musialem sprowadzic z angli ksiazeczke
jezeli ktos na powaznie gra w te same klocki, moge zrobic ksero
ale prosze nie dla dzieci do poduszki
jak macie takie gazniki walcie smialo ,ksero chyba jest tanie.
.STICH. / 2003-09-19 20:52:36 /
właśnie idą mi z włoch dwa webery dcoe takie jak na okładce.
ile stron jest w tej księdze ewentualnie ile by kosztowało xero?
PAJAK.128 STRON ,x JAKAS SUMA ALE MYSLE ZE TO GROSZE, PSTRYKNIJ MI ADRES NA MAILA
BADOY@HOT.PL
.STICH. / 2003-09-19 21:59:27 /
Chyba powinieneś więcej czasu spędzać przy samochodzie. Podobno jak ktoś się pracą zmęczy to mu się nic nie śni.
Tak przy okazji, nie jest to forum zajmujące się tuningiem, lecz Fordami, więc gdybyś w swoich snach nawiązywał do zastosowania takich gaźników w fordowskich silnikach, sny Twoje byłyby lepiej odbierane. Tak mi się wydaje.
Szajba / 2003-09-19 22:00:30 /
ZAKLADAM JE DO SILNIKA FORDA PINTO, KUPILEM JUZ NAWET KOLEKTOR
WIEC CZEP SIE MOZE SYNEK.....
.STICH. / 2003-09-19 22:04:10 /
PAJAK : ja jak widzisz kupilem dellorto, podobno sa latwiejsze w serwisowaniu.
.STICH. / 2003-09-19 22:08:56 /
Z cena tych gazników też by mi się śniła - może byś napisał ile one kosztuja te z Włoch - tak z ciekawości to możliwe że nie będą mi się śniły tylko je kupie dajcie znać- czekam.
Albi_Poznan / 2003-09-19 22:10:25 /
moje ,z ebay'a 160 $,w skepie w anglii, faktycznie, mozna sie przewrocic.
wejdz na wloskiego ,albo amerykanskiego ebay'a i znajdz goscia o ksywce alfa1750,
ma tego cale gory i jest sympatico.
.STICH. / 2003-09-19 22:14:27 /
Ten kolektor ssący do V6 2300 może byś napisał ile kosztuje - chętnie bym coś takiego sobie sprawił - no i jakie bym miał osiągi - napisz wszystko - moc - ile pali taki - no i chyba dzwięk to chyba najwazniejsze czekam.
Możliwe że już dziaisj będę śnił o czymś takim?
Albi_Poznan / 2003-09-19 22:16:56 /
na capri.pl jest konkretnie opisana taka wersja capri X_PACK kolektor jest z x-packa ,albo z wyscigow typu formula 3000, beknalem za niego w ebayu /jak zwykle/ 129 euro,moc , hm mysle ze z wolnym wydechem i kilkoma drobnymi modyfikacjami wyciagne z 2,9 v6 forda jakies 180-200 koni, dzwiek jest trudny do opisania ,bo auto jest u lakiernika a silnik sie wlasnie sklada , i nie mam na razie gaznikow.
.STICH. / 2003-09-19 22:23:09 /
a palic to bedzie jak cholera, to lubie.
.STICH. / 2003-09-19 22:24:42 /
Będzie palić ile wlejesz jak to każdy samochód :-P
Też mam kilka różnych dziwnych rzeczy więc jak będziesz robił to xero to rób dwie kopie :-)
Michal W / 2003-09-19 22:36:19 /
cze BADBOY , widze ze sie "zbroisz" w rozne gadgety potrzebne przy wyciaganiu jakis konkretniejszych {niz fabryka dala ;) } mocy z tych fordowskich "falek" co do twojego wczorajszego pytania to faktycznie byly do twojego kolektora webery dcnf 42, ale byly specjalnie do niego i pewnie juz o tym wiesz :) hehe pozdro.
ps:a czy nie masz podobnej lektury na temat gaznikow pionowych, nie poziomych? bo bym chetnie poczytal...
Bartek128 / 2003-09-20 00:15:12 /
cze bartek 128, te gazniki sa akurat do r4, o weberach do v6 wiem tyle, ze nie ma ich w calym pieprzonym ebayu, wiec bedziemy zapewne dobierac cos od zuka.
poniewaz do v6 pasuja tylko pionowe gazniki , zapewne niedlugo kupie ksiazke o takich wlasnie, wydali cos takiego w stanach. jak ja bede mial ksero do twojej dyspozycii, dam cynk.
