Witam
Zamowilem do swojego Capri dwie strumienice luskowe.Szlyszalem ze jest to niezly wynalazek.W polaczeniu z wysoko przepustowym filtrem powietrza mozna uzyskac przyrosty mocy czy momentu obrotowego nawet do 10%.Strumienica luskowa wprawia spaliny w ruch wirowy,rozpedzajac je w ukladzie wydechowym.Co za tym idzie:szybsze i sprawniejsze oproznianie cylindrow ze spalin.Jezeli dolozymy do tego np filtr K&N bedziemy uzyskiwali sprawna i szybka wymiane ladunkow w silniku a zatem sprawniejsza i wydajniejsza prace..More Power ;o)
Jezeli mieliscie doczynienia z tym ow urzadzeniem podzielcie sie swoimi opiniami,czy tez wrazeniami z jazdy.
Pozdrawiam
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 20:19:44 /
no to chyba nie masz co z kasą robic...;)
te łuski to raczej będą spowalniać wypływ spalin
brzezin / 2008-04-09 20:49:32 /
Patrzymy chyba na wylot ze strumiennicy, a mnie to też interesuje ale nie opinie tych co nie wiedzą nic o tym, lecz tych co już to wypieprzyli bądź chwalą sobie. :P
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-09 20:53:26 /
Zapek jest tu tyle ludzi ktorzy nie maja pojecia o takich rzeczach....i tylko zniechecaja...czekamy na opinie od tych ktorzy mieli z tym doczynienia!!!A nie tak jak Tachu fachowiec od gazu;) czy Brzezin ktory nigdy sie nie interesowal tematem!
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:07:41 /
no właśnie miałem zaszczyt nie raz wspawania komus tam strumienicy i wyciecia jakiejstam strumienicy... no i tak szczerze to przy niektórych silnikach coś tam to dawało bo czesto wywalano kata i wsadzano wlasnie to... wiec samo wywalenie kata wszyscy wiedza ze to cos daje... a druga sprawa ze parametry tej całej trumiennicy muszą być okreslone do danego silnika, jesli wie ktos co to zjawisko fali to też wie ten ktoś ze kolektory wydechowe są pod ty wzgledem robione, wiec trumiennica tez cos tam niby współgra z tym wiec nie moze być jedna do wszystkich aut<tak ja uważam, aczkolwiek moge sie mylic bo nie jestem tuningowcem> ale do silników starej generacji to raczej szkoda kasy.... za dwie strumienice plus jeszcze pare stówek, szuka sie jakiegos sprawdzonego motoru z podanym kw i juz.. wiec tak jak mówiłem, róznie ludzie reagowali...niektórzy wywalali to i twierdzili że do niczego ale znam takich co sami tworzyli strumienice na podstawie zapisów jakiegos buraka z netu; np wez kawałek rury siatke z ogrodzenia 2 pręty itp. i zrób dziure w tłumiku a ryk doda ci koni w połaczeniu ze strumienica własnej roboty... kiedyś słyszałem o pozytywnym efekcie tego zamiast kata ale to było w konkretnym warsztacie zajmujacym sie tym... a nie bron borze w ciemno z alegro... bo kawałek rury z kwasiaka to i ja zrobie . Pozdr1
widzisz marcelku nie wiesz a piszesz, podzieliłem sie własnie z toba moim doswiadczeniem na temat trumiennicy...
Tachu dzieki za wiadomosci.Przekonam sie na wlasnej skorze....
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:17:18 /
Maly przyklad na Hondzie ;o)
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=24
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:25:07 /
spoko, tyle że róznice widac od około 5,5tys obr..... myślisz ze twoje 2.3 wiecej sie pokreci np na 3 biegu... normalnie przy sprawnym palcy rozdzialacza masz odcięcie zapłonu przy 6100obr czy jakos tak, moge sie mylić ale ok 6 tys... a honda miała rozbierzne parametry ze strumienica lub bez znacznie powyżej tej wartosci...
