logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Wskażnik temperatury oleju.

Wskażnik temperatury oleju.

Chcę zrealizować pewien pomysł ale chciałbym się dowiedzieć jaka jest średnia temperatura oleju w misce olejowej.
Do jakiego max może dojść przy silniku 2.0V6.

Albi_Poznan / 2003-09-05 21:40:37 /


Wskaznik temp oleju powinien byc wyskalowany do ok 150-160 st C, olej ma troce wiecej niz woda, przewaznie ok 120-130 st C przy calkowitym rozgrzaniu silnika

Mysza liil (EM) / 2003-09-05 22:07:11 /


Przy okazji zapytam gdzie poinien być umieszczony czujnik temp. oleju i z kod go wziąsć bo wskażnik to mam

mlodyzz / 2003-09-06 01:10:28 /


Tak sobie kombinowałem że może wykożystał bym ten od wody - ale podziałka tego nie wytrzyma z tego co teraz wiem. Czasami granada miała wskażnik temperatury oleju?

Albi_Poznan / 2003-09-06 08:46:15 /


a po co wogole taki wskaznik, czemu to sluzy i jakie wnioski mozna z posiadania takowych wskazan wyciagnac?

Kriss_MustangII / 2003-09-06 09:24:28 /


Jakie wnioski ??
Jak temperatura do 200 podskoczy, to oznacza że nie ma płynu w układzie chłodzenia :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-06 09:46:41 /


chyba wlasnie po to jest wskaznik temp plynu chlodzacego

Kriss_MustangII / 2003-09-06 11:03:34 /


Powiem tak montuję około 3 dodatkowe zegary tempertury aby czasmi jak Maciasek nie załatwić silnikia. Zszedł mu płyn, a on tego nie zauważył,
teraz pewnie wiesz o czym tu mówimy rozumiesz. Dodatkowy plus to bajer no i wiadomo wiecej części do wymiany ale tego drugiego nie uwzględniam.

Albi_Poznan / 2003-09-06 12:35:06 /


Czujnik mam zamiar zamontować w śrubie do spuszczania oleju lub w misce olejowej zostanie nawiercony otwór i tak w najblizszym czasie będize zdejmowana miska to przy okazji się ją przerobi.

Albi_Poznan / 2003-09-06 12:42:49 /


Znalazłem już zajebiste miejście na dodatkowe zegary, zwazywszy że w tym aucie się nie pali - zamontowany zostanie do popielniczki tej składanej, będzie ten

Albi_Poznan / 2003-09-06 12:43:21 /


zegar chowany, mam zamiar jeszcze zamontowac obrotomierz silnika od garnady 2.8v6 więc albo będą zegary chowane albo nie w zalezności jak to się rozplanuje.

Albi_Poznan / 2003-09-06 12:43:30 /


to zamiast tego wstaw sobie czujnik temperetury od siczento.. tam nie ma podizałki tylko kontrolka zapalająca się przzy 110'C do tego podłacz wielką czerwoną kontrole której nie da sie nie zauważyć jak przekroczzy temperature... a jak to mało to podłącz jeszcze sygnał dźwiękowy i koguta w aucie... na pewno nie przeoczysz wzrostu temperratury.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-06 13:00:34 /


buahahahaha
I jeszcze wskaźnik poziomu płynu chłodzącego i poziomu płynu w zbiorniczkach do spryskiwaczy. To dopiero będzie bajer :-P
Ktoś kto kupi auto po tobie nieźle się nabluzga demontując ten cały badziew.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-06 13:11:05 /


Trójkąt z tym swiatełkiem to na poważnie - jeżli takie cos jest to spoko tez zostanie zamontowane. Auto będzie raczej zezłomowane niż sprzedane.

Albi_Poznan / 2003-09-06 13:14:07 /


A tak na powaznie, to wskaznik poziomu cieczy chlodzacej i plynu do sptyskiwaczy, jak i poziomu oleju oraz zuzycia klockow i rezerwy paliwa mialy seryjnie granady GL po liftingu, tylko w postaci lampek zamontowanych nad srodkowym lusterkiem wstecznym no i bajer tez jest, a przydaje sie bardzo!

Mysza liil (EM) / 2003-09-06 14:25:45 /


z tym wskaźnikiem od seiczento to było na poważnie... podobny wskaźnik jest w saxo i peugot106 i pewnie w wielu innych.. gdzie nie ma wskaźnika tylko kontrolka

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-06 18:46:20 /


Po pierwsze - Gościu zrób coś ze swoim kompem, bo ciężko się czyta Twoje posty.
Po drugie - załóż zbiornik wyrównawczy z czujnikiem poziomu płynu
Po trzecie - załóż czujnik od seicento
Po czwarte - załóż czujnik elektryczny ciśnienia oleju (dodatkowo)
Po piąte - jak już to pozakładasz, to pochwal się - inaczej będą Twoje pomysły odbierane.

Do roboty

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-06 19:47:51 /


Spoko, sprzęt już częściowo przygotowany, elektryk w gotowości - tylko wiatrak, czujnik i to co świeci od fiata.