.STICH. / 2003-09-20 07:32:26 /
szajba, naucz sie tez czytac , wersje gt capri mk.1 jezdzily na poziomych weberach , co duzymi literami jest opisane na tutejszej stronce o fordach,w tej ksiazeczce jest sporo istotnych informacii o zestrajaniu tych gaznikow, dysze, itp itd.mam ochote udstepnic kserowki wszystkim powaznie zainteresowanym, bo bez informacii zestrojenie tych gaznikow w polse to raczej abstrakcja.moja sprawa.doradzam pilnowanie wlasnego k-jetronica.
.STICH. / 2003-09-20 08:10:36 /
a dla absolutnych maniakow, czytelna instrukcja jak zrobic z eskorta mk.1 lub mk.2 wyscigowke. raczej potrzebny garaz i umiejetnosc spawania. ale jezdzilem czyms takim i fun jest naprawde mocny.uprzejmie prosze Michala Koniecznego o nieblokowanie konta, bo wiekszosc flakow w lotusach super seven pochodzi z Forda
.STICH. / 2003-09-20 08:35:03 /
Nie wiem czemu chcesz uczyć szajbe czytać :-)) tak naprawde seryjne Capri Mk1 GT miały pionowe gaźniki i tyle a były 1.3 1.6 1.7 2.3 2.6 i takie tam GT wiec jeśli już to precyzyjniej - domyślam sie że poziome to raczej chodzi o 1.6 GT - i to raczej w bardziej specjalnych wersjach niż podstawowe GT
MikeB4 / 2003-09-20 15:22:03 /
no ale byly, wiec jak ma to zwiazek z fordami czy nie ? posiadam jakies informacje i co mam je sobie zatrzymac tylko dla siebie, czy znosic jakies bezsensowe uwagi, bo widze ,ze tylko taka jest alternatywa.wszyscy z silnikai r4 narzekaja ,ze im nie ciagnie i chca wkladac v6, to niech lepiej sieknac webery ,albo dellorto zrobic wieksze zawory i ostry walek i miec dokladnie to samo, przy mniejszej masie, widzialem w anglii silniki ford pinto podciagniete do mocy znacznie wyzszej niz 2,8 V6 w standartowej wersii.I kazdy mechanik ci powie ze pinto to pierwszorzedna konstrukcja.gole dupy racja moga mi sie nie snic, ale gazniki bede tu maglowal az do ostatniej dyszy.a capri gt mialo poziome webery i koniec.
.STICH. / 2003-09-20 16:32:29 /
No nie wiem czy warto zalozyc v6 zeby lepiej ciagnal... Po mojemu zdrowe 2.0R4 objedzie wszystkie 2.0 i 2.3 v6. Bratanek mial 2.0r4 w taunusie (most od 1.6) i ledwo go doganialem w sprincie granada z silnikiem 2.8v6 z xr4x4 (most od 2.3).
Ale jesli chodzi o dzwiek motorku, to sprawa nie podlega juz dyskusji :-)
Mysza liil (EM) / 2003-09-20 17:09:18 /
jak wlozylem most od 1300, do 2000r4 to dopiero byla zabawa /ale ne dla mostu niestety/.
.STICH. / 2003-09-20 17:11:32 /
Co do dźwięku motoru r4 a v6 no to nie byłbym taki pewny:)
V6 wymięka przy dźwięku np 2.3 turbo lub 2.0 turbo.
Seemann / 2003-09-20 20:27:32 /
Koeln może i wymięka ale posłuchaj Essexa z odpowiednim wydechem i wtedy pogadamy :-P
Michal W / 2003-09-20 20:38:03 /
no nie wiem ,jak mi raz odpadl caly wydech w r4 2000 , to koles nomalnie zjechal na trawnik i mnie przepuscil po uslyszeniu mojej redukcii na trojke przyhamowania silnikiem.bylem przyjemnie zaskoczony, taka uprejmoscia.
jeden essex mkII jest na mobile de, lykacie chlopaki, bo jak nie to moze ja zadzwonie.
