Nie wiem jaki mam gaznik!! mam tylko symbol 81SF-KCA pod spodem 1AD a jeszcze nizej takie niewyrazne M08B i jeszcze zaraz obok tego 08B jest takie mniejsze C1 i za cholerę nie wiem co to za badziew! na necie nigdzie nie moge znalezc tego kodu. a potrzebuje go rozkrecic i wyczyscic itd. (jakie uszczelki mam do niego kupic, nie mam pojecia czy to solex czy motorcraft)
a gaznik siedzi w aucie taunus 1.6 pinto.
dzieki za pomoc
po numerze wydaje sie ze to jest motorcraft, ale numer jest nieco krotki
nie ma nigdzie napisu FoMoCo?
najlepiej zrob zdjecie
camaro / 2003-09-25 11:31:24 /
no dobra, to zrobiłem z siebie idiote... mam gaznik MOTORCRAFTA... (jak byk jest napisane, ale trzeba odkrecic filtr powietrza)
w takim razie.. czy ktos może mi powiedziec jak mam to rozkręcić i wycziścic (oprócz tego ze powoli o ostroznie aby niczego nie pogubić)
jakiś skan z jakiejś książki?
dzieki
Talar, jesli dorwiesz te uszczelki ,to daj mi też znać...
P.S. Opisz objawy , może unikniesz niepotrzebnego rozbierania
marian212 / 2003-09-25 14:23:45 /
P.S.2 Sprawdz,czy aby nie zrobiłeś błędu w dacie prod. auta
marian212 / 2003-09-25 14:27:24 /
objawy: duuże spalanie, ale poza tym to od poprzedniego własciciela sie dowiedziałem, ze gaznik był regenerowany w 2001r wiec chyba wypadałoby go wyczyscic i przejrzec, po drugie czasami auto zaczyna sie dławić (lewe powietrze?) i dopiero jak tak konkretnie depne to powoli sie przestaje dławic i powoli sie rozkręca (tak jak bym miał jakieś fuzle w paliwie.. może przy okazji wymienie filtr paliwa - tylko gdzie on jest?)
co do roku auta... wiem wiem.. wygląda jak MK3 a rok produkcji mam 76r (co z drugiej strony jest OK bo mam 50% na OC ) co by swiadczyło o tym ze to składak.
Zanim rozgrzebiesz gaźnik to faktycznie sprawdz czy nie ciągnie lewego pow , czyli sprawdz siatka rurek z podciśnieniem no i czy czasem nie wypadł odpowietrznik skrzyni korbowej.
Sprawdz też czy nie przyblokował się mechanizm od ssania.
Jeśli nie masz na wężu przed gaźnikiem filtra,to raczej w ogóle go nie masz (no nie licząc siateczki w pompce).
marian212 / 2003-09-25 18:23:31 /
ssanie mam przerobione na ręczne... wiec pewnie nic mi sie nie blokuje...
co to do jasnej xxx jest ten odpowietrznik na skrzyni korbowej? (zielonego pojęcia nie mam)
no to nie mam filtra paliwa... sądzicie, ze zaadaptowanie filtra od czegoś coś zmieni? czy jest to zbyteczne?
Pod kolektorem ssącym , blaszane cuś wychodzące z bloku (jak masz starego typu to prostakątne,jak nowego to okrągłe),i z tego wychodzi gumowa rurka wprost do kolektora (rurka czasem pęka ze starości)...
marian212 / 2003-09-25 18:48:17 /
ja miałem taki silnik w swoim Capri, i nie ma tam żadnego filtra paliwa, trzeba go poprostu zamontować, mysle że najlepszym miejscem na tego typu praktyke jest rurka wychodząca z pompki paliwa, ja zamontowałem filterek zaraz nad ową pompką i to rozwiązanie sie sprawdziło, a co do tej odmy ze skrzyni korbowej to mozna powiedziec że jest prostokatna i znajduje sie mniej więcej na srodku bloku silnika od strony kolektora ssącego i gaźnika... powodzenia i pozdrawiam.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2003-09-25 22:47:56 /
A może ktoś mnie teraz pomoże ustalić jaki mam gaźnik? Jest to Solex, i to tyle co o nim wiadomo, bo tabliczki z numerem modelu za mojej kadencji nie było. Gaźnik jest teraz wyciągnięty z samochodu i rozebrany na części proste, więc jeśli jest w nim jakaś głęboko ukryta część, po której można rozpoznać jaki to model, to jest okazja. O silnik w jakim jest gaźnik zamontowany nie pytajcie, bo silnik to 2.8i, czyli gaźnik został wstawiony pewnie długo po wyprodukowaniu samochodu i pochodzi nie wiadomo od czego. Podobnie jak Talar chciałbym kupić potrzebne uszczelki i inne drobiazgi; kupić nie problem, tylko trzeba wiedzieć jaki to model.
Rafał L. / 2003-10-07 14:53:42 /
jezeli ten solex/pierburg do v6, to mozesz, zmierzyc srednice przelotow przy przepustnicach (od dołu) 32mm - 2.0, 35- 2.3/2.6 38- 2.8
jesli jest to dwugardzielowy solex w ktorym obie przepustnice otwieraja sie rownoczesnie to jest to standard do V6 (zdjecie)
zmierz srednice przepustnic (od spodu)
32 - 2.0
35 - 2.3
38 - 2.8
camaro / 2003-10-07 15:39:12 /
Dzięki, wyszło że ma 35 mm.
