Witam.
Wiem ze na te tematy juz bylo, ale chcialbym to zebrac do kupy i pod katem moich potrzeb.
Mam dzioba, orygialnie siedzi tam 1.3pinto.
Chcialbym tam wlozyc jakies 2.0 jak najmocniejsze, ale takie zeby tez z gazem dobrze sie dogadywalo.
I tu cala lista pytan:
1. Jakie i od czego bedize najlepsze 2.0? Czy to bedize efi Dohc ze sierry? czy cos z escorta cross poszukac?
2. Co bede jeszce musial wymienic? Pewnie wal itd. Jesli tak to jakis i od czego pasuje?
3. Kto mi to moze dobrze zrobic i za rozsadna cene? Jestem z okolic Katowic.
Moze jakas przyblizona cena takiej robocizny? Czyli przekladka silnika + to co tam potrzebne( skrzynia, wal itp).Jesli to jakas roznica moge pomagac.
No chyba ze ktos ma takie zamilowanie to moge to wszystko wlasnorecznie robic, a on niech nademna stoi i kieruje pracami, bo to czego mi brak to nie checi tylko wiedzy i miejsca :)
O lakierowanie sie nie pytam bo mat to kazdy podobno potrafi polozyc :)
Prosilbym o odpowiedzi na te pytania.
pozdrawiam
micu_ GOP / 2008-03-06 23:03:55 /
a hamulce ? zawieszenie ? :) zamochod trzeba jeszcze jakos utrzymac i bezpiecznie wyhamowac
silnik 2.0 "jak najmocniejsze" to chyba w sensie ze chcesz go dosc czesto pałowac :> dohc chyba raczej niebardzo ;) ja bym proponowal 2.0 ohc + modyfikacje dolotu wylotu glowicy itp ladnie chodzi a i gaz toleruje ;) noi najmniej zabawy z roznymi przekladkami PRAWIE plug&play ;)
Main(misiek) / 2008-03-07 00:18:34 /
Hmmm chyba wszystko juz było na forum
2.0 ohc 101 KM gaźnik - dokładnie taki sam jak Twój 1.3 przekładka na zasadzie plug and play - przy EFi bo tez takie były - nieco więcej zabawy - najmniejszy koszt od 500 do 1000 zł
2.0 dohc ok. 120/125 KM Sierra EFi/gaznik- rzeźba wydechu (jest z drugiej strony), wiązki, skrzyni ok. 2000 zł
2.0 dohc 16v - Scorpio, Escort - najmocniejszy 136 i 150 KM , generalnie jak w DOHC 8v + łapy silnika jeśli z przednionapędowego Escorta ok 3000 zł
Gaz to i tak musisz w jakiejś firmie założyć żeby miec homologacje czy coś tam ...
MikeB4 / 2008-03-07 00:26:17 /
Najmniej problemów będziesz miał z 2.0 ohc. Zależy jaką masz teraz skrzynkę... czy oryginał 4b czy 5b N9. Jeśli chcesz mieć skrzynkę 5b, to będziesz musiał założyć inny wał (z większym wieloklinem) lub swój wał przerobić na końcówce od starego Transita lub Sierry 2wd Cosworth. (no chyba że zmieści się wał z przegubem elastycznym). Najlepiej wtedy kupić cały zestaw (skrzynia+silnik) wyjęty z jakiegoś Capri, Granady, Sierry, nowszego Taunusa. Dodatkowo przy skrzyni N9 będziesz musiał przerobić łapę mocowania skrzyni do podłogi. Jeśli zmieniasz tylko silnik i masz skrzynię 4b i taką chcesz zostawić, to zamach, docisk i tarczę musisz przełożyć z 1.3 do 2.0 (tutaj też może być konieczność wymiany łożyska pilotującego w wale).
Na 2.0 DOHC ze ścierki pasuje też skrzynia N9. Co do MT-75 to nie wiem czy zmieści się w tunel i nie wiem jak z łapą mocowania skrzyni. Z podłączeniem będzie więcej zabawy bo dochodzi elektronika (w tych silnikach dosyć awaryjny jest osprzęt elektroniczny -czujniki, potencjometry itp.). Jeśli natomiast chcesz 2.0 DOHC tylko na gazie, bez elektroniki i beny, to idealnie przed przepustnicę pasuje BLOS. Osiągi nie powinny zauważalnie zmaleć. Oczywiście najmocniejsze 2.0 to kosiara -silnik robiony na bazie 2.0 ohc, no ale ja gazu przy takim czymś to nie widzę, chociaż teoretycznie można.
