widzialem kilka razy taki patent, jesli ktos ma taki patent to poprosze o podpowiedz od czego wzial silowniki pneumatyczne
Maciasek_3M / 2003-09-24 14:41:51 /
Myślałem o tym - coś takiego ma Cruiser - ale widzę małe niebezpieczeństwo - wolno nie jezdzimy tymi samochodami - siłowniki podnoszą maske do góry, co będzie jak coś puści albo się otworzy widziałem coś takiego na jednym z wyścigów WRC - w Focusie (pękła im przednia szyba - i tak dobrze wyszli z opresji bo dalej jechali odcinek - niestety nasza maska jest znacznie cięższa - nawet nie chę myśleć co by mogło by się stać) przy ostrej prędkości otworzyła się maska - jedyne zabezpieczenie to te zaczaski ale nie mam ochoty ciąć maski lub wiercić otwory w niej - więc pomysł upadł. Nie będę tego robił w swoim aucie.
Albi_Poznan / 2003-09-24 15:16:41 /
Gosciu co maja silowniki do otwierania maski, a mają :) otwierasz i maska nie potrzebuje "tyczki" ale co to ma do tego ze istnieje mozliwosc otworzenia podczas jazdy? nie rozumiem
starrsky / 2003-09-24 15:49:44 /
ejmu chodzilo o to ze silowniki nawet jak jest zamknieta maska to wypychaja ja do gory
mozna jednak to tak zrobic zeby po zamknieciu przekraczaly poziom i pchaly w dol
Gosciu silowniki nigdy nie dzialaja tak ze po puszczeniu zatrzasku maska leci do gory, trzeba ja podniesc recznie, tylko to podnoszenie jest latwiejsze
do tego maska w Capri jest tak ciezka ze trzeba sporych silownikow
ja bede cos z tym kombinowal, mam juz silowniki ktore sie nadadza ale nie wiem od czego sa :)
camaro / 2003-09-24 16:00:18 /
Właśnie jadę do garażu. Zrobię zdjęcia i napiszę jakiej mocy siłowniki zastosować.
Za parę godzin.
Szajba / 2003-09-24 16:13:15 /
Proponuje poszukać w sklepach z częściami do ciężarówek, są dostępne o różnej sile myślę że 450 N - 500 N spokojnie wystarcza.
bez silownikow tez moze sie otworzyc, mozna jeszcze zapinki zamontowac.
a jak juz sie otworzy to jest szansa ze zdazy sie wyhamowac zanim rozwali szyby, bo sie bedzie jeszcze na silownikach trzymac ( chyba) :P
ale w capriku silowniki? MOIM zdaniem "tyka" ma klimat.
p.s nie zaczynam wojny :P
starrsky / 2003-09-24 17:53:20 /
wszystko jest kwestia gustu..ale i ja sie mocno zastanawiam nad tym jak ktos bedzie mial jakies info i fotki co i jak to bardzo prosze z gory dzieki
pozdr.
Michal FAZI / 2003-09-24 17:59:24 /
Zrobiłem fotki, ale za ciemne i nic nie widać :(
Jutro zrobię nowe.
Tymczasem - siłowniki mam od tylnej klapy z kapcia. Mocowane są do uchwytów przy kolumnie mcpersona i do listwy do której przykręca się zawiasy maski. Aby otworzyć klapę należy unieść ją ok 20 cm do góry i dalej już sama idzie :). Może trochę za mocno, ale to prototyp i możnabyło mocowanie do maski umieścić niżej niż ja to zrobiłem, wtedy otwierałoby się tak jak trzeba. U mnie trzeba maskę przy otwieraniu przytrzymać, ale i tak jest super i żadna "laska" nie przeszkadza przy grzebaniu w komorze.
Co do otwierania się w czasie jazdy, to należy zadbać, o to czy zamek zatrzaskuje sięna sprężynie jak trzeba i czy dźwignia rzeczywiście zabezpiecza.