.STICH. / 2003-09-20 20:55:37 /
Nie wiem jak chodzi essex, ale wydech może całkowicie odmienić nawet 1.3 :) W sumie to od wydechu wszystko zalezy, jak sie zalozy kilka tlumikow to i najlepiej gadający silnik można wyciszyć;)
Seemann / 2003-09-20 20:58:36 /
te gaźniki z włoch kosztują 800zl dwie szt, są to gaźniczki do założenia a nie do "remontu". Co do silników r4 też jestem przekonany że po małym dopracowaniu wykręcają v-ki.
pajak- dysze i kilka dupereli i tak musisz podebrac pod konkretny silnik, ale kosztuja grosze, dysze sa dosc gesto kalibrowane w zasdzie ja mam zamiar kupic kilka kalibrow i pooeksperymntowac.dogadales sie z tym gosciem ,ktory sprzedawal webery na allegro ?zdaje sie, ze chciales xero z ksiazki, jak tak to daj jakis adres, bo nakleje naczek napisze pajak i niech poczta sie martwi, rozliczyc sie mozemy przy okazii/pije heinekena i nie gardze afrykanska..../.
.STICH. / 2003-09-20 21:23:40 /
polecam www.vulcanengines.com chlopcy wyciagaja z pinto 2000 160-165 bhp,
przy roznicy masy silnikow v6 efi 2900 moze tylko dym powachac,
jezeli skoncze ta v6 2,9 na trzech gaznikach z ostrym walkiem ,to moze dam rade takie cos objechac dzieki wiekszej elastycznosci, ale tylko w samocodzie typu capri albo taunus, w lotusie gdzie istotna jest waga nawet wymeczone v6 nie ma sensu.
.STICH. / 2003-09-20 21:38:46 /
wiem wiem że dysze musze podobierać, coś mi wiadomość zwraca więc pisze tu:
Dariusz Pająk
Warszawa 02-231
Ul.Jutrzenki 136
Będziesz w miedzio górze?
tak , zamówiłem u tego kolesia z allegro , a jak coś ściemni to mam jeszcze dwa miejsca.
Odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że decydującym atrybutem dźwięku jest dla coniektórych jego głośność. Nie o to chodzi, Panowie. Żadna R4 (nawet 16v turbo z podtrzymaniem) nigdy nie uzyska melodyki fali dźwiękowej i częstotliwości drgań silnika wielocylindrowego (piątki, szóstki, by nie wspomnieć o ósemce czy dwunastce) - niezależnie czy będzie to rzędówka czy widlak. Oczywiście ze względu na układ wykorbień wału fajny dźwięk uzyskują czterogarowe boksery, ale takich Ford nie miewał. Wolę DŹWIĘK nawet stłamszonego Koelna V6 od każdego Pinto (choćby Coswortha) czy Limy z Merkura. A że Pinto 2.0 jest wdzięczniejszym materiałem do tuningu niz Koeln 2.4-2.6 to zupełnie inna sprawa. Zaś widlak w Lotusie Se7en to już totalna pomyłka - do oryginalnej ramy ciężko zmieścić nawet coniektóre R4 (kilka dni temu samiśmy to z Peraną przerabiali). W przypadku takiego Caterhama czy Westfielda ważniejsze jest każde 20-30kg masy własnej niż 5-10 PS :D.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-09-20 23:07:17 /
ja bede wpinal pinto, ale angole dosc chetnie wkladaja v8 z rovera jak maja nieco zbednych funtow.a dzwiek, kazdy jest ladny, stara aflfa-romeo w akcii, cos pieknego w sluchaniu mimo 4-rech garow.
.STICH. / 2003-09-21 07:57:23 /
Taak, miałem okazję ostatnio jeździć trochę Alfą 33 1.4. Dźwięk tego boxera po prostu rozpływa sie w... uszach. Najlepiej jest na niskich obrotach podczas przyśpieszania, kiedy silnik ma duże obciążenie. Od razu zapominamy że jedziemy jakimś 1.4
Wojtass / 2003-09-21 16:54:45 /
Kiedys robiłem sportowy wygar do tego autka, fajnie brzmiał, coś w stylu subaru imprezy.
Albowiem Alfa 33 to właśnie ten nieszczęsny alfasudowski bokser - jak w Subarynie - dlatego brzmiał podobnie. Ale niestety rzędowa czwórka nawet na podwójnych zaworach nie uzyska tego gangu.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-09-21 18:25:11 /
a z takim cosiem, nie zabrzmi ladniej /niestety namierzylem to w stanach i jest o cal za dlugie dla amerykanskiej poczty ,a kurierem sie nie oplaca tego sprowadzac/. czy ktos robi takie urzadzenia w naszym pieknym kraju ?
acha zrobilem kilka kserowek tej ksiazki o gaznikach, ktos potrzebuje ?
