Więc tak:
Silnik nie był odpalany przez ok. 15 miesięcy, stał zalany olejem po same delke. Przed wyjęciem z auta był zdrowy, nie brał oleju.
Właśnie nadciąga moment włożenia go do auta. Bałem się trochę o pierścienie i przez świece wlałem to cylindrów po strzykawie nafty, żeby wszystko odpuściło i się nic nie porwało. Po dwóch dniach nafta spłynęła do miski olejowej.
No i teraz pytanie: Czy to znaczy, że czeka mnie wymiana pierścieni, czy może to normalne bo nafta jest dośc rzadka i przeleciała przez np. zamki pierścieni? Raczej nie wierzę, żeby tak nagle wszystkie puściły, ale sam nie wiem.
wadol1 / 2003-08-30 14:01:46 /
nafta przeleci przez pierscienie na 100%, nafta sprawdza sie zawory po zdjeciu glowicy i wtedy nie moze przeciekac. ucieklo zamkami bo zamek jest stosunkowo szeroka przerwa w obwodzie osadzonego pierscienia.
powodzenia
Kriss_MustangII / 2003-08-30 14:11:05 /
tak jak kolega mowil nafta jest na sprawdzanie glowicy po dotarciu zaworkow, wienc jesli silnik caly czas byl zalany olejem to nic tylko odpalic posluchac i montowac!
Hoover 3M / 2003-08-30 15:30:12 /
Piękne dzięki, lecę zamykać, uszczelniać i niedługo odpalam :-)
wadol1 / 2003-08-30 16:35:33 /
z radości nie zapomnij wymienić tego starego i rozrzedzonego oleju ;)
temat stary ale odświeżę
mam blok silnika dohc, głowica jest jeszcze obok, czy jest możliwość sprawdzenia pierścieni w obecnym stanie, skoro zalewanie naftą nie ma sensu, czy olej by się tu sprawdził?
oczywiście można złożyć odpalić i zweryfikować, ale teraz silnik jest poza autem jeszcze a i uszczelki to nie taka tania rzecz
jest jakiś sposób by to teraz sprawdzić?
dwa dni na naftę to jest w porzadku, dzień również, gorzej jak po godzinie czy dwóch nic nie będzie.. więc możesz sobie czegoś tam nalać... np. płyn chłodniczy także potrafi stać w cylindrach kilka dni... zależnie od kondycji.... także tu czas znikania cieczy może w jakimś stopniu odzwierciedlić stopień zużycia...
jak nie masz rantow na cylindrach i wygladaja wmiare ok to wymien pierscienie skoro silnik masz wyjety. Pare razy tak zrobilem i jest ok.
MłodyFC / 2010-12-31 21:58:56 /
Taaa, zaloz nowe, gorsze niz oryginalne, silnik bedzie zadowolony...
Mysza liil (EM) / 2011-01-02 17:16:59 /
Zedo, najpierw sprawdź czy cylindry nie mają progów i rys. Jak nie mają i są jeszcze ślady honowania to zostaw jak jest załóż czapkę i rura. Pierścieni nie ruszaj, bo do tego trzeba przehonować cylindry. Jak rozbabrzesz to zaraz się okaże że trzeba by przeszlifować, dać nowe tłoki, swożnie, to i wał by się przeszlifowało, panewki...
Johnny81 / 2011-01-08 12:11:14 /