Witajcie .
W mojej fieście przyszedł czas na definitywne zmiany jeżeli chodzi o hamulce .
Z przodu już goszczą tarcze wentylowane/nawiercane Zimermann i Pagidy , jużniedługo wspomogą je przewody w stalowym oplocie goodridge . Wszystkie przewody miedziane zostaną wymienione na nowe .
Jeżlei chodzi o tył - postanowiłęm użyć tylnych zacisków od Scorpio ( takie po prostu mam ) . Poszperałem po forum i znalazłęm fotki Trójkąta :
http://www.capri.pl/image/forum/44108/20460
http://www.capri.pl/image/forum/44108/20461
http://www.capri.pl/image/forum/44108/20462
http://www.capri.pl/image/forum/36640/17224
http://www.capri.pl/image/forum/36640/17225
http://www.capri.pl/image/forum/36640/17226
Daje mi to pojećie o wyobrażeniu w jakiej pozycji ma byćzacisk ( jak sie go weźmie w rękę samego to wcale nie jest takie oczywiste :) ) Mam jednak parę pytań -
1 Z czego dorobić mocowanie zacisku do belki ( płyta stalowa lub duraluminiowa ? jeżlei tal to jakiej grubości , jeżeli nikt nei odpowie to wezmę taką " z zapasem " ale będzie wtedy trudna do obróbki i cieżka )
2 w aucie nie posiadma serwa , ani korektora siły hamowania - czy przy nacisku na tylne koło 120 kg po założeniu tarcz a zostaniu przy pompie bez serwa ( seryjnej ) będzie konieczne założenie korektora ? ( wolałbym to wiedzieć przed położeniem przewodów miedzianych )
3 czy zaciski od sierry montuje sietak samo jak te od scorpio ?
Z góry dziękujęza odpowiedzi i wszelakie podpowiedzi :)
CzarnyMatowy / 2008-04-18 21:10:58 /
Fiesta to mało tylno napędowy ford.
Z zaciskami od scorpio to jak z armatą na muchę. Tył będzie hamował mocniej niż przód. Bez korektora na pewno się nie obejdzie.
Masz chociaż 1,8 w tej fieście żeby aż takie przeróbki robić ?? Bo jeśli to "podrasowane" 1,3 albo 1,1 to zdecydowanie odradzam takie patenty.
Trójkąt / 2008-04-18 22:08:14 /
1. z blachy stalowej, ale jesli dystansowanie będzie większe niz 10mm to można śmiało z duraluminium.
2. założ serwo i daj spokój z tym tyłem, bo bedziesz psikał na tarcze WD40 jak tył zacznie wyprzedzac Cie przy hamowaniu
3. to te same zaciski
Mysza liil (EM) / 2008-04-18 22:10:32 /
Trójkąt - to że fiesta jest mało tylkonapędowa to fakt , ale moja to mk1 , a po ostatnim YTParty w Poznaniu gdzie zostałęm przez brać fordową tylnonapędową ciepło przyjęty myślałem że zaczynamy przełamywać pierwsze lody :/ .
Co do silnika to jest to 1.6 RSTurbo . Specyfikacja narazei seryjna , ale jestem w posiadaniu elektroniki i reszty zabawek w specyfikacji na około 180 - 190 KM przy 0.9 - 1 bar z T2 . Nie wsadzam tego bo jak piszę i widzioałem na torze muszęnajpierw dopracować inne elementy ( min heble z tyłu , ale także na przykąd wstawić skrzynie z LSD , któa czeka itd ) bo nie ogarniam już seryjnej mocy tego silnika , więc dalsze jego rasowanie uważam za bezcelowe .
Całość od początku do końca budujesam więc daltego pytam o te balchy pod zaciski .
1.8 Zeteca jest dla mnei za małoo rozwojowe ( jak na moją kasę :) a poza tym zawsze chciałęm zbudować Turbo :)
Mysza -
Ad1 : dystansowanei czyli masz na myśli odstawienie płąszczyzny przykręcenia zacisku od płaszczyzny przykręcenia blachy do belki ? Jakie grubości uważasz za graniczne jeżeli chodzi o grubośćblachy duraluminiowej i stalowej ?
Będe cyrklował tak aby blacha mocująca zacisk byłą płaska a nei profilowana .
Ad2 :Serwo najprawdopodobniej założę ( sierra ) ale czy wymieniać wtedy pompę także na sierrowska ?
Korektor siły hamowania mam z fiesty mk3 - powinien dać radę ( i tak muszę wymienić przewody miedziane bo nei pasują mi elastyczne w stalowym oplocie do moichj więc założenie tego to nei problem ( poskłądanie tylnego heblowania w mk1 na seryjnych lub sensownych zamiennikach jest bardzo drogie , więc pozostała mi przekłądka - na przykłąd heble z fiesty mk3 , ale to podobny zakres przeróbek , a poza tym szłyszałem że się nei da założyć tarcz na tył do mk1 więc zobaczymy . ( poza tym muszą pozostać felgi 13 )
Ad3 : Dzięki za zakończenie jednego dylematu :)
Dzięki za pierwsze rady i spostrzeżenia . Proszęo nastepne .
