Witam wszystkich mam pytanko czy będzie różnica jak wstawie głowice z 1.6 do 2.0 OHC i czy troche przeorany wałek będzie żutował na prace silnika?
nietykalny / 2008-03-08 21:16:19 /
Szymek zakładając w odwrotny sposób tj. do 1.6 głowe od 2.0 zrobił sobie niespodzianke w postaci motoru gotowego do turbo - czyli sprężanie o wiele niższe bo 2.0 ma większe komory spalania ....
Przy odwrotnej mieszance tj. głowa 1.6 do 2.0 - oprócz chyba mniejszych niz potrzebne dla 2.0 zaworów w głowicy silnik będzie wrażliwy na liczbe oktanową i zachowywał się jak ze splanowaną głowicą z 2.0 (czyli wysoki stopień spręzania) lub wręcz wystąpi spalanie stukowe co szybko zakończy żywot całego silnika....
MikeB4 / 2008-03-08 21:48:19 /
to ja powiem tak, 2.0 na glowicy od 1.6 i walku od 2.0 bedzie zapierdzielal jak glupi, ale do tego musi byc dobrze wyregulowany gaznik, inne dysze no i minus taki, ze silnik bedzie "kolizyjny"
Śpiochu / 2008-03-08 22:45:36 /
Potwierdzam Śpiocha, miałem tak w grani i zapier... jak głupia na głowicy z 1,6 , wałkiem z 2,0 i weberem 32/36 ale na dyszach paliwa jak dobrze pamiętam 130/120. W zestawie najlepiej założyć nowy pasek rozrządu i napinacz :)
AndrzejKudowa / 2008-03-09 09:06:47 /
Dzięki panowie za info ale jeszcze pytanko co z wałkiem jest troche zorany a na nowy niema kaski?
nietykalny / 2008-03-09 11:38:17 /
śpiochu kolizyjny to znaczy co będzie sie z nim działo?bo może sam się pobawie z tą głowicą i jak ze spalaniem bo żeby to nie paliło ze 16l
młody3 / 2008-03-09 15:39:56 /
Kolizyjny tzn, że jak urwie się pasek nierządu to Ci zawory spotkają się z tłokami i będzie ogólna kaszana.
Młody_wFe / 2008-03-09 15:59:10 /
ale urwać sie nie powinien a jak sie urwie przy normalnej głowicy tzn 2.0 to też raczej ciekawie nie bedzie
młody3 / 2008-03-09 18:59:05 /
jak się urwie przy normalnej głowicy od 2,0 o ile nie była planowana.. to nic sie nie stanie... nowy pasek za 30-35 zł troszke kręcenia ustawiania.. i śmiga dalej.. miałem tak w sierce..:)
no u mnie jak pir..... to tłoki w misce:(
młody3 / 2008-03-09 20:30:32 /
Robilem glowice diesla 1.8t w sierce gdzie byla kolizja zawory-tloki. Po czyms takim to glowica byla kwadroOHC, znaczy ze walek popekal i zaworki sie pogiely. Tloki byly cale , ale glowica na smietnik poszla. W moim 2.0OHC jak krecilem samym walkiem to zawory udezaly o tloki.
Pozdrawiam
No to masz planowaną głowicę albo z 1,6 :)
Z głowicą z 2,0 urwany pasek to 20 minut roboty i jazda dalej :)
Mi grania na głowicy z 1,6 i wałku z 2,0 wciągała średnio 13 litrów PB
AndrzejKudowa / 2008-03-10 08:46:42 /
Ja miałem urwany paseczek i dzięki pomocy Ś.P. Marmacha po pół godzinki jechałem dalej.
Młody_wFe / 2008-03-10 10:13:11 /
Sorki za głupie pytanie ale dlaczego Ś.P ?
Czyżby mi coś umknęło ?
Aldaron / 2008-03-10 10:52:22 /
Ś.P. bo Ostatnia wizyta: 2006-05-18 15:22:38 (661d 20g 58m 15s temu)
:)
Młody_wFe / 2008-03-10 11:21:53 /
a jak bym dał głowica z 2.0 do bloki 1.6 bedzie gitarka dodam ze silnik OHC duzo jest przy tym kobinowania ??
BenioTL / 2008-03-10 12:52:21 /
nie bedzie troche za duza komora spalania...
nmd / 2008-03-11 10:12:43 /
super fajnie ale na temat wałka nadal nic niewiem..........chociaż czegoś się dowiedziałem pozdro dla wszystkich
nietykalny / 2008-03-13 21:55:44 /
no jezeli walek przeorany oznacza zuzyte krzywki to jasne chyba jest, ze to bedzie mialo zdecydowane znaczenie, zawory niebeda sie otwierac w pelni i silnik nie bedzie mial swojej mocy, poszukaj uzywanego w dobrym stanie, to wcale nie jest duzy koszt :)
Śpiochu / 2008-03-13 22:33:28 /
Dzięki właśnie o to mi chodziło o moc a właśnie mam na oku używke to zobaczymy jeszcze raz dziękówa i pozdro
nietykalny / 2008-03-14 21:30:25 /