Było na forum ale w wielu tematach i taka wiedza bardzo "rozmemłana". Jak w tytule: Co da się zmieścić w kapciu bez kombinacji "blacharskich" (znaczy się cięcia maski lub innych deformujących lub bardzo ingerujących w oryginalne blachy zabiegów). Tak chciałem pozbierać informacje, najlepiej krótko i na temat niekoniecznie silniki forda. Jeśli odpowiedź jest "wszystko" (w co nie wierzę) to proszę o zamknięcie wątku :). Wyręczę co niektórych i oto parę linków do ciekawszych tematów o V8 :
1) http://www.capri.pl/forum/249074
2) http://www.capri.pl/forum/79513
3) http://www.capri.pl/forum/73293
4) http://www.capri.pl/forum/13052
5) http://en.wikipedia.org/wiki/V8 :p
yaycash_3M / 2008-04-28 02:55:25 /
tak na dobrą sprawę to każde v8 wejdzie ,kwestia tylko odpowiednich przeróbek,osprzęcik trzeba też upchnąć.....lepiej znajdź 2.9i i się ciesz.
bon / 2008-04-28 10:51:58 /
Pod maske zasadniczo wchodzi wszystko - problemy pojawiają się dopiero z przodu - mało miejsca na chłodnice i trzeba trochę blach wyciąć - z tyłu tj. tunel na skrzynie biegów w górę + dorabianie łapy mocującej skrzynie i z dołu - belka zawieszenia z przekładnią kierowniczą zazwyczaj przeszkadza misce olejowej ....oraz z wydechem - większość rur czy kolektorów będzie po prostu uderzać o wał kierownicy ;-)
Pozatym prawdopodobnie trzeba wyciąć półke akumulatora i przenieść się z nim do bagażnika i dorobić łapy mocujące silnik do belki, no i lewarek na tunelu nie wypadnie raczej w fabrycznym dla Caprika miejscu ...
To tak na szybko z własnych obserwacji ...
MikeB4 / 2008-04-28 11:36:04 /
Yaycash.... proponuje zapodac 2.0 w stylu wloz i jedz ... pocwiczyc z tym co masz.. jak sie zaczniesz bawic w v8 to pamietaj ze zawias musisz swoj wywalic , most , heble ... hmm + doloz do terminu wyjazdu jakies 2 lata
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-04-28 11:42:07 /
na początek zamiast V8 polecam 8V ;) a tak poważnie najprostszym rozwiązaniem bedzie chyba 3,5l Rover.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2008-04-28 11:47:50 /
Hehehe , ale jednak nie ma to jak 16v
http://www.capri.pl/capri/mk1-perana
zobacz gdzie jest chłodnica i jakich rozmiarów i że niektóre mają ciętą gródź
MikeB4 / 2008-04-28 11:57:42 /
z tym najprostszym rover'em 3,5 też wcale tak prosto nie jest... ;)
ale fakt pewnie z większymi piecami jeszcze ciekawiej.
w granadzie jak tego rovera ustawi się według oryginalnej miski olejowej do belki zawieszenia, to jest miejce na chłodnicę :) ale ściana grodziowa pocięta, tunel na skrzynie też, a lewarek biegów koliduje z ręcznym.
rozjechany liil / 2008-04-28 12:22:28 /