CzarnyMatowy / 2008-04-18 22:38:34 /
CzarnyMatowy uzupełnij profil to może na przyszłość będzie wiadomo o jakie auto chodzi i nie będzie niepotrzebnych spięć.
Trójkąt / 2008-04-18 22:53:40 /
Trójką - masz rację . Zaraz to zrobię .
Mógłbyś podać mi grubość Twoich adapterów do zacisków ?
Urodziło sie kolejne pytanie - czy korektor siły hamowania taki jak na fotce poniżej :
http://czarnymatowy.w.interia.pl/kor.JPG
będzie odpowiedni ( jest od cięższej o 200 kg fiesty mk3 xr2i ) jeżlei tak to rozumiem że musi być założony dokłądnie w takiej samej pozycji jak w oryginale oraz w podobnym miejscu tak ?
CzarnyMatowy / 2008-04-18 23:05:11 /
Ze swojej strony rekomendowalbym poszukac tylnych hamolcow od jakiejs przednionapedowki. Na przyklad Escorta. Rozklad mas w nim podobny jak Fiesty. Jerzeli przednie hamulce masz juz przerobione - bycmoze ze do tylu w sam raz pojdzie zestaw tarcza - zacisk od Escorta... Przy okazii z Escorta mozna zaadaptowac caly system (servo, cylinder glowny oraz zaciski z tarcami oraz korektor hamowania)...
Arunas / 2008-04-19 11:06:50 /
Ja mam w Taunusie zrobione takie rozwiązanie:
Blacha 8mm i stoczone mocowanie zacisku. Objechało PC i się nie urwało.
Aha, i jeszcze niewielka różnica zacisków Scorpio i Sierra: Maja inne mocowania pod linkę ręcznego.
U mnie adapter z blachy 10mm.
Korektor ze zdjęcia jest korektorem bezwładnościowym. Taki sam miałem zastosowany w capri. Regulując kąt jego mocowania można w pewnym zakresie regulować jego działanie.
Trójkąt / 2008-04-19 14:27:47 /
trujkąt zrobil bys jeszcze jeden zestaw na tyl do capri?????? :D
cichymk / 2008-04-19 17:39:21 /
kto to "trujkąt " ?
Kohito_PS / 2008-04-19 17:48:27 /
hhehehhhhheeeh
bon / 2008-04-19 18:32:49 /
Pewnie by zrobił, gdyby obecnie nie miał tyle roboty, co ma... :D Ale za pół roku... może, może... :D Ale sorki, że się za niego wypowiadam! Niech sam się wypowie :D
bartozłomero / 2008-04-19 19:41:54 /
Chwilowo braki czasu na prace samochodowe. Buduje garaż a przy garażu nieduży domek
:] jak już będę miał swój garaż to wracam remontować escorta :)
Trójkąt / 2008-04-19 20:26:12 /
https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx
tu masz adapter do Escorta Mk 3, który miał chyba bardzo podobno tylną oś.
Czy można przy zaciskach ze Scorpio założyć felgi 13 calowe ? Od czego trzeba użyć tarcz ?
Pzdr
Jarek / 2008-04-19 20:26:37 /
Można 13 na tarczach przednich od fiesty :]
Trójkąt / 2008-04-19 20:29:45 /
Jakiś konkretny model tych tarcz (model silnik ) ?
Jarek / 2008-04-19 20:51:42 /
tyle ze nie które 13stki będą trzeć o zacisk, ats są ok ale pajaki juz trą lekko i trza spiłować zacisk w jednym czy dwóch miejscach...
Kohito_PS / 2008-04-20 03:05:26 /
Kohas, jak już kogoś poprawiasz... :) "NIEKTÓRE" piszemy razem :)
CzarnyMatowy generalnie gratuluje fiesciny która moze zadziwic nie jednego osiągami . Czytałem kiedyś opis twoich przeróbek na forum fiesty i jestem pod wrażeniem .
Ja jak u siebie montowałem zaciski na tyle w grandzie , potrzebowałem blachy 12 . Ale było to podyktowane odsadzeniem tarczy na piaście , musisz założyć tarcze i dopiero miezyc grubość mocowania pod zacisk.
Napeno będziesz musiał zastosować ten korektor hamowania , u 3- kata taki sam działa poprawnie i był zamocowany zaraz przy pompie . Na dość ruchomym mocowaniu :)
Dziękuję za porady i za dobre słowa :)
Wiedziałem że będe musiał zaczać " z dupy strony " czyli od mocowania tarcz , mam już sposób , a później dopasowywać do tego mocowanei zacisków , ale nie myślałęm że blacha 8 - 10 mm wystarczy . dzieki za podpowiedzi .
Linkę dorobie hybrydowo - fiestamk1/fiestamk2/scorpio bo tak siakoś wychodzi :) .
Poza tym całą tylna belka właśnie wylata z auta bo przy okazji założę gwintowane mocowania sprężyn tylnych żeby móc regulować wysokośćtylnego zawiasu .
Co do korektora - będe musiał go zamocować i metodą prób i błędów dojsć o ile pochylić .
Jeszcze raz dzięki :) Pozdrawiam Żółw
CzarnyMatowy / 2008-04-22 10:25:39 /