Albi_Poznan / 2003-09-06 20:26:09 /


Dzisiaj zakładałem cały dzień zderzach, choromowany na przód.

Albi_Poznan / 2003-09-06 20:27:22 /


A jeszcze jedno nie nie mogę zrobić z komp bo to wina serwera strony capri(chyba mam 6 komputeró i 4 systemy opreacyjne i nic nie pomogło i stałe łącze internetowe - nawet uaktualnienia konta i zdjęć nie mogę zrobić, a ogłoszenia wystawiam przeż Maciaska.

Albi_Poznan / 2003-09-06 20:30:06 /


ja sobie zalozylem wskazniki poziomu plynu w zbiorniku spryskiwaczy - chcialem zrobic taki bajer...plan byl taki,ze jak sie skonczy plyn do spryskiwaczy to odcina zaplon :-)))

Jabol / 2003-09-06 23:56:20 /


Tak przy okazji od kolegi usłyszałem że jego ojciec ma BMW TDS - S ponoć oznacza chłodnicę oleju - zwiększającą ponoć moc tak mnie bajerował - może ktoś to potwierdzić.

Albi_Poznan / 2003-09-12 00:54:09 /


Bajerował i to nieźle....
Chłodnicę oleju ma prawie każde BMW turbodiesel, ale to nie podnosi mocy tylko umożliwia bezawaryjną pracę na dużych obrotach przez długi czas. Natomiast TDS moznacza w BMW chłodnicę powietrza doładowującego (inaczej INTERCOOLER). A to istotnie podnosi moc - np. w modelu 324/524 sprzed paru lat TD ma 115 PS, a TDS - 143 PS.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-12 01:07:32 /


Co do dodatkowej konsoli wskaźników to ja mam u siebie coś takiego i uważam że to całkiem niezła sprawa, np. u mojego ojca w Scorpio standartowo są takie wskaźniki i nikt się temu nie dziwi. Chyba Camaro też to ma u siebie.

Seba / 2003-09-12 01:16:11 /


co do chłodnic oleju to dodam, że jest to niemal obligatoryjne w każdym turbo dieslu.
Wynika to z prostej przyczyny, nie tylko większego obciążenia silnika (mechanicznego ale i cieplnego), lecz ze smarowania turbiny, która jest niezłą grzałką przepływającego przezeń oleju silnikowego.
Wzrost temp. oleju z wolnossącego na turbo, jest od 20 do 40st.C.
Czyli trudno utrzymać się poniżej 120 st.C
Ze 140st.C wystarczy czesem (zależnie od wielkości silnika i jego "wyżyłowania") właśnie taka malutka chłodniczka pod filtrem oleju. Potem w kolejce jest większa chłodzona powietrzem, a najbardziej wydajne to dość spore i ciężkie wodne wymienniki ciepła.
Chodzi, więc tu nietyle o wzrost mocy, tylko o trwałość samego silnika przy dużych obiążeniach, spowodowanych obniżaniem się lepkości i smarności od wzrostu temp.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-12 12:06:52 /


co ty karol opowiadasz...mam audi a6 2.5 tdi v6 i jest tam wskaznik temp. oleju i nawet przy ostrym katowaniu silnika temp. nigdy nie przekrpczyla mi 70-80 st.C

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-12 15:04:51 /


A mnie chodzi po głowie zamontowanie od silnika granady 2.8 - chłodnicę oleją tę na filtrze oleju - chłodzoną ceiczą ale pod co podpiąć wodę skąd.
Może ktoś napoisze ską brać schłodzoną ciecz i do czego ją odprowadzać - czy ciągnąć ją od nagrzewnicy.

Albi_Poznan / 2003-09-12 23:24:21 /


mam cos takiego w piwnicy /chyba/ jak juz wloze spodnie i buty to przysle wam fotke.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-13 07:29:04 /


"chlodnice" wpinasz na wezu idacym do nagrzewnicy, tym długim.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-14 20:40:30 /


na raze brak zdjec /za duza piwnica/ szukalem tego k... z godzine, ale znalazlem mase innych czesci wiec w sumie bilans pozytywny.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-14 20:44:33 /


te temperatury nie sa przesadzone?? emperatura cieczy chłodzacej ponad 110 stopni?? co to za płyn?! olej 160 stopni??!! ludzie w mojim rajdowym malcu zakladalem chlodnicbe bo olej byl za goracy bo mial 120 dtopni przy 160 to by mi sie pudło spaliło...

grabasz / 2003-09-14 21:48:40 /


ta podkladka pod filtr jest stosowana, w wielu pojazdach np. Sierra 2.8 i pasuje tez od Renault, ale nie kupuj takiego co juz ma ślady czasu na sobie bo te starsze egzemplarze potrafia przerdzewiwec no a wtedy to masz kaszane w silniku. Ale to bardzo fajny gadzet polecam, dzieki temu silnik jest stabilniejszy cieplnie, szybciej sie nagrzewa no i ciezej go przegrzac.

