Zwracam się z pytaniem do użytkowników-fachowców jakie świece polecacie do wyżej wymienionej jednostki. Szukam czegoś pewnego w rozsądnym przedziale cenowym, oferta jest dość bogata dlatego proszę o podpowiedź.
Dzięki i pozdrawiam!
P.S. nie znalazłem tematu o R4 ani z dokładnie takim tematem dlatego zakładam nowy
...::$nuffy (Grześ) / 2008-04-21 11:04:55 /
Jedyne słuszne motocraft. Ale na forum to już było jestem pewien bo sam szukałem odpowiedzi na to pytanie jakieś 1,5roku temu.
MOTORCRAFT lub AUTOLITE
nigdy BERU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marian212 / 2008-04-21 11:30:48 /
Miałem NGK i nie narzekałem
Hrabia® / 2008-04-21 11:31:45 /
Motorcraft, zalozysz i mozesz zapomniec na wiele lat o tym ze cos takiego istnieje w samochodzie, ja dwa razy wymienialem ale nie wiem po co poniewaz nie bylo takiej potrzeby.
Piotra / 2008-04-21 11:39:18 /
NGK kupowane na szybko - też nie mam zastrzeżeń. Choć pewnie z czasem wymienię na motorcrafta..
Fuszix 3M / 2008-04-21 11:39:33 /
2.0, 1.6 LC -> Motorcraft BFS 32 C
1.6 HC -> Motorcraft BFS 22 C
amator liil (EM) / 2008-04-21 11:41:08 /
motorcraft do seryjnych i wysilonych silników.
champion i bosch też dobre, japońskich nie polecam.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=349961299
zakupiłem Motocraft BFS 32C zgodnie z podpowiedzimi
podaję link do aukcji bo myślę ze są w dobrej ofercie, może komuś się przyda
sprzedawca posiada również inne trudno dostępne świece Motocraft
dzięki i pozdrawiam!
...::$nuffy (Grześ) / 2008-04-21 14:53:23 /
Motorcraft. Nie ważne czy do EFI czy do gaźnika albo 1.6 lub 2.0, wszystkie typy przerabiałem na szufladzie i żadnych problemów.
Druga sprawa jakbyś się zastanawiał nad przewodami to też polecam. Trzeci sezon jazdy na gazie i dalej 10 litra w trasie
paras / 2008-04-21 16:45:43 /
Przeglądałem różne katalogi w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie z tego wątku i zastanowiła mnie jedna rzecz. Do Capri z V-ką zazwyczaj producenci oferują kilka rodzajów świec: standardowe, premium, wielo-elektrodowe, itd. Natomiast do Pinto są tylko i wyłącznie świece standard. Z czego to wynika ?
W innym wątku poruszana była kwestia tego jak istotnym parametrem jest ciepłota świec. Ale na stronach producentów nigdzie nie znalazłem wartości tego parametru. Wszyscy opisują tylko wymiary gwintu oraz przerwę na świecy. W opisie silników na stronie też nie jest napisane jaki ten parametr powinien być. Więc jak to jest - taki ważny, że nikt nie wie o jego istnieniu ?
Przy okazji, wyniki kwerendy (dla potomnych):
Bosch DR 8 BC
NGK APR 6 FS
Beru Z 33
Iskra MT 65 PRS
valhallen / 2010-02-10 11:16:52 /
bo ciepłota świecy zawarta jest w nazwie (oznaczeniu) świecy, dlatego nikt jej nie podaje
brzezin / 2010-02-10 12:10:25 /
valhalen - np. NGK APR 6 FS - ma ciepłotę 6. Musisz tylko wczytać się w oznaczenia świecy - dodam od siebie, że różni producenci różnie oznaczają ciepłotę świec. U jednego 6 będzie cieplejsze niż 5, a u innego odwrotnie
Jak dobrze poszukasz i poczytasz to na pewno znajdziesz:)
Wroniasty / 2010-02-10 14:16:15 /
Tak jak pisze Brzezin - ciepłota jest ukryta w kodzie świecy. Nie pamiętam dokładnie ale chyba dla Beru to była literka C i jakiś parametr.
