logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Zagazowanie 2.8i.

Zagazowanie 2.8i.

Jaką instalację gazową można założyć do 2.8i (mechaniczny wtrysk Bosch K-Jetronic), jakiej firmy i w jakim miejscu silnik będzie dostawał gaz. Mam Sierrę XR4x4 z takim silnikiem i chcę ją zagazować ale po usłyszeniu wypowiedzi macherów od gazu mam spore wątpliwości czy jest to wykonalne (np. zdania typu "wtrysk wielopuntowy zawsze robimy na modułach" a po pytaniu skąd moduł będzie brał dane następuje głucha cisza).
Jeżeli ktoś zagazował 2.8i to wdzięczny byłbym za info gdzie (w jakim mieście), za ile, jaka instalacja i jakie są wrażenia odnośnie dynamiki.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-01 08:50:20 /


Wrzuc sobie lowato najlatwiej zamontowac latwa regulacja i wszedzie sa czesci do teko. sa dwie opcje albo odlaczenie wtrysku na przekazniku albo sciemo modul do pracy wtrysku. obie opcje dzialaja ale ta pierwsza jest tansza a jak z psujnoscia wtrysku to trudno powiedziec jak ma sie pospuc to i tak padnie. A dostarczenie gazu do kolektora ssacego odbywa sie przez mikser montujesz na ruze od od przeplywomierza do kolektora i nie zapomnij o klapie zabezpieczajacej przeplywomierz bo ja gaz sie cofnie i strzeli to ci rozwali przeplywomierz.
Taka rada ma gaz rzezbiarza

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-01 19:47:32 /


Dzięki!!!
Czekam na dalsze porady.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-06-01 19:54:08 /


Chuder ma racje poza jednym :) do wtrysku mechanicznego nie założysz emulatora bo i nie potrzebny i nie wykonalny... zasadniczo potrzebujesz dobry mikser z klapa antywybuchową [ok 100PLN] reduktor [może być lovato] ale sterowany elektrycznie, i przekaźnik do odcięcia pompy paliwowej... a później dobrego mechaniora który ci wyreguluje /z mechanicznym przepływomierzem trochę głupieje reduktor do gazu, u siebie zamontowałem w puszce filtra powietrza, siłownik od centralnego, który przy pracy na gazie otwiera na maxa klape przepływomierza/

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-03 07:33:03 /


I omijaj macherów, którzy zaczynają bredzić o jakichs komputerach lub instalacji SGI. Do K-Jetronica najzwyklejsza instalacja podciśnieniowa. Nic więcej.

trzypion Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-21 20:07:33 /


Mam podobny problem, może ktos zrobić rysunek, jak to w którym miejscu zamontpwać ten mikser z antywybychem, lub same rurki i do nich klapę?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-28 22:30:27 /


A w Kołobrzegu jest fachman, który stwierdził że do mechanicznego wtrysku sie gazu nie montuje. Ale miałem z nim kłótnie!!! Ale pomysł z siłownikiem od centralki do przepływomierza to przednia sprawa, ale co z trwałością rozdzielacza paliwa bo jak pewnie wiecie nie należy on do najtańszych a w tym momencie zawór podający paliwo jest maksymalnie otwarty. Fakt że paliwo wtedy nie płynie ale czy te wszystkie oringi itp. nie dostają wtedy w dupe.
Słyszałem też opinie że wybuch gazu powodowany jest tym że osiada on we wszystkich możliwych zakamarkach układu dolotowego i gdy jest jego nadmiar strzela, więc gdyby tak było to można się pokusić o pzerobienie tak dolotu by miał jak najlepszy przepływ bez żadnych miejsc gdzie może sie osadzać np. filtr powietrza zamiana na stożek.

Seba / 2003-03-09 10:37:30 /


Trójkąt - możesz rozrysować w jaki sposób zamontowałeś ten siłownik?

Krzychu / 2003-06-22 11:47:22 /


ja w moim 2.8 k jetronic mam reduktor lowato do tego klapo mixer i na gazie ma lepsze odejście niż na benzynie a benzyna jest dobrze wyregulowana. Poprostu jakoś dobrze się to zgrało. Zwykła instalka bez fajerwerków podciśnieniowa. aha no i musisz dać rure króra łączy reduktor z kupułką nad klapą spiętrzającą. Chodzi o wyrównanie ciśnień no i opadanie klapy spiętrzającej, JAk coś to wal na maila to prześle Ci fotke jak to u mnie wygląda. No jeśli nie użyszasz benzyny to można na gazie podnosić klape do góry i wywalić klape z mixera przynajmniej nie ogranicza dopływu powietrza ale na dłuższą mete możesz mieć problemy z wtryskiem bo wiadomo bez benzyny może troche zkorodować itp a k jetronic jest dość delikatny :)). Jedna z firm krakowskich patentowała instalke do k jetronika i podnosi klape (antystrzałową) jakimś elektromagnesem hehe. Hmmm k jetronic lubi też gubić wolne obroty ale ja tego nie doświadczyłem. Jak dobrze poustawiają i wyregulują to będzie ładnie śmigał na gazie
/pozdr

Sebaxra / 2003-06-24 01:44:22 /


Zakładam gaz u gości, którzy robili takie wynalazki jak 2.3 turbo w Audiku (tam jest poza sprężarką KE-Jetronic). Jak do tej pory nie mieli reklamacji ;). Pojeżdżę trochę i napiszę co i jak.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-24 08:55:30 /


Podlaczam sie do tego watku, bo chyba ma jedno z drugim zwiazek.

Mam pytanie odnosnie odciecia pompy paliwowej, Trojkat wyzej napisal ze potrzbny do 2.8i jest "przekaźnik do odcięcia pompy paliwowej..."
Nieznam sie na elektryce w samochodzie i dlatego pytam co gdzie i jak.
U siebie mam tak ze po zaplonie zwieram dwa kabelki i pompa pompuje, odpalam puszczam kabelki i po wkreceniu do 2500 obrotow przlacza na gaz, jak to zrobic zeby pompa sama sie zalaczala i sama odcinala - lopatologicznie jak mozna :)

pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-10 09:32:55 /