2.0 ohc z N9-tką i osprzętem kupisz za 600zł.
2.0 DOHC z osprzętem bez skrzyni to koszt średnio 600-900zł
2.0 kosiara z osprzętem lub bez... ceny zaczynają się od około 6000zł w górę.
♠Zoggon♠ / 2008-03-07 07:39:30 /
Ustalilem tak.
Bedzie tp 2.0 OHC z gaznikiem + gaz. Do tego skrzynia 5 (n9).
Nadal bede musial kombinowac z walem? Kupic go od razu?
Ile warto dac za komplet skrzynia+silnik+wal?
W co jeszcze bede musial sie ew zaopatrzyc zeby w praniu nie wyszlo ze czegos nie ma i klops?
Robotki reczne bede chyba robil z przemkiem. Po graty wybieram sie do classmobile raczej:)
micu_ GOP / 2008-03-07 17:35:04 /
Wał podejdzie od Taunusa, ale po wymianie flanszy wchodzącej w skrzynię. Łapa od Taunusa nie podejdzie pod N9. Skombinuj od Capri od skrzyni N9 lub F
http://www.capri.pl/image/car/846/1552/64664
gryziu liil (EM) / 2008-03-07 17:51:27 /
Cholercia.. mam nadzieje ze jak podjade do class to pomoze doszukac sie do tego co bedzie mi potrzebne :)
Wielkie dzieki!
Zastanawialem sie czy wal od 1.3 nie rozleci sie dosc szybko przy jezdzie na 2.0..
czyli zbierajac w calosc.
Potrzebuje:
2.0 ohc
skrzynie n9
lape od capri
rozumiem ze lapa potrzebna mi wtedy jakbym zostawal przy wlae z 1.3?
Jakbym zakladal od 2.0 to nie potrzebuje nic?
Czy ogolnie lapa potrzebna do zamocowania n9 w dziobie?
micu_ GOP / 2008-03-07 18:58:20 /
No i zapomnialem.. a co z chlodnica? od 1.3 vbedize dobra czy sie bedzie grzal? Brac od 2.0?
micu_ GOP / 2008-03-07 19:05:33 /
pomysl tez odazu o mosci ...
Main(misiek) / 2008-03-07 19:13:23 /
A czy ten nieszczęsny wał masz jedno czy 2 częściowy ?? jeżeli 2 częściowy to jest taki sam jak przy 2.0 co oznacza ze się nie rozleci. A jeżeli masz jednoczęsciowy to pasował nie będzie i nie wytrzyma.
Trójkąt / 2008-03-07 19:45:43 /
sprawdzalem wczoraj. niestety 1 czesciowy..
Powiedzcie ile pali ZDROWE 2.0ohc lub 2.3 v6 w lekkim dziobie. Bo zastanawiam sie jeszce nad ta 2.3v6 ktora zobaczylem u Przemka :)
CZytalem kilka tematow o spalaniu ale to wszystko bylo zwykle w ciezkiej grandzi. Pozatym wyniki roznily sie strasznie wiec pewnie polowa silnikow byla w kiepskiej kondycji.
np. co do 2.3 v6 widzialem granice od 12-17 do 22-30. wiec straszna rozbieznosc.
Zaznacze ze mojej jezdzie na codizen blizej do staruszka niz ogiera.
Ogier sie wlancza tylko kiedy potrzeba :)
micu_ GOP / 2008-03-09 11:58:39 /
powiem ci tak zdrowe ohc pali 10l benzyny w mieście gazu 12,13
na trasie 8l benzyny 10 gazu zdrowe 2.0 ohc leci spokojnie ponad 190 wiec chyba nie jest żle
młody3 / 2008-03-09 15:45:12 /
wg mnie zdrowy 2litrowy ohc powinien się spokojnie spalać w mieście poniżej 10 a w trasie koło 8
BirdDog / 2008-03-09 17:30:00 /
a jak jest z 2.3?
micu_ GOP / 2008-03-09 17:52:17 /
micubussi jeszcze jeden problem może wystąpić: Jeśli twój Dziobak to oryginalne przedliftingowe 1.3, to może nie być na tunelu uchwytów do przykręcania podpory wału i może nie być mocowań przedniego stabilizatora w przednich podłużnicach.