/pajak ,dzisiaj ci wysle/.
.STICH. / 2003-10-01 09:31:28 /
ok,czekam, z podobnym barankiem jeżdże od roku "w bagażniku" i nikt nie umie go dorobić w rozsądnych pieniążkach
badboy dla mnie to wyglada jak prawa strona od V8 jak chcesz to upchnac tak z ciekawosci pytam ?
TOMEK "MIARQA" / 2003-10-02 05:05:53 /
hm,sprzedawca twierdzi, ze jest to kolektor od slynnego z brzydoty forda pinto,
ale moze tak byc, ze zdjecie przedtawia inny bo misiek ma tego cale gory, bede go dreczyl
.STICH. / 2003-10-02 06:57:46 /
Do Kolegi .STICH.-a lub pozostałych Klubowiczów, posiadających kolektor ssący pod 2 x dellorto DHLA do silnika R 1600, pilnie potrzebuję wymiary, a najlepiej szablon czy rysunek techniczny z wymiarami:
a) płaszczyzny przykręcanej do bloku silnika
b) płaszczyzny, do której przykręca się gaźniki
c) odległości między powyższymi elementami w "krótkiej" wersji kolektora.
Ps. Ucieszą mnie także wszelkie linki do stron www o tej tematyce :-)
Murol / 2004-09-21 12:36:19 /
zanim dorobisz taki kolektor, zastanow nad 2 rzeczami (wlasciwie jedna)-podcisnienie do serva (heble) i podcisnienie do przyspieszacza od gaznika. bo plaskie webery zdaje sie nie maja takiego wyjscia. zdaje sie powinienes miec aparat zaplonowy dzialajacy odsrodkowo.
na PC byl Caprik ktory mial to tak rozwiazane podcisnienie do aparatu z pierwszego cylindra bezposrednio z kolektora. servo elektryczne od scorpio chyba.
nmd / 2004-09-21 13:01:10 /
Zgadza się, ale to tylko kwestia jednego dodatkowego króćca na nowym kolektorze, a serwo z powodu braku miejsca i tak będzie trzeba zmienić na el. lub przenieść.
Murol / 2004-09-21 14:09:49 /
Znalazlem na Allegro gazniki Dellorto
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37163834
sa cztery i sa pozome
Rysiek / 2004-12-18 14:49:59 /
Moge nawet polecic sprzedawce, kupil u mnie na allegro ksiazke o obsludze takich gaznikow i odbieral ja osobiscie, bardzo sympatyczny.
.STICH. / 2004-12-18 16:34:51 /
Tylko mu cos z nimi nie poszlo?? A do fordzikow beda pasowac??
Rysiek / 2004-12-18 16:37:41 /
a czemu maja nie pasowac?
.STICH. / 2004-12-18 21:23:44 /
o sorry wyczyscilo mi sie :(,
pasuja do wszystkiego tak mniej wiecej od 1100 do powiedzmy 2000 cm3, nalezy jeszcze tylko dolozyc kolektor ssacy , filtry powietrza , aparat zaplonowy bez podcisnienia i musza miec odprowadzenie paliwa do zbiornika plus wydajna pompka paliwa , ponadto dysze paliwowe i powietrzne/venturiego/ w samych gaznikach trzeba dobrac odpowiednio do silnika i takie tam drobiazgi :).
.STICH. / 2004-12-18 21:28:22 /
Te gazniki pasuja do silnika o srednicy zaworow ssacych okolo 40mm.Filtry powietrza nie sa konieczne ale wtedy do silnika wpada syf (jezdza na trabkach albo bez niczego).Cisnienie paliwa nalezy obnizyc do 0,25 bara zeby nie ciekly i sie nie zniszczyly przedwczesnie(gazniki).Kabelek do podscisnienia wystaje (powinien) z jednego gaznika.Nie ma koniecznosci powrotu paliwa do baku.No chyba ze dell'orto roznia sie zasadniczo od solexow i weberow a ztego co wiem to nie prawda.
