Witajcie .
Postanowiłem przerobić bak paliwa w moim aucie tak aby bezproblemowo obsługiwał pompę paliwa od EFI . POmpa jest wewnętrzna , a ja chce rozciąć bak i wstawic do niego komory .
Pytanie jest jak mają te komory wyglądać ?
Mam na ten temat swoja teorie , ale chcialbym ją potwierdzić lub obalić . A może uzyskać jakieś inne rozwiązania ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi .
ps: SurgeTank odpada z powodu ilości miejsca w aucie i ilości przeróbek związanych z założeniem do baku pompy wewnętrznej .
CzarnyMatowy / 2008-04-27 18:28:42 /
Jest tylko plastik/komora wokół pompy w kształcie labiryntu.Tylko tyle.
mario75 / 2008-04-27 18:40:11 /
Jak gdzieś znajdę taką komorę w garażu to cyknę fotę ...
mario75 / 2008-04-27 19:09:52 /
Witam poszukaj baku od scorpio 2,9v6 z pompą paliwa zewnętrzną na szrocie za taki bak to pare groszy dasz rozetniesz wyjmiesz i masz ladny plastik plus blaszka którą trzeba w spawać w bak na którym będzie autko smigac tylko uważaj przy cieciu baku bo można wylecieć na planetę małp.
Mario - będe wdzięczny za fotki :) dzięki .
Grek - właśnie o takim rozwiązaniu myślałem - czyli wyrwac bak z jakiegoś szrotu co ma takowe komory i samą komorę dostosować do mojego baku .
Co do cięcia i spawania baku - czy wietrzenie i mokry piach w środku załatwią sprawę ?
CzarnyMatowy / 2008-04-27 20:00:42 /
piach,a i jeszcze musisz wstawić górne mocowanie ...
mario75 / 2008-04-27 21:03:53 /
... kontynuuj ...
CzarnyMatowy / 2008-04-27 22:12:44 /
do labiryntu dodam że powrót paliwa jest wyposażony w dyszę skierowaną we wlot labiryntu. Strumiń benzyny porywa większą ilość wachy z okolic i podnosi poziom w środku labiryntu. U siebie wspawałem labirynt z paska blachy szerokości 7cm. Zdjęć niestety nie posiadam :(
Była to spirala na podstawie kwadratu, 1,5 "obrotu".
Trójkąt / 2008-04-28 00:21:45 /
Jezeli bedzie to pompa np od scorpio wew. to tam jest powrot przy pompie od gory i nalewa do koszyczka.
W granadzie i capri przy k-jet faktycznie bylo tak jak 3 kat mowil , powrot wracajac zasysa paliwo i wszystko leci do koszyczka.
Dobrym wyjsciem jest wstawienie koszyczka od innego autka i pompa od gory z powrotem do niego. Tak jak maro mowil mozna zastosowac przwie caly komplet od scorpio z mocowaniem pompy razem .
od skorupy to tak wygląda
mario75 / 2008-04-28 22:12:17 /
Witam cięcie baku ja to robiłem na żywca ale tydzień bak się wietrzył i potem pomalutku się bawiłem trudniej było z bakiem od capri bo po wycięciu górnej blachy musiałem wspawać mocowanie tego ustrojstwa wywiercić dwa otworki pod rurki zasilanie plus powrót odpowiednio je podgiąć na gorąco aby pasowały pod bak od capri cały chwytak paliwa wytargałem od scorpio razem z rurkami,a potem to wszystko cza zaspawać ja robiłem to mosiądzem .
Szczęściarz z Ciebie jak tylko tydzień się wietrzył...
Ja na razie dałem bez komory bo zamierzam na LPG jeździć ale góre wlutowałem... co będzie czas pokaże
mario75 / 2008-04-28 22:56:30 /
od scorpio jest okrągłe taki ślimak pod nim jest mocowanie okragla blaszka z 3 uszkami do zagięcia bak od scorpio rozebrać na pół lepszy dostęp do tej blaszki po zdjęciu tej komory chwytaka paliwa w środku komory jest rurka fi 15 na niej jest drobne sitko delikatnie z nim przy zdejmowaniu kruszy się , potem grzejesz palnikiem spawy są z mosiądzu na rurkach wyjmujesz rurki tylko nie grzej mosiądzu do póki nie wyjmiesz tego plastyku , no chwytaka paliwa czy jak to zwał mam gdzieś fotki ale nie wiem czy aparat w swojej pamięci bedzie je jeszcze miał bo z rok czasu leży bez bateryjek .
cyna może nie zdać egzaminu gostek przerabiał mi chłodnicę i rurki właśnie wlutował mi na cynę okazało się że jest to podatne na pękniecie i musiałem robić na mosiądz .
