zadam totalnie laickie pytanie i prosze od razu mnie nie je.. jak psa.
ale ciagle kombinuje jak z 1.6 "Pinto" zrobic rakietę ;-)
i dlatego też zrodziło się pytanie, czy można zwiekszyć pojemność 1.6 poprzez zmiane skoku tłoka np.przez wymiane wału od 2.0.
tzn. tłoki zostają te same, wymienić tylko korbowody i wał od 2.0
czy te 10,95mm różnicy w suwie tłoka zmieści mi się pod głowicą?
czy ktoś moze próbował przekładanki tego typu?? czy wasze odpowiedzi będą bazowały tylko na teoretycznych rozważaniach... bo to też jest dla mnie ważne, czy mysleć o kombinacjach.. czy jednak iść na pewniaka po prostu stuningować 1.6 od ściery??
dzięki
Zmień po prostu silnik na 2.0:)
Ja dzisiaj kupiłem 2.9 24v, czeka mnie kupa zabawy ale to lepsze niż tuning 2.0 OHC.
Tuning małego silnika po prostu nie ma sensu, z tego 1.6 wycisniesz moze jakimś cudem ze 110KM - to tyle co ma seryjne 2.0 na gazniku ze Sierry, pozniej bedzie Ci za mało mocy i wtedy zauwazysz ze kasa na tuning mogła być wyłożona na wiekszy silnik.
Seemann / 2003-08-28 20:42:50 /
Gaznik ze sciery daje od razu 20KM???
pmx (wiewior;) / 2003-08-28 21:18:35 /
przeczytaj jeszcze raz na spokojnie :-))
MikeB4 / 2003-08-28 21:36:36 /
no tak... ale to jest błędne koło z tymi silnikami. bo jak wymienię sobie na 2.0 to ile ja bedę płacił OC?? i tak już sporo płacę bo oprócz normalnej stawki ( i tak 50%) to dorzucają mi frycowe za wiek!! dlatego najchętniej pozostałbym przy tym 1.6 a tymi kombinacjami poprawił osiagi tak do tych 80-90KM aczkolwiek wyscigówy nie chce.
jak nie da rady, lub bedzie za dużo babrania się i niepewnosci to kupię 1,6 od sierry i go dopieszczę a marzenia o 2.0 V6 pozostawie sobie na później.
Nie wiem jak mozna zmodyfikowac 1.6 do 100km, ale to sie chyba nie oplaca, lepiej kupic 2.0 i zarejestrowac auto na Babcie mieszkajaca gdzies w jakiejs mniejszej miejscowosci
a co do blednego kola, to ja uzywam 2.0 LPG gaznik, i wg mnie jest to dosc dobry kompromis moc/osiagi/zuzycie paliwa.
Krzypek / 2003-08-28 22:15:36 /
cholera, wiem ze fajnie jest zarejestrowac na babcie.. itd. ale ja po prostu nie mam takiej opcji. wszystko muszę opłacać sam... dlatego tak się uparłem na te 1.6
a tak przy okazji to które 1.6 ze sierry?? tzn który tym silnika LS.. czy LC ? czy nie ma to różnicy?
Sorry - mialem na mysli V6. Jezeli zmieniasz na 2.0 R4, to po co chcesz zmieniac silnik w dowodzie?:) Nawiasem mowiac 1.6 GT ma 88KM, a czym sie rozni od standartu - gaznik, kolektor i...? A wymiana gaznika i kolektora jest chyba prostsza, niz walu... Taka jest moja opinia.
pmx (wiewior;) / 2003-08-28 22:23:09 /
No właśnie, 1.6 a 2.0 to identyczny blok i wyglada tak samo, z tym że 1.6 nie ma komputera.
Seemann / 2003-08-28 22:25:36 /
OK, Talar, ale:
Capri miał zawsze tylko silnik LC (87.7x66.0mm) i tylko w tym przypadku mozna rozpatrywać zmianę wału. Nie pamiętam jednakże, czy owe 11mm różnicy w skoku niwelowane było w Pinto przez wyższy o 5.5mm kadłub, niższe o 5.5mm tłoki czy krótsze o tyleż korbowody. Tak czy inaczej sama wymiana wału na pewno jest niewykonalna - musisz jednoczesnie zmienić albo blok, albo korby, albo tłoki. Wsadzając wał z silnika NE albo N4 (2.0 SOHC 90.8x77.0mm) teoretycznie uzyskałbyś pojemność 1860cc i moc rzędu 85 PS (na gaźniku z 1.6) lub 95 PS (na dwuprzelocie z 2.0). Z kolei stosowany w Sierrach silnik LS ma już identyczny wał, korby i blok jak 1.8 i 2.0, bowiem tłoki mają średnicę zaledwie 81.3mm (czyli tu wymiana wału nic nie daje).
