.5 na 3.0, to podniesiesz stopień spręzania, a jesli blok był 2.5 a dostanie głowy z 3.0 - to kompresja deko siądzie. Jak masz zdjęte głowice, to ustaw jeden z tłoków w dolnym zwrocie i zmierz cofnięcie tłoka wgłąb cylindra - dla 3.0 wynosi 72,4mm, a dla 2.5 - 60,3mm.
Silniki Essex wyleciały z produkcji ponad 20 lat temu - z częściami może być spory problem.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-27 20:16:41 /


zgadza sie jest to silnik 3.0 V6 essex
bedziesz mial problem z dostaniem glowic do niego
ale sa spece ktorzy spawaja glowice

remont tego silnika jest bardzo drogi (nawet gdy glowice sa cale) ale jest ich malo i to piekne maszyny wiec warto...tylko lepiej do samochodu ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-28 00:58:00 /


Jakiś czas temu były takie głowice do sprzedania w ogoszeniach.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-28 01:01:02 /


jest cale silnik za 2500 do kupienia

DeMaDeS / 2003-09-28 08:32:52 /


Którymi danymi regulacyjnymi kierować się przy silniku 2.0 v6 w granadzie o kodzie NYJ? Dla granady do 06.75 jest oznaczenia NY a dla granad po 06.75 jest NYP. Czy oznacza to że do 06.75 nazywano aż do NYO ? a od 06.75 NYP? Czyli mój silnik mieści się w przedziale do 06.75? Sorki jeśli skomplikowałem :)

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 22:43:04 /