Ale znowu przy samym zbiorniku nie powinno byc żadnych (mocnych) naprężeń ani pracy.Tak mi sie przynajmniej wydaje ,no ale nie jestem specjalistą .
mario75 / 2008-04-28 23:34:40 /
mario75 ja wiem ze lepsze jest napełnienie baku wodą niż wietrzenie ale jakoś tak wyszło cykora to ja miałem bo już raz mi mordę opaliło ale to byla beczka 50litrowa po kleju do pierwszego wcięcia sie w blachę jak już tarcza wlazła do beczki to było wielkie bum ryj poparzony zero brwi zero rzęs a na dodatek ślepy na miesiąc to taka przestroga co morze sie stać w najlepszym przypadku bo mogło być gorzej .
hmm - wniosek prosty - biorę siekierę ( lubi inne podstawowe narzędzie do rozbiórki aut ) i ide poszperać po złomach :) Taki ślimak ze scorpio byłby odpowiedni .
Druga opcja to wykonanie samemu z blachy ( miszczostwo świata w kowalstwie artystycznym to to nie będzie )
Bardzo dziękuję za informacje i zdjęcia - mam pojęcie o wyobrażeniu do czego dążę .
Pompa już jest zamontowana , a króciec podający z fiesty wykorzystałem jako powrotny , dodatkowo go oblutowałem na srebro i wykorzystałem jako wspornik do pompy paliwa . z tej strony projekt zamknięty - teraz pozostaje dorobić ślimaka oraz uszczelnić wlew paliwa .
Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
CzarnyMatowy / 2008-04-29 06:42:34 /
hihi ja też używałem siekiery...lubie to narzędzie....
mario75 / 2008-04-29 08:06:09 /
Takie pytanie, jaką pojemność ma bak od Capri 2.8i ? szukałem na forum ale nie znalazłem, po wpisaniu "bak" w wyszukiwarce to o dziobaku można poczytać hehe
Kohito_PS / 2008-12-22 16:16:32 /
kochaś pewno taki sam jak każdy inny czyli 58 litrów
Ligacz 3M / 2008-12-22 23:39:07 /
Przeszedłem na 2.9 no i pozostał jedyny problem do ogarnięcia -zasilanie paliwem.
O ile w Pinto racje bytu miał Surge Tank zasilany standardową pompką membranową która ciągnęła wszystko jak leci z powietrzem czy bez,to pompka wirnikowa łatwo by się zapowietrzała przy standardowym baku.
No i mam plan ciąć bak,a raczej wspawać w niego jakieś przegrody.....i pytanie.
Jak je zrobić-co gdzie jak,żebym już nigdy nie miał tego cholernego smaku beny w ustach (przy odpowietrzaniu)????
bon / 2012-07-24 20:51:44 /
mi tam benzyna smakuje... ;)
bartozłomero / 2012-07-24 20:57:42 /
Mi też...przez pierwsze 20 razy;)
bon / 2012-07-24 21:00:38 /
kupujesz metalowy bak od sierry/escorta/ka etc. z wewnętrzną pompą paliwa,
wycinasz zamknięcie z mocowaniem pompy, pozyskujesz labirynt
w capirkowym tniesz dziurę na zamknięcie z mocowaniem, labirynt wspawasz do środka,
mocowanie pompy skracasz żeby ładnie pasowało.
Miejsce montażu - najniższe miejsce - czyli przednia krawędź baku.
Całość możesz zamknąć gustowną klapką w miejscu wnęki na koło zapasowe którą uprzednio trochę podklepiesz, żeby przewody paliwowe się mieściły.
pzdr
jeszcze przechodzi mi przez głowę jedna myśl,mniej drastyczna.Gdyby taki labirynt(kosz) do najniższego punktu dokleić jakimś epoksydowym draństwem,bo trochę się tego spawania boję,niemniej chcę sprawę załatwić raz na zawsze?
no i czy obejdzie się bez przegród w samym baku?
bon / 2012-07-24 21:26:40 /
jak ma być dobrze to trzeba przyspawać, epoksyd puści - pierwszy labirynt miałem przyklejony ;)
A codo przygotowania samego baku,zalanie wodą odpada bo spawanie będzie wewnątrz.Dodam bak stoi drugi dzień zalany wodą z dodatkiem płynu do mycia naczyń i proszku do prania:)
Jakieś rady żeby nie dodawać wpisu w wątku "KU PRZESTRODZE"?:)
Mam zamiar walnąć takie przegrody w samym baku,na wysokość gdzieś 5-8cm(na czerwono)
bon / 2012-07-26 10:45:21 /
a i gdzie dokładnie umieścić labirynt???
bon / 2012-07-26 11:05:03 /
ale kombinujesz, przegrody spawasz i później będziesz mieć problemy bo paliwo nie będzie dochodzić.