Rafał L. / 2003-10-07 18:18:09 /
Wiecie co, potrzebuję więcej pomocy. W jednym sklepie facet mi powiedział, że z tego że to jest Solex i ma przepustnicę 35 mm jeszcze niewiele wynika, bo Solex to może być Pierburg, EEIT, i coś tam jeszcze, i że na podstawie powinien mieć coś wybite. Podstawę obejrzałem ze wszystkich stron (nawet z tych normalnie niedostępnych, bo gaźnik nadal jest rozkręcony), zresztą inne części też, i nic nie znalazłem. W jednym miejscu jest tylko napis "Deutsche Vergasser, Solex Co KG, Made in Germany" (sorry za ewentualne błędy, nie znam niemieckiego). Pierburg to chyba nie jest, bo na innym znowu gaźniku widziałem napis Pierburg, a na tym nie, chociaż to oczywiście o niczym nie świadczy.
Rafał L. / 2003-10-16 15:49:52 /
Solex 35 DDIST
camaro / 2003-10-16 17:37:39 /
Poważnie?! Przeszukałem trochę Internet i wyszło mi, że taki gaźnik był produkowany do ok. 1971-72 roku. Czyli ze znalezieniem części do niego mogę sobie dać spokój? Ale jaja... 8-o
Rafał L. / 2003-10-16 18:22:02 /
hmmm moze pomylilem symbole, sprawdze
DDIST byl na pewno w Mk1 V6
ale chyba w Mk2-3 tez byl ten sam symbol
w kazdym razie jak zaniesiesz go do gaznikowca to go zrobi
camaro / 2003-10-16 19:34:22 /
jednak sie machnalem w oznaczeniu, DDIST byl w Mk1 V6
pozniej byl EEIT
camaro / 2003-10-17 17:25:21 /
No i stało się!! i mam nadzieję, że to tylko to co podejrzewam. ale od początku:
gaźnik - FORD Motorcraft VV (variable venturi)
objawy - jade, jade a on zwalnia, wcisnięcie pedłau gazu nie daje rezultatu,po czym po chwili znowu sie troche rozpędzi i znowu to samo...
ja dotąd, wykręciłem gaźnik, i zdjałem dekiel i podejrzewał, ze wygwizdało mi uszczelkę. dlatego gażnik nie moze sobie cisnienia zrobić i dlatego tak mi żabi. dodam, ze uszczelkę pod deklem miałem taką ala papierową i byłą totalnie nasiaknięta i romiękczona i wogóle rozlazła mi się w palcach.
co dalej? oprócz tego, ze jak juz go mam otwartego to go przedmucham tu i ówdzie (ale gdzie, bo w manualu do sierry nie ma dokładnych opisów, mam tylko schemat budowy i koniec)
a po drugie, skąd uszczelki??? bo w gorzowie na razie nie ma.
(jest -4 na termometrze, a ja na 6 rano do pracy rowerem jeżdżam :-)
Podłącze sie do wątku:
Co to za gaźnik ? W jakich latach był montowany ?
Silnik 2,3 '80
marian212 / 2004-09-21 22:29:48 /
no z tego zdjecia to raczej tylko wrozka ci powie co to za gaznik :-P
Zakrzak! / 2004-09-21 22:39:15 /
Solex 2v 35/35 EEIT
Pozdrowienia od wróżki :P
Michal W / 2004-09-21 23:19:14 /
Podepe się tu bo wątek zszedł na ten trop. Ktoś , może właśnie wróżka powie jaki to jest solex. Z pochodzenia (capri 2.0V6) winika że 32/32 EEIT, ale na zdjęciu widać zupełnie inne oznaczenie. Pomoże ktoś ??
Police / 2004-11-19 11:13:08 /
Sprobuj wrzucic zdjecie gaznika od "dolu" bedzie cos latwiej powiedziec, na mije oko to moze byc kazdy ze strarych typow Solexow EEIT. Jezeli zdejmowales go z 2.0v6 to powinien byc 32/32, chyba ze ktos zalozyl wiekszy.
Pozdrowienia
Yendrek / 2004-11-19 11:19:04 /
Mam podobny gaznik. Tylko nie 32-32 lecz 35-35. Gaznik bardzo podobny do gaznikow Solex montowanych Capri, tylko w nim niema podcisnieniovej pompki przyspieszajacej (z boku). Gaznik ktory mam byl montowany do Fiat Regata..
Arunas / 2004-11-19 11:37:41 /
Oto kolejne zdjęcia, niestety tylko takimi dysponuje :-|.
Police / 2004-11-19 12:27:55 /
To caly czas na oko: moim zdaniem to jest jednak 32/32, rzeczywiscie jakis dziwny, bo ma jedynie jedna "kwadratowa" membrane. Najlatwie- po prostu zmierz srednice.
Pozdrowineia
Yendrek / 2004-11-19 12:43:58 /
być moze niedługo cos powiem... bo ktoś dokładnie taki sprzedaje. ;)