Innymi słowy - popieram przedmówców. Wsadź normalne 2.0 i nie szukaj problemów. Albo poszukaj 1.6 LS, rozwierć gary na 90.8mm, załóż tłoki, gazior i kolektor z 2.0 i... fruwaj.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-08-28 23:12:20 /
Oc na 2.0 jest takie same jak na 1.6 (przynajmniej w PZU)
1.6 GT ma inny wałek rozrządu a nie tylko gaźnik/kol ssący i kolektor wydechowy
MikeB4 / 2003-08-29 00:05:39 /
Ale przypuszczalnie po wymianie kolektora i gaźnika może przybyć trochę dunamiki.
michukrk / 2003-08-29 00:16:31 /
Załóż kolektor barana (ewentualnie kolektor z portkami od sierry tzw dwururkę),odchudź kółko zamachowe,załóż webera dwugardzielowego i popraw fabryke tzn zgraj ze sobą okna kolektorów z głowicą i wypoleruj.Jeżeli nie chcesz mieć rajdówki to w zupełności starczy.
a jeszcze jedno, zmień wałek "nierządu" wsadź od 2.0
można też zrobić szlif wałka nierządu (tzn. rozrządu), z tego co wiem to można tym uzyskać 20% mocy wiecej... a z kolektorem juz robiłem kombinacje taką jaką opisuje Pajak i to też całkiem fajnie jeździło... powodzenia :)
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2003-08-29 15:39:57 /
@ MikeB4 jak takie same stawki??? przecież całkiem niedawno wykupiłem polisę i wiem.. ze do 1.6 czyli 1593ccm jest mniej niz od 1600 do 199..ccm
a tak czy owak, wielkie dzięki za wszystkie info które tutaj wpisaliscie.
chyba faktycznie zostanę przy 1,6 z jakiejś stosunkowo młodej sierry (utwardzone gniazda zaworów - pod gaz) i poprawię niedociagnięcia fabryczne.
ps. od którego roku sierry miały utwardzane gniazda w głowicy???
dzięki
napewno te z wtryskiem, a te gaźnikowe to chyba dopiero po 82 roku czyli te z szersza głowica ale co do gaźnikowych to pewien nie jestem, pozdr.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2003-08-29 17:01:40 /
chyba jednak nie miałem racji bo doszły mnie słuchy że dopiero po 87 roku były robione twarde gniazda (może ktoś to sprostuje?), generalnie polecam oddać głowiczke do jakiegoś magika żeby utwardził tudzież wymienił gniazda zaworów i po problemie
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2003-08-29 17:23:43 /
O ile się nie mylę to utwardzone gniazda zaworowe mają te w ktorych mozna stosowac benzyne bezolowiowa wiec moga tez chyba byc tankowane LPG czyli tak:
Silniki OHC (Capri, Sierra, Sierra '87, Granada '82 i Granada '85/Scorpio)
Silniki OHC, ktore moga bez ograniczen korzystac z paliwa bezolowiowego sa oznaczone literami wybitymi w poblizu swiecy zaplonowej 4-tego cylindra:
1.6 - M,MM lub N,NN
1.8 - S,SS
2.0 - P,PP lub R,RR
a takze przez dodatkowe oznaczenie kolorem (bialy, "F") na oslonie paska zebatego. Wszystkie silniki OHC produkowane od stycznia 1989 moga bezograniczen korzystac z paliwa bezolowiowego
Silniki V6 (Capri, Sierra), litery wybite na boku glowicy cylindrow (strona kolektora wydechowego)
2.3 - B lub F
2.4 - wszystkie nadaja sie
2.8 - D lub E
2.9 - wszystkie nadaja sie
Pozdrawiam
Richu / 2003-08-29 18:14:43 /
@ MikeB4 jak takie same stawki??? przecież całkiem niedawno wykupiłem polisę i wiem.. ze do 1.6 czyli 1593ccm jest mniej niz od 1600 do 199..ccm
napisałem o PZU
pozatym jest od 1251-1500 ccm następne od 1501- 2200 ccm i następne powyżej
czyli za 1.6 tyle samo co za 2.0
MikeB4 / 2003-08-29 20:09:02 /
@ MikeB4
no właśnie, ja mam w PZU i mam stawkę do poj. 1.6, powyzej 1600 jest większa...
no chyba, zę w róznych miastach inaczej to rozpatruja, ale wiem co mam :-)
od 1.5 do 2.2 w całym kraju jest ta sama stawka wiec jest różnica pomiedzy 1.5 a 1.7 V4 (w Mk1) nie ma różnicy pomiedzy 1.6 a 2.0 :-))
http://www.polisy.com.pl/ockomunikacja.htm
faktycznie inne niż pzu firmy mają lepszy podział :-))) bo za moje 1.6 płaciłbym mniej :-))
może sie pomylili na twoją korzyść ?? :P
MikeB4 / 2003-08-31 11:22:25 /
Co do mocy możliwej do uzyskania z 1.6 to polecam strony:
http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts-how-to-hi-p-pinto.php
http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts-xflow.php
na pierwszej koleś opisuje jak z pinto wydusił 180 HP, a na drugiej są podane moce po konkretnych przeróbkach, co prawda to nie pinto tylko kent, ale też 1.6, więc przyrosty będą podobne. Najwięcej daje rozwiercenie kanałów i w dodatku prawie nic nie kosztuje, kamienie szlifierskie, wiertarka i trochę pracy. Pinto ma duże rezerwy materiału w głowicy, więc można tu naprawdę dużo poprawić.
Tak powinny wyglądać kanały po obróbce:
ssący
wydechowy
i na koniec kilka przekrojów:
Bartek_mk1 / 2004-03-31 21:56:38 /
Czy mógłby ktoś zmierzyć długość korbowodów w 1.6 i w 2.0 ? Byłbym bardzo wdzięczny.
Bartek_mk1 / 2004-03-31 22:06:07 /
Dobre!
Macchio / 2013-09-04 14:07:39 /