Kup cały bak - i tak będziesz go potrzebować do pozyskania zamknięcia i mocowania pompy paliwa.
Odcinasz górną połowę -> wyjmujesz labirynt -> bak od capri wycinasz na środku w najniższym miejscu dziurę taka żeby szło wsadzić labirynt - montujesz labirynt, z baku dawcy wycinasz zamknięcie z takim naddatkiem aby pokryło dziurę.
koniec
Coke wielkie dzięki za rady i podjęcie tematu-naprawdę.
Kombinuję bo chcę to jak najlepiej zrobić.Twój pomysł jest ok,tylko męczy mnie ta maleńka szczelinka między zapasem a bakiem,chciał bym bardziej rozwiązać to tak jak w oryginale-czyli w 2.8
#1#
Jestem w środku-to już sukces.
bon / 2012-07-26 16:38:19 /
fota:/
bon / 2012-07-26 16:39:57 /
Jak już pociąłeś to trudno, ja w sumie też u siebie się przymierzam do podobnego zabiegu, niemniej jednak rozważam jeszcze montaż tzw. "fuel swirl pot". Wrzuć w wyszukiwarkę googla w grafikę ten termin i wszystko będzie jasne :)
Konrad vel smasher / 2012-07-27 17:58:23 /
Konrad przerabiałem to w OHC efi,tam zdawało egzamin bo fuel swirl pot zasilany był membranową pompką,ciągnęła wszystko jak leci.Przy standardowym Caprikoskim baku,każda elektryczna pompka może się łatwo zapowietrzyć i jeśli odcinek od ssaka do pompki będzie zbyt długi i wyżej położony od poziomu paliw, bądź paliwo nie będzie swobodnie oblewać wirnika,to nie ma bata....nie pomalujesz!(w sensie nie odpowietrzysz ):)
cza ciąć :P
bon / 2012-07-27 18:26:23 /
Dlatego w 2.8i pompa jest mocowana z boku baku z prawej strony na dole takim uchem, że tak powiem i chwyt paliwa jest grubą rurką, chyba 3/8" tam z boku właśnie wyprowadzony.
Ja mam u siebie pompę nad bakiem zamontowaną teraz, co generalnie jest słabym rozwiązaniem, ale jak się nie wyjeżdża do zera baku, to nie przeszkadza, chyba że w szybkich zakrętach, bo potrafi na chwilę braknąć wachy, ale od tego się nie zapowietrzy.
Poza tym są pompy elektryczne niskociśnieniowe, którym chwilowy brak paliwa nie powinien przeszkadzać.
Tak czy owak trzeba kombinować albo znaleźć bak od 2.8i :)
Konrad vel smasher / 2012-07-28 13:16:21 /
Ostatnio w obliczu zakupu nowego, ale gołego baku do 2.8i musiałem zakupić zawór odpowietrzający, ponieważ mój stary bak w ogóle takowego nie posiadał i nie miałem z czego przełożyć. Zostawiam tutaj trochę informacji, jakby ktoś kiedyś również szukał.
Numer oryginalnej uszczelki zaworu: VE3EC-9B076-AA, numeru zaworu nie znalazłem.
Na początek opcja przeze mnie niesprawdzona, ale znalazłem na forum capripower - pasuje zawór jak i uszczelka od Jeepa - zawór J5360058, uszczelka 52018823, ale obie części raczej ciężko dostępne w Polsce.
I teraz rozwiązanie przeze mnie sprawdzone. Korespondencyjnie z Kolegą Witkiem - KR54321 ustaliliśmy, że średnice otworu w baku na zawór są takie same w Capri oraz w Fordach: Ka, Courier, Mondeo (i pewnie w starszych również). Numer zaworu: 93BB-9B593-BA, uszczelka: 3918818. Nowy zawór można zakupić za około 70-80 zł, o uszczelkę w Polsce trudno. Zawór założyłem i pasuje jak ulał.
rzułty BUC / 2020-03-02 18:30:08 /
A w którą stronę działa ten zawór? W porszakach z lat 90 jest elektrozawór i wężyk z tekalanu idący z baku do kolektora ssącego. Otwiera się on z tego co pamietam co jakiś czas jak silnik pracuje na wolnych obrotach i zaciąga opary z baku, żeby w aucie nie waliło oparami paliwa. Może Ford coś lepszego wymyślił? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Na logikę zawór powinien pozwolić zaciągnąć powietrze do baku, żeby go nie zassało jak pompa opróżnia bak. Z drugiej strony, czy jakikolwiek korek w Capri jest szczelny? :D Tak czy owak informacja cenna. Dziękujemy.
Konrad vel smasher / 2020-03-02 19:56:59 /