Seba / 2003-09-14 22:46:19 /


a tak na margiesie przejechalem sie raz autem ,ktore mialo wskaznik temperatury oleju w tylnym moscie,kolo ostro jezdzi i uwaza ,ze jes mu to bardzo potrzebne.
po kilku kilometrach przyznalem mu racje.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-14 22:53:46 /


Większość płynów gotuje w granicach 110-120 stopni, a olej nieraz przekracza 150. Oczywiście nie w malcu, gdzie olej oprócz funkcji smarnych pełni także rolę chłodziwa. Ale malec ma stopień sprężania rzędu 8 i 4500 obrotów, dzięki czemu ma 38 PS z litra. A gdy motorek ma sprężanie ponad 10, 7000 obrotów i 70PS z litra, to i temperaturki oliwy moga być zupełnie inne, bo glikol jednak jest znacznie doskonalszym chłodziwem od wiatru.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-14 23:41:25 /


oczywiście, że temp. są przesadzone :)
ale tylko odrobinkę, bo chodzi o warunki ekstremalne, które rzadko niezwykle osiągają zwykłe auta. Producentowi nie chodzi przecież aby użytkownik eksploatował silniki na granicy ich wytrzymałości, bo nie zarobiłby na gwarancje, o renomie firmy nie wspominając.
Tak dla przykładu wyobraźcie sobie sytuację tropiku, temp. otoczenia 50-55st.C +maks. obciążenie: to ten biedny olej pokaże wam zupełnie inne wartości temp. :)
Niestety często mamy do czynienia z takim problemem we własnych konstrukcjach generatorów prądotwórczych, które zamknięte w wyizolowanej puszce niczym sardynka, pokazują wszystkie niedociągnięcia termczne :(
Czyli, dla wprawnego czytelnika, którym jak zwykle okazał się Krk4m (pewnie wiedział jak zwykle wcześniej ;)) wyraźnie wynika: nie przejmować się, ale też nie przeginać ;)
Płyny chłodnicze oczywiście mają zupełnie inne temp. wrzenia jak i współczynniki przewodności niż woda, to samo z olejami, czy smarami, dla których najczęściej określa się granicę na ok. 120st.C, potem to albo specjalne środki smarne, albo dodatkowe chłodzenie.
Trochę za bardzo chyba skomplikowałem poprzednią wypowiedź i rozmarzyłem się w osprzęcie, który w nadmiarze występuje dla zwykłych zastosowań ;)
Pozdro i przepraszam jeśli czasem za mało czytelnie wskazuję jakieś niuanse :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-15 13:39:26 /


zgadza sie tez mam u siebie konsole z kontrolkami poziomu plynow, oleju, paliwa i zuzycia klockow
tyle ze wszystko jest od silnika 2.8i z Grandzi a nie z Seicento

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-15 19:25:57 /


No ja tej konsoli z seicento tez nie mam, tylko wlasnie z Granady.

Seba / 2003-09-15 22:57:07 /


sprezanie w nim jest 12.7 obroty przekraczaja 8000makczan przed wypadkiem startował w rallycrosie i kjs-ach wiec był nieco ekstremalny.sorka ze znowu nie o capri ale w kfestji sprostowania (a seria w malcu to 7.5 i 24 hp)
pozdro grabasz

grabasz / 2003-09-16 07:44:22 /


Wskazniki temp.oleju byly produkowane przez tzw.rzemioslo w latach 80-tych zprzeznaczeniem F126p.Mialy ta zalete ze czujnjk byl o ile dodrze pamietam montowany przez mieczyk oleju.Moze wiec takie rozwiazanie?

gumis / 2004-04-07 15:32:26 /


Takie rozwiązanie jest właśnie w granadzie...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-07 15:47:33 /


W granadzie niema czujnika temp.oleju a jesli bagnet jest czerwony z drucikami to jest to czujnik poziomu oleju silnikowego...a co do tych kontrolek to są super zresztą tak samo jak wskaźniki ciśnienia oleju oraz amperomierz dobry pomysł a zarazem fajny gadżet:)

gilmor / 2004-04-07 16:17:29 /


odswieze temat nieco :)
niech wypowie sie ktos kto przerabial temat
mianowicie chce zamontowac wskaznik temp oleju oraz cisnienia oleju w silniku 2.0 ohc pinto
poprosze o instrukcje co jak i gdzie i czy wskazniki elektryczne czy mechaniczne?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-09 21:19:49 /


Nie wiem jak jest z gwintem czujnika cisnienia oleju w Pinto.Ale ja bym spróbował wkręcić końcówkę pod przewod tekelanowy do wskażnika ciśnienia oleju z granady.A odnosnie czujnika temperatury oleju to trzeba zastosować czujnik temperatury z VW-audi ktory trzeba zainstalować w misce oleju.Najprościej w korku spustu oleju lub robić dziurke w misce i wspawac koncówke z gwintem pod czujnik.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-09 21:31:26 /