Jako że motorek ten bardzo rzadko wystepuje w Capri z lewostronną kierą (tylko MkI na rynek EFTA, czyli praktycznie Austria i Szwajcaria), a pytanko sie powtarza i co gorsze OBRAZEK NA STRONCE CAPRI.PL podpisany jako "Essex V4 2.0 w przekroju" w rzeczywistosci pokazuje Koelna 1.5, pozwalam sobie załaczyć zdjęcia obu silników V4 - Koelna
i Essexa .
Może wreszcie różnice zostaną zdefiniowane jednoznacznie, zwłaszcza że w litrażu 1.7 występował zarówno Koeln, jak i Essex. Problem dotyczy głównie posiadaczy Transitów "prosiaków", ale jak wiadomo licho nie spi - widziałem Essexa 1.7/80PS z Corsaira wsadzonego do Capri MkI, choć na pewno nie była to opcja seryjna.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-09-22 12:35:27 /
no wreszcie dzieki krk4m postarales sie:))....a moze jeszcze bedziesz wiedzial ,bo zadalem pyt. co do oznaczenia skrzyn biegow i jakos nikt nie raczy nic napisac chodzi o to gdzie maja one oznaczenia i jak rozroznic typ i przelozenia jakie ma dana skrzynia...pozdro
Zakrzak! / 2003-09-22 13:49:55 /
ale jeszcze jedno czy ten essex 2.0 z transita mial taka sama moc (93)co ten w capri czy czyms sie roznily??i takze 1.7 w capri (75)"hp" a w transicie???
Zakrzak! / 2003-09-23 13:03:20 /
Nie 1.7 z Transita to nie było GT - a wiec zwykły gaźnik i 65 KM - pozatym dostawczaki muszą mieć mniej koni a wyższy moment - taki transit ma mase całkowitą około 3 ton :-)) smiesznie jedzie z 1.7 v4 natomiast nie wiem ile miał 2.0 ale napewno niecałe 90 o ile w ogóle 80 KM przekroczył
MikeB4 / 2003-09-23 13:37:09 /
Podawałem wczoraj link do stronki o "prosiaku" w ramach Forum w wątku "Ford Transit". Ale powtórzę i tutaj - w "prosiaczku" Koelny miały 1498cc/60PS i 1699cc/65PS, a Essexy 1663cc/63PS i 1996cc/75PS - czyli moce są niższe niż w Capri, Consulach, Granadach, Taunusach 15/17M, Zephyrach czy Corsairach.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-09-23 13:39:09 /
ale dlaczego 2.0 v4 z capri mial 93KM a ten sam z transita duzo mniej??
czy chodzi tu tylko o stopien sprezania czy tez w konstrukcji silnika jest cos inaczej?
Zakrzak! / 2003-10-12 18:52:21 /
Jak podawał wyżej Mike B4 - silniki w dostawczakach mają mieć moment, a nie moc. Na dodatek Transity nie zawsze mogły liczyć na wysokooktanowa benzynkę. Na bide można to uznać za różnicę konstrukcyjną, ale w sumie sprowadzało się do wklęsłych tłoków, jednoprzelotowego gaźnika i krótszych czasów otwarcia zaworów na wałku rozrzadu.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-10-12 22:29:46 /
Witam . Jaka skrzynia podejdzie do tego silnika , i czy idzie jakiś modul zapłonowy jak w V 6 .
zapłon z przerywaczem, a skrzynię znajdziesz tutaj : http://www.capri.pl/garage/gearboxes
marian212 / 2015-01-18 00:38:05 /
może pomoże Ci w poszukiwaniach...
na zdjęciu poniżej górny dzwon pochodzi od essexa 2,0 , ale niestety nie wiem do jakiej skrzyni był zapięty. Jest spora opcja że do Typ J
marian212 / 2015-01-18 00:51:13 /
Dzieki . Tak mi się zdawało ze przerywacz zwykły ja w r4 jest tam .
Kupiłem ten silnik 2.0 v4 essex razem ze skrzynia oryginalna co tam była.
Brak tylko kolektorow wydechowych i alternatora.
2
Ten co od miesięcy widiał na allegro?
Konar / 2015-01-18 11:36:34 /
Tak ten.
Kurczę pióro. Nie widziałem go na allegro. Mam kolektory i trochę innych części.
marian212 / 2015-01-18 13:26:32 /
Marian 212 sprawdz poczte dzięki.
silnik wygląda bardzo ładnie, miał chyba mały przebieg, pochodzi podobno z Capri ze Szwajcarii, rozmawiałem o nim jakiś czas temu
skrzynia powinna więc pasować do Capri, jesli jest od Transita to bedzie miała lewarek z boku
camaro / 2015-01-27 20:35:36 /
Jeśli od Transita to jestem chętny
marian212 / 2015-01-28 10:20:18 /
Jutro będę wiedział wszystko i dam znac co i jak.
A wiec tak to wygląda. Brak paru detali w skrzyni jak widać może ktoś cos ma : lewarek zmiany biegow, rozrusznik , łapa docisku.
Lepsze zdjecie sirodka dzwonu.