logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » off-topic » Duma z Forda

Duma z Forda

Tym trzeba sie pochwalic, wczoraj pod Kolobrzegiem byl taki maly zlot bryk z okolic, no i oczywiscie wyscig na 400 metrow, jak zwykle kazdy myslal ze jakas beta poleci najszybciej. No i zonk moj koles co ma XR4Ti, co prawda po malych i duzych przerobkach wyciol wszystkie Bety na tym dystansie, ale jakie bylo zdiwienie ludzi, jak pospolity wedlug nich Ford pokazal prawdziwa klase. No to teraz sie ciesze ze mam Forda.

Seba / 2003-09-15 23:10:38 /


szkoda ,ze nie cieszyles sie wczesniej.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-15 23:14:00 /


XR4Ti oznacza Sierke 2.8i z turbo???:DDDDD WOOW
Jeśli to jest to to na prawdę podziwiam.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-15 23:37:49 /


Nie, Merkur XR4Ti (bo tak się to cuś nazywa, nie mylić z marką Mercury, markę Merkur Ford powołał do życia w latach 80-tych by sprzedawać pod nią w USA Sierry i Scorpio) to Sierra XR4 na rynek amerykański - niemiecka buda z turbodoładowaną rzędową czterocylindrówką 2.3l OHC produkowaną w Brazylii. Ma coś ze 175KM w standardzie.
Tak wygląda autko:





Tak wygląda silnik:



A takie było logo marki Merkur:



XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-16 00:36:24 /


TWÓJ :) KOLEGA seba, MA JAKIEŚ 220-240 HP :) więc wyciął jak trza :D

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-16 01:04:03 /


Dokładnie tak jak napisał XR4x4, z tym że w róznych źródłach mozna także spotkać moce 177PS (130kW) albo nawet 180KM, a 175 to zwykle bywało wyrażane tylko w BHP, które z natury rzeczy sa nieco mocniejsze od europejskich (1 BHP=1.014 PS). A buda gwoli scisłości była belgijska, a nie niemiecka, ale zdjęcia są dokładnie takie jak trza. Auto to było dostępne także (krótko) na kilku rynkach europejskich (Francja, Włochy, Hiszpania, może jeszcze gdzieś?) z normalnymi zderzakami - zasadniczo nieodróżnialne zewnetrznie od pierwotnej XR4i, co umozliwiło homologację (nie pod marką Merkur, tylko jako Ford Sierra XR4Ti) przez FIA do cyklu wyścigów europejskich samochodów turystycznych ETCC. Silniki z turbosprężarką Garreta rozwijały moc 300-340 PS, ale debiut jesienia 1985 nie obfitował w punktowane miejsca. Natomiast w sezonie 1986 Klaus Niedzwiedz był trzeci na Hockenheim i wygrał na Estoril, a Mueller był drugi na Nuerburgringu, przecierając szlaki dla rewelacyjnego pasma sukcesów Sierry Cosworth w latach 1987-88.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-16 01:18:20 /


Słyszałem jak taki Merkur chodzi - testowałem bo miałem kupić:), dzwiek jest o wiele lepszy niz v6, czuć moc:))

Seemann / 2003-09-16 16:08:35 /


hej Krk4m! Czy to doładowane 2,3 nie szczyciło się najwiekszą turbodzurą w historii??

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-16 19:55:34 /


Merkur miał nie tylko 2.3 Turbo ale też 2.8 V6 (tak poza tematem)

PS. czy ten merkur nie jest aby niebieski ?? ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-16 21:22:38 /


Xr4x4 ma racje faktycznie, tyle ze ta buda ma pare detali rozniacych sie od XR4i tzn.:
- XR4i ma szczatkowe podluznice tak jak Capri czyli na wysokosci foteli ich poprostu nie ma a tu sa przez cala dlugosc bryki
- pod przednimi blotnikami jest ukryta konstrukcja przypominajaca kratownice ale to nie jest element nosny raczej wzmocnienie przy wypadku
- drzwi maja taka zajeb... belke przez cala swoja dlugosc
Byla tez wersja cos kolo 120-130HP sprzegnieta z automatem C3 poprostu z cisnieniem doladowania zjechali do 10 bo w orginale ma 15
No nie wiem czy jest tu az taka straszna turbo dziura. Chcialbym kiedykolwiek miec Caprika co by mial takiego Powera.
No a moc to bedzie w okolicach 220-240 ale to nic moment obrotowy poprostu zabija. Jak walisz na maksa na poszczegolnych biegach to nie ma efektu ze czekasz na to az sie motor namysli i wkreci na obroty caly czas czujesz jakby mial maksymalna moc czyli podobnie jak w rajdowkach.