SIŁOWNIKI W DOLNEJ POZYCJI NIE PODNOSZĄ MASKI, TAK JAK NIE PODNOSZĄ TYLNEJ KLAPY.
Szajba / 2003-09-24 20:48:41 /
Szajba a co ty bedziesz w takim ładnie zrobionym od A do Z Capriku pod maską grzebał :-) do wymiany oleju i pokazania silniczka na zlociku chyba by pręcik nie przeszkadzał :-))
MikeB4 / 2003-09-24 23:21:32 /
dla mnie glownym powodem tego patentu jest ochrona glowy - chyba wiecie o czym mowie ;>>>
Szajba a te silowniki od tylnej klapy kapcia nie sa za slabe??
Maciasek_3M / 2003-09-25 09:16:23 /
u mnie są od golfa i są chorernie mocne
CRUISER / 2003-09-25 09:42:16 /
..:))..tez juz mam ...silowniczki...chyba jakies z tylnej kalpy ale nie wiem nawet od czego w kazdym razie smigaja maske do gory az milo..:D...no i zaden pret sie nie pałęta i obija lakieru..:)
pozdro
Zakrzak! / 2004-02-19 19:24:24 /
A jak wam nagle siłowniki padną np. przy czyszczenu chromu
-proponuję się dobrze ubezpieczyć :-):-):):-)
Albi_Poznan / 2004-02-19 20:56:59 /
a ktoś przerabiał temat siłowników do klapy bagażnika w taunusie??
po co tam ci silowniki..przeciez sama sie podnosi za pomoca drutow skretnych :)
Zakrzak! / 2004-09-02 20:39:41 /
Moze po to zeby nie stracic zebow przy otwieraniu :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-09-02 22:51:26 /
no chyba ze.... :)
Zakrzak! / 2004-09-02 23:45:26 /
głupie pytanie "po co"
po to, zeby wstawić głośniki w półkę i żeby druty nie owijały się wokół megnesów w głośnikach, i żeby to wszystko zmiesciło się nad butlą gazu.
ot, "po co"
dzięki
trzeba bylo tak od razu :)
Zakrzak! / 2004-09-04 19:18:55 /
no w taunim to dolina na maxa mam dość dobre głosniki ale dupa bo nie wchodzą z tył:(
D.O.C. STRUŚ / 2004-09-04 19:49:46 /
jak masz 2 drzwiowke to w tylnie boczki zapodaj niezly rezonans sie tworzy :)
Zakrzak! / 2004-09-04 19:51:03 /
Tak zrobili nasi Towarzysze zza zachodniej granicy. Mógłby mi ktoś udzielić informacji (moze być na privie żeby nie zasmiecac tego wątku) jaki jest silnik w tym MK I bo moje "fachowe" ;-) oko dostrzegło 4 gaźniki - czy to był standard czy jakas przeróbka? Z góry wielkie dzieki. Pozdro
Silnik jak silnik - sądząc z oblachowania i osłony paska rozrządu pewnie Pinto SOHC 1.6 albo 2.0 - choć może być także 1.3, 1.8 lub 2.3. Natomiast gaziory to dwa podwójne synchroniczne pionowe Solexy 40 IDF - z całą pewnością nie jest to wyposazenie seryjne :)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-09-04 22:09:07 /
stety czy niestety ma 2 drzwiowego taunus wieć lipa... zastanawiam się nad dyskretnym poszerzeniem tapicerki drzwiowej na dole...ale nie wiem czy bedę niszczył orginał.Pozostaje zakupic małe ale bardzo dobre głośniczki...drogie głośniczki
D.O.C. STRUŚ / 2004-09-05 10:19:54 /
qrde mam 4 drzwiowego;) dopiero wstałem hehe
D.O.C. STRUŚ / 2004-09-05 10:21:16 /
hmm.. zdjecia spoko.. szkoda że maski a nie bagażnika...
coś bede musiał wykombinować..