Witajcie rozebrałem termostat i kupiłem niby taki sam ale blaszeczka ta która jest malutka na sprężynce jest większa i teraz pytanie brzmi ...
Handlowiec w interkarsie znalazł taki sam od Forda Transita i jest taki sam gabarytowo ale katalogu to ten który kupiłem dzisiaj i oddałem jest inny (z tym większym kółeczkiem-blaszką)
Samochód mam dokładnie ten : http://www.capri.pl/image/car/379/61003
I sam nie wiem czy zaadoptować ten katalogowy czy zamawiać ten sam .
Proszę o jakiś poradę bo jeszcze z V-kami nie miałem do czynienia i powstrzymajcie się od lamerskich odpowiedzi :)
Bardzo dziękuje z góry za odpowiedz Pozdrawiam Piotrex
ps. ten który zdemontowałem z samochodu jest 89'C
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:01:28 /
zakładaj ten co kupiłeś na pompie ma być szczelny z uszczelka tamtym z tyłu sie nie martw:)
szczerze to ta blaszka jest potrzebna jak ..... szczegulnie jeżeli śmigasz na gazie.
ja zawsze ją wycinałem.
Jej zadanie to zamykanie małego obwodu(nagrzewnica).
fordofil / 2008-04-01 18:10:11 /
masz racje ale to chyba też jest zabezpieczenie jak będzie duże ciśnienie żeby nagrzewnicy nie roz ... ?
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:23:58 /
nie ma znaczenia nic sie nie rozwali
jeszcze mnie jedno zastanawia opór na starym termostacie tej malej blaszki był mniejszy niż nowego termostatu. może to normalne ale jest duża różnica pytanie którą stronę ta blaszka teoretycznie powinna działać bo jak na zimno się skręca ona przylega chyba do obudowy termostatu ?
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:32:51 /
teraz tak przeanalizowałem to co napisałem ale to chyb atak niestety nie może być co powiedziałem :) zamykając mały obieg musi jednocześnie otworzyć duży i chyba jedno otwiera i drugie zamyka :)
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:36:55 /
Camaro, Chuder - mają oryginały. Gnijta se blaszki i tnijta, po co rzeźba i potem zbędne wydatki? Temperatura silnika to podstawowy parametr. Jak można powierzać jego regulacje niesprawdzonym konstrukcjom? Tak trudno dorosnąć do tego, że termostat ma być oryginalny? To znaczy producent ma być oryginalny, i model ma być do tego a nie innego silnika. I niech ktoś nie bredzi, że kupił za 15 zł i jeździ 3 lata i jest super, bo 1 na 10 tak działa. Bo potem się biorą dzikie wątki o wypluwaniu wody ze zbiorniczków, braku ogrzewania, pękających wężach albo tekturze na chłodnicy i spalaniu rzędu 20l w 2.3v6.
Mysza liil (EM) / 2008-04-01 18:37:34 /
Mysza jeżeli chodzi o chłodzenie to wizkoze mam na stałe i jeszcze elektryczny wiatraczek wspomaganym jest
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:40:30 /
Dorzuć jeszcze ciekły azot.
Mysza liil (EM) / 2008-04-01 18:42:55 /
kolego jeżeli chodzi o ścisłość taki samochód kupiłem i powoli dochodzę do ładu
ps. po ile masz azot ? :)
Piotrex-Panda / 2008-04-01 18:46:49 /
mysza a co do tego oryginału to w tamtym roku do tranzita kupowałem oryginalny motorcrafta za bagatela 140 zł i był walniety
Azot mam do samodzielnego skroplenia,w mieszance z tlenem, plus troche innych gazów. Koledze tanio oddam.
Mysza liil (EM) / 2008-04-01 19:17:24 /
Właściwy termostat do V6 to ważna sprawa, więc zanim zaczniesz ciąć, zdejmij gogle, zakręć gaz w palniku i przeczytaj jak to działa.
W skrócie:
Układ chłodzenia w kolońskim V6 jest nieco inny niż typowy w większości silników. Składa się z 3 obiegów: dużego przez chłodnicę, małego przez nagrzewnicę (i automatyczne ssanie jeśli jest) i dodatkowo jest krótki bypass z ujścia wody z silnika (na kolektorze ssącym) prosto do termostatu (rurka biegnąca do tylnej części obudowy termostatu).