Seba / 2003-09-16 23:12:25 /


Merkur Xr4Ti miał tylko 2.3 turbo, widzialem 2.8 na bi-turbo ale to juz nie prawdziwe XR4Ti tylko jakieś samowolne przekładki. Merkura tez mozna poznac po klapce wlewu paliwa, zwykle XR4i ma inną. A tak pozatym w Merkurze jest pełen wypas, skóra (nie wszystkie), klima, pełna elektryka, podgrzewane fotele i lusterka, seryjny centralny i inne bajery, po prostu wszystko jak w merolu:)))

Seemann / 2003-09-17 02:17:48 /


Z pool moze wiecej roku temu zamiescilem ogloszenie na Capri.pl sprzedazy takiego motoru w stanie bdb-oczywiscie w komplecie z reszta siupy wydumy w koncu America
pochodzil z bardzo zadbanego samochodzika ktoory zdezyl sie z losiem albo czym. Za wszystko byla cena 5tys na polskich blachach - wiecie ze nikt nie zadzwonil nawet sie zapytac - Zdziwilo mnie to bo jazda tym autkiem to naprawde przezycie Poza tym motorek byl Lux siedzail w budzie i byl do odpalenia pomierzenia itd sam zaluje ze nie mialem 5 tysia by Cortina stanowila nie lada dylemat na Miedzianej.
NARRA

Q_Back / 2003-09-17 08:41:58 /


5 klocków to straszna kasa za to, wiem coś o tym :)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-17 09:25:39 /


Jak to straszna cena to winienes brac leki na paranoje Choc pewnie Ty jak bys taka fure mial to bys sprzedal za 1500 -nie watpie i kupil za to 125lub6 p w stanie jeszcze bardziej igla - ZOBACZ ZA JAKIE PIENIADZE SPRZEDAJA TWOI KOLEDZY ROZ>IER>OLONE CAPRAKI
NARRA

Q_Back / 2003-09-17 09:53:13 /


Z tego co pamiętam (w końcu 18 lat minęło) Merkur XR4 na rynek USA był zawsze (kolejne 5 roczników, modele 85-89) tylko z motorem 2.3 Lima R4 SOHC Turbo, natomiast Sierra na Europę była (bardzo rzadko) jako XR4Ti z Limą Turbo albo (zazwyczaj) jako XR4i z 2.8 Koeln V6 OHV bez turbo. Wszystkie Sierry z piętrowym spoilerem i dzieloną boczna szybą też miały centralny, klimę i pełna elektrykę, natomiast róznica lezy istotnie w konstrukcji budy (podłuznice, wzmocnienia w błotnikach, belki w drzwiach). Z tym ze nie ma to związku z motorem - ma to tylko wersja na USA, europejskie 2.3 turbo maja budę zwykłej Sierry. A co do Merkura V6, to:
- nigdy nie miał 2.8, tylko 2.9 efi
- oferowany był tylko w latach 88-89
- mimo tej samej nazwy miał budę europejskiego Scorpio 5d, a nie Sierry
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-17 09:58:33 /


krk4m, nie jest prawda, że wszystkie XR4i miały klimę, centr. zamek, elektrykę itp. Pierwsze roczniki (82, 83) nie miały nawet wspomagania, nie wspominając o innych dodatkach. Jedynym wyposażeniem były elektr. lusterka.

Krzychu / 2003-09-17 10:18:54 /


OK - może istotnie deko sie zagalopowałem, ale pamietajmy o tym, ze Merkur Ti pojawił sie dopiero jako model 85, kiedy to Sierra miała już wspomaganie i elektrykę szyb w standardzie. Natomiast NA PEWNO (mam folder XR4i wydany Czerwiec 83 na rynek brytyjski) XR4i od początku posiadała w standardzie przyciemnione szyby, alufelgi, radioodtwarzacz, graficzny wyświetlacz autodiagnostyczny, centralny zamek i elektyczne sterowanie/ogrzewanie lusterek, a wspomaganie kiery istotnie kosztowało dodatkowe 404Ł.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-17 11:58:08 /


Seemann prawdziwego merkura mozna poznac przede wszystkim po innych zderzakach z obrysowkami.

Seba / 2003-09-17 23:30:25 /


czy był silnik merkura V6 na turbinie?? kumpel mi wciska kita ze taki widział...
Pozdro

jagoolmk2 / 2003-09-18 10:33:08 /


Seryjnie jedyne V6 turbo były w Capri (May, Tickford, Zakspeed, Brooklands), Sierra miała V6 wolnossące a turbo tylko w R4, a Scorpio Turbo wogóle nie było. Natomiast angielska firma Turbo Technics montowała turbiny do Koelna 2.8 w Granadach, Sierrach i Scorpio - byc może w ten sposób powstał jakiś XR4i Turbo albo Merkur Scorpio 2.9 Turbo, ale NIGDY nie było Merkura XR4 (buda Sierry) z motorem V6 (nawet wolnossącym). Powtarzam:
1. Merkur XR4Ti - zawsze R4 SOHC Lima 8v 2.3 Turbo w budzie Sierry
2. Merkur Scorpio - zawsze V6 OHV Koeln 12v 2.9 atmo w budzie Scorpio
3. Ford Sierra z "pietrowym" spoilerem i dzieloną szybą boczną - zarówno XR4i (V6 OHV Koeln 12v 2.8 atmo) jak i (rzadkość) XR4ti z R4 SOHC Lima 8v 2.3 turbo.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-18 22:28:16 /


Q_BACK, ja się nie denerwuję, ale co ty chrzanisz jakieś przytyki do mnie?? że ja kocham 125 i 126, zwariowałeś? OK, nie znasz mnie (ale mogłeś zagladnąć do profilu użytkownika*) poza tym, wiem co mówię, bo mam dwa takie silniki (jeden jeździ w aucie nawet (*profil!) :D ...... może no komendz, ha ?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-21 22:35:32 /


...okazało się ,że z profilu znikły samochody nie posiadające swojej "strony", nie zmienia to faktu że żadnej wersalki czy też kaszla tam nigdy nie było, pozdro Q

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-21 22:49:37 /