no tak tylko honda na wtrysku to nie stary ford na gaźniku :) i przez założenie tej strumienicy i filtru tuning dużo nie zwojujesz nie ma sie co oszukiwać,jedynie co będziesz miał to świadomość że wywaliłeś kasę na bajerek
ja zalozylem takie do swojego capri 2.3V6 zamiast puszek rozpreznych kilka lat temu bo uleglem wplywowi opowiadam tunerów i poza tym ze tylko wydalem 300 zl nic nie uzyskalem troche sie dzwiek zminiol i nic poza tym szybszy nie byl. Te silniki lepiej beda sie zachowywam na wydechu z grubej roru lub na kolektorach rorowych niz z takimi strumiennicami
polecam bardziej od tego likwidacje koncowych tlumików i montaz kolektorów rueuwych przyrost mocy gwarantowany 10% przetestowane na wlasnej skurze
CHUDER / 2008-04-09 21:33:02 /
próbuje marcelowi to własnie wyjasnić...
To badziewie ma jedną zasadniczą wadę: brak zalet. Gang silnika stanie się głośniejszy, drażniący, metaliczny. Mocy nie przybędzie na pewno, a kasy ubędzie. Jak to założysz to czym prędzej będziesz chciał się tego pozbyć. Ale możesz też sobie nawkręcać, że to coś pomoże, żeby usprawiedliwić pustkę w portwelu. Ja miałem toto raz, w scorpio 2.0 OHC na gaźniku. Zamontowali mnie zamiast katalizatora. Niestety, od tamtej pory nie mogłem rozpoznać mojego auta, i nie powiem żeby różnica była na plus ;/ Stała się tragedia. Brak dołu, brzęczenie, świst przy przejezdzaniu przy barierkach. Jak chcesz przyrost mocy i momentu, to włóż turbo a nie jakiś kawał pomarszczonej środkiem rury. Teoretycznie powinno to działać, gdyż łuski mają za zadanie hamowanie fali zwrotnej, a przez to przyspieszenie wylotu spalin. W praktyce - 2.3v6 to nie jest dobra baza do tuningu ;)
Mysza liil (EM) / 2008-04-09 21:45:30 /
gdyby te strumienice działały, to na pewno były by powszechnie używane w sporcie samochodowym
a ze tak nie jest to zapewne są do d..py
natomiast wycięcie katalizatora działa doskonale, sprawdzałem .
.STICH. / 2008-04-09 21:46:02 /
Hmmm...to po co ktos to wogole wymyslil i sprzedaje?Ludzie kupuja i chwala.Strumienice wyslane,wiec beda montowane.Kazdy musi przekonac sie na wlasnej skorze.Bede dokladal do tego sportowy walek rozrzadu Fast Road od Kent Kams.Moze wtedy zauwazymy jaks roznice....
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:46:58 /
no to odhamuj silnik przed i po to zobaczymy na wykresie co sie stało.
.STICH. / 2008-04-09 21:50:48 /
Mysza liil w praktyce2.3V6 to nie jest dobra baza do tuningu....Sam to kiedys napisalem;o)Pewnie tak...Mozolna praca,moze kiedys bede mial jedno z szybszych 2.3 w Polsce
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:52:07 /
Myśle, że to zadziała tylko z kompletem magnetyzerów;-)
bobik liil / 2008-04-09 21:53:12 /
Juz zamontowany:)
http://maksor.pl/index.php?id=dfr
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 21:54:57 /
nieeeee! to na gazie bedzie najlepszego kopa miało:))))))) najszybsze 2.3?? wystarczy że bedzie miało tyle patatajów co po fabryce i już bedzie jedno z najszybszych...
No i w tym cały bajer, że od dawna wiadomo, ze to wszystko nic nie daje, ale jest coś co ludziom nie daje spokoju dopóki sami sie nie przekonają:) Jakaś dziwna strumieniomagia?;-)
Dlatego producenci tego badziewia cały czas dobrze się maja...
bobik liil / 2008-04-09 21:59:38 /
Chyba tyle ma;o)Kolega zdrowa Omega 2.5TDS tylko patrzy jak mu Capri z pod noska ucieka.
