Czy ktoś wtajemniczony w temat może mi wytłumaczyć różnice pomiędzy tymi wąłkami rozrządu?
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?prodLanding.aspx?CCode=PC110
- co to jest ten small i large bearing?
- jaka jest różnica w wałkach do silnika z wtryskiem a na gaźniku?
- jaka różnica jest pomiędzy wałkami fast road i road rally
Chciałbym coś takiego kupić, ale nie chcę wpakować się w eksponat na półkę ;)
bartozłomero / 2008-05-18 10:59:39 /
nie jestem specjalista od V6 ale wydaje mi sie, ze :
-small i large bearing - najwyraźniej różne silniki maja inne ułożyskowania wałków, musisz sprawdzić jak jest w twoim
-injection i carb. - to chyba oczywiste nie ma sensu zakładać wtryskowego walka do gaźnika i odwrotnie
-fast road ... - zwykle występują trzy specyfikacje : fast road, rally, race, przy V6 specyfikacja race chyba nie ma sensu, na fast road da sie normalnie jeździć, rally moze kiepsko ciągnąć na niskich obrotach, race to ja mam w "Strangerze" R4 do 2000 rpm chodzi jak sieczkarnia, za to wkręca sie pod obciążeniem do ponad 8000 rpm
ponieważ z V6 nie da sie zrobić szlifierki myślę, ze road rally będzie OK
.STICH. / 2008-05-18 11:15:58 /
Srednica panewek do 82 i po 82:
do 09.82:
1 (przod) -41,903-41,923
2 -41,522-41,542
3 -41,141-41,161
4(tyl) -40,760-40,780
Po 82:
43,9mm
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-05-18 11:19:00 /
Fast road-ładnie ciągnie w sporym zakresie obrotów,Rally-musisz dać twardsze sprężyny pod zawory i kręcić od 3000 w górę:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-05-18 11:20:56 /
jest przecież opisane, przed 09.1982 były z mniejsza średnica pod panewki. (41.9/43.9)
różnice miedzy wałkami zapewnię polegają na długości czasu otwarcia zaworów i wysokości uniesienia ;) to było kiedyś opisane, podpytaj kto w okolicy ma papierowy katalog tam wszystko opisali
Ale co w wypadku, kiedy silnik dawniej chodzący na k-jetie teraz jest na gaźniku - czy trzeba wałek kupić pod gaźnik, czy wtrysk?
bartozłomero / 2008-05-18 12:24:15 /
mam fajny programik do projektowania ksztaltu krzywki, ostatnio go uzywalem...
tylko to jest jak juz wiesz jaka chcesz zeby byla.... i w sumie jest bezuzyteczny, choc bardzo pomocny przy pisaniu magisterki.
co do tego zeby rozne walki roznily sie wysokoscia wzniosu zaworu to niebezpieczne - choc nie wykluczone - bo moze sie okazac ze jest za wysoko... glownei roznica jest w fazach rozrzadu i charakterystyce wzniosu/predkosci/przyspieszen/sil - jak szybko, jak mocne potrzebuje sprezyny i jak bedzie obciazal gniazda/krzywki/popychacze
od strony silnika to przeklada sie na to w jakim zakresie obrotow bedzie najlepiej pracowal - albo we wszystkich (powiedzmy do 5500) ale kulawo, albo dopiero od 3-4 tys ale za to jak....:)
>kiedy silnik dawniej chodzący na k-jetie teraz jest na gaźniku
A czy to ważne co było wcześniej?
Mysza liil (EM) / 2008-05-18 13:38:19 /
Hm-dla mnie ważne :)
Po prostu nie wiem, czy były jakieś różnice konstrukcyjne.
Może silniki z wtryskiem wymagają innych wymiarów wałka, niż te z gaźnikiem.
bartozłomero / 2008-05-18 15:30:42 /
Inne kąty ma wtryskowy i inne gaźnikowy
Murmur vel Magman / 2008-05-18 15:35:55 /
http://www.capri.pl/forum/113712
granadziarz_3M / 2008-05-18 16:00:35 /