Ciepłota prawie zawsze ukryta jest w wartości liczbowej oznaczenia. Najgorsze jest to, że połowa producentów oznacza ją w cyklu rosnącym (ciepła świeca ma wyższy numer), a połowa w malejącym (ciepła ma niższy numer niż zimna). I tak np. Bosch W06 odpowiada NGK B10 albo B11, ale Bosch W08 ma ciepłotę pomiędzy NGK B7 a B8. Dawno temu wszystko było jasne - był Bosch 175, 200, 225, 240 itd., ale Champion, AC, Beru i reszta wymyśliły symbole jednocyfrowe i Bosch też musiał dopasować się do reszty rynku.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-10 14:42:52 /
Tak na stronie NGK wyczytałem info o tym, że jest ta informacja zawarta w kodzie, ale tam było napisane, że pozycja 5 (liczba) jest wartością cieplną. Ale patrząc na kod APR6FS, należy domyślać się, że chodziło o jakiś inny numer produktu.
Tak czy inaczej, czy ta wartość cieplna to bezwzględna wartość wyrażona w jednostkach fizycznych, czy też ogólne określenie: zimne, letnie, ciepłe :)
Zakładając, że uda mi się zdobyć już wiedzę o ciepłocie świecy to jak to wykorzystać w praktyce, czyli jakiej wymaga Pinto ? Czy po prostu wszystkie wymienione powyżej, jako katalogowo przypisane do tego silnika, mają właściwą ciepłotę i koniec kropka ?
valhallen / 2010-02-10 15:01:50 /
Niestety skrypt capri.pl nie daje szans na umieszczenie tabelek, więc przepisałem 'na żywca'. Może komuś pomoże (gorące na górze, zimne na dole tabeli):
BOSCH Champion NGK
13 23-25
12 21-22 2
11 19-20
10 17-18 3
9 15-16 4-5
8 13-14 6
7 11-12 7-8
6 9-10 9
5 7-8 9.5-10
4 5-6 10.5
3 3-4 11-11.5
2 1-2 12
KRK 4m / 2010-02-10 15:17:28 /
No, też jestem valhallen ciekaw. W sumie kupuję Motorcrafty i nigdy nie sprawdzałem jakie mają wskazania odnośnie ciepłoty. Ale ktoś, kto odpowie na Twoje pytanie powinien jeszcze dorzucić jakie świece w przypadku gdy silnik jest zasilany przez lpg bo podobno świece muszą być innej ciepłoty.
Może się mylę ale w przypadku zasilania lpg ciepłota świecy jest mało ważna, ciepłota świecy określa w jakim czasie świeca sama sie oczyści, przy zasilaniu benzyną podczas rozruchu zimnego silnika ilość paliwa do powietrza zwiększa się, świeca łatwiej pokrywa się nagarem, i tu właśnie ta ciepłota świecy, czyli jak szybko przybierze kolor kawy z mlekiem (mowa oczywiście o silniku który spala olej w normalnych ilościach), przy zasilaniu wyłącznie lpg mamy mniej nagaru, świeca jest czysta. Chyba nic nie pomyliłem:)
brzezin / 2010-02-10 19:12:45 /
czyli ta cała ciepłota to nie jest jakaś obiektywnie mierzalna wartość, lecz rzecz według uznania producenta, mówiąca tylko o tym która jest cieplejsza, a która zimniejsza tak ?
Z numerów podanych przez KRK i z katalogów wynika że Pinto lubi dokładnie średnio ciepłe :) Co jest dość wygodnym rozwiązaniem, bo pewnie oznacza, że czego sie nie weźmie to pojedzie.