Termostat jest dwustopniowy: przy zimnym silniku chłodziwo zasuwa przez mały obieg i bypass, chłodnica jest odcięta termostatem. Przy temperaturze roboczej chłodziwo leci wszystkimi 3 torami, oczywiście większość przez chłodnicę, siłą rzeczy dzięki przekrojom rur. Przy silniku gorącym nieco-bardziej-niż-zwykle drugi stopień termostatu zamyka bypass i chłodziwo leci już tylko przez chłodnicę i mały obieg. Daje to zwiększone chłodzenie, bo na 20cm rurki bypass'u chłodziwo nic a nic nie wytracało temperatury, a teraz większa część chłodziwa przelatuje przez chłodnicę. Dodatkowo mały obieg dość szybko i bez wielkich strat temperatury przekazuje do termostatu informację o faktycznej temperaturze silnika, co otwiera obieg przez chłodnicę przy takiej temperaturze jak inżynier kiedyś zaprojektował.
Nie wiem jakie blaszki miałeś ciąć, ale jeśli chodzi tu o ten krążek na końcu, czyli drugi stopień termostatu, to właśnie szykujesz sobie przepis na okazjonalnie przegrzewający się silnik, bo nie będzie zamykania bypass'u. A jak już jesteś na etapie rozbiórki, to sprawdź drożność bypass'u i króćców, bo jak są zarośnięte to z kolei termostat nie będzie się otwierał wtedy co trzeba, bo małym obiegiem chłodziwo wraca już trochę schłodzone i znacznie później otworzy termostat niż trzeba.
No i jeszcze kwestia uszczelki termostatu: idzie NA termostat, pod pokrywkę, a nie POD termostat, do pompy wody - jak ją podłożysz pod, to odsuniesz termostat i bypass znowu nie będzie się domykać.
Tak więc reasumując, kup właściwy termostat od Forda i jak wtedy będą problemy, to szukaj ich gdzie indziej.
> Jej zadanie to zamykanie małego obwodu(nagrzewnica).
Nie ma żadnego zamykania małego obiegu przez nagrzewnicę, W OGÓLE.
Michał Konieczny / 2008-04-01 21:49:45 /
potrzebujesz wlasciwy termostat napisz do mnie jaki masz silnik i dokladnie auto sdostaniesz taki jak ci potrzeba
CHUDER / 2008-04-01 23:14:24 /
Chuder podobno ty serwisowałeś ten silnik który ja mam :) wiec Ty wiesz lepiej :) ja już sam nie wiem. opis tego samochodu podałem w tym wątku w URL
Piotrex-Panda / 2008-04-02 08:11:09 /
nie ukrywam że chciałbym go dzisiaj złożyć :) wiec CHUDER jak masz nr części i producęta to podaj proszę ja mam w większości hurtowni spory rabat. i bym załatwił to dzisiaj :) z Góry bardzo dziękuje :)
Piotrex-Panda / 2008-04-02 08:16:25 /
zmierzyłem przed chwila to średnica uszczelki tej z tylu termostatu(po drugiej stronie) ma śr. 25mm a średnica tej blaszki 30mm może to coś pomoże i nr.V6790 89'61 chyba taki albo v5790 89'B1 kiepsko jest wybite wiec może być jakiś błąd :)
Piotrex-Panda / 2008-04-02 08:26:58 /
termostat ERT134
dobrze wiedziec ze masz duzy rabat w hurtowniach z tym ze u mnie taki termostat kosztuje 25 zl bez rabatu nowy i napewno dostaniesz to co potrzebujesz bez czekania
CHUDER / 2008-04-02 08:33:27 /
no to luz zadzwonię tylko do dwóch hurtowni bo może będę mial bliżej jak nie to jak możemy sie syknąć ? albo zadzwonię koło 9:00 na koma do ciebie to się zgadamy
Piotrex-Panda / 2008-04-02 08:38:13 /
Chuder, jak masz motorcrafty ERT134 po 25 zł to chyba wezmę od Ciebie kilka...
Mysza liil (EM) / 2008-04-02 09:45:32 /
dla mnie tez odloz pare :)
camaro / 2008-04-17 19:37:22 /
Ja bym zaklepał ze 2 :)
SzooGun / 2008-04-17 19:41:24 /