Pozdro
♠Zoggon♠ / 2008-03-09 18:49:30 /
Miałem 2.3 po remoncie w dziobie- na gazie palił mi 10l na trasie, 12-13l w mieszanym cyklu. Ale mało kto mi w to wierzył :D
Nie wiem ile brał beny, bo nigdy na nim nie przejechałem 100km tylko na benie :D
Teraz mam 2.8 i inne zmartwienia... :D
bartozłomero / 2008-03-09 19:02:21 /
co do uchwytów do podpory wału.. to ja też ich nie miałem... mam przyspawane dwa kawałeczki płaskownika na styka do podłogi.. bez żadnych zastrzałów wzmocnień spaw ma kjakieś 2 cm.. a płaskownik grubości 4 mm i mimo że wyglada jak by się miało urwac przy pierwszym ostrzejszym ruszaniu.. to o dziwo wytrzymuje naraazie bez problemu własnie powoli siada druga skrzynia.. i powoli most.. a te przysmarkane płaskowniczki ani myslą puscic..:).. z czego wniosek że nie występują tam zbyt duże siły..
Dzieki za rady. Pewnie tak samo zrobimy w razie problemow :)
Ogladam silniki i jest duzo dohc, ale my chcemy wsadzic cos na gazniku.
Da sie zdobic z dohc efi gaznikowca?
Jak z moca? Duze straty?
micu_ GOP / 2008-03-09 19:49:47 /
były 2,0 DOHC z fabrycznie montowanymi gaźnikami.. ale trudno taki silnik znaleźć.. były chyba tylko na rynek skandynawski czy jakoś tak ale tak tylko strzelam.. ale to nie znaczy że się nieda takiego znaleźć :)
http://allegro.pl/item325403549_silnik_czesci_itp_ford_sierra_2_0_dohc_gaznik.html
mateush (proko) 3M / 2008-03-09 20:11:43 /
Dokładnie na odwrót - tylko na CH i Skandynawię NIE BYŁO DOHC na gaźniku i w to miejsce oferowana była Sierra SOHC (pinto) Efi 100PS. DOHC na gaźniku w Sierrach i Scorpio długo szedł na Francję, Hiszpanię, Anglię, Belgię, Holandię i Włochy. W D i A był tylko przez 2 lata. Strata mocy jest spora - gaźnik ma 110PS, a Efi początkowo 125, potem 120, a w końcu 115.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-03-09 20:20:46 /
hehe wiedziałem że coś pokręciłem.. ale główny trop był dobry.. w sensie że były gaźnikowe..;)
Jakoś nie wierze ze 2.0 ohc może spalić w mieście poniżej 10l benzyny no chyba ze sie go pcha.Co najwyżej 10l na trasie to wszem z tym sie zgodzę.
KostekBiker / 2008-03-10 19:45:55 /
w Dohc wydech jest po drugiej stronie niz w ohc?
micu_ GOP / 2008-03-11 18:07:32 /
w DOHC kol. wydechowy jest po lewej stronie a w OHC po prawej
♠Zoggon♠ / 2008-03-11 18:14:48 /
Ok silnik, skyrznia juz kupione i dobrowadzone to stanu.
Dzieki Przemek, Class :)
a co do samego gazu. wystarczy mikser + rurki w puche prosto w gaznik?
Czy w jakis inny sposob? Blos? :O
Jak najlepiej tam wmontowac gaz zeby bylo jak najmniej strat mocy ?
micu_ GOP / 2008-03-29 15:02:19 /
Od gazu to TACHU jest specem...
granadabus / 2008-03-29 16:44:03 /
jesli nie zależy ci na super małym spalaniu, co jest niewskazane bo każdy wie co sie w przyszłości stanie, to mikser rurkowy ale nie w gaznik tylko nad gaznik, i sprawny,szczelny,niezamulony reduktor, a jesli zbawi cie litr gazu mniej to mikser zwykły palnikowy ale niestety zdławi to troche silnik...Pozdr!
Super wlasnie taki mikserek mam, 2 ruru w puche prosto w gardziele :)
micu_ GOP / 2008-04-04 18:37:35 /
masz moze fotki jak to wygląda?
BirdDog / 2008-04-04 18:54:29 /
Jutro zrobie foto..
Przemek. / 2008-04-04 20:08:12 /
Wszystkie graty sa u Przemka wiec tak jak napisal zrobi foto. Ja nie mam jak :D
micu_ GOP / 2008-04-07 00:00:54 /