Pozdrawiam
Przemek S. / 2004-12-18 21:43:50 /
co do pompy paliwa , potrzebna jest pompa o duzej wydajnosci /przy cisnieniu powyzej 1,5psi ale nie wiecej niz 2,5 psi/,specjalisci od tych gaznikow postuluja nawet mozliwosc podlaczenia dwoch pomp w jednym aucie/.Po zalozeniu wysokowydajnej elektrycznej pompy paliwa chcialbym zobaczyc pracujacy na jalowych obrotach silnik bez odprowadzenia nadmiaru benzyny z drugiego gaznika do zbiornika z paliwem:).
.STICH. / 2004-12-19 10:58:49 /
Co do powrotu paliwa to pisalem to na podstawie zdjec z netu i tego ze dwa webery 45 smigaja spokojnie na pompie mechanicznej z silnika 1.6(opel cih)przy czym nalezy obnizyc cisnienie.Tu daje zdjecie na ktorym nie ma powrotu do baku:
Przemek S. / 2004-12-19 13:09:58 /
tak czy inaczej zapiecie takich gaznikow do dajmy na to r4 w capri to nie jest kaszka z mleczkiem, co nie zmienia faktu , ze zapewne warto sie pomeczyc.
.STICH. / 2004-12-19 16:18:11 /
moze nie w capri ale po zimie usłyszycie 1.3ohc na dellorto 40 :)
U mnie, tez nie w capri, ale uslyszycie webery 40 DCOE na silniczq 1,8 :) DOHC
Pe®ana / 2004-12-19 18:48:36 /
NARESZCIE......
.STICH. / 2004-12-19 22:24:27 /
a na miedzianej były podwójne gazniczki w capri :)
które zresztą mnie objechały......
nowy wynalazek, tym razem z krainy kangurów i chyba nie trzeba przemieszczać pompy serwa / o ile dokładnie wszystko zmierzyłem /
.STICH. / 2006-05-29 22:28:58 /
ciasno jakoś, chyba mamy kierownice po nieprawidłowej stronie.
.STICH. / 2006-06-08 17:35:10 /
j.w.
.STICH. / 2006-06-08 17:35:52 /
może niejasno się wyraziłem, RATUNKU...< MAM ZA DUŻĄ POMPĘ SERVA HAMULCÓW, ALBO W ZŁYM MIEJSCU> co zrobić żeby zachować hamowanie i zmieścić filtr powietrza /w ostateczności rampip'y / ?
.STICH. / 2006-06-09 01:24:58 /
w samochodze mistrza minionego sezonu jest to samo
cala pompa przesunieta z tego co pamietam o 2cm w bok , no a reszta to wykmina czyli łaczniki , zrobione S na dzwignii , i dziala , hamuje
Wojdat / 2006-06-10 14:05:46 /
a kto jest tym tajemniczym mistrzem , pająk ?
.STICH. / 2006-06-10 16:17:56 /
http://www.capri.pl/club/cup-2005
Gleacken / 2006-06-11 11:37:16 /
muszę po serii eksperymentów przyznać, że nie miałem racii, powrot paliwa do baku okazał się zbędny, natomiast regulator ciśnienia podawanej benzyny bardzo potrzebny. w zasadzie największym problemem jest zmieszczenie sprzętu w komorze silnika i dobranie odpowiednich dysz głównych.
.STICH. / 2006-07-30 09:58:46 /
fotka z allegro, nigtmare
.STICH. / 2006-09-01 23:16:20 /
To do siakiejś V-ki, nie? Podaj linka, zobaczę cenę to mi zauroczenie przejdzie...
m.kozlowski / 2006-09-03 07:56:53 /
a tak przy okazji, wracając do nieco "uśpionego" wątku , kto ma Webery i Dellorto na tym forum, może sobie trochę pomożemy ? .......fachowcy, dysze, know how, zgłaszać się proszę.
.STICH. / 2006-11-14 23:00:50 /
Na początek poproszę o ksero Twojej książki. :)
Pozdrawiam
mieras / 2006-11-15 15:53:37 /
rozsyłałem kiedyś te ksera, ale chwilowo nie mam na nic czasu, a dodatkowo zniechęciłem się kiedy po wysłaniu jednego nie usłyszałem "dziękuje" od jednego z "prominentnych" członków tego klubu.
.STICH. / 2006-12-13 18:54:39 /
Zapewniam Cię, że podziękuję, i jeszce flaszkę obalimy przy najbliższym spotkaniu na to konto :)))
mieras / 2006-12-13 23:16:19 /