Witam
Mam problem z namierzeniem znaku na kole wałka rozrządu... na wale na kole do paska alternatora są wyryte kreski, na zapłonie znak w kształcie trójkąta a na górze nic nie widzę. :/ mam ogromną prośbę o info jak to namierzyć i dodatkowo względnie ustawić zęby przynajmniej do mechanika sie doczłapać. Wymieniałem zawory + oczywiście regulacja (dałem głowice do warsztatu) i po złożeniu strzelił mi pasek rozrządu.... wymieniłem go ale mam problem z ustawieniem. z tego co mi wiadomo znaki powinny być skierowane do siebie ( to jest wałek rozrządu i znak na kole paska alternatora) a zapłon ustawiałem przy pomocy stroboskopu i śrubokrętu włożonego przez świece co by wybadać położenie tłoka. Więc tez nie wiem jak sie odnieść do wspomnianego wcześniej znaku na kole zapłonu. Nie miałem za wiele wspólnego z tymi silnikami z przygodę z granadą i starymi fordami dopiero zaczynam (przez ostatnie pół roku udało mi się już rozprawić z blacharką). Z góry dzięki za odpowiedź, (jeśli ktoś by poratował jeszcze zdjęciem to już w ogóle było by super.)
Fran_as / 2008-04-15 23:22:50 /
na głowicy jest otworek, musisz najechać na niego dzióbkiem od blachy która jest za kołem wałka rozrządu (w otworze kółka)
nie słuchaj Pająka , on nie ma doświadczenia z Pinto ;]
marian212 / 2008-04-16 09:08:36 /
może to coś pomoże.
powodzenia
Dzięki wielkie.
Fran_as / 2008-04-17 17:37:43 /
pociągnij jakiegoś manuala ze ścierki albo skorupy. warto mieć coś takiego , mi pomaga.
pozdrox
Trochę już czytałem w temacie rozrządów i braku możliwości ustawienia koła korbowodu, dlatego załączam swój przypadek z pytaniem czy tak to zostawić czy przesunąć o jeden ząb na pasku. Czy ewentualnie jest inna metoda by najechać na kreskę?
Shadow / 2014-03-20 16:12:32 /
jak wał jest na 0, to kółko rozrządu (dziubek na blaszce) musi wskazywać na kropkę na głowicy (pod wałkiem nierządu) - inaczej nie można....
bartozłomero / 2014-03-20 16:18:00 /
Bart, jeżeli przekręcę wał na zero to na górze dziubek zjeżdza z kropki. I co teraz?
Miałem błędy na stronie więc puściłem ten sam post w innym wątku, ale widzę, że tu się też pojawił.
Shadow / 2014-03-20 16:23:48 /
Sam jesteś kółko korbowodu :D
Pająk, ja jestem samoukiem, dla mnie to koło jest osadzone na wale korbowym to jest kółko korbowodu - :) zamiast się nabijać powiedz co z tym zrobić :)
Shadow / 2014-03-20 19:34:29 /
korbowód to jednak zupełnie inna część...
jakim cudem masz to tak przesunięte? musiałbyś mieć przestawiony nierząd
wąski77 / 2014-03-20 19:35:53 /
Jak przed PC 2010 ustawiłem zapłon i zawory to chodził równo, potem jakoś się mu objawy prychania na wolnych obrotach pojawiły. Czasem chodzi równo, a czasem mu coś odbija. Na wyższych obrotach chodzi normalnie, przyspiesza też dobrze, bez dławienia.
Shadow / 2014-03-20 20:20:06 /
Jak robilem pasek to za 4 razem mi dopiero idealnie siadl...
Szafa !G.O.P! / 2014-03-20 21:31:49 /
Jutro będę zmieniał na nowy więc zobaczymy co wyjdzie.
Shadow / 2014-03-20 22:14:27 /
jak się nie zgrywa, to znaczy, że jest pasek o ząbek przesunięty
poluzuj napinacz, ustaw na wale na "0", ustaw wałek nierządu na kropę...
załóż pasek - musi być dobrze napięty po stronie prawej (patrząc od przodu na silnik)...
napinacz z czuciem naciągnąć, obrócić wałem 2 razy i sprawdzić, czy wróciły punkty na swoje miejsce...
sprawdź, czy pasek i kółka nie są zaolejone - bo czasami pasek się uślizga z takiego powodu...
bartozłomero / 2014-03-20 22:45:47 /
polecam sprawdzić blachę z "dziubkiem" która jest pod kółkiem wałka rozrządu czy się nie przestawiła albo ma luzy na klinie...
AndrzejKudowa / 2014-03-21 09:41:00 /
Fajne to koło korbowodu ;)
Ustawiłem na nowym pasku. Ale teraz dla odmiany chyba mi gaźnik przelewa, bo jest mokro od strony kolektora... jak nie urok to sraczka.
Shadow / 2014-03-21 16:27:10 /
rozbieramy gaźniczek - nie ma rady! :) zawór iglicowy sprawdź...
bartozłomero / 2014-03-21 16:37:16 /
Na zepsuty gaźnik jest tylko jedna rada: GAZ;-)
bobik liil / 2014-03-21 22:42:53 /
Był gaz i go wyjąłem :)
Shadow / 2014-03-22 05:56:17 /
UUuuuu, to już nic nie poradzisz... :D Opcje są dwie. Zawieź do Eter-motu na regenerację, lub kup nowy na jebaju.
Mysza liil (EM) / 2014-03-22 09:09:11 /
No ale sęk w tym, że ten gaźnik przed moim kupnem był regenerowany :). Najpierw podejdę do tematu sam, jak się okaże, że nic z tego to wtedy będę kombinował dalej :)
Shadow / 2014-03-23 18:25:49 /