A dla dopełnienia obrazu - co by się stało gdybyśmy wzięli cieplejszą świecę (np. Bosch DR 10) lub zimniejszą (np. Bosch DR 5)
valhallen / 2010-02-11 12:42:02 /
jeśli zastosujesz cieplejszą świecę w silniku , to świeca b, będzie za dobrze odprowadzała ciepło ze swoich elektrod, w rezultacie nie osiągnie wymaganej temperatury pracy. Będzię się to objawiało wiecznym osmoleniem elektrod, tworzeniem nagaru, powstawaniem mostków. W przypadku przeciwnym- świece mogą ulegać przegrzaniom, do stopienia elektrod włącznie.
magicc dobrze piszesz ale nieco odwrotnie :)
Nie chce mi się pisać więc przeklejam opis z innego serwisu.
cytat z : http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/swieca.htm
Ważnym parametrem decydującym o poprawności zapłonu jest wartość cieplna świecy - rysunek powyższy. Świeca zapłonowa 1 o dużej wartości cieplnej (tzw. "świeca gorąca") charakteryzuje się dużą powierzchnią izolatora, przez co przejmuje znaczną ilość ciepła w niewielkim stopniu odprowadzając go do silnika. Świeca zapłonowa 2 o średniej wartości cieplnej charakteryzuje się mniejszą powierzchnią izolatora w porównaniu ze świecą gorącą i lepiej odprowadza ciepło do silnika. Świeca zapłonowa 3 o małej wartości cieplnej (świeca zimna) posiada małą powierzchnię izolatora, dzięki czemu przejmuje nieznaczną ilość ciepła bardzo dobrze odprowadzając go do elementów silnika.
Trójkąt / 2010-02-12 14:06:22 /
Jeszcze fotka do opisu.
Trójkąt / 2010-02-12 14:08:18 /
Cyt:
magicc dobrze piszesz ale nieco odwrotnie :)
Racja, przepraszam za wprowadzenie w błąd
zimniejsza - odprowadza więcej ciepła, czyli powoduje, że w komorze spalania jest zimniej
cieplejsza - odprowadza mniej ciepła, powoduje, że w komorze spalania jest cieplej
Jeździsz ostro, masz dłubany motor, albo doładowany - załóż zimniejsze świece o stopień, lub przy ostrych modach o dwa stopnie
Jeździsz jak po ogórki do sklepu na kole podbiegunowym i w dodatku na krótkich trasach - załóż cieplejsze świece
To proste;)
Wroniasty / 2010-02-14 21:30:52 /
w googlu, artykuł cytowany przez Trójkąta oczywiście znalazłem tylko brakowało mi odpowiedzi na pytanie "i co z tego?" :) której udzielił wroniasty. Dzięki.
valhallen / 2010-02-15 11:42:09 /
Miałem u siebie w taunusie 2.0 pinto świeczki NGK i od chwili kiedy zmieniłem na MOTORCRAFTY mam problem z odpalaniem. Zapalam go na gazie. Dlaczego ??
JoKo 3M_U / 2010-03-15 15:26:25 /
czesc
wracam do tematu swiec w Pinto (2.0L)
obecnie przerobiłem juz 2 komplety Motorcraftow BFS32....niestety stopiły się po zaledwie kilkudziesięciu km. Wskaźniki pokazywały temperature silnika, wody i oleju w normie, paliwa było pod dostatkiem (silna pompa elektryczna + regulator paliwa), gazniki byly regulowane.... a mimo to w środku musiało byc dla tych świec za goraco.
prosba o info:
- jakie zimniejsze swiece polecacie niż te seryjne Motorcrafty (bo z opisu powyzej wnioskuje że potrzebuje zimniejsze)
- jaka cieplote ma ten standardowy Motorcraft BFS 32 ? w nazwie są dwie cyfry więc teorie o odkodowaniu w watku powyzej ciezko do nich odniesc.
z gory dzieki
grzelu
grzelu / 2011-11-29 15:11:15 /