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 22:00:48 /
a DOHC objedzie to 2,3 na połowie gwizdka spalając swoje 8-10 ;P Jak dla mnie 2,3 ma jedynie dobry bulgot. Jak potrzebuję wrażeń, wsiadam do ściery z DOHCem;P
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-09 22:01:47 /
Odjezdzam Twoja Sierre moim Fiatem 125 2.0Dohc ;o)
http://www.youtube.com/watch?v=bSgU1sWZFEw
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 22:03:39 /
zdrowa omega tds ma 130 kucy 6 baniaków i nie mały moment, wiec nie jestem pewiem czy zdrowe 2.3 mu tak ucieknie,.. miałem okazje pogonić sie z taka omega.. popieram zapka... jak chcesz wrażen to szykuj jakiś przeszczep... bo wydasz siana na strumienice, magnetyzery, wałki, splanujesz głowice, wypolelujesz kanały itd... i okaże sie że zywotnośc silnika zostanie ograniczona i zacznie sie sypac, bo bedzie wysilony...
te marcel to jest 2.0 od mirafiori czy od argenty??
Wiem bo mam taka Omege:)Capri kupilem od jednego wlasciciela w niemczech,naprawde jest rzeski.Jak juz przeszczep to na BIg Block.Nie lubie halasu wysilonych silnikow 4 cylindrowych:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 22:09:28 /
Od 132 na dwoch poziomych weberkach,walkach od Swiatka i tlokach od 1.6DOHC :o)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 22:10:56 /
chyba ktos tu nie potrafi czytac wykresu :)
różnice mocy i momentu wynikaja ze zmiany dolotu (filtr powietrza) !!!!
a 1,6 ma seryjnie 160 km i 159nm
z trumiennica i k&n ok 170 i 158 nm
a więc trumniennica coś daje ale nie 10%
(ciekawe jak jest jeszcze z tą fabrycznąmocą)
fordofil / 2008-04-09 22:13:50 /
no to masz szczescie.... mam słabośc do fiatów... miałem kiedys ritmo a na argente chorowałem...:)
hehe, jak się licytujemy to ja objeżdżam fiata , taunusem 1.3
http://pl.youtube.com/watch?v=WU7AX8UKsII
Ja powiem tak tak:
Miałem jak kupiłem auto, później poszło w kosz. Nie zaobserwowałem spadku mocy ;P
Zawada1 / 2008-04-09 22:24:04 /
Działa działa co wy tam wiecie :) działa najlepiej w połączeniu z magnetyzerem (200pln allegro) , czip-rezystorem (40pln allegro), kompletem naklejek "pioneare" na tylną szybę (35pln allegro) oraz świecącymi nakrętkami na wentyle (90pln allegro).
To podstawowy zestaw tunera z allegro :) daje przyrost mocy w zależności od auta w jakim jest zamontowany. Najlepsze efekty można uzyskać w maluchu i matizie ale w większych autach również dodaje od 30 do 70% mocy!!!
ps. zapomniał bym o podświetlonych na niebiesko spryskiwaczach.
konkluzja jest taka ze sprzedaj ten szit dopóki jest coś wart (czytaj: przed wspawaniem) na allegro a uzyskane pieniążki zainwestuj w coś co naprawdę może pomóc... np dobre świece i dobre przewody WN. no i może być filtr jakiś :sportowy: w takim aucie nie zaszkodzi :)
Trójkąt / 2008-04-09 22:25:01 /
Pajak co tam nagrzebales w tym Taunusie???
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 22:30:15 /
Założył strumienice;)
white_wolf / 2008-04-09 22:31:19 /
na pewno w pająka taunie nie było strumienicy :)
Trójkąt / 2008-04-09 22:32:08 /
hmm jakieś sprzeczne informacje :)) pająk może naświetlisz sprawę ??
Trójkąt / 2008-04-09 22:32:59 /
ja wiem , założył neonki pod progami i to go znacznie przyspieszyło
.STICH. / 2008-04-09 22:39:00 /
Chuder,kolektor rurowy do 2,3?poprosze o wyjasnienie a najlepiej foto.
proszę
http://www.capri.pl/market/6790
Hehehe, marcel z całym, szacunkiem, takie rzeczy kumpel robi na oryginalnym 1,5 od poldacza;) Kanciok jest leciutki i na pewno Ten może wiele, ten filmik nie jest jego najlepszą reklamą ale wierzę, że może dyskutować ze ścierą. Bardzo fajny:)) bardzo:))
Ten 1,3 podobno mało mostu nie wyrywał, słuchy chodzą... Może to 1,3...Wankel;P
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-09 23:35:19 /
Zapek dawaj filmik z tym poldaczem:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-09 23:50:06 /
Ochh Marcell, nie jestem filmowcem, mój M35 także kamery nie posiada ale wystarczy, że sobie wyobrazisz, co może zrobić każdy silnik z autem, którego tył prawie nie waży do tego latanie bokami mocno upraszcza sprawę i podnosi atrakcyjność widowiska. Ja wolę testy przyspieszenia od 100 do 160 km/h. Takie tam "ślizgawki" są mało miarodajne i od dymu oczy szczypią;P
zapek??? !G.O.P! / 2008-04-10 00:06:08 /
w taunusie są 4 strumienice, 2 magnetyzery i gałka zmiany biegów z podświetleniem led, nic więcej nie zmieniałem :D
Teraz już wszystko jasne, to były dla mnie brakujące ogniwa ;)
white_wolf / 2008-04-10 13:06:18 /
Pająk a czy mógłbyś zapodać mi fotki jak wspawałeś te 4 strumiennice... i czy gdybym chciał montować sobie strumiennice to do V8 powinienem dać ich osiem? Optymalny efekt daje jedna na każdy z cylindrów, tak?
Wroniasty / 2008-04-10 14:14:11 /
A skąd! Uzyskasz tylko spadek mocy! Na 1 cylinder należy zamontować 2 strumienice. A dla wzmocnienia efektu zarówno dzwiękowego jak i przyrostu mocy, należy zamontować je tyłem na przód.
sołtys / 2008-04-10 14:23:02 /
Dla mnie ten wątek jest śmieszny .... kiedyś był też taki fajny pt. Magnetyzer co to za g...wno ;-)))
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=8908
http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=5679
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=55597&f=23
http://tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=98984&p=1522175&hilit=strumienica#p1522175
Jedyna korzyść, że jak dasz to w miejsce zgnitych lub wyciętych rozprężników to będzie większa średnica wydechu i może akurat trafisz na fabryczny parametr i będzie dobrze.... ale szansa na to jest nikła - jak chcesz ubrać nią z 10 KM i mieć niecałe 100 to czemu nie ;-))
MikeB4 / 2008-04-10 14:27:09 /
Wydaje mi się, że to musi być projektowane pod konkretny silnik, średnice rur wydechu itd.
Znam takiego mistrza z Katowic, który jest jedynym w Polsce i chyba jednym z niewielu w europie ekspertem od silników modelarskich, porównanie może odległe, ale właśnie dla poprawy osiągów zakłada się "strumienice" chociaż nazywa się to rurą rezonansową.
Różnica w osiągach jest piorunująca, ale aby zadziałało, musi być dobrane pod silnik i działa jedynie w okolicy najwyższych obrotów. Tzn. z tym silnik kręci się około 40 000 rpm, a bez 30 000 rpm. Jest różnica.
Ja teraz za radą Pająka szlifuję kanały dolotowe pomiedzy airboxem, listwa wtrysku, kolektorem dolotowym. Myślę, że to troszkę pomoże, bo ford zostawił 1-2 mm progi od odlewów, zadziory, różnica w kanałach kolektora dolotowego pomiedzy listwą wtrysku, a głowicami sięga 3 mm.... oby to był skuteczniejszy tuning. :P
Pozdrawiam.
Ja miałem takie cuś w pinciaku zamiast środkowego tłumika, powiem szczerze że napewno nie blokuje to tak spalin jak zwykły tłumik, założone miałem to razem z nowym kompletnym wydechem u szpeca w tych sprawach, silnik śmigał naprawdę dobrze ale nie wiem czy to było spowodowane strumiennicą czy dosyc dobrym stanem samego silnika bo przy ruszaniu most mi skakał do momętu aż nieodpuścilem gazu.
2.0Pinciak na gazniku jednogardzielowym od 1,3 albo 1,6 skrzynia 4bieg most 3:45
BirdDog / 2008-04-10 19:09:11 /
Dredzioch ale to nie jest chyba 2,3.
"JaMan" dwusów to zupełnie co innego, on śmiga wyłąćznie na wydechu i kompresji.
fordofil / 2008-04-10 19:43:21 /
To po pierwsze a po drugie modelarskie silniczki osiągają kosmiczne obroty... tak samo załóżmy w Yamie R6, czy dowolnej innej masakrycznie pokręconej sześcsetce więcej osiągniemy wydechem niż w samochodzie:]
Wroniasty / 2008-04-10 21:37:41 /
alwax, A jaka różnica w kolektorach????
panowie jezdzicie tak po strumieniacach , a trzeba to troszke rozgranicznyc na kilka ich rodzajow zastosowan itp strumienice łuskowe tak naprawde do konca strumienicami nie sa nie maja elementu zwezajacego dynamizujacego przepływ spalin, jak wiadomo polacy maja przeza***iste zdolnosci do kopiowania, ktos kiedys (jakies 5-6lat może więcej) przywiozl takie cos z USA nazwal to strumienica JONESa zrobil jeden czy dwa testy na hamowni gdzie w lanosie dało to 13% przyrost mocy wrzucil to do gazet GT i AutoTuning i sprzedawal po 200pln tak sie to przyjeło inni to podchwycili i klepią ;) to na zdjeciu to jest oryginal :)
Main(misiek) / 2008-04-11 17:40:57 /
wszelkie grzebanie w wydechu narusza jego funkcjonalnosc
no chyba ze ktoś jest w stanie przeliczyć wydech od nowa i zbudowac go na podstawie tych obliczen ;)
krótka sciągawka do obliczen wydechów:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
Ja widziałem kilkanaście wykresów bez i ze strumienicą i tak się składa że JEDYNYM samochodem który w niepełnym zakresie odnotował poprawę jakiejkolwiek statystyki było seicento sporting, wykresów było kilkanaście i po zastosowaniu strumienicy moc jak i moment obrotowy osiągały taki efekt jak był zamierzony ino z minusem z przodu. Wykresy były bodaj ze made by Politechnika Łódzka. A doświadczeniem garażowym to do omegi 2.5 v6 24v zamiast katalizatora wspawaliśmy strumienice bo sie katalizator posypał to efekt był taki za za 2 tygi wycieliśmy strumienice i wspawaliśmy gołą puszkę.
STRUMIENICE TO GÓWNO
jakby to było takie różowe to zamiast robić w fabryce 24v zamiast 12v to by wsadzali strumienice za 30 złotych i mieli by z dupy:)
Marek F / 2008-04-14 14:22:40 /
Filipie a jaka miales strumienice?Za 20 zl?;)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-04-19 01:11:48 /
No ale chyba, nie ma się czym chwalić, jeśli się zapłaciło za coś, co jest bezużyteczne.
Pozdrawiam
white_wolf / 2008-04-19 08:13:20 /
Jeśli chodzi o wydech panowie to grzebanie w nim bez jakiej kolwiek wiedzy na temat i składanie z przypadkowych części w dziewięciu przypadkach na dziesięć nic nie daje. No, może po za "efektem placebo" u grzebiącego. Takie jest moje zdanie i doświadczenie w tym temacie. Jak ktoś chce coś wykrzesać z wydechu to trzeba to robić albo w oparciu o jakieś konkretne wyliczenia albo części dedykowane do danego sprzętu.
A jeśli chodzi o wydech do 2.3 to stwierdziłem że w połączeniu z żeliwnymi kolektorami najlepiej sie spisują oryginalne rozprężniki. Silnik pracuje bardzo dobrze a przy zdjęciu nogi z gazu z wydechu słychać delikatne pykanie. Czyli dynamika spalin jest dobra i oprużnianie cylindrów ze spalin przebiega prawidłowo razem z niewielką ilością mieszanki.
Aldaron / 2008-04-19 14:05:20 /
miałem taką strumienicę żeby na przeglądzie wyglądała z zewnątrz jak katalizator, bo miał być a odpadł, a samych puszek nie sprzedają więc musiałem takie gówno z kumplem pokupić
Marek F / 2008-04-29 21:40:43 /
Sprzedaj strumiennice i kup to:
http://www.capri.pl/market/22056
fordcapri2800 / 2008-04-30 09:56:11 /