Przy lewym słupku na dole mam kostkę z czterema lub trzema kablami. Nie pamiętam dokładnie ile tych kabli. Pamiętam, że jeden z nich jest gruby i czerwony.
Pytanie brzmi.
Co powinno być wpięte w tę kostkę ?
Szajba / 2003-09-15 23:39:34 /
jeśli to tylny słupek to gruby czerwony prawdopodobnie idzie do ogrzewania tylnej szyby.. a pozostałe może do wycieraczki i sprzyskiwacza... ;)))
Trójkąt / 2003-09-15 23:45:10 /
Może chodzi o włącznik świateł awaryjnych?
Michal W / 2003-09-16 00:07:41 /
Jezeli chodzi o przedni slupek, to dolaczam sie do pytania... kostka na 4 bolce i do tego z bezpiecznikiem!
pmx (wiewior;) / 2003-09-16 00:15:22 /
Z tyłu nie ma żadnej takiej kostki, a włącznik świateł awaryjnych ma okrągłą bardzo charakterystyczną złączkę z 6 przewodami. Jeśli to jest złączka ze stykami w rzędzie, nie taka jak pod przekaźnik, tylko na okągłe kołki, jeden gruby czerwony przewód, jeden żółty i dwa schodzące się razem szare, to jest to złącze do instalacji przednich świateł przeciwmgielnych, które były montowane jako opcja. Jak taka opcja jest, to dochodzi osobna wiązka do tych świateł, na niej przekaźnik z bezpiecznikiem i włącznik. A jak nie, to wisi sobie luźna złączka.
Michał Konieczny / 2003-09-16 00:31:24 /
Dzięki. To u mnie wisi luźna wtyczka od przeciwgielnych.
Pewnie na schematach jest ta wtyczka (w opcji dla Szwecji sch-mk3-early-sweden.gif), ale ten niemiecki mnie rozbraja, bo cokolwiek bym czytał kojarzy mi się z guten morgen :)
Szajba / 2003-09-16 01:07:36 /
Zapomniałem dopisać, że wszystko co tylo możliwe zostało już podłączone i działa, i tylko to złącze przy słupku nie dawało mi spokoju.
Jakby na coś czekało ?
Szajba / 2003-09-16 01:10:53 /
już tak się nie domagaj ;P
wiem, że masz te ogromne chromowane i ładne światła przeciwmgielne, ale w/g mnie to nie będą tu wogóle pasowały. Cały charakter samochodu i jego image się zmieni.
Szukaj chromowanych kwadraciaków, może warto popytać i ktoś szuka okrągłych, a ma prostokątne. Zamianka dobrze wyjdzie na zdrowie ;)
pozdro
Nie ma to nic wspólnego z wersją dla Szwecji - ta złączka była we wszystkich wersjach - L i GL - http://www.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-late-l-gl-manual.gif (nr 34), S i Ghia - http://www.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-late-s-ghia-manual.gif (nr 35). Zaś sama wiązka od świateł przecimgielnych jest na schemacie http://www.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-late-fog-lamps.gif - możesz sobie uzupełnić instalację i złączka nie będzie już prowokować luźnym zwisaniem.
Michał Konieczny / 2003-09-16 09:08:24 /
podlaczam się, granada mk1b, niedlugo auto idzie do przegladu a ja dzis znalazlem niepodpiętą wtyczke w silniku :D
Nie doszukalem sie jej na schematach, wyglada jak ta tutaj , 13f : http://www.capri.pl/image/page/2263/93719 , z tym że z hamulcami raczej nie ma nic wspolnego. Wchodzą do niej 2 przewody z wiązki silnika, wydają się byc niezależne od siebie (?), oba jednakowo grube, czarny i czerwony. Podpięta pod czarny (ten dłuższy kruciec) jest wtyczka, która łączy w sobie 2 przewody czarno żółte, od cewki i od rozrusznika, konektor jest w postaci wąskiej 2cm wtyczki, czy to jest rezystor balastowy? W kazdym razie co powinno być wpięte pod ten drugi koniec, do którego